Jump to content
IGNORERAD

Hatkärlek till Thailand


stefan5300

Recommended Posts

Är jäligt trött på TOT och deras internet som fungerar i tid och otid, och deras lögner när man ringer till dem, så jag ordnade mobilt bredband för 600 baht per månad och den kostnaden ska jag slänga i trynet på TOT när jag betalar nästa räkning.

 

 Blev faktist överraskad av hastigheten med mobilen här i obygden.

post-3132-0-24349000-1414804183.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    31

  • janne_h

    5

  • ole

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Just nu 64,7 ner, 53,0 upp, men betalar för 100/10. ska klaga på mån, nytt.

Betalar 269sek här, så ganska mö billigare här än därnere.

Kul att det iaf finns NÅT som är billigare här, hehe

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jäligt trött på TOT och deras internet som fungerar i tid och otid, och deras lögner när man ringer till dem, så jag ordnade mobilt bredband för 600 baht per månad och den kostnaden ska jag slänga i trynet på TOT när jag betalar nästa räkning.

 

 Blev faktist överraskad av hastigheten med mobilen här i obygden.

attachicon.gif006.JPG

 

Det är ungefär de mätvärdena jag får med 3BB Premium när jag är uppkopplad via VPNPrivat (med 3BB Premium betalar jag för 3 Mb/s ner).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit god att tas med i helgen, internet försvann vid middagstid i Fredags, då hatar jag Thailand men nu är jag med på banan igen.

Är inte mycket bättre i Kambodja heller. Kommer och går som det vill, men jag har en nödlina i telefonen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vilka värden ska man lita på. lite olika så att säga.

post-3132-0-37244600-1414808479.jpg

post-3132-0-32058100-1414808415.jpg

post-3132-0-35542600-1414808437.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vilka värden ska man lita på. lite olika så att säga.

attachicon.gif006.JPG

attachicon.gif007.JPG

attachicon.gif008.JPG

Hur funkar det om du kör bredbanskollen.se därnere? Blir det tuppjuck då?

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det om du kör bredbanskollen.se därnere? Blir det tuppjuck då?

 

Då blev det så här.

post-3132-0-03190400-1414811913.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

duger väl för det mesta, hemma har jag 100MB jag är lite bortskämd, känns som att 80-talet har kommit tillbaka med 2400bauds modem när jag sitter och delar en 10MB lina på hotellet med 50 andra gäster.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

duger väl för det mesta, hemma har jag 100MB jag är lite bortskämd, känns som att 80-talet har kommit tillbaka med 2400bauds modem när jag sitter och delar en 10MB lina på hotellet med 50 andra gäster.

 

Wow, 2400 baud! jag hade bara 1200 till min Amiga 500 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

duger väl för det mesta, hemma har jag 100MB jag är lite bortskämd, känns som att 80-talet har kommit tillbaka med 2400bauds modem när jag sitter och delar en 10MB lina på hotellet med 50 andra gäster.

tänker börja gnälla efter helgen, betalar föt 100 ner och då vill jag ha det så! Attet ären massa extrafart upp är inte nåt jag bryr mig om.

Men det är ju bara 12-13 år sedan som man jublade om man hittade en 512lina i pattis!

Då hette det SUPERFAST och hade dubbla priser

Mvh

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, 2400 baud! jag hade bara 1200 till min Amiga 500 :D

Jag vill ju vara värst, kostade som fan att ligga på topp då.

 

Hade nog mer med små inkomster att göra, men första PCn gick väl lös på en 60.000kr totalt med SCSI-diskar och localbus.

 

Nu sitter jag på nån trött gammal laptop som troligen är 100ggr snabbare för 3500kr istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Nu har regeringen dragit in pensionen på 500 Baht för frugans faster, i alla fall tillfälligt.

post-3132-0-27300400-1417157416.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Detta är kärlek till Thailand.

På väg hem från Surinträffen ligger jag på 120-130 km när jag kommer upp i baken på en polisbil, då ber jag pojken att ta ett foto på polisbilen, då kör de över spärrlinjen in på vägrenen, precis som att de vill visa att kör om du det är lungt.

post-3132-0-40915100-1423353488.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Idag var det kärlek igen.

När jag väl kopt 2 dunkar fulla med vatten for 240 Baht så kostar det bara 20 Baht att byta ut de tomma mot nya som är påfyllda.

Fantastiskt billigt.

post-3132-0-98403500-1424227993.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp vattenrenare Billigare o du slipper släpa från köpställat

Offe

Här slipper vi släpa. Kommer en lastbil 2 ggr i veckan. Dom bär in dunkarna på tomten. Kostnand för att byta ut: 10 Baht/st

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp vattenrenare Billigare o du slipper släpa från köpställat

Offe

10 Baht dunken har jag råd med och behover inte släpa på dunkarna for vattenbilen kor forbi huset och de bär upp dunkarna på sodaverandan.

Vad kostar en vattenrenare?

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 Baht dunken har jag råd med och behover inte släpa på dunkarna for vattenbilen kor forbi huset och de bär upp dunkarna på sodaverandan.

Vad kostar en vattenrenare?

Tycker denna är bättre investering än en vattenrenare. Iskallt vatten att dricka,kokhett vatten till kaffe,nudlar m.m

post-8709-0-09510800-1424233260.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
stefan5300

Nu är det kärlek igen, varje hushåll i byn fick var sin tv-mottagare men sen återstår det att se vad det är for kanaler.

post-3132-0-13211600-1425608798_thumb.jp

post-3132-0-83638200-1425608874_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Helvete vad jag hatar obygden när de eldar av stubben på risfälten och vinden ligger på mot vårt hus. :girl_dev:

post-3132-0-05877100-1427257235_thumb.jp

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete vad jag hatar obygden när de eldar av stubben på risfälten och vinden ligger på mot vårt hus. :girl_dev:

attachicon.gifeld.JPG

 

Ett bra exempel på att "ta det onda med det goda".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Idag var det kärlek igen.

När jag väl kopt 2 dunkar fulla med vatten for 240 Baht så kostar det bara 20 Baht att byta ut de tomma mot nya som är påfyllda.

Fantastiskt billigt.

attachicon.gif002.JPG

Hej

 

Vi använder samma vatten, en bil kör runt i byarna och levererar, dom har även mindre flaskor i backar till ett bra pris.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete vad jag hatar obygden när de eldar av stubben på risfälten och vinden ligger på mot vårt hus. :girl_dev:

attachicon.gifeld.JPG

 

När jag växte upp i Skåne så var det samma visa där efter skörd att man brände fälten ,nuförtiden så är man smartare och vänder ner stubben och får lite gratis näring i marken på köpet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Thai kör ju som bekant lite hur som helst

Men det jag upplever i Pattis är att om en falang gör minsta fel då vet dom minsann, och påpekar gärna det också.

Nu menar inte jag några allvarligare förseelser utan typ det som hände mig idag.

Kör framför vita spärrlinjen vid rödlyse, då tutar en bakomvarande på mig och pekar att jag ska rulla tillbaka!

En liten stund senare är det självklart fullt bredvid mig, för jag stod trotsigt kvar (nu kanske Thaien som tutade skriver på FB och ondgör sig över grisiga falanger)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...