Jump to content
IGNORERAD

varför thailand och thaitjej igen?


Neil

Recommended Posts

Hej

Har på senaste tiden fått frågan om varför jag gång på gång återvänder till Thailand och varför jag för tredje gången blivit ihop med en Thaitjej.

Någon annan som är inne på sin andra eller tredje tgf som ha fått dessa frågor?

Och vad är det som gör att ni återvänder till Thailand och dessutom på nytt skaffar en ny thaitjej?

Själv så väljer jag inte thaitjejer på grund av att de skulle vara  trevligare än svenska tjejer. Svenska tjejer är enligt mitt tycke mycket trevliga. Utan det som drar mest är att jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt i Thailand. När jag är ihop med en thaitjej så får jag ju vistas där betydligt mer än om jag är ihop med en svensk tjej. Dessutom så tycker jag förstås att thaitjejer är betydligt vackrare än svenska tjejer.

Vore kul att få ta del av hur ni andra tänker.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • Swippe

    7

  • broder tuk tuk

    5

  • jack26

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej Neil!

Svenska tjejer är enligt mitt tycke mycket trevliga

Hehe..har du provat med en svensk tjej i/till Thailand?  :lol:

Skämt åsido..jag tycker att thai-tjejerna är mjuka, omtänksamma, vackra, envisa, temperamentsfulla.allt i en underbar blandning som tilltalar mig och därför fortsätter jag med min sambo.det kan inte svenska tjejer tävla mot.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tankt pa att varje mynt har tva sidor?

Alt 1

Du valjer Thaitjej for att Du ska fa vistas sa mycket somjligt i LOS.

Hon accepterar Dig men vill formodligen ha mer tid i Sverige for att tjana stalar till sig sjalv och familjen. Viss diskrepans?

Alt 2

Du ar stortrik och skiter i vart pengarna tar vagen och hon trottnar pa att inte kunna gora slut pa dom.

Alt 3

Up 2 U

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Neil!

Svenska tjejer är enligt mitt tycke mycket trevliga

Hehe..har du provat med en svensk tjej i/till Thailand?  :lol:

Skämt åsido..jag tycker att thai-tjejerna är mjuka, omtänksamma, vackra, envisa, temperamentsfulla.allt i en underbar blandning som tilltalar mig och därför fortsätter jag med min sambo.det kan inte svenska tjejer tävla mot.    :great:

Kan bara hålla med, det är också utvecklande och intressant att få insikter i annan kultur och sed.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, själv har jag inte funderat så mycket på vad jag skulle göra om det mot förmodan tog slut med fru Chang. Visst är det möjligt att jag i så fall letar vidare i Thailand, men jag vet inte om jag skulle orka med proceduren med visum, UT etc. en gång till ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni om en dikt?  :yipi:

Thaitjejer är vackra som opiumblommor

Är kul som att åka karusell    (risk för spyr)

har dragkraft som Suppermagnetic

Arg och stick som en geting.

Smiling liksom en solros

Smooth som thaisilk

måste åka många mil för att hämta

Många blir utbrända 

Men Ta me fan man åker tillbaka

för att träffa de igen  :D

mvh

Tick

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, själv har jag inte funderat så mycket på vad jag skulle göra om det mot förmodan tog slut med fru Chang. Visst är det möjligt att jag i så fall letar vidare i Thailand, men jag vet inte om jag skulle orka med proceduren med visum, UT etc. en gång till ;-)

Herr Chang har talat.

Kan bara hålla med dig chang jag känner inte alls för träffa någon tjej i LOS börja med visum mm.Jag skilde mig i våras från min thailänska fru.

Men det klart man ska aldrig säga aldrig springer man på STORA kärleken är det kört.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad säger ni om en dikt?    :yipi:

Thaitjejer är vackra som opiumblommor

Är kul som att åka karusell    (risk för spyr)

har dragkraft som Suppermagnetic

Arg och stick som en geting.

Smiling liksom en solros

Smooth som thaisilk

måste åka många mil för att hämta

Många blir utbrända 

Men Ta me fan man åker tillbaka

för att träffa de igen  :D

mvh

Tick

Fullträff.10 poäng.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni om en dikt? 

