Jump to content
IGNORERAD

Hej på er


FemmeDeFatale

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FemmeDeFatale

    47

  • Odin

    9

  • audirs2

    6

  • leadbelly

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

FemmeDeFatale

Idag har jag, Loppan, fått ett eget halsband, matskålar och lite godis i form av Denta Sticks. Jag känner mig så stolt nu när jag inte längre ses som gatuhund :D

Ville bara höra av mig en snabbis till er och berätta att jag blir väl omhändertagen av mina människor, ska återkomma med en ny bild på fina mig...tjingeling så länge :)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en purfärsk bild på matte och mig när vi låg på balkongen och larvade oss...ingen bra bild på matte, men bra bild på mig :D

Dom tänderna skulle man ha! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Här är ett par dagsfärska bilder på mig, titta så fin jag blivit! Jag väger mer nu och pälsen är mycket finare, man ser ju knappt ärren på kroppen :D

Vilken skillnad från det första fotot på mig!

Tack matte att du finns :D

 

post-3773-0-06711300-1359969352_thumb.jp

post-3773-0-07572600-1359969362_thumb.jp

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Kan inte låta bli att lägga ut en före och efter bild på Loppan...vilken skillnad på hund!

Loppan har nu lärt sig både sitt och tass...ok tass är inte lika klockrent som sitt, men det går framåt...och han beter sig som en gentleman i koppel...så vi gör stora framsteg! Dessutom han han blivit mycket bättre när det gäller att jaga moppar, det gör han knappt alls längre.

Förut så var Loppan ganska högljudd som skällde och jagade allt, men nu hör vi honom knappt, förutom när det är dags för kvällssvallret med byhundarna, men då är det bara att öppna dörren och säga tyst med ett förljande schhhhh...då blir han tyst och förblir tyst :D

Vi är mycket nöjda med Loppan!

 

Här är före och efter bilderna...som är tagna i december och februari :)

post-3773-0-10307300-1360073163_thumb.jp

post-3773-0-46268200-1360073174_thumb.jp

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att lägga ut en före och efter bild på Loppan...vilken skillnad på hund!

Loppan har nu lärt sig både sitt och tass...ok tass är inte lika klockrent som sitt, men det går framåt...och han beter sig som en gentleman i koppel...så vi gör stora framsteg! Dessutom han han blivit mycket bättre när det gäller att jaga moppar, det gör han knappt alls längre.

Förut så var Loppan ganska högljudd som skällde och jagade allt, men nu hör vi honom knappt, förutom när det är dags för kvällssvallret med byhundarna, men då är det bara att öppna dörren och säga tyst med ett förljande schhhhh...då blir han tyst och förblir tyst :D

Vi är mycket nöjda med Loppan!

 

Här är före och efter bilderna...som är tagna i december och februari :)

Woooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwf! :thumbsup:

Jagar han moppar, då skall du ha en liten käpp av trä med dig som han inte ser, daska till han i rumpan när han skäller på moppar nästa gång, han glömmer dom fort!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj.

Från skinny wreck, till en bitig och ståtlig herre. Det där värmer att se...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale
Woooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwf! :thumbsup:

Jagar han moppar, då skall du ha en liten käpp av trä med dig som han inte ser, daska till han i rumpan när han skäller på moppar nästa gång, han glömmer dom fort!

 

Jag övar med koppel istället...för han förstår inte att han ska lyssna på en människa, så vi övar för fulla muggar...och han har blivit sååå mycket bättre redan, folk får åka med mopparna förbi honom...men det är fortfarande lite problem när jag ska åka iväg, stackarn är väl rädd att jag inte ska komma tillbaka.

Han verkar ha en stor lust att vilja åka med på moppen, så jag försöker lära honom att hålla balansen, men jag måste skaffa en gummimatta eller nåt som jag kan ha på moppen för att han inte ska repa den med klorna (mittengrejen på PCX)

Jag kämpar på med vovven :D

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finfin berättelse om värme.

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

Freedom for you!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Odin! Verkligen fint att se en sådan förbättring på bara ett par månader!

Fortsätt så, så kommer du att få en toppenhund.

Mvh

Amja

Ps

Det där med en pinne kan nog få en väldigt negativ verkan, han har nog fått många hugg och slag i sina dar och sånt kommer dom ihåg.

