Jump to content
IGNORERAD

Paradise eller Freedom Beach?


nadam

Recommended Posts

Är i Patong och funderar på att åka och snorkla med min dotter (13 år). Skulle ni rekommendera Paradise Beach eller Freedom Beach? Kan även tänka mig att åka ut till någon ö om det är betydligt bättre, men inte om det kräver någon lång tur med speed-boat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr bara haft kanonsnorkling när jag åkt iväg med båt, men det här varit värt resan. Den behöver ju heller inte våra så lång. /GSt Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snorklat ett flertal gånger vid Freedom Beach både med barn och vuxna. Jättetrevligt att köpa bröd (finns på beachen) och snorkla bland fisken. Lagom avstånd från Patong med longtail boat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar. Det blev Paradise i alla fall, då man kunde åka dit med tuk tuk (350 baht). Hoppade snorklingen, så vet inte hur bra den är. Åkte sen vidare till Phi Phi där snorklingen var riktigt bra. Inte för jag har så mycket att jämföra med, men men...  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Tackar. Det blev Paradise i alla fall, då man kunde åka dit med tuk tuk (350 baht). Hoppade snorklingen, så vet inte hur bra den är. Åkte sen vidare till Phi Phi där snorklingen var riktigt bra. Inte för jag har så mycket att jämföra med, men men...  :)

 

 

Om du är kvar på Phi-Phi så kan du ta en Longtail runda bland annat ut till Maya beach(från någon film) då brukar man stanna till på några ställen och snorkla Kanonfin snorkling!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Om du är kvar på Phi-Phi så kan du ta en Longtail runda bland annat ut till Maya beach(från någon film) då brukar man stanna till på några ställen och snorkla Kanonfin snorkling!!

Det råder delade meningar om detta men en riktig turistfälla är det men gillar du plaska med flera hundra turister samtidigt så låt  gå.

Flera turister blir till köttfärs varje år på denna plats...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är kvar på Phi-Phi så kan du ta en Longtail runda bland annat ut till Maya beach(från någon film) då brukar man stanna till på några ställen och snorkla Kanonfin snorkling!!

Maya Beach var fint för 10 år sedan, idag är det bara fullt med turister. Det finns dock många fina snorkligar utanför PhiPhi.

 

/GSt

 

Edit: Det var The Beach med Leonardi Di Caprio som gjorde Maya Beach känd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Maya Beach var fint för 10 år sedan, idag är det bara fullt med turister. Det finns dock många fina snorkligar utanför PhiPhi.

 

/GSt

 

Edit: Det var The Beach med Leonardi Di Caprio som gjorde Maya Beach känd.

 

 

Det var snorklingen jag menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är kvar på Phi-Phi så kan du ta en Longtail runda bland annat ut till Maya beach(från någon film) då brukar man stanna till på några ställen och snorkla Kanonfin snorkling!!

 

Japp, vi tog en runda runt den ön (Phi Phi Lay) och stannade till vid lite olika platser. Dock med lite större båt, inte longtail. Mycket andra turister, men det var helt ok ändå för oss nybörjarsnorklare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...