Jump to content
IGNORERAD

Hej på er


FemmeDeFatale

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Bli inte förvånad om "ägaren" kommer och vill ha lite betalt för sin hund.

 

 

 

Gamla ägaren kanske tycker han är fin nu och tar hem honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FemmeDeFatale

    47

  • Odin

    9

  • audirs2

    6

  • Khun Ken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

FemmeDeFatale
Gamla ägaren kanske tycker han är fin nu och tar hem honom?

 

Nu ligger Loppan utanför, på dörrmattan, och sover...dock så ser det ut som att han badat i lera...suck...jag som precis tvättat honom men schampoo o allt...hmmm :P

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ligger Loppan utanför, på dörrmattan, och sover...dock så ser det ut som att han badat i lera...suck...jag som precis tvättat honom men schampoo o allt...hmmm :P

 

Jag har samma problem, att mina hundar rullar sej i div. illaluktande saker Bajs, ruttna svampar mm.  Å enl. hundvetare beror det delvis på att dom inte tycker om sin egen lukt..

Kanske prova på att skippa schampoo och bara använda vatten. Värt att prova iaf??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem, att mina hundar rullar sej i div. illaluktande saker Bajs, ruttna svampar mm.  Å enl. hundvetare beror det delvis på att dom inte tycker om sin egen lukt..

Kanske prova på att skippa schampoo och bara använda vatten. Värt att prova iaf??

Kan det även gälla små barn på lekis? :ironi:

 

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det även gälla små barn på lekis? :ironi:

 

jrk

 

Haha ja säkerligerligen!!

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale
Jag har samma problem, att mina hundar rullar sej i div. illaluktande saker Bajs, ruttna svampar mm.  Å enl. hundvetare beror det delvis på att dom inte tycker om sin egen lukt..

Kanske prova på att skippa schampoo och bara använda vatten. Värt att prova iaf??

 

Provade ett par gånger med bara vatten...men han springer iväg och rullar sig direkt hahaha

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Nu har den rackarns lopphunden beslutat sig för att komma hem en sväng...och se hur jävlig han ser ut nu!

Avmagrad, skitig och sårig...gissar på att han trots allt hade hittat en flickvän nånstans och fått slåss för henne...nu duger det bra att ligga i ac´n och bli ompysslad minsann :)

Han skäms lite på det första fotot och jag vill absolut poängtera att jag inte skällt eller nåt på stackars hunden...han bara känner sig skamsen av nån anledning hahaha :)

Han vågar knappt titta på mig och lägger sig direkt på rygg om jag rör honom :D Han skäms nog för att han inte varit hemma på ett tag hahaha :D

post-3773-0-07565300-1362157087_thumb.jp

post-3773-0-71037500-1362157181_thumb.jp

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte vill att han ska springa runt å bli sönderbiten, kan du ju prova en kemisk kastrering för att se hur han reagerar. Det är ju bara att sluta om han inte mår bra.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Hmmm...lät inte så hälsosamt :D Vi får se här, ska ju flytta om ett par månader och kommer då att ha ett hus med inmurad trädgård, då kommer han inte att kunna sticka...frågan är bara om han kommer att känna sig väldigt ensam och instängd när han är van att springa runt överallt och umgås med sina hundpolare...?

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Hej och hallå, Loppan här...måste säga att det är ganska trevligt att komma hem efter en veckas bus med alla snygga flickor som finns här.

Ok, jag kommer hem skitig och med några småsår, men matte verkar ju tycka så hemskt synd om mig då, så jag passar på att bara flyta med :D

Kolla bara hur ompysslad jag blir, matte såg att mina lårmuskler småskakade, då tog hon det som att jag frös (vilket jag gjorde på det kalla golvet) och bakade in mig i en handduk, nu fryser jag inte längre :)

 

post-3773-0-17916000-1362158442_thumb.jp

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

En bild säger mer än 1000 ord brukar man ju säga...ja, vad säger det den här er? :)

Skönt att vara hemma eller? :D

 

post-3773-0-96638700-1362160241_thumb.jp

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...lät inte så hälsosamt :D Vi får se här, ska ju flytta om ett par månader och kommer då att ha ett hus med inmurad trädgård, då kommer han inte att kunna sticka...frågan är bara om han kommer att känna sig väldigt ensam och instängd när han är van att springa runt överallt och umgås med sina hundpolare...?

