Jump to content
IGNORERAD

Hatkärlek till Thailand


stefan5300

Recommended Posts

Var i Nakhon Phanom idag för att köpa eller beställa en större topbox till motorcykeln men där fick jag tji. Att det inte fanns att köpa som lagervara kan jag acceptera men att det inte ens gick att kolla i en tillbehörskatalog och beställa gjorde mig nästan skogstokig. På ett ställe skulle dom dock ringa och höra sig för om det gick att beställa.

 

Ibland blir jag så jävla trött på detta trevliga land

 

Är det någon som vet om det finns tillbehörsbutik för MC i Sakon Nakhon?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    31

  • janne_h

    5

  • ole

    5

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kolla med Paddock i Bangkok, de säljer via postorder också www.paddock.co.th och har en el del prylar i sin butik här på Ratchada

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Vi köpte en Wawe i Hat Yai och har försökt hitta en pakethållare för/med toppbox vilket verkar helt omöjligt!

Jag vet att det finns på Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Då fattar ni kanske varför jag tog med mig från sverige till Thailand

Jag meilade å skickade foton till olika företag men dom sa bara mai meeeeeeeeeeeeeeeeee

 

post-6660-0-84834500-1357726119_thumb.jp

 

post-6660-0-20022000-1357726228_thumb.jp

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju köpt box men jag tycker den blev för liten men det finns ju isboxar här i Thailand i olika storlekar och modeller, kanske kan bygga om en sådan.

 

post-3132-0-34336200-1357727861_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sådan här isbox eller liknande kanske skulle gå att fixa om jag inte får tag på en riktig topbox.

 

post-3132-0-85943400-1357728760_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med Paddock i Bangkok, de säljer via postorder också www.paddock.co.th och har en el del prylar i sin butik här på Ratchada

 

Tackar för tipset men det fanns inget intressant.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jag har ju köpt box men jag tycker den blev för liten men det finns ju isboxar här i Thailand i olika storlekar och modeller, kanske kan bygga om en sådan.

 

attachicon.gif001.JPG

 

Ok i see

Min är ca 45 bred 35 djup 25 hög

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan tänka mig att det är just sådana saker man retar upp sig på när man bor i Thailand permanent.

Att inte kunna snacka med folk och få dem att göra som man vill - i kombination med att de då ibland visar på både slöhet och ointresse på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att det är just sådana saker man retar upp sig på när man bor i Thailand permanent. Att inte kunna snacka med folk och få dem att göra som man vill

 

Nja, för mig var det prexis tvärt om. Jag flyttade från Sverige därför att jag inte där kunde snacka med folk eller att få dom att göra som jag ville. :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att det är just sådana saker man retar upp sig på när man bor i Thailand permanent.

Att inte kunna snacka med folk och få dem att göra som man vill - i kombination med att de då ibland visar på både slöhet och ointresse på samma gång.

Mai mii.när dom inte orkar lyfta arselet fast man ser prylarna, och sen smilar bara fanskapen när man pekar på det man vill dom ska plocka fram.  Då byter jag högljudd butik, högljudd så cheferna hör...men dom skiter i alla fall i farangen!

Och då är det jag som är dum för att jag påtalat att dom gjort fel...Amaizing Thailand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att jag sett BMW med boxar både här och där, kan en sån funka med lite metallslöjd hos bysmeden?

Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Ring o lyssna med Honda Big Wing i Ladprao i Bangkok.

Jag var där häromdagen och har för mig att jag såg att dom sålde topboxar/väskor.

 

http://www.aphonda.co.th/hondabigwing/home.ashx#home-content.html

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Aldrig sett några thai med packboxar på en mc, Inget konstig att det finns inte om det inte finns marknad.

Svårt att ha lager för några få  faranger som fick för sig att ha mc se ut som packåsna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fattar ni kanske varför jag tog med mig från sverige till Thailand

Jag meilade å skickade foton till olika företag men dom sa bara mai meeeeeeeeeeeeeeeeee

 

attachicon.gifPC170268.JPG

 

attachicon.gifPC170269.JPG

 

Du glömde ta med sadel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig sett några thai med packboxar på en mc, Inget konstig att det finns inte om det inte finns marknad.

