Jump to content
IGNORERAD

Hatkärlek till Thailand


stefan5300

Recommended Posts

Tumregeln är och bör vara : Thai kan inte trafik och har i ett perfekt samhälle inget i trafiken att göra .

 

Nu generaliserar jag och vi lever som bekant inte i en perfekt värld så då är det som det är .

"Just live with it "

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    31

  • janne_h

    5

  • ole

    5

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ibland bara älskar jag Thailand.

Skriva under eller höger tumavtryck på ansökningsformulär till visum.

001.JPG.b5c28b50a562d524ac93e97f121860d1

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Japp, utveckling - först kan man logga in på datorn/telefonen och nu kan man ansöka om visum. Eller kom visumansökan först kanhända...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On den 7 september 2015 at 13:33, skrev hobbe:

Tumregeln är och bör vara : Thai kan inte trafik och har i ett perfekt samhälle inget i trafiken att göra .

 

Nu generaliserar jag och vi lever som bekant inte i en perfekt värld så då är det som det är .

"Just live with it "

 

 

Mvh Hobbe

Hej

Så är det i trafiken och det gäller många andra områden också, "take it or leave it".

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så är det i trafiken och det gäller många andra områden också, "take it or leave it".

Med vänlig hälsning isan lover

 

Precis och det vore ju dumt att se och eventuellt lära sig nåt av hur det fungerar i andra länder..... :rolleyes:  

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Precis och det vore ju dumt att se och eventuellt lära sig nåt av hur det fungerar i andra länder..... :rolleyes:  

Men nu är det ju så att Thai vet bäst och hellre avskärmar sig från omvärlden. Usch tänk om fattighjonen skulle börja ställa krav än hit eller dit bara för att dom fått nys på omvärlden. Nej det går bort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Korruption och mutor bryr jag mig inte så mycket om i detta dubbelmoralens land då det kan vara svårt att komma åt.

 

Men när folk kan fånga, döda, slakta och äta andras hundar gör mig riktigt förbannad, samtidigt som de inte får barmhärtighetsavliva sjuka eller skadade hundar med en insomningsspruta på grund av relionen, vilken galenskap.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Korruption och mutor bryr jag mig inte så mycket om i detta dubbelmoralens land då det kan vara svårt att komma åt.

 

Men när folk kan fånga, döda, slakta och äta andras hundar gör mig riktigt förbannad, samtidigt som de inte får barmhärtighetsavliva sjuka eller skadade hundar med en insomningsspruta på grund av relionen, vilken galenskap.

 

Det får man lösa på egen hand.

Några 100-bahtingar i handen på någon som har en pistol. Så löser det sig.

Vet folk som avlivat på det sättet eftersom "veterinären" inte gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev samet:

 

Det får man lösa på egen hand.

Några 100-bahtingar i handen på någon som har en pistol. Så löser det sig.

Vet folk som avlivat på det sättet eftersom "veterinären" inte gör det.

 

Skjuta är inget trevligt sätt att avliva på då det finns mycket bättre sätt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Skjuta är inget trevligt sätt att avliva på då det finns mycket bättre sätt.

 

De bra sätten är ju inte tillgängliga i Thailand tyvärr.

Hellre låter jag någon skjuta än att hunden skall lida.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

 

De bra sätten är ju inte tillgängliga i Thailand tyvärr.

Hellre låter jag någon skjuta än att hunden skall lida.

 

Jo det finns tillgängliga medel, de avrättar ju människor med giftinjektioner som inte är värda mer än en kula.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske borde diskutera varför äter man hundar? 

Är det rikemans nöje eller är det fattigdom som tvingar folk till sådana drastiska åtgärder.

Jag tror att vi ser på allt ur våran synpunkt men missar hur det egentligen förhåller sig i de fattiga områden.

Här en artikel som överaskade mig när den kom.

http://www.svenskbladet.se/ekonomi/index.php?alias=ica_borjar_salja_hundkott.html

 

Dubbelmoral
Varför ska vi inte äta hund? För att det är ett husdjur!! Vilken jävla dubbelmoral. Vi äter gladeligen gris, ko, kyckling, kaniner och hästar, marsvin är delikatess i Sydamerika.  Djurhållningen i Sverige är inte human, men vi kan väl föda upp hundar i Sverige för slakt så att dom inte behöver lida mer än t. ex. kycklingar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev JJC:

Man kanske borde diskutera varför äter man hundar? 

Är det rikemans nöje eller är det fattigdom som tvingar folk till sådana drastiska åtgärder.

Jag tror att vi ser på allt ur våran synpunkt men missar hur det egentligen förhåller sig i de fattiga områden.

Här en artikel som överaskade mig när den kom.

http://www.svenskbladet.se/ekonomi/index.php?alias=ica_borjar_salja_hundkott.html

 

Dubbelmoral
Varför ska vi inte äta hund? För att det är ett husdjur!! Vilken jävla dubbelmoral. Vi äter gladeligen gris, ko, kyckling, kaniner och hästar, marsvin är delikatess i Sydamerika.  Djurhållningen i Sverige är inte human, men vi kan väl föda upp hundar i Sverige för slakt så att dom inte behöver lida mer än t. ex. kycklingar.

 

Man ska inte ta allt man läser på allvar, speciellt inte om det står i Svenskbladet som är en humortidning. Här är en artikel från samma tidning om kompisgänget som löste Palmemordet.

http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=kompisgang_loste_palmemordet_pa_krogbesok.html

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev JJC:

Man kanske borde diskutera varför äter man hundar? 

Är det rikemans nöje eller är det fattigdom som tvingar folk till sådana drastiska åtgärder.

 

Kanske för att det är gott?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev JJC:

Man kanske borde diskutera varför äter man hundar? 

Är det rikemans nöje eller är det fattigdom som tvingar folk till sådana drastiska åtgärder.

Jag tror att vi ser på allt ur våran synpunkt men missar hur det egentligen förhåller sig i de fattiga områden.

Här en artikel som överaskade mig när den kom.

http://www.svenskbladet.se/ekonomi/index.php?alias=ica_borjar_salja_hundkott.html

 

Dubbelmoral
Varför ska vi inte äta hund? För att det är ett husdjur!! Vilken jävla dubbelmoral. Vi äter gladeligen gris, ko, kyckling, kaniner och hästar, marsvin är delikatess i Sydamerika.  Djurhållningen i Sverige är inte human, men vi kan väl föda upp hundar i Sverige för slakt så att dom inte behöver lida mer än t. ex. kycklingar.

 

 

Själv önskar jag fler åt hund härnere så de inte blev så många på gatan.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Nu är det kärlek till Thailand.

Fläsk 120 Baht kilot och fläskfilé 110 Baht kilot, hade varit bra även med omvända siffror.

IMG_1744.JPG.c24fcc2a55a735c5f21f6cbe5aee9b83.JPG

 

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Nu är det kärlek till Thailand.

Fläsk 120 Baht kilot och fläskfilé 110 Baht kilot, hade varit bra även med omvända siffror.

IMG_1744.JPG.c24fcc2a55a735c5f21f6cbe5aee9b83.JPG

 

 

 

Det är väl nästan samma pris 112 bellyn och 110 tenderloin

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Broskan:

Det är väl nästan samma pris 112 bellyn och 110 tenderloin

Ja, och jag tänker inte berätta att jag tycker det är jäkligt billigt för filén.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...