 

Det är tydligen inte så jäkla ohälsosamt, ja allt e ju relativt men ungefär som P-piller sa man till mej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har den rackarns lopphunden beslutat sig för att komma hem en sväng...och se hur jävlig han ser ut nu!

Avmagrad, skitig och sårig...gissar på att han trots allt hade hittat en flickvän nånstans och fått slåss för henne...nu duger det bra att ligga i ac´n och bli ompysslad minsann :)

Han skäms lite på det första fotot och jag vill absolut poängtera att jag inte skällt eller nåt på stackars hunden...han bara känner sig skamsen av nån anledning hahaha :)

Han vågar knappt titta på mig och lägger sig direkt på rygg om jag rör honom :D Han skäms nog för att han inte varit hemma på ett tag hahaha :D

Det kanske inte e "loppan", utan en kompis till han som vill äta upp sig lite granna? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Nu har Loppan råkat ut för nån olycka...blivit troligen på körd av antingen bil eller moppe, för han kom hem skrikandes idag, i chock, med ena bakbenet hängande, tror dock inte att det brutet.

Nu har han gömt sig och ylar varje gång han rör sig, men jag låter honom vila över natten för att det värsta ska lägga sig, imorgon ska jag kolla hur han mår och ev ta honom till en doktor så dom kollar upp honom...och kanske ger honom smärtstillande och kanske lugnande så att han håller sig still och inte belastar benet...

Tycker ju så jäkla synd om honom just nu, men jag vet att hundar har en för jäkla bra återhämtningsförmåga, så vi väntar och ser tills imorgon :(

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök kolla om något är brutet eller krossat, om det är fallet så bör du väcka veterinären bums...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Han har ju gömt sig och klämt in sig in mellan våran mur och backen som går utanför den...fett svårt att komma åt honom :(

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem, att mina hundar rullar sej i div. illaluktande saker Bajs, ruttna svampar mm.  Å enl. hundvetare beror det delvis på att dom inte tycker om sin egen lukt..

Kanske prova på att skippa schampoo och bara använda vatten. Värt att prova iaf??

Ja där ser man:) ,jag har alltid trott att dom gör så för att dölja sin egen lukt.

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale
Ja där ser man:) ,jag har alltid trott att dom gör så för att dölja sin egen lukt.

Har ju också för mig att dom gör det för att dölja sin egen lukt, många vallhundar rullar sig innan dom smyger sig på det dom ska valla för att kunna komma så nära som möjligt...

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas han inte är svårt skadad och kryar på sig snabbt. Håller tummarna för honom. :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Redan sent igår natt fick Loppan för sig att han skulle knalla iväg, skrikandes då och då...upptäckte honom, ropade tillbaka honom, gav honom vatten (jäklar vad han drack!) och la honom på mattan utanför dörren.

Han stack iväg nånstans vid 4-5 snåret imorse, sen har han varit här hemma till och från, ätit och druckit.

 

Idag fick Loppan en hel djup tallrik full med köttrens som han gladeligen glufsade i sig, ja jisses vad han har magrat av igen :(

 

Har iaktagit honom och hans ben och det står inte i nån konstig vinkel, han kan röra på hela benet ända ut till tårna, så det verkar inte vara brutet. Dessutom så skriker han inte längre av smärta, benet håller han dock upp när han haltar iväg.

 

Han är fortfarande lite i chock märker jag och jag vill inte riskera att han ångestbiter, för små tendendeser finns där... nu kommer han iallafall hem och jag kan hålla lite koll på honom och jag kommer att göra det jag kan för honom :)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
FemmeDeFatale

Loppan har nog hittat ett annat ställe att bo på, för han håller inte till hos oss längre och har inte gjort på mycket länge. Visserligen knallar han förbi här en gång varannan vecka, men försvinner lika fort igen...

Därför har jag nu skaffat mig 2 valpar istället, för jag vill ju så gärna ha en hund...men nu blev det 2 av bara farten hahahaha

Den bruna är en kille och heter Castro och den svarta är en tik och heter Tilla :)

Så nu får det väl bli en ny tråd om valparna istället ;)

 

 

post-3773-0-25486500-1364976961.jpg

post-3773-0-84373300-1364976970_thumb.jp

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vilka sötnosar...lycka till med dem!

Betr. Loppan..Typiskt Thaibeteende, när du fått lite hum om hur det funkar, sök en ny, förhoppningsvis givmildare försörjare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl önska Loppan lycka till med sitt nya liv. Samtidigt ser jag fram mot en tråd om dina gulliga valpar. :14:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...