Jump to content
IGNORERAD

En liten bil...eller ganska liten bil...eller


andrejsdenruskige

Recommended Posts

:14:

Men du hyrde en pickup pa eran semester?

 

 

Jupp. Av flera skäl. Det främsta var att en släkting kvaddade sin bil (som vi skulle låna) dagarna innan vi åkte ner och då fanns inte mycket att välja på hos hyrbilsfirman i sista sekunden

 

Kunde bara välja på en Toyota Altis och en Toyota Vigo och med en resa på 200 mil med 4 vuxna och massor av bagage i bilen var valet ganska lätt.

 

post-3404-0-14300500-1356790477_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    29

  • Tallviking

    22

  • andrejsdenruskige

    18

  • Nicholas

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mitsubishi Lancer Evo 6 TME..

 

Evo009.jpg

 

Eller skit i TME förresten, den e ju vänsterstyrd..

Du har dina jusa stunder när visar dylikabilar ( är rallynörd)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ruskprickken köp en liten snålbil, fördelen med den är en massa..

Till o med så kan man göra en undan manöver med utan en större risk att välta..

Då kanske man slipper fronta med en stor pickis helt utan köregenskaper..

Du får en bil som man parkera köra i stan o vägen, + att den är billig i drift..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666
Du har dina jusa stunder när visar dylikabilar ( är rallynörd)

Ja ibland så =). E själv rallynörd. Men för tillfället har jag väldigt dålig koll på wrc utan har bara följt F1 på sistone.. Men har vart i Värmland, Elverum och Jyväskylä några gånger på rally iaf :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det äntligen utrett, nämligen att i småbilsklassen så är småbilarna krocksäkrast.

Vem hade kunnat ana detta på förhand?

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ruskprickken köp en liten snålbil, fördelen med den är en massa..

Till o med så kan man göra en undan manöver med utan en större risk att välta..

Då kanske man slipper fronta med en stor pickis helt utan köregenskaper..

Du får en bil som man parkera köra i stan o vägen, + att den är billig i drift..

 

FF

Betr P-eländet och undanmanöver samt bränslesnålhet så har du ju rätt, men om man atr in en faktor till som den totala hänsynlösheten vid ex.vis rödljuskörning, filbyten i ganska hög fart, då kommer en småbils vekaste del i form av såväl A som B solpe att ligga jävligt risigt till om det är en picksi som är motpart.

Som jag tidigare skrev har jag haft såväl Honda Civic som Toyota VIOS och det är fan inte kul att sitt och titta rätt in i hjulhusen på de nya stora pickisarna!

 

PS Landsväg tar min Toyota VIGO 4 dörrars (tvåhjulsdrift) runt 07 lit/mil diesel a 30,20 THB, VIOS:en lite mindre men bensin kostar dryga 40 så skillnaden blir noll, eller ibland till pickisens fördel om man inte harvar omkring i stan! DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv ägt en ny Mazda 2 och den var helt ok.

Drivlinan var bra med + för växelådan.

 

Men kort sittdyna och lite bullrigt så stadskörning/korta sträckor ja...längre semestertrippar nej

Men det var väl frugan som skulle köra och då är väl inte kort sittdyna något problem .

 

Totalt sett så är mazda 2 en jäkligt bra bil i småbilsklassen enligt mitt tycke.

 

Säkerhet har jag ingen aning om men jag och familjen känner oss tryggare i vår 9.3:a ivf vilket var en anledning till att jag bytte.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan då undra varför du envist i flera meddelanden ville påvisa småbilars förträfflighet vad gäller förbättrad säkerhet? Du vill ju inte själv äga en sån. Så vad är då det viktiga att belysa deras förbättrade säkerhet. Då slutklämmen blir att dom i alla fall inte är tillräckligt säkra för att du skulle vilja äga en sådan.

Och att du under tvång skulle kunna tänka dig att äga en småbil luktar IL, s berömda hörn lång väg.

Fast du skrev ju exempel även där på mellanklass bilar som inte efterfrågades av TS

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du missar igen viktiga grunddata. Tråden handlar om småbilar och därför är det vad jag diskuterar

 

Att jag själv inte vill ha en småbil av flera olika skäl avgör ju inte vad TS skall välja. Och tvånget var pickup eller motsvarande personbil i pris och å är det mellanklass och inte småbil som är jämförbart.

 

Alla har olika förutsättningar i sitt bilval och det är därför omöjligt och direkt fel att tala om vad en annan person skall välja baserat på sina egna förutsättningar

 

Sedan sjunker du tyvärr lätt ner på personangreppsnivå när du inte får som du vill...

