Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

slå på dumburken efter midnatt om du har lite x-trakanaler.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det har inte ens gått 15 min in i första avsnittet...

 

post-4721-0-22694400-1358681805_thumb.jp

 

post-4721-0-87335700-1358681821_thumb.jp

 

post-4721-0-54251700-1358681841_thumb.jp

 

post-4721-0-99796400-1358681859_thumb.jp

 

post-4721-0-21582100-1358681881_thumb.jp

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nån tycker det blev för mycket hud så får ni anmäla inläggen så får nån mod ta bort dem, och kanske mig också, men det hoppas jag inte behöver ske.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ingenting, naturligtvis laddar du ner serien och på så vis kan du sen den innan alla andra i Sverige.

När di då diskuterar den på kafferasten så kan du avslöja hur det går i kommande avsnitt.

 

 

Ladda ner, då får man nog ha en kabel till kåken, annars så tar 3G snabbt slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken serie e detta?

 

Transporter.The.Series.S01.480p.BluRay.x264-mSD

 

Första avsnittet:

Transporter.The.Series.S01E01.The.Generals.Daughter.480p.BluRay.x264-mSD.mkv

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dexter är defintivt favoriten

 

Boardwalk Empire

Sons of Anarchy

Californication

Game of Thrones

Person of Interest

 

Min sambo har precis köpt ett par säsonger med "Breaking Bad" på DVD, skall bli kul att se. Ni är många som skrivit att den är mycket bra.

 

Sen gillar jag också Carl Pilkington, An idi*t Abroad. Riktigt kul!

 

Och The Amazing Race, gillar den också.

 

/ Navanan

Link to comment
Dela på andra sajter

Transporter.The.Series.S01.480p.BluRay.x264-mSD

 

Första avsnittet:

Transporter.The.Series.S01E01.The.Generals.Daughter.480p.BluRay.x264-mSD.mkv

Sprang och köpte säsong ett direkt :wink:  Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
En serie som överraskade mig mycket positivt var Luther som jag såg på Netfliix. Ser att den gått på svensk TV också.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag följde Changens rekommendation och har nu sett de fem första avsnitten av första säsongen.

 

Mycket bra serie, rekommenderas!! Synd att det bara är 6 avsnitt i säsong ett och fyra i säsong två. Jag skulle gärna sett fler.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man gillar politiskt drama av typen West Wing kan jag rekommendera House of Cards som nu finns på Netflix.

 

Kevin Spacey är mycket bra i rollen som "majority whip" i amerikanska kongressen, och det är en hel del fascinerande intriger bland politikerna. Säsong 1 har 13 avsnitt., det mesta sevärt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu vet jag inte...

 

Men jag plöjde för knappa året sedan igenom min box med alla NYPD BLUE. (På spaning i New York)

Serien började på 90-talet och sträckte sig in på 2000-talet.

Ungefär som "Hill Street Blues".

För min del fastnade jag, man har lyckats med karaktärerna och belyser en hel del av personernas privatliv, deras svagheter och misstag.

Det blir lite mer "mänskligt" än enbart "hjältelikt".

 

post-6637-0-76440000-1360060531.jpg

 

post-6637-0-71112900-1360060543.jpg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu vet jag inte... Men jag plöjde för knappa året sedan igenom min box med alla NYPD BLUE. (På spaning i New York) Serien började på 90-talet och sträckte sig in på 2000-talet. Ungefär som "Hill Street Blues". För min del fastnade jag, man har lyckats med karaktärerna och belyser en hel del av personernas privatliv, deras svagheter och misstag. Det blir lite mer "mänskligt" än enbart "hjältelikt".
Grymt bra serie. Rödtotten fick ju storhetsvansinne när han blev lite poppis och hoppade av. Gick väl sådär innan han fick jobb i csi miami. Gillade sipowisc (??) skarpt och han dök upp i en liknade polisserie senare vars namn jag inte kommer ihåg men var också väldigt bra. Edit: Fan vad snurrig jag är. Blandade ihop dem. Ska nog inte uttala mig om något alls just nu... Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

//.Gillade sipowisc (??) skarpt och han dök upp i en liknade polisserie senare.