Ds

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Var precis ute på en koppelrunda med Loppan och jag är väldigt stolt över honom, han varken drar eller försöker slita sig från kopplet, utan går precis brevid mig, med högburet huvud och svansen konstant viftande...han ser på nåt sätt väldans stolt ut :D

Stannade till på 7-Eleven och tog då av honom kopplet, varpå han sätter sig rak i ryggen utanför dörren och väntar tills jag kom ut igen. :D

Åh vad jag är stolt över min Loppa! :D

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var precis ute på en koppelrunda med Loppan och jag är väldigt stolt över honom, han varken drar eller försöker slita sig från kopplet, utan går precis brevid mig, med högburet huvud och svansen konstant viftande...han ser på nåt sätt väldans stolt ut :D

Stannade till på 7-Eleven och tog då av honom kopplet, varpå han sätter sig rak i ryggen utanför dörren och väntar tills jag kom ut igen. :D

Åh vad jag är stolt över min Loppa! :D

Tja vad säger man?

Mycket bra jobbat fortsätt så.

All lycka till dig och Loppan.

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att höra hur en tidigare massbehandlad stackars hund får en så omtänksam matte och ett skönt liv i Thailand !! :14:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Var precis ute på en koppelrunda med Loppan och jag är väldigt stolt över honom, han varken drar eller försöker slita sig från kopplet, utan går precis brevid mig, med högburet huvud och svansen konstant viftande...han ser på nåt sätt väldans stolt ut :D

Stannade till på 7-Eleven och tog då av honom kopplet, varpå han sätter sig rak i ryggen utanför dörren och väntar tills jag kom ut igen. :D

Åh vad jag är stolt över min Loppa! :D

 

Bli inte förvånad om "ägaren" kommer och vill ha lite betalt för sin hund.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale
Bli inte förvånad om "ägaren" kommer och vill ha lite betalt för sin hund.

 

Det kan den personen fetglömma om det skulle inträffa...tycker den personen kan pröjsa mig för att jag räddat hunden! Inte en satang rullar ut från min ficka till nån som misskött och skitit i sin hund :D

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
FemmeDeFatale

Idag har jag blivit tvättad med schampo för första gången och det tyckte jag var riktigt skönt, alla loppor bara rann ner från pälsen, sen fick jag några konstiga droppar i nacken igen, men det ska väl hjälpa mig att inte få fästingar och loppor igen :)

Annars så mår både matte och jag superbra :D

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Ja visst ja, glömde ju att matte gjorde rent i mina öron också med några konstiga pinnar, men skönt var det :D

Just nu ligger jag i mattes vardagsrum och bara njuter i kylan :)

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Kunde inte låta bli att tjata på matte att ta ett foto av mig när jag njuter av tillvaron :)

 

post-3773-0-96379300-1361623633_thumb.jp

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra att det går så bra för dig och Loppan.

Du har nog fått en riktig kompis bra jobbat.

 

Klappa Loppan lite från mig.  MMvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Husse och matte kollar på tv och jag tycker att det väsnas, så jag letade upp ett hörn där jag kunde ligga ifred, men sen när matte kom med ett täcke så att jag kunde ha det mjukt dessutom, så tackade jag inte nej till det :)

post-3773-0-84926400-1361630769_thumb.jp

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli att tjata på matte att ta ett foto av mig när jag njuter av tillvaron :)

Va han myyyser asså! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Lilla Loppan vette fasiken var han håller hus, han var borta i 3 dagar, dök upp igår, stack igen, kom tillbaka i 5 minuter idag och nu är han borta igen.antingen är det nån som börjat ta hand om honom nu när han är så pass kraftig och fin, eller så har han hittat en löptik :)
Det som får mig att tro att nån har börjat ta hand om honom är för att han inte kommit hem för att äta, vilket han annars gjort...hmmm

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilla Loppan vette fasiken var han håller hus, han var borta i 3 dagar, dök upp igår, stack igen, kom tillbaka i 5 minuter idag och nu är han borta igen.antingen är det nån som börjat ta hand om honom nu när han är så pass kraftig och fin, eller så har han hittat en löptik :)

Det som får mig att tro att nån har börjat ta hand om honom är för att han inte kommit hem för att äta, vilket han annars gjort...hmmm

 

A man gotta do what a man gotta do...

Han är väl säkert den kralligaste jycken i grannskapet nu, och står säkert högt i kurs hos tikarna...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Misstänker det, för han var hel, ren och jättefin när han kom tillbaka en sväng igår, så det verkar inte ha gått nån nöd på honom inte :D

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...