Om du tar kritik mot det du skriver som personangrepp så skulle du nog studera vad ordet betyder då IL har nog genom åren fått utstå betydligt hårdare behandling från just dig. Detta trots att jag även är en av IL, s kritiker i sak.

Nu var ju det en småbil det gällde. Och du kanske missuppfattat trådens titel?

Om du nu inte gillar småbilars säkerhet ?

Varför försöker du då framställa dess förträfflighet i just säkerhet ?

Och om just säkerhet är en viktig fråga över huvud taget ?

Varför hyrde du då själv en pickup.

Det var väl bara att gå till en annan hyrfirna som hade en bil som passade dig säkerhetsmässigt

Utifrån dina texter är tydligen pickup förkastlig säkerhetsmässigt i smaken ?

Eller menar du att det är brist på hyrfirmor.?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl ett jä-la tjat om små o stora bilar!!!..Stäng tråden snälla..

 

 

Du behöver inte läsa om du inte vill. Det är frivilligt, finns många andra trådar, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tar kritik mot det du skriver som personangrepp så skulle du nog studera vad ordet betyder då IL har nog genom åren fått utstå betydligt hårdare behandling från just dig. Detta trots att jag även är en av IL, s kritiker i sak.

Nu var ju det en småbil det gällde. Och du kanske missuppfattat trådens titel?

Om du nu inte gillar småbilars säkerhet ?

Varför försöker du då framställa dess förträfflighet i just säkerhet ?

Och om just säkerhet är en viktig fråga över huvud taget ?

Varför hyrde du då själv en pickup.

Det var väl bara att gå till en annan hyrfirna som hade en bil som passade dig säkerhetsmässigt

Utifrån dina texter är tydligen pickup förkastlig säkerhetsmässigt i smaken ?

Eller menar du att det är brist på hyrfirmor.?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du drar väldigt mycket slutsatser utan att veta bakgrunden..

 

Trådens titel är lite längre och innehåller lite mer än de första orden. Kolla får du se...

 

I Rayong finns väldigt få hyrbilsfirmor och de som finns hyr normalt bara ut fordon med förare. Ringde/åkte runt till 6-7 stycken innan vi ens hittade en som hyrde ut bilar utan förare och det var tack vare tips från Drivern som det i sista sekunden löste sig. Läs mitt inlägg ovan så finns där redan svaret på den fråga du nu ställer...

 

Jag försöker inte framställa småbilens förträfflighet inom säkerhet. Snarare försöker jag belysa den falska trygghet många har vad gäller pickupers säkerhet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Betr P-eländet och undanmanöver samt bränslesnålhet så har du ju rätt, men om man atr in en faktor till som den totala hänsynlösheten vid ex.vis rödljuskörning, filbyten i ganska hög fart, då kommer en småbils vekaste del i form av såväl A som B solpe att ligga jävligt risigt till om det är en picksi som är motpart.

Som jag tidigare skrev har jag haft såväl Honda Civic som Toyota VIOS och det är fan inte kul att sitt och titta rätt in i hjulhusen på de nya stora pickisarna!

 

PS Landsväg tar min Toyota VIGO 4 dörrars (tvåhjulsdrift) runt 07 lit/mil diesel a 30,20 THB, VIOS:en lite mindre men bensin kostar dryga 40 så skillnaden blir noll, eller ibland till pickisens fördel om man inte harvar omkring i stan! DS

 

 

Därför bör man köpa en liten bil med diesel så får man dieselns goda omkörningsegenskaper och ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför bör man köpa en liten bil med diesel så får man dieselns goda omkörningsegenskaper och ekonomi.

Nu vet jag inte om dom har smådieslar här, men ekonomiskt håller ditt antagande fullt ut, bara gas är billigare om det nu är bränslepris vi är ute efter!

Jag ha inget emot de som har småbilar, bara det att jag inte gillar "motparten" i form av pickisar som fortfarande är en dominerande faktor utanför storstäderna!

Därför har jag själv valt att anpassa mitt fordon så väl det går, alltså kör jag dieselpickup!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderna småbilar är säkra och inte så små som innan, det är väl inget problem med säkerheten ? Klaga på alla som kör MC utan hjälm istället :)

Finns ju massor av fördelar med småbilar, ska man åka långt 2ggr/år så är det ju inga problem med småbilar.

 

Här ser ni hur tryggt det är att köra Volvo och smälla med en småbil.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstått rätt så är det bättre skydd i en liten bil med självbärande kaross mot en rambygd pickup.

