Jump to content
IGNORERAD

Förlänga Schengenvisering?


freddan_gbg

Recommended Posts

Hej!

En vän har sin kusin och hans tant här på besök, dem har nu frågat om möjligheterna att förlänga med 3mån till men MIG sade sig kunna förlänga med endast 1mån. Min vän frågade vad hon skulle säga till MIG för att dem skulle få 3mån till. Jag svara att säg att du har dåligt ställt just nu och det kommer

dröja lång tid innan du kan åka ner. Har ni några god att ge, har ni varit med om att dem endast vill förlänga med 1 månad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, man kan ju prova med att besökarna gärna vill uppleva jul och nyår i Sverige. Träffa släkten och så vidare... Och att man har någon liten skidresa inplanerad i januari/februari eftersom dom gärna vill prova på att åka skidor.

En månad är kanske bara standardsvar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, man kan ju prova med att besökarna gärna vill uppleva jul och nyår i Sverige. Träffa släkten och så vidare... Och att man har någon liten skidresa inplanerad i januari/februari eftersom dom gärna vill prova på att åka skidor.

En månad är kanske bara standardsvar.

Herr Chang har talat.

Standardsvar är inte en månad. Det måste vara nåt dom reagerat på i det här fallet. Har inget bra råd, känner inte familjen och dess bakgrund. Det gäller att övertyga att allt är seriöst.

Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara petig så går ett schengenisa aldrig att förlänga utan det är ett "UT för besök" man söker, det normala är att man får tre månader, nära släkting syskon/föräldrar går det att få längre, sex månader dvs nio månader totalt. Det gäller ju att man har en ombokningsbar biljett då de kräver att man har biljett hem, och man vill ju inte gärna köpa en ny utan att vara säker på att man får stanna... Ett (bra) skäl behövs ju, är det första gången hon är här (hos dig) så räcker det ju att säga att ni vill ha mer tid tillsammans och lära känna varandra. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...