 

Han var verkligen en av de karaktärer man fastnar för. Alkis, svårt att hålla sig inom ramarna, svårt att visa känslor men samtidigt fanns där mycket känslor.

Går in i rollen så infernaliskt att det känns genomäkta.

Sevärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
NiceBeaver

Ni har väl inte missat att en ny säsong av Amazing Race har dragit igång. Ikväll kommer dom till Thailand.

 

TV 6 klockan 18, varje söndag.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag håller förfarande på Aktuellt varje dag. Riktig aktion  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick tips om Sons of Anarchy , fastnade fullständigt och klämde  5 säsongerna på 2 veckor .

 

Man var ju inte piggast på jobbet dom veckorna efter många sena kvällar :giggle: .

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollat två avsnitt av "The Americans"... hittills får den högt betyg av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

bingobella

Breaking Bad

Dexter

Homeland

Game of Thrones

The Walking Dead

 

är bra grejer.

 

Och har man ännu inte sett The Wire så rekommenderas den starkt. Såg den för 3 år sedan och det finns inget som ens kommit i närheten. Den är helt suverän men kan vara lite svår att komma in i.

 

http://www.imdb.com/title/tt0306414/?ref_=sr_1

Link to comment
Dela på andra sajter

Serien Baretta tyckte jag var bra, Fleksnes också... sen vet jag inte, ser så lite tv.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fins det inga andra än USA som gör teve? Jag personligen gillar danska polisserier, som tex Brottet som går på svt play, italjenska serier som Komissarie Monetlbani, tyska Rex osv! Engelska  hotell serien på sin tid var bra med John Cleese! Afrikanska serier verkar det va tunt med!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser nästan aldrig på serier, inte på TV iaf, får aldrig tid att följa en serie.

 

Men jag har sett Game of Thrones, nedladdat och den avverkade jag 2 säsonger av nattetid under 1 vecka.

Californication var skön har sett de2 första säsongerna, Dexter har nog bara sett hela 1a och del av andra grymt bra.

 

Southpark har jag nog sett varje avsnitt i snitt 3 gånger passar min humor utmärkt, har alla avsnitten som kommit hittills. En rolig detalj är att 4an körde den på barnprogramstid i början...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Breaking Bad

Dexter

Homeland

Game of Thrones

The Walking Dead

 

är bra grejer.

 

Och har man ännu inte sett The Wire så rekommenderas den starkt. Såg den för 3 år sedan och det finns inget som ens kommit i närheten. Den är helt suverän men kan vara lite svår att komma in i.

 

http://www.imdb.com/title/tt0306414/?ref_=sr_1

 

Håller med nästan 100%... Game of Thrones säsong 2 blev jag lite besviken på.

 

Får väl passa på att nämna några gamla favoriter:

 

Homicide: Life on the Street

Cracker

Six Feet Under

Law & Order

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Fins det inga andra än USA som gör teve? Jag personligen gillar danska polisserier, som tex Brottet som går på svt play, italjenska serier som Komissarie Monetlbani, tyska Rex osv! Engelska  hotell serien på sin tid var bra med John Cleese! Afrikanska serier verkar det va tunt med!

 

För min del verkar det tyvärr som att det är i huvudsak amerikanska och engelska serier som gäller. Men visst gillar jag även en del danska och svenska serier.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Fins det inga andra än USA som gör teve? Jag personligen gillar danska polisserier, som tex Brottet som går på svt play, italjenska serier som Komissarie Monetlbani, tyska Rex osv! Engelska  hotell serien på sin tid var bra med John Cleese! Afrikanska serier verkar det va tunt med!

 

Glöm inte Onedinlinjen, kaptenen dog väl för en tid sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...