Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk fotboll är rolig


stefan5300

Recommended Posts

Jag såg finalen i Kings Cup 2003, mellan Sverige och Thailand. Sverige ställde upp med ett blandat b och c-lag. Jag tror Andreas Isaksson var den enda svensk som var där och platsade i a-laget. I vilket fall så vann Sverige med 5-0 eller något sånt. Det jag mest kommer ihåg var att Thailand hade en förskräckligt dålig målvakt plus att spelarna hade alltför stor respekt för svenskarna. De var också ganska veka fysiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Baa

    9

  • Molle

    4

  • broder tuk tuk

    3

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Joints!

Vet inte om vi talar om samma match.

Men den Kings cup matchen jag minns så ledde Sverige med tre noll men en våldsam forcering och ren utspelning inför 30.000 åskådare på national stadium borde gett Thailand en klar seger.

Sverige hängde inte alls med i tempot.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligvis så skall matchen spelas i Sverige en blåsig och regnig November kväll, sporten är inte konsturerad för att utövas i asiatiskt klimat.

[move]Klimatsäkrade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett otaliga matcher med Thailandska landslaget och en hel del matcher fran hogsta ligan och min bedomning ar att inget thailandskt lag skulle ha en chans att hanga kvar i allsvenskan, ungefar lika liten chans som Kalmar skulle ha att hanga kvar i Premier League.

Nar det galler landslaget sa har Thailand aldrig varit riktigt nara att ga till VM. De asiatiska lag som brukar kvalificera sig (Sydkorea, Japan, Saudi och Iran) har aldrig lyckats ta sig forbi gruppspelet (forutom nar det holls i Japan/Korea) och det brukar Sverige alltid lyckats med. Tyvarr befinner sig val Thailand pa en niva typ Malta och San Marino. Det ar dock kul nar Asean-masterskapen spelas och man kan sitta och barsa och fira segrar over Burma och Filipinerna.

Utan nagon organiserad klubbfotboll for barn/ungdomar sa blir nog Thailand aldrig battre an sa har men ska man vara arlig sa finns det val viktigare problem for den thailandska regeringen att ta tag i. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:kort: Ja det var inte bra detta!!!!!

Får hoppas Gamle Stuart Baxter tar över Gnaget tills nästa år

så bucklan hamnar där den hör hemma :lol:

Men det är bara att buga och bocka till Kalmar..

Dom var överlägsna i år.

Detta hittade jag i Expressen den 13 november 2008

Dagens bästa

"Om AIK uppslukades

av Jorden skulle det

inte märkas överhuvud-

taget för oss normala män-

niskor. Som att dra upp

handen ur vattnet."

Som ni förstår så är jag inte AIK´are utan håller på ett Stockholmslag, nämligen "The one and only" HAMMARBY IF

Grattis Kalmar till Guldet.

Kram på Er och ha en trevlig helg.

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svensk klubblagsfotboll är rankat bland de sämsta i Europa - och då snackar vi väldigt, väldigt lågt.

Då måste den thailändska fotbollen suga riktigt illa...  :rofl:

Vore kul att se Kalmar spela fem matcher mot Provincial Electricity Authority... kanske inte så ojämnt ändå.

Skulle tippa 3-1 i segrar till Kalmar och en oavgjord... eller vad tror expert Baa?

/jfk

Expert, nja, har sett 5 VM turneringar pa plats sa visst, kanske lite mer an gemene man men expert, Njaaa.

Hur som helst, Om det inte vore for varmen skulle nog KFF med sitt nuvarande go i laget klara 5-0 om motivationen var den ratta. Finns inte en chans for ett klubblag att mota europeisk div 4 klass.

Molle.

Manchester City hade patvingats att spela med de Thailandare Taxen slapat over, dessutom var motivationene pa noll med en couch "Svennis" som redan fatt sparken/ sen, enl obekraftade uppgifter motte dom i princip det Thailandska landslaget, inte latt nar halva ganget ar bakis och utkn=at.

Atom,

Jag har ocksa haft gladjen att se "elitfotboll" I Thailand, i dess allra basta stund kan man nog klara anstandiga resultat pa landslagsniva, men absolut inte pa klubblagsniva, det fattas saval goda tranare som spelare.

BTT

Stammer till viss del, men det var knappast ett svenskt A-lag, 36 gr. varme och 3-0 i halvtid, motivation slar ofta klass. Vill minnas att i denna match tog aven Thailandarna slut och di blagula gjorde ytterligare 2 mal.

