Jump to content
IGNORERAD

Hatkärlek till Thailand


stefan5300

Recommended Posts

Vad trott man ibland, lämnade in en laptop for reparation 16/9, idag ringer dom och undrar om dom ska laga den.. :not_i:

Du skulle ha sagt nej för att se hur dom reagerat =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    31

  • janne_h

    5

  • ole

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad trott man ibland, lämnade in en laptop for reparation 16/9, idag ringer dom och undrar om dom ska laga den.. :not_i:

 

Jag blir tamejfan skogstokig på folket här ibland, igår ringde dom och sa att laptopen inte går att laga, idag är det 2 månader sedan jag lämnade in laptopen. :crazy:

 

Faan, ibland blir man sugen att packa väskan och åka till Taikonresidenset i Sverige. :not_i:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugna dej! Allt går att lösa men det behövs rätt person. När jag lämnade in min bärbara för rengöring (damm i datorn) så kom den tillbaka helt tom med 

omformaterad hårddisk. We clean the whole pc for you Mr!  :ahh:  Rubbet var borta. Alla sparade bilder, mejladresser o.s.v.

Läste lusen av dom rejält. Fick svaret solly Mr, you must pay 700 baht. Skulle inte tro jag anlitar den butiken fler gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugna dej! Allt går att lösa men det behövs rätt person. När jag lämnade in min bärbara för rengöring (damm i datorn) så kom den tillbaka helt tom med 

omformaterad hårddisk. We clean the whole pc for you Mr!  :ahh:  Rubbet var borta. Alla sparade bilder, mejladresser o.s.v.

Läste lusen av dom rejält. Fick svaret solly Mr, you must pay 700 baht. Skulle inte tro jag anlitar den butiken fler gånger.

 

Det är som jag säger till frugan ibland, vissa personer i Thailand ska bara ägna sig åt att plantera, skära ris och blanda cement.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vad är det som är bra med Thailand förutom klimatet och priserna. Här har det ju hörts om proplem med mydiheter och att köpa saker som Thajarna inte förstår eller inte vill hjälpa till med. Eller gärna ha en slant extra för att hjälpa till. Förutom att Farangerna blir blåsta på det mesta som hus bil och mark. Alla blir inte det men flera enlig MPR medlemmar. Tyvär har jag flera vänner som blivit blåsta i Thailand på hus bil ,och mark. Tjejerna har hittat nya partners i Sverige som är mer akrativa och ynngere.

MVH

Sakaeo

Hur kan man bli blåst på hus, bil å mark som man äger själv?
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej som Farang, kan du inte äga nått själv, bara till 49%. Därför kan du bli blåst av tjejen som äger det på pappret.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hur kan man bli blåst på hus, bil å mark som man äger själv?

 

För att man köpt det i tantens namn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej som Farang, kan du inte äga nått själv, bara till 49%. Därför kan du bli blåst av tjejen som äger det på pappret.

 

MVH

Sakaeo

 

49% gäller väl mark via farangägt bolag...

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej som Farang, kan du inte äga nått själv, bara till 49%. Därför kan du bli blåst av tjejen som äger det på pappret.

 

MVH

Sakaeo

 

49% gäller väl företag?

Mark kan man inte äga alls( det ska finnas någon variant där man sätter en stor summa till staten då kan man äga en Rai).

Hus och fordon kan man äga helt själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Stefan för att du delar med dig. Det är intressant att läsa om vad det är som folk irriterar sig över i Thailand, alltså svenskar som är bosatta i LOS.

Jag har själv tillbringat ca ett halvår i LOS under ett år, för några år sedan. Fast jag var ju hela tiden turist. Det är en annan sak om man är bofast.

Fortsätt gärna skriverierna. Kan tänka mig att det titt som tätt dyker upp saker man blir upprörd över.

 

:-)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Stefan för att du delar med dig. Det är intressant att läsa om vad det är som folk irriterar sig över i Thailand, alltså svenskar som är bosatta i LOS.

Jag har själv tillbringat ca ett halvår i LOS under ett år, för några år sedan. Fast jag var ju hela tiden turist. Det är en annan sak om man är bofast.

Fortsätt gärna skriverierna. Kan tänka mig att det titt som tätt dyker upp saker man blir upprörd över.

 

:-)

Jag är ju inte bofast i Thailand men dock cirka 9 månader om året i några år nu. Det händer ju att jag blir lite småirriterad på saker och ting, och ibland skogstokig.

 

Något som gor mig irriterad är när jag ber någon i byn ska kora mig till något varuhus i ett annat samhälle/stad och ej vet var detta varuhus ligger, då kor dom ofta omkring, gissar  och letar efter detta ställe, istället for att fråga någon lokalinvånare var det ligger.

