Jump to content
IGNORERAD

Hatkärlek till Thailand


stefan5300

Recommended Posts

Frugan tog hem hantverkare utan att konferera med mig.

Behöver väl inte säga att det såg ut som skit när dom var klara.

Frugan givetvis lika missnöjd hon men hon trodde det skulle bli bra, hur fn man kan tro det. Man vet att det blir en soppa såvida man inte har örnkoll.

Efter ett monster gräl hoppas jag nu polletten trillat ner, och inga projekt startas i lönndom.

Kulturskillnaderna är stora.

I november så fick vi nya grannar som byggde om. Deras byggkillar borrade igenom väggen in till oss. Dom murade igen skadan ganska snabbt med löfte att dom även skulle fixa färgen som måste målas där dom gjutit. En dag efter många påstötningar när jag var själv hemma kommer dom in med en målarburk i handen. När jag ser att han börjar måla vitt på den beigea väggen säger jag till killen. Och ringer min fru. Till henne förklarar han att han testar bara. Och ska senare komma tillbaka med rätt färg.

Vi har nu inte bara ett lagat betonghål. Utan även ett vitt penselstreck på en meter. Dom har ej återkommit ned rätt färg och lär nog inte göra så heller.

I

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    31

  • janne_h

    5

  • ole

    5

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Maii meeeeeeeeeeeeeeeeeee, jag tror jag dör..........men lite charmigt är det ändå eller...... :3: Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Maii meeeeeeeeeeeeeeeeeee, jag tror jag dör..........men lite charmigt är det ändå eller...... :3: Stefantaby

Nääää, inte ett skit, slöa och likgiltiga är inte charmigt, charmigt vore om dom för en enda gångs skull skulle säga "jag vet inte, men jag skall fråga", fast den dagen lär aldrig komma!

Det finns mycket annat som kan kallas charm, men inte mai meeee!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe. Köpte min topbox på studs i en Hondaaffär på sucken mellan Pattaya tai och Pattaya klang.

kostade 3400 Baht inkl montering som tog 20 minuter.

Pang på rödbetan ba!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

I november så fick vi nya grannar som byggde om. Deras byggkillar borrade igenom väggen in till oss. Dom murade igen skadan ganska snabbt med löfte att dom även skulle fixa färgen som måste målas där dom gjutit. En dag efter många påstötningar när jag var själv hemma kommer dom in med en målarburk i handen. När jag ser att han börjar måla vitt på den beigea väggen säger jag till killen. Och ringer min fru. Till henne förklarar han att han testar bara. Och ska senare komma tillbaka med rätt färg.

Vi har nu inte bara ett lagat betonghål. Utan även ett vitt penselstreck på en meter. Dom har ej återkommit ned rätt färg och lär nog inte göra så heller.

I

Skickat från min GT-I9300 via Tapata

 

 

 

post-3103-0-27829000-1357836783.jpg

 

 

Denna verktygsuppsättning hade "min" röris med sig för att byta en läckande rövspolarslang. Dessutom var han tvungen o hämta ny slang 2gånger. Tror du att han fick det tätt?

 visst, det var tätt så länge du inte hade något tryck på slangen.....

 

TIT

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

attachicon.gifröris ala tit.jpg

 

 

Denna verktygsuppsättning hade "min" röris med sig för att byta en läckande rövspolarslang. Dessutom var han tvungen o hämta ny slang 2gånger. Tror du att han fick det tätt?

 visst, det var tätt så länge du inte hade något tryck på slangen.....

 

TIT

 

 

C;D

Det var inte så att han var fiskare eller risbonde egentligen? :y2:

Ett kännetecken brukar vara priset.

Detta får mig osökt att tänka på flera år gammla trådar om swimmingpoolsbyggen. Där många påstod att med lokala folk så kunde m,an fixa pool snorbilligt.

Poolfirmor är overkill.. :crazy:

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte så att han var fiskare eller risbonde egentligen? :y2:

Ett kännetecken brukar vara priset.

Detta får mig osökt att tänka på flera år gammla trådar om swimmingpoolsbyggen. Där många påstod att med lokala folk så kunde m,an fixa pool snorbilligt.

Poolfirmor är overkill.. :crazy:

Förmodligen har du rätt betr. yrkesbetraktelsen, på grund av min alldeles för stora pondus (frun säger tjocka mage) har jag vissa svårigheter att krypa omkring i knähöjd så när jag fick en en läcka på tryckledningen från pumpen och in till huset kallades lokalsnickaren, tillika röris och elektriker, in för att utföra arbetet...jovisst, tätt blev det, men hur tänker dom egentligen? Varför hänger rören i luften nmera, tidigare låg dom snyggt ankrade intill platta och mur!

Dock får man väl säga att priset va överkommligt..300 THB för arbete och mtr!  De du rörjouren blev du inte fet på!

post-3426-0-82920800-1357864591_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen har du rätt betr. yrkesbetraktelsen, på grund av min alldeles för stora pondus (frun säger tjocka mage) har jag vissa svårigheter att krypa omkring i knähöjd så när jag fick en en läcka på tryckledningen från pumpen och in till huset kallades lokalsnickaren, tillika röris och elektriker, in för att utföra arbetet...jovisst, tätt blev det, men hur tänker dom egentligen? Varför hänger rören i luften nmera, tidigare låg dom snyggt ankrade intill platta och mur!

Dock får man väl säga att priset va överkommligt..300 THB för arbete och mtr!  De du rörjouren blev du inte fet på!

 

Ja ibland får dom till det, detta hände hos mig.

 

post-3132-0-26599200-1357867749_thumb.jp

 

post-3132-0-18299200-1357867769_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forslag.