Till fotbollshistorien gar val anda den match i kings cup, 1996 tror jag, nar Swe/Thai mottes i final och slutresultat blev 2-2 varfor Sverige blev slutsegrare.

Det har varit en del 0-0 matcher ochsa pa modern tid, men inte med det basta svedala har att erbjuda, vad det nu ar vart internationellt?

Kicking regards

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Molle.

Manchester City hade patvingats att spela med de Thailandare Taxen slapat over, dessutom var motivationene pa noll med en couch "Svennis" som redan fatt sparken/ sen, enl obekraftade uppgifter motte dom i princip det Thailandska landslaget, inte latt nar halva ganget ar bakis och utkn=at.

De "påtvingade"  Thailänska spelarna Suree Sukha, Kiatpravut Saiwaew och Thirasilp Dangda var riktigt bra, både Svennis och den nye tränaren var nöjda med dom. Dom fick inget arbetstillstånd i England pga att Thailand är ett för lågt rankad fotbollsnation lite märkligt kan tyckas men tyvärr sant.

"'It is officially confirmed that the trio's contracts have been terminated,' said Jimmy Haewsanti, marketing manager of Manchester City.

'We tried our best but failed to get work permits for them.'

Suree, who said the termination will take effect next month, added: 'The new owner from the UAE wants to support players from his country.'"

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Molle.

Du har alldeles ratt, dom ar riktigt bra sett ur denna varldsdels perspektiv men under deras sejour i England, kanske beroende pa klimatiska forutsattningar, fick dom inte en chans i MC, trots taxens entragna onskningar.

Kanske Taxens nagot diffusa forklaringar aven hade en nagativ inverkan pa visum/arbetstillstandet, vem vet.

Jag tror, utan att pa nagot sett ha bevis for det, att dessa 3 gentlemen skulle om klimatet sa tillat, kunna ha en framtid i superettan, kanske i typ Ljungskile eller (ta detta ej negativt) Trelleborg kunna fylla ut en 22 mannatrupp.

Fotbollen i Thailand lider av akut tranarbrist, talanger finns men taktik.kanske har det med Thailandsk tradition att gora, har inte, och kommer inta att involvera mig i fotbollen har, det ar allt for kontriversiellt med alla hansynstaganden till familj och harkomst. Ska fan ta ut ell lag under pistolhot.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av Manchester Citys gamla tränare Peter Reid är numera tränare för det Thailänska landslaget, vi får väl hoppas att han får lite ordning i laget (disiplin och målmedvetenhet).

Blir i vilket fall som helst lite spännande att följa utvecklingen.  :wai:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Gubben 4906,  Din Hammarbyfantast. Nu måste det nog fan va panik i Bajen.  Enligt Kalmartidningen Barometern vill dom värva bondliraren

Stefan Larsson från KFF.

Tänk dig själv Gubben,  det kommer en bondlirare från Kalmar med skit under naglarna till Bajen.

Så dit kära Bajen får väl hädanefter kallas för BAJSEN :yes:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Gubben 4906,  Din Hammarbyfantast. Nu måste det nog fan va panik i Bajen.  Enligt Kalmartidningen Barometern vill dom värva bondliraren

Stefan Larsson från KFF.

Tänk dig själv Gubben,  det kommer en bondlirare från Kalmar med skit under naglarna till Bajen.

Så dit kära Bajen får väl hädanefter kallas för BAJSEN :yes:

Jag har aldrig snackat skit om andra klubblag, jag är självklart Hammarbyare eftersom jag är född på Södra BB på Södermalm och bodde en tid på Åsögatan 137 mitt i Hammarbyland. Däremot förstår jag inte denna fanatism som finns idag. Vi borde ta efter hur det var i USA på 60-talet. Jag var och såg en Baseballmatch i New York, kommer ej ihåg vilka lag det var. Självklart blev det lite gliringar mellan lagen men efter matchen så möttes båda lagens supportrar på parkeringen och plockade fram Grillarna och började grilla och hade kul efteråt. De satt och åt och drack öl och diskuterade matchen, analyserade. Det är väl så det ska vara och inte denna huliganism som det är i Europa. När jag var nybliven pappa på 70-talet så kunde jag ta med min dotter på både fotboll och hockey. Det går inte att ta med sig småbarn idag på arenorna. Nå ta och rensa ut dessa skitstövlar som förstör idag. Kan inte fatta att riktiga suportrar accepterar dessa skitstövlar.

