Jump to content
IGNORERAD

Nu har det hänt igen.


Jompa

Recommended Posts

Nu har det hänt som vi med thai fruar oroar oss för.

Kort historia.

Träffade en underbar thai tjej för tre år sen och nu har vi varit gifta i två år och hon har två års visa sedan ett år tillbaka.

Allt var kanon bra och vi planerade att köpa ett hus tillsammans och en framtid tillsammans.

Kom hit feb 2012 och hon fick jobb som massage nästan direkt och nu så har det visat sig att hon ha sålt sex mot pengar och nu hänger hon på tiger bar och letar efter sugardaddy's

Slutade med att jag kastade ut henne och tog nycklarna, telefonen.

Men nu behöver jag få påskriften på skiljsmässan, men kan inte få tag på henne.

Har dok hennes mailadress men hon svarar inte.

Sen sen så har hon en f-skattsedel skriven på henne men på min adress.

Sen har hon lurat mig och min familj på 200000 SEK.

Funderar på stämma henne på pengarna samt skattefusk då jag vet att hon undanhållit skatt samt jobbat svart.

Och nu vill jag slippa alla namngivande och spydiga kommentarer,

Jag vet att jag varit blåögd och lättlurad.

Om ngn har erfarenheter att ge så vore detta tacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jompa

    21

  • Sam sip sam

    10

  • andersbangkok

    9

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Usch fy tusan!

Tråkigt att höra, hoppas det löser sig på bästa sätt - för dig.

Det hänger väl lite på hur mycket kraft och ork du har kvar.

Om du vill kriga eller bara lägga allt bakom dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj hoppas du kan komma ifrån det hela på någorlunda vettigt sätt, kan du få hjälp av någon juridiskt kunnig person  för att minska den ekonomiska smällen, framför allt gör inget dumt eller förhastat, du kommer igen. Hälsningar Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dom orden.

Skall försöka få en dialog med hennes mamma, men hon kan inte engelska.

Försöker hitta någon som kan hjälpa och översätta så att hon förstår vad som hänt.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja de seriösa massagesalongerna i storstäderna är lätträknade.

 

Först, kolla på r a t s i t.se om hon har skrivet sig någon stans. Sedan får du nog förklara lite mer om de 200.000 som hon har blåst dig på. Har du något skuldbrev eller har du bara gett henne pengarna, är det det sista så får du nog bokföra dem som läropengar. Att anmäla svartjobb tror jag att du ångrar när du kommer över bitterheten den är ju dessutom nästan omöjlig att få fram bevis för.

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Pengarna kan du nog glömma att få igen, men du borde kunna få henne utskriven från din bostad utan några större problem. Samma sak med skilsmässan, hon har ju försvunnit. Men det tar nog 6 månader innan den går igenom. Alla eventuellt gemensamma papper ni har skrivit under bör du granska omgående.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ändå som du står stadigt och inte gråter över spilld mjölk, var tacksam för det, finns de som inte orkat gå vidare. Tapatalked!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker att vara lugn men känns som man fått en riktig smäll, allting bara snurrar runt och vet inte riktigt vart jag skall ta vägen.

Som man har älskat denna kvinna, så gör hon så här utan anledning.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar få lite hämnd tankar, vill så gärna hänga ut henne så att inga andra råkar ut för henne.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar men det kunde varit värre... ni kunde redan haft det där huset som ni ägde hälften var av och ni kunde även haft gemensamma barn.
Och nästa gång har du ju nu lite erfarenheter att luta dig mot även om de blev aningen dyrköpta. Alla människor är inte bra, det gäller att tänka sig för många gånger innan man med hull och hår kastar sig in i ett förhållande. Oavsett vilken nationalitet det är på den tilltänkta partnern.

 

Förstår att det känns jävligt just nu men det kommer helt säkert att gå över med tiden så det är bara att försöka stå ut så länge. Och när det väl känns bättre kommer du att vara tacksam för att du inte gjorde verklighet av eventuella mörka tankar som hämd eller annat. Låt det vara och bättre lycka nästa gång.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nått jävligare kvar för dig, har du haft oskyddad sex med henne osså? Hiv test kan va på sin plats! :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att glömma och gå vidare och som Kim sa inga barn inget gemensamt hus

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jompa tycker synd om dig. Man tror man hittat sin stora kärlek. Sedan bli generalblåst. Rycktet om thaidamer blir inte direkt bättre  efter historier som dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det värsta är att alla thaidamer skyddar varann oavsett vad gjort, men dom är uppväxta med att detta är helt ok att göra.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker att vara lugn men känns som man fått en riktig smäll, allting bara snurrar runt och vet inte riktigt vart jag skall ta vägen.

Som man har älskat denna kvinna, så gör hon så här utan anledning.

Jompa.

Naturligtvis har du fått en riktig smäll, en av värsta slaget. Kan det bli värre än när en som står en nära sviker.

Nu kan du inte göra så mycket än att gå vidare, att hämnas och hänga ut henne tjänar du inget på, tror inte att du mår bättre av det. Gräv inte ner dig.  Att tala om för andra vad som hänt däremot är inget fel, hindrar säkert någon att göra om samma misstag. Det kanske har funnits tecken som du ignorerat, men som du kan lära dig själv av till nästa gång.

 

Beklagar och hoppas att du inte behöver gå och må dåligt så länge till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dom orden.

Skall försöka få en dialog med hennes mamma, men hon kan inte engelska.

Försöker hitta någon som kan hjälpa och översätta så att hon förstår vad som hänt.

Jompa.

 

Det kan faktiskt vara en mycket bra idé, beroende på hur mycket respekt hon har för sina föräldrar och släkt.

 

Jag har själv hotat med detta mot exfru Chang, och det visade sig räcka med hotet...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen så har vi bokat biljetter för thairesa nu i mars och denna bokades via hennes agent i Pattaya.

Och agenten svarar inte på mina mail nu,var och dubbel kolla dessa hos thaiair.

Bokningen ligger kvar men biljetterna var inte betalda utav agenten, så förhoppningen finns att kanske få dessa pengar tillbaka.

Måste bara få tag på agentens mobilnr i Pattaya.

Vet adressen men har dock inte numret.

Mvh Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen så har vi bokat biljetter för thairesa nu i mars och denna bokades via hennes agent i Pattaya.

Och agenten svarar inte på mina mail nu,var och dubbel kolla dessa hos thaiair.

Bokningen ligger kvar men biljetterna var inte betalda utav agenten, så förhoppningen finns att kanske få dessa pengar tillbaka.

Måste bara få tag på agentens mobilnr i Pattaya.

Vet adressen men har dock inte numret.

Mvh Jompa.

Så du köper en thairesa från sverige via resbyrå i Pattaya , då är det nog trollvarning he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som vet ett bra sätt att hänga ut detta luder.

Mvh Jompa.

Bild och text på mpr,flashback,facebook

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon fyller 34 den 6 januari, själv så fyller 40 i januari, så det är en ålders fråga utan en mognads fråga gällande henne.

Och hon behövde inte betala ngt här hemma men hon ville ha mera, kan vara ett skäl till att hon knallade runt för pengar.

Vi har redan börjat att bygga ett hus i kampheang phet hos hennes morsa och köpt en bil.

Låter som jag försöker hitta skäl för henne, men i mina ögon så finns det inga skäl att göra det som gjort.

Och sen kan man ju fråga sig vad det är för skithög som hoppat på henne.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...