Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk fotboll är rolig


stefan5300

Recommended Posts

Men det är mycket roligare att "TRÅKIGA" KALMAR FF idag tog Allsvenskt GULD och satte storstadslagen på plats.

Men det var ju ingen överraskning att det blev serieseger med ett sådant gäng grabbar från bondvischan.

Du är väl glad idag Nissehult[attachment=1]

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Baa

    9

  • Molle

    4

  • broder tuk tuk

    3

Mest aktiva i denna tråd

:kort: Ja det var inte bra detta!!!!!

Får hoppas Gamle Stuart Baxter tar över Gnaget tills nästa år

så bucklan hamnar där den hör hemma :lol:

Men det är bara att buga och bocka till Kalmar..

Dom var överlägsna i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

eller leksaksaffärer och diverse annat i  malmö

Något mindre krystat då det skall inhandlas till en thai och överlämnas i Thailand :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske kan locka hit Taxin så det blir thailändsk koppling och lite klirr i kassan nu när inte får åka till storbritanien :party:

Kan säkert bli roligt  :crazy:

Grattis Kalmar :party:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

de va nog den mest krystade thaikopplingen hittills :lol:

Vad Stefan egentligen menade var det att när nu Kalmar vinner så är det bevisat att allsvenskan är lika värdelös som den thailändska ligan.

Tråkigt men sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vada rolig, Thaifotboll ar skitdalig, ligans basta lag skulle med nodrop klara sig i div 1. Kalmars B-lag skulle vinna ligan overlagset, Det skulle forresten alla allsvenska lags reserver.

Den roliga varianten som jag inte ens vagar mig pa att forsoka skriva ut ordalydelsen av ar daremot skitkul, det ar val mer en sorts volleyboll med fotterna, mer akrobatisk idrott ar det svart att hitta, det finns sakert nagon forumdiggare som vet namnet pa denna spektabulara sport.

Thailands fotboll fortjanar inte att namnas i samma andetag som svensk, och annu mindre tillsammans med varldens basta liga just nu, den engelska.

Ha en bra vinter i Kalmar, nasta ar ska guldet till huvustaden igen.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Baa!

Kanske inte ska underskatta den thailändska fotbollen numera.

landslaget har visserligen inte kvalat in till VM , men skakat flera av de bästa asiatiska etablerade lagen.

Tror nog att två eller tre lag i Thailand säkert skulle kunna hävda sig väl i allsvenskan.

Möjligen inte klarar nytt kontrakt, men en frisk fläkt vore det allt med sitt snabba kortpassningsspel.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jämföra Thailändsk fotboll med vår är nog till och med för

de värsta Thaifanatikerna väl optimistiskt.  ;)

Kommer ihåg för ca. ett år sedan när Thailands coach ansåg sig

bortdömd av domaren i en match mot Singapore.

Han tog helt enkelt av alla sina spelare av planen och vägrade fortsätta

spela mer.

Allt inför internationell TV - Snacka om 'lose face'.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ju inte jag jämnfört Allsvenskan och Thailändska ligan.

  Hejsan Baa,  Någon Kalmarvinter blir det nog inte,  jag ska vara kvar i Thailand drygt 5 månader till

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Hejsan emulov,  det kan jag verkligen hålla med om,  skrattade så att jag fick ont i magen.

  Med sådan fotboll sklulle det nog bli välfyllda läktare.  Tackar för denna underbara filmsnutt.

                    MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Baa!

Kanske inte ska underskatta den thailändska fotbollen numera.

landslaget har visserligen inte kvalat in till VM , men skakat flera av de bästa asiatiska etablerade lagen.

Tror nog att två eller tre lag i Thailand säkert skulle kunna hävda sig väl i allsvenskan.

Möjligen inte klarar nytt kontrakt, men en frisk fläkt vore det allt med sitt snabba kortpassningsspel.