Jag skriver som Herr Shang

  :morgon: Herr gubben har talaqt  :morgon:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Gubben,  Jag ber om ursäkt om du tycker att skrev skit om Hammarby.  Jag försökte bara va lite rolig.  Jag är ingen Kalmar FF fanatiker

och jag skulle aldrig bråka och slåss för att jag håller på ett fotbollslag.  Men jag tycker det var jäkligt kul att KFF vann Allsvenskan,  för dom har ju

fått en tråkiga Kalmar stämpel på sig från övriga lag,  men gör man 70 allsvenska mål på en säsong kan man ju inte vara så tråkiga och sedan tyckte

jag att det var kul att Bajen vill värva en "bondlirare" till "storstan".

              Ha de gott Gubben och lycka till nästa säsong

                            MVH stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En av Manchester Citys gamla tränare Peter Reid är numera tränare för det Thailänska landslaget, vi får väl hoppas att han får lite ordning i laget (disiplin och målmedvetenhet).

Blir i vilket fall som helst lite spännande att följa utvecklingen.    :wai:

RATT RATT.

Betr, PR sa startade det bra, for att till ett gammalt ordsprak.

AN SA LANGE GAR DET BRA, SA HAN SOM HOPPADE UTAN FALLSKARM

Skulle vara kul att en uppryckning pa varldsankingen.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Gubben, Jag ber om ursäkt om du tycker att skrev skit om Hammarby.  Jag försökte bara va lite rolig.  Jag är ingen Kalmar FF fanatiker

och jag skulle aldrig bråka och slåss för att jag håller på ett fotbollslag.  Men jag tycker det var jäkligt kul att KFF vann Allsvenskan,  för dom har ju

fått en tråkiga Kalmar stämpel på sig från övriga lag, men gör man 70 allsvenska mål på en säsong kan man ju inte vara så tråkiga och sedan tyckte

jag att det var kul att Bajen vill värva en "bondlirare" till "storstan".

            Ha de gott Gubben och lycka till nästa säsong

                          MVH stefan

GRATTIS Kalmar från en sur Bajare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Gubben,   Jag ber om ursäkt om du tycker att skrev skit om Hammarby.  Jag försökte bara va lite rolig.  Jag är ingen Kalmar FF fanatiker

och jag skulle aldrig bråka och slåss för att jag håller på ett fotbollslag.  Men jag tycker det var jäkligt kul att KFF vann Allsvenskan,  för dom har ju

fått en tråkiga Kalmar stämpel på sig från övriga lag,   men gör man 70 allsvenska mål på en säsong kan man ju inte vara så tråkiga och sedan tyckte

jag att det var kul att Bajen vill värva en "bondlirare" till "storstan".

               Ha de gott Gubben och lycka till nästa säsong

                             MVH stefan

Hej Stefan.

Jag tror inte Bajen har gjort 70 mål någon gång under en säsong i allsvenskan så det får Kalmar verkligen credit för. Sen hade jag inte en aning om att Bajen ska köpa en gammal  :Drogar-Happy(LBG): "avdankad" :Drogar-Happy(LBG): Kalmarit.

Här kommer en hyllning till "mitt" lag.

Och här kommer en hyllning till "ditt" lag oxå.  :Drogar-BigGrin(LBG):

Ha en bra lördag Stefan

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Gubben,  jag sitter i jungeln nu med ett väldigt trögt internet så jag får nog vänta med att se youtubefilmerna.

Sen har jag sett att jag fick banning från en av moderatorerna med PM till mig om inlägg 35 som jag skrev. 

Jag skrev ju BAJSEN och det rörde visst upp känslorna lite,  men det var inget illa menat med det , lite dålig humor från min sida kanske,  så det blev väl

ett litet missförstånd.

Ja du få också ha en fortsatt trevlig Lördag Gubben och det är tur att jag har UBC-parabol så nu blir det fotboll ända till gryningen

                          MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan Gubben,  jag sitter i jungeln nu med ett väldigt trögt internet så jag får nog vänta med att se youtubefilmerna.

Sen har jag sett att jag fick banning från en av moderatorerna med PM till mig om inlägg 35 som jag skrev. 