Thaitjejer är vackra som opiumblommor

Är kul som att åka karusell    (risk för spyr)

har dragkraft som Suppermagnetic

Arg och stick som en geting.

Smiling liksom en solros

Smooth som thaisilk

måste åka många mil för att hämta

Många blir utbrända 

Men Ta me fan man åker tillbaka

för att träffa de igen     

mvh

Tick

Så sant så sant :yes:

Håller helt med dig  :whistle:

Tom  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har jag testat att åka till Thailand med en trevlig svensk flickvän. Det var på min första resa och det är också den sämsta thailandsresan jag gjort. Fattade inte alls vad som var roligt med landet men det berodde förmodligen på att jag inte alls umgicks med thaiarna. Har alltid tyckt att det stimulerande att leva nära främmande kulturer så det är säkert också en starkt bidragande orsak till att jag återvänder till thailändska töser.

Om det skulle ta slut med min nuvarande tjej så har jag mycket svårt att se mig själv leta upp en svensk tjej och spendera pengar tillsammans med henne istället för att dra till Thailand 3 månader per år.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Tror att vissa killar är helt enkelt helt oemotståndliga för thaitjejerna.

[move]Ovisse Arne[/move]

hehe arne. tänker du på mig?  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med Tick till 100 % själv har man provat ifrån sri lanka, kines, vietnam o svenskar. Det är ändå den där lilla thaitjejer har som inte andra länder har, det är kanske språket, kultur, tradition som man har det som ett gemensamt. Nu har men en fast thailänske tjej som man lever gott tillsammans. Vissa perioder kan små saker flyga väldig fort...Dax o vara bered när det kommer. :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret kan väl helt enkelt vara för att det är enkelt om man nu får vara aningen cynisk. Är nog betydligt lättare att skaffa en ny tjej i Thailand än att försöka få till det med en Svensk tjej. Kolla alla kontaktannonser där Thaitjejer söker efter en kille, ålder= spelar ingen roll, utseende= spelar ingen roll. Många gånger så kan man läsa mellan raderna att de tar förste bäste som fixar fram biljett och visum. Kan det bli enklare att fixa en tjej, knappast. :oh:

Skulle jag bli singel när jag är typ 50 bast, inte fasiken hade jag börjat ragga på nån Svensk kärring i samma ålder när jag skulle kunna få en ung vacker Thaitjej genom ett par knapptryck, men jag hade nog föredragit att välja och vraka på plats förvisso. :party: Sen hade det självklart varit en extra bonus att en massa jämnåriga gubbar och kärringar här hemma hade tittat snett och varit avundsjuka. :great::intello:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Swippe!

Den bästa relationen med en annan kvinna får man nog om den kvinnan älskar dig på ett ärligt och uppriktigt sätt.

och inte bara är på jakt efter visum och pengar.

Sitt inte och häcka på olika kontaktsajter utan in i lampaffären eller det lokala mathaket, le och va vänlig så ska du se att kärleken dyker upp så småningom även i Thailand.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bäste herr Swippe!

Den bästa relationen med en annan kvinna får man nog om den kvinnan älskar dig på ett ärligt och uppriktigt sätt.

och inte bara är på jakt efter visum och pengar.

Sitt inte och häcka på olika kontaktsajter utan in i lampaffären eller det lokala mathaket, le och va vänlig så ska du se att kärleken dyker upp så småningom även i Thailand.

BTT

Samlevnadsexperten BTT är riktigt rolig.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Swippe!

Den bästa relationen med en annan kvinna får man nog om den kvinnan älskar dig på ett ärligt och uppriktigt sätt.

och inte bara är på jakt efter visum och pengar.

Sitt inte och häcka på olika kontaktsajter utan in i lampaffären eller det lokala mathaket, le och va vänlig så ska du se att kärleken dyker upp så småningom även i Thailand.

