Jump to content
IGNORERAD

Taxi till Bangsaen?


McTorsten

Recommended Posts

Vad borde en taxi från flygplatsen till Bangsaen rimligen kosta?

Sponsar gærna taxiverksamheten, men skulle vara intressant ifall någon visste... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

OM han kör på taxameter, vilket är fullt möjligt, så kostar det nog 800-1000 bath, uppskattar jag.

Kostar 1200 från vårt hem i Bkk till Pattaya, och det är 25 km längre än från flygplatsen.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Vanlig taxi ligger väl på 1000 baht från flygplatsen till Pattaya.

Bangsaen är ju ändå en bra bit närmre så 800 känns som MAX... tycker jag iaf...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

priserna har höjts kostade 1300 till flygplatsen till pattis. Nu i aug. Brukar boka taxi via scandalic. Då kostar det 1500. men det fungerar kanon. Vilket är väldigt viktigt. Då åker man i en bra bil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

priserna har höjts kostade 1300 till flygplatsen till pattis. Nu i aug. Brukar boka taxi via scandalic. Då kostar det 1500. men det fungerar kanon. Vilket är väldigt viktigt. Då åker man i en bra bil

Intressant, hur bokar jag dem enklast?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

priserna har höjts kostade 1300 till flygplatsen till pattis. Nu i aug. Brukar boka taxi via scandalic. Då kostar det 1500. men det fungerar kanon. Vilket är väldigt viktigt. Då åker man i en bra bil

Priserna höjts :whistle::whistle:

Själv går jag ner på den nedersta planen där man tar sig till bussarna om jag måste ta taxi,enklare att få ner priset när dom vet man ska åka buss :great:

Man får pruta,man avgör själv vad man vill betala :mdr:

Tjejen på flygplatsen kom fram och frågade om jag skulle ha taxi till Pattaya och visade en skylt som det stod 2500 Bath på.

Nä jag ska åka buss och sen kostar det 800 Baht från Pattis sa jag.

Då vart hon villiga att förhandla om priset jag sa jag kan betala vägtullen +800 som det kostar från Pattis.

Betalade chaffören 1100 Bath 080925 till Pattis då i en bil som gått 600Mil Modell Toyota Camry

Mvh. Plätt

Taxin.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...