Jag skrev ju BAJSEN och det rörde visst upp känslorna lite,  men det var inget illa menat med det , lite dålig humor från min sida kanske,  så det blev väl

ett litet missförstånd.

Ja du få också ha en fortsatt trevlig Lördag Gubben och det är tur att jag har UBC-parabol så nu blir det fotboll ända till gryningen

                           MVH Stefan

HaHa, Har exakt samma situation har, slott jakla internet men fotbollskanalerna ar raddningen pa helgerna, kan ju se live fran alla 3 stora ligorna i Europa.

Den kara moderatorn kanske ar Baj(s)enhulligan sa passa Dig. en som gillar att bade ta och ge vebalt, kamratligt SKIT, ojda nu far man val bannor av de kloka modsen.

Baa( som inte ar KFF eller HIF anhangare, fast man maste ge KFF en eloge for den offensiva fotbollens aterinforande.)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan5300 jag tyckte du var lite rolig trots att jag är en Bajare  :he: ännu roligare blev det när vissa blev upprörda över ditt tilltag  :rofl:

"Just idag är jag stark" Bajen  :yipi:

Man ryser av välbehag  :wai:

Se denna, helt underbar R.I.P Kenta

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Molle, Ja de var en fin kille i sin kanintröja,  var det från melodifestivalen?  Kan ej se filmerna för trögt internet,  får se om jag hittar nåt

internetcafe när jag kommer ifrån jungeln

Det var skönt att veta att jag inte rörde upp känslorna för mycket i era Bajenhjärtan

            MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Falang och Baa jag tror inte den Thailänska fotbollen är så dålig som ni säger    :no:

Ett hop plockat Thailag spöade Manchester City två gånger i våras  :na:

"Manchester City suffered an embarrassing 3-1 defeat by a Thailand league all-stars side on Saturday during their end of season tour."  :surprised:

Men kanske Manchester City inte platsar i allsvenskan heller  :rofl:

Tyvärr så säger det ju inte så mycket att piska upp city,dom kommer ju från Manchester och

då kan det ju aldrig bli bra :D eller hur där :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Mina planer är att bosätta mig i Thailand när jag blir 55år. Det är några år kvar! Jag vill träna 12-16 åringar i Pattaya! Är Pattaya bra i Fotboll? Vad saknas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mina planer är att bosätta mig i Thailand när jag blir 55år. Det är några år kvar! Jag vill träna 12-16 åringar i Pattaya! Är Pattaya bra i Fotboll? Vad saknas?

Allt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

He,he...Jag vill lära dom från grunden! Kanske 12-16år är för sent? Kanske bättre med 7-10åringar! Jag menar att Thailand har människorna...Med rätt verktyg i händerna kan det bli succe! Jag har INTE bråttom. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett fotbolls lag i högsta ligan från Pattaya. Det kom tidigare från Chon Buri.

Drivs som proffs lag. Det är väl allt jag kommer ihåg om det.

mooton

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mina planer är att bosätta mig i Thailand när jag blir 55år. Det är några år kvar! Jag vill träna 12-16 åringar i Pattaya! Är Pattaya bra i Fotboll? Vad saknas?

Kan inget om regionen i fraga men utgar fran att det ar ungefar likadant i sa gott som hela landet.

1. Organisaton. Obefintlig utanfor skolan, klubbarna drivs i proffsregi och suger upp "fardiga" talanger fran gymnasierna.

2. Juniorverksamhet. Sa gott som obefintlig p.g.av ovanstaende. Det finns regionala juniorligor men dessa utgar fran vilken skola man gar i.

3. Viljan. Det ar varmt och ganska blott i Thailand, varfor kuta omkring och bli svettig? Manga gillar att kicka boll men de flesta foredrar den mer akrobatiska formen, typ fotvolleyboll (har tappat minnet just nu men det finns sakert nan som kan komma pa namnet), da slipper man kuta.

4. Pengar. Ingen gillar att satsa pengar pa sant som inte ger avkastng, ideologi existerar icke.

Men anda, ett stort lycka till, sjalv har jag varit delaktig i skolans fotboll i var lilla by, efter 3 manader var skaran intresserade nere i 8! ( fran borjan c:a 25)

Anda gangen det hettar till ar infor den arliga turneringen, da vill ALLA vara med, ingen forstar att man maste ha basic kunskap om lagspel for att vinna. Thai planerar som bekant inte speciellt ofta sitt handlande.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...