 

Jag fick tips om att det fanns en liten farangaffär i ett villaområde i Nakhon Phanom som jag även hittade på google map, så jag pekade var åt chaufforen skulle kora men han och frugan sa att det finns ingen affär där, rätt så att dom aldrig varit där forut,  kor nu sa jag åt honom och mycket riktigt var det en liten affär där i villaområdet.

 

Då vänder jag mig mot frugan och säger, älskling nu hade farangen återigen rätt som så många gånger forut och då fick jag ju inte världens storsta leende till svars. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller som precis nyss, frugans storasyster kliver in i huset till frugan men hon varken tittar åt mig eller säger hej/godmorgon när hon går upp på verandan och går forbi mig, så henne har jag noll respekt for.

 

Jag tycker det hor till att man säger hej eller godmorgon när man fräffar någon den forsta gången under dagen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de kan vara lite roliga de små gula...Kommer ihåg en gång,(-88 tror jag), bodde på ett skapligt hotell i Cebu.

Gick ner till ytterdörren, och sedvanliga vakter hälsade...Eftersom det var min första gång i Cebu, frågade jag om vägen till närmaste Mc Donalds.

150 m höger, rakt fram 100m...Kom dit, hittade inget, frågade på ett nytt ställe, 100m vänster, sedan rakt fram, går ej att missa!

 

1988 fanns tydligen inget Mc Donalds i Cebu...

I vintras var första gången jag körde med GPS i Thailand, den bästa investeringen jag gjort!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller som precis nyss, frugans storasyster kliver in i huset till frugan men hon varken tittar åt mig eller säger hej/godmorgon när hon går upp på verandan och går forbi mig, så henne har jag noll respekt for.

 

Jag tycker det hor till att man säger hej eller godmorgon när man fräffar någon den forsta gången under dagen.

Nästa gång säger du klart och tydligt " sawadee ton chao! " med ett gnistrande leende så skall du se att det går hem   :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Har inte varit god att tas med i helgen, internet försvann vid middagstid i Fredags, då hatar jag Thailand men nu är jag med på banan igen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller som precis nyss, frugans storasyster kliver in i huset till frugan men hon varken tittar åt mig eller säger hej/godmorgon när hon går upp på verandan och går forbi mig, så henne har jag noll respekt for.

 

Jag tycker det hor till att man säger hej eller godmorgon när man fräffar någon den forsta gången under dagen.

släng ut kärringen :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång en thai ringer upp på telefon så är det aldrig nån presentation. Jag måste fråga vem jag pratar med och vad saken handlar om.

Dom går direkt på saken "jo kän kåmm åffiss naå mittöö?" , och man sitter som en fågelholk.

 

Varför gör dom så?

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång en thai ringer upp på telefon så är det aldrig nån presentation. Jag måste fråga vem jag pratar med och vad saken handlar om.

Dom går direkt på saken "jo kän kåmm åffiss naå mittöö?" , och man sitter som en fågelholk.

 

Varför gör dom så?

taskig uppfostran

Link to comment
Dela på andra sajter

upplever samma när man ringer hotel el dylikt jag hör aldrig att dom svarar med hotell namnet utan man får fråga typ "är det hotel Bom Bom" etc :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

upplever samma när man ringer hotel el dylikt jag hör aldrig att dom svarar med hotell namnet utan man får fråga typ "är det hotel Bom Bom" etc :not_i:

 

Kan ju bara hålla med sen så avslutas alltför ofta samtalet bara med ett klick när dom tycker att allt är klart.

Samma visa när man ringer ner till någon familjemedlem så blir det bara klick. Flera ggr har man fått ringa upp igen.

Kultur problem helt klart.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Kultur problem helt klart.

Det där är nog det mest irriterande dom gör!

Hatar när det helt plötsligt blir tyst i luren/skype.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är nog det mest irriterande dom gör!

Hatar när det helt plötsligt blir tyst i luren/skype.

Mvh

Amja

Ja det där är jäkligt märkligt eftersom de kan sitta och babbla i timtal ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där är jäkligt märkligt eftersom de kan sitta och babbla i timtal ibland.

Jag ringer alltid upp igen och fortsätter samtalet. Det är sååå irriterande att frugan har slutat svara om jag ringer upp efter hon har lagt på.
Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar för 6 MIG till TOT

 

Hatar Thailand/Tot

post-3132-0-12308500-1413518220.jpg

 

Älskar Thailand/TOT

post-3132-0-65513100-1413518254.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...