BTT

Har sett ett par matcher fran proffligan dar topplagen ar sponsrade av stora foretag eller statliga inrattningar, Du har ratt i att kortpassningsliret ar helt OK, men f-n sa innefektivt. Det finna alldeles for fa skickliga taktiker pa klubbniva, lita av sparka och spring pa sma ytor. En sak som Thaifotbollen har tagit till sig fran England ar dock den possitiva arligheten, det filmas inte som i typ Italien, Spanien e.t.c.

Landslaget bestar av hyfsade spelare, men, 3 av de absolut basta skickade Taxen till Svennis i Manchester City, Ingen av dem platsade ens i reservlaget, trots detta har den brittiske tranaren for Thaisoccer lyckats fa till ett fungerande kollektiv, typ Lagerbacks Sverige som aven vi kan skaka de basta nationerna i vara basta stunder. NJA allsvenskan klarar sig gott i jamforelsen, kanske i superettan kan nagot lag skaka om en smula.

Stefan, gratulerar till guldet, men lat det inte bli nan vana :lol:

Liksom som Du blir det ytterligare ett halvar har sa allsvenskan har redan startat nar man landar i svedala.

Lycka till, det finns ju alltid ett silver att sukta efter.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon Baa,  för det är ju det här i Thailandet.  Silver är ju inte heller att förakta, det tog ju rödtopparna förra säsongen.

Så dom kan ju allternera mellan första och andraplatsen några år framöver. 

  MVH Stefan, från ett kyligt Nakhon Phanom,  bara 16 grader nu på morgonen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon sjalv, vi ar ju inte sa langt ifran, 15,2 nattens temp i Udon.

Battraffande toppen i allsvenskan ar det ett obestridligt fakta att KFF tillhort toppen, vete f-n hur det gatt till men Nanne ar val lite "Lagerbackst" i sin lagsammansattning, men det gar val over. :D

Hade glomt det, men ska vara "hedersprisutdelare" (finns det ett sant ord?) pa skolfotbollsturneringen i kommundelen. Ska bli kul att premiera bollkontroll och ev. taktisk formaga istallet for rika mamma och papas pojk.

MVH

Baa

PS. Har sjalv skankt priset sa ingen behover vandas over mitt beslut DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Baa,  det är nog många som frågar sig varför det har gott så bra för"FF" dom senaste åren.

Finns inte namnet hedersprisutdelare så får du väl instifta det i samband med prisutdelningen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nanne Bergstrand var en skicklig taktiker redan under sin tid i Helsingborg, med bla championsleagueframgångarna.

Sedan prioriterar han ju välväxta, svårforcerade backbjässar, vilket ju är viktigt i dagens fysiska fotboll.

Själv är jag gammal Råå IF fantast.

De gick för övrigt upp i fyran till nästa säsong. Hoppas på en ny fin himmelsblå era, liknande den i mitten på 70 talet då Råå var i div 2. Med giganter som Bengt Månsson och Roland Jakobsson i laget.

Och man alltid kunde köba rögt ål på matcherna.

Forza di himmelsblåe.

BTT

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu 113 Bom,  motståndarna blir nog både distraherade och till sig i kalsongerna, så dom kanske tänker på annat än att spela boll

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk klubblagsfotboll är rankat bland de sämsta i Europa - och då snackar vi väldigt, väldigt lågt.

Då måste den thailändska fotbollen suga riktigt illa...  :rofl:

Vore kul att se Kalmar spela fem matcher mot Provincial Electricity Authority... kanske inte så ojämnt ändå.

Skulle tippa 3-1 i segrar till Kalmar och en oavgjord... eller vad tror expert Baa?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Falang och Baa jag tror inte den Thailänska fotbollen är så dålig som ni säger    :no:

Ett hop plockat Thailag spöade Manchester City två gånger i våras  :na:

"Manchester City suffered an embarrassing 3-1 defeat by a Thailand league all-stars side on Saturday during their end of season tour."  :surprised:

Men kanske Manchester City inte platsar i allsvenskan heller  :rofl:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...