BTT

Va f-n fick Du luft ifran? :D

Du glomde Din hogt alskade barstol, eller har fan blivit religios pa gamla dar? :D

Tycker mig i en del inlagg, typ Swippe (Du far inte ta det personligt)se en viss lattja och kanske lite gubbsjuketendenser.  :crazy:

Karleken finns oftast dar man minst anar.

Man valjer inte karlek man valjer hona om man ar en stark hane. (Las pengastark om sa onskas)

Men for allt i varlden, nu ar ju detta ett Thaiforum sa varfor inte?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT! Kärleken hittade jag redan för snart 6 år sen så den behöver jag inte finna igen varken på nån kontaktsajt eller i lampaffären, men tack för dina goda råd! :great:;)

Baa! Tror inte att jag är speciellt gubbsjuk eftersom jag är 32 och min tjej 28 och jag skulle förmodligen INTE skaffa en Thaitjej igen om det skulle ta slut med min nuvarande av den enkla anledningen att jag orkar inte gå igenom alla visumturer och uppleva nya kulturkrockar. Möjligtvis om jag råkade springa på nån Thaitjej som redan bott i Sverige ett tag. Skulle satsat på en snygg barnlös Svenska i 25 årsåldern i såna fall istället tror jag även om det skulle kräva betydligt mer än att skicka ett mail till en desperat Thaitjej som söker vem som helst som kan erbjuda ett bättre liv. :neutral:

Men helt riktigt att jag kanske blir gubbsjuk om jag skulle bli singel vid typ 50 bast. Men vad är det för fel med att uppskatta unga snygga tjejer framför gamla fula? Har man chansen att få en ung snygging framför en rynkig kärring så hade valet varit lätt för mig tror jag. Därför klandar jag inga "gubbar" som har en ung snygg Thaitjej, tvärtom så önskar jag dom all lycka. :great::glasses:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tur att vi har BTT som ledstjärna vad gäller ett anständigt leverne. Det ska vara äkta kärlek annars får det vara!

Se bara på BTT som tålmodigt och asketiskt inväntar sin nästa Thailandsresa.

Vad som händer på denna resa ska vi kanske undvika att spekulera om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Det må se lite konstigt ut i dina ögon men jag har faktiskt bestämmt mig för att försöka hitta en kvinna där våran kärlek bygger på ömsesidiga känslor.

Om jag lyckas eller ej står ju skrivet i stjärnorna.

Men mina dagar som horbock och shorttimare är över nu.

En episod i livet jag nog inte kan känna någon stolthet över. Som tur är.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Baste Broder TT

Om Du nu visar Ditt ratta jag sa ar det nog den snabbaste helomvandningen i varldshistorien, icke forty uppskattar jag den nya sidan av Dig, hur forvandlingen gick till vata fan men GRATTIS, ta nu bara och slang cocosnoten ocksa och se varlden i nytt perspektiv.

Kommer dock att sakna Dina forsok till raggning som jag sett fram emot att fa reportage fran, men allvarligt talat, det kan jag leva utan om Du finner en mer harmonisk tillvaro i framtiden, forhoppningsvis med en karleksfull kvinna som inte fragar efter battingen varje morgon Du vaknar. :lol:

Swippe, som jag skrev, inte personligt men innehallet lat ratt flummigt i mina ogon. Man ska ju inte kasta sten i glashus, jag ar betydligt aldre an Du och har en icke mycket aldre sambo an Din sa...gubbsjuk eller ej, haller till vissa delar helt med men skulla aldrig komma pa tanken att for egen bekvamlighet valja eller valja bort kvinna, typ visatrassel, ar det karlek sa ar det.

Gammal och klok som man ar. :D:D

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det ska vara äkta kärlek annars får det vara!

Köpt kärlek är också kärlek :love:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe. :great:   :great:   :great:   :great: .Kanske är dags att leta något nytt nu när man är 50+ och tanten är snart 50,men orken att starta något nytt seriöst finns inte.Så om det skulle gå åt skogen med nuvarande dam så blir det nog att göra en BTT:are när det pockar på,blir nog bättre för alla parter   :glasses: Mvh Måne (nu får jag väl en massa skit av moralisterna igen men so what)   :party:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...