 

Det är självklart att man känner sig trygg i en hög pickup på 2 000 kg, jämfört med en liten bil på 1000 kg. Krockar de två så är det svårt för den mindre bilen att få stopp på den tyngre pickupen. Självklart.

 

Men...

 

Om den lilla bilen skyddar passagerarna med sin självbärande kaross, trots sin litenhet, och krockkuddarna tar hand om själva smällen, jämfört med den större som inte skyddar sina passagerare på samma sätt, då är det en falsk säkerhet som pickisföraren upplever. Så uppfattar jag det hela.

 

 

Sen att det finns några här som är trampade på tårna för att de själva valt en pickis i tron att de är säkra i den,ger en intressant läsning när de i ren ilska försöker trakasera andra skribenter som försöker lägga fram fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar tråden för att göra någon

uppmärksamad till min tråd ang.

Suzuki i pattis- ursäkta för intrånget :wai:

Skall inte upprepas

Link to comment
Dela på andra sajter

Toyota Yaris är en underbar bil att köra, och slantar man upp för TTI varianten så får man effekt som blir över.

Nästa steg är corolla TTI.

Har man inte testat en sån så bör man nästan göra det.

Jag köpte en yaris ny och under en av servicerna fick jag låna en corolla TTI.

Nästan 200 kusar i en liten bil.

Jag var så besviken då jag testade den då jag tyckte den gick som en gammal hästdroska.

Varvräknaren gick över på rött vid 8000 varv, det var man ju inte van med.

Jag körde ju som vanligt och varvade upp till 6000 varv.

Löjligt vad ja var lurad..

Biljäveln funkade ju som en japansk motorcykel, vid ca 6500varv så ramlade 100hk till in som en spark i baknacken.

Det här är nu 7 år sedan, men jag tror inte att bilarna har blivit sämre nu.

Yarisen är underbar då den har ett högt insteg så du kliver bara in i bilen, inte ner i bilen.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Toyota Yaris är en underbar bil att köra, och slantar man upp för TTI varianten så får man effekt som blir över.

Nästa steg är corolla TTI.

Har man inte testat en sån så bör man nästan göra det.

Jag köpte en yaris ny och under en av servicerna fick jag låna en corolla TTI.

Nästan 200 kusar i en liten bil.

Jag var så besviken då jag testade den då jag tyckte den gick som en gammal hästdroska.

Varvräknaren gick över på rött vid 8000 varv, det var man ju inte van med.

Jag körde ju som vanligt och varvade upp till 6000 varv.

Löjligt vad ja var lurad..

Biljäveln funkade ju som en japansk motorcykel, vid ca 6500varv så ramlade 100hk till in som en spark i baknacken.

Det här är nu 7 år sedan, men jag tror inte att bilarna har blivit sämre nu.

Yarisen är underbar då den har ett högt insteg så du kliver bara in i bilen, inte ner i bilen.

 

Härligt scorpio...rött på 8000 i en bil.verkligen?

Jag vill dricka samma som dig...vad dricker du?//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt scorpio...rött på 8000 i en bil.verkligen?

Jag vill dricka samma som dig...vad dricker du?//Lp

Testa själv om du orkar gå in till en toyota handlare.

Corolla TTI,

Det värsta jag kört utom MC.

Och jag luras faktiskt inte..

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ni som förespråkar pickis, undanmanöver är inget lätt med en sådan- hasar gärna över framhjulen, släpper lätt där bak(när fram för en gångs skull fäster fram) ta gärna bort ett blad om ni inte använder den som lastbil så blir det bättre- kollar ni ring trycket själv så kan det bli lite bättre än när thai verkstan pumpat för att lasta ett par tre ton.

Link to comment
Dela på andra sajter

För den som vill se i praktiken vad som händer när en Pickup krockar med en liten bil så kan man se på denna film hur säker man kan känna sig.

Filmen visar det som skrivs både på Euro NCAP,s sida samt vad Baa skrev om sidokollisioner.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

För den som vill se i praktiken vad som händer när en Pickup krockar med en liten bil så kan man se på denna film hur säker man kan känna sig.

Filmen visar det som skrivs både på Euro NCAP,s sida samt vad Baa skrev om sidokollisioner.

 

Lyssnade du på vad mannen i filmen säger ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det lutar åt att det blir en Mazda3.

 

Inte för liten och inte för stor.

Lär nog mest snurra i Korat City och någon mil utanför.

 

Vi får se hur det blir. Men det blir nog först till nästa resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...