Svårt att ha lager för några få  faranger som fick för sig att ha mc se ut som packåsna.

 

Har sett mängder med små och stora motorcyklar i Pattaya som har topbox, sedan är det bra att ha en mc som ser ut som en packåsna om man ska åka och handla på Tesco Lotus som ligger 2 mil från hemmet.

Jag har ju satt dit väskor och topbox för att nyttja dom inte för att titta på dom.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vad är det som är bra med Thailand förutom klimatet och priserna. Här har det ju hörts om proplem med mydiheter och  att köpa saker som Thajarna inte förstår eller inte vill hjälpa till med. Eller gärna ha en slant extra för att hjälpa till.  Förutom att Farangerna blir blåsta på det mesta som hus bil och mark. Alla blir inte det men flera enlig MPR medlemmar. Tyvär har jag flera vänner som blivit blåsta i Thailand på hus bil ,och mark. Tjejerna har hittat nya partners i Sverige som är mer akrativa och ynngere.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vad är det som är bra med Thailand förutom klimatet och priserna. Här har det ju hörts om proplem med mydiheter och  att köpa saker som Thajarna inte förstår eller inte vill hjälpa till med. Eller gärna ha en slant extra för att hjälpa till.  Förutom att Farangerna blir blåsta på det mesta som hus bil och mark. Alla blir inte det men flera enlig MPR medlemmar. Tyvär har jag flera vänner som blivit blåsta i Thailand på hus bil ,och mark. Tjejerna har hittat nya partners i Sverige som är mer akrativa och ynngere.

 

MVH

Sakaeo

 

Därav rubriken till denna tråd, Hatkärlek till Thailand

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Du glömde ta med sadel.

 

Behöver ingen sadel, jag gör som du brukar göra å sitter med rövhålet vidöppet hela dagarna så hjärnan får syre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påminner om när jag fick för mig att byta till gasdämpare på min Suzuki Hayate innan jul.

 

De går ut och tittar på min motorcykel och konstaterar: Jaha, du behöver 2 st men vi har bara en kvar. Sedan övergick de till andra sysslor.

 

Hur svårt kan det vara att lyfta på luren och be någon fixa fram grejerna :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett mängder med små och stora motorcyklar i Pattaya som har topbox, sedan är det bra att ha en mc som ser ut som en packåsna om man ska åka och handla på Tesco Lotus som ligger 2 mil från hemmet.

Jag har ju satt dit väskor och topbox för att nyttja dom inte för att titta på dom.

 

Eftersom jag vistas inte i Pattaya och att tråden gäller Pattaya, visste jag inte det så ber jag om ursäkt för min kommentar.

I ChiangMai med omnejd är jag alltid bra bemöt. Vet inte om det har med sura thai eller uppblåsta faranger att göra att

det uppkommer konflikter och dålig service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag vistas inte i Pattaya och att tråden gäller Pattaya, visste jag inte det så ber jag om ursäkt för min kommentar.

I ChiangMai med omnejd är jag alltid bra bemöt. Vet inte om det har med sura thai eller uppblåsta faranger att göra att

det uppkommer konflikter och dålig service.

Vad får dig att tro att tråden gäller Pattaya? 

Tråden startades  i Nakhon Phanom men du kanske inte har läst hela tråden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nogle gange tænker jeg,  hvad fanden laver jeg her, :crazy:

 

så ser jeg på solen og konen :nyam:

 

Og så glemmer jeg meget af det negative som findes. :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan tog hem hantverkare utan att konferera med mig.

Behöver väl inte säga att det såg ut som skit när dom var klara.

Frugan givetvis lika missnöjd hon men hon trodde det skulle bli bra, hur fn man kan tro det. Man vet att det blir en soppa såvida man inte har örnkoll.

Efter ett monster gräl hoppas jag nu polletten trillat ner, och inga projekt startas i lönndom.

Kulturskillnaderna är stora.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...