 

tillgång till utbildning

 

grundläggande skolutbildning

 

demokratisering av skolväsendet.

Och sedan vaknade du ur din vackra dröm. :not_i:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Forslag.

 

tillgång till utbildning

 

grundläggande skolutbildning

 

demokratisering av skolväsendet.

 

 

Det finns yrkesskolor överallt, men eftersom ingen efterfrågar "yrkesbevis" så kan vilken klant somchai som helst kalla sej röris, elektriker osv och dessutom helt utan ansvar när det går åt helvete!

 

Min fasa när det ska byggas är att inte få tag på en riktig elektriker, utan nån jävla sopa som inte ens reder ut det jag själv klarar.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg læser mange gange om farangers välutbildad koner.

 

Kan nogen forklare?

 

Detta förklaras av det faktum att, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jeg læser mange gange om farangers välutbildad koner.

 

Kan nogen forklare?

 

Detta förklaras av det faktum att, 

 

 

Tyvärr så betyder att man gått fina skolor och fått fina betyg i Thailand inte ett skit!

Ett betyg kan vara köpt eller så kan en lärare inte sätta rättvisande betyg om hans/hennes elever inte klarat av att tillgodogöra sej utbildningen kan då betyda att läraren kan se oduglig ut.

 

Fick höra i går att bla lärare och sjuksköterskor inte behöver körkort då de arbetar för folkets bästa så bötfäller inte polisen dessa...

Sant eller inte det vet jag inte, men i Thailand så......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte så att han var fiskare eller risbonde egentligen? :y2:

Ett kännetecken brukar vara priset.

Detta får mig osökt att tänka på flera år gammla trådar om swimmingpoolsbyggen. Där många påstod att med lokala folk så kunde m,an fixa pool snorbilligt.

Poolfirmor är overkill.. :crazy:

Förmodligen har du rätt betr. yrkesbetraktelsen, på grund av min alldeles för stora pondus (frun säger tjocka mage) har jag vissa svårigheter att krypa omkring i knähöjd så när jag fick en en läcka på tryckledningen från pumpen och in till huset kallades lokalsnickaren, tillika röris och elektriker, in för att utföra arbetet...jovisst, tätt blev det, men hur tänker dom egentligen? Varför hänger rören i luften nmera, tidigare låg dom snyggt ankrade intill platta och mur!

Dock får man väl säga att priset va överkommligt..300 THB för arbete och mtr!  De du rörjouren blev du inte fet på!

I yasothon så kom snickarn och påtalade att han var arbetslös och undrade om vi hade nått jobb?

Vi förklarade att vi inte hade något. Dock kom min fru på att vi hade eljobb som behövde göras. Hon förklarade att snickarn även klarade av detta.

Jag sa bestämt nej och förklarade att vi väntade tills elektrikern har tid!

Många dödsolyckor och bränder beror på dessa klantar som är billiga.

Dock kan man undra hur billigt det är att anlita en icke auktoriserad elektriker, om nån dör eller om huset brinner ner?

Tyvärr så ställs det inte så stora krav på yrkeskpmpetens i Thailand.

Och även om det skulle göra det så bryr sig ju inte thailändare så mycket om risken att något kan gå fel.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Elektrikern som dök upp ville säkra av allt med 32A automat säkringar

Detta på 1.5mm ledningar

Jag sa till honom 1000 ggr att det fick nog bli 10A för dom och 16A för dom som var 2.5 och aldrig nåt högre.

Han skruvar dit som jag vill ha och alla är glada, sedan åker jag iväg, kommer hem och då har han bytt tillbaks till 32A när jag var borta.

Han fick åka hem.

Man försöker ibland men det går bara inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nääää, inte ett skit, slöa och likgiltiga är inte charmigt, charmigt vore om dom för en enda gångs skull skulle säga "jag vet inte, men jag skall fråga", fast den dagen lär aldrig komma!

Det finns mycket annat som kan kallas charm, men inte mai meeee!

Nej du har säkert helt rätt, jag är ju bara här som turist och  har inte samma krav som jag skulle ha i Sverige men jag skulle nog också surna till om det du berättar är vanligt förekommande. Hoppas du får till en box trots alla Mai Meeeeeeeeeeeeeeee.Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

godmorgon

 

Har du hittat någon box

 

Hälsningar

Det fanns mycket intressant på sidorna du tipsade om men jag avvaktar lite, ska åka till Sakon Nakon och kolla, det finns en lite större mc-butik där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Det fanns mycket intressant på sidorna du tipsade om men jag avvaktar lite, ska åka till Sakon Nakon och kolla, det finns en lite större mc-butik där.

 

Här är en länk till dig stefan

 

http://www.drbike.co.th/product/index.php?CateID=13&show=17

 

http://www.drbike.co.th/webboard/view.php?addview=yes&ChkID=19

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

.

Detta får mig osökt att tänka på flera år gammla trådar om swimmingpoolsbyggen. Där många påstod att med lokala folk så kunde m,an fixa pool snorbilligt.

Poolfirmor är overkill.. :crazy:

Tack du men den funkar än... fast den var snorbillig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack du men den funkar än... fast den var snorbillig.

 

Får väl anta att det var du som kallade dig Skipper och byggde pool för 40 000 baht.

Nu är bilderna borttagna. Så du får gärna lägga upp dom igen.

 

http://www.maipenrai.se/forum/t/4790-dyrt-att-bygga-swimming-pool/page-2#entry85035

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Vad trott man ibland, lämnade in en laptop for reparation 16/9, idag ringer dom och undrar om dom ska laga den.. :not_i:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...