Jump to content
IGNORERAD

Nu har det hänt igen.


Jompa

Recommended Posts

Det är inte olagligt att gå back

 

Nej, det är det inte men nio gånger borde vara en varningsklocka till myndigheter, eller?

Särskild om man har skuld vid konkursen som är halva av årsomsättningen och företag varar i max 3 år.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jompa

    21

  • Sam sip sam

    10

  • andersbangkok

    9

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Nej, det är det inte men nio gånger borde vara en varningsklocka till myndigheter, eller?

Särskild om man har skuld vid konkursen som är halva av årsomsättningen omsättningen och företag varar i max 3 år.

Märkligt att han inte får näringsförbud då

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att han inte får näringsförbud då

 

Just det jag tänker på. Men han flyttar sig från län till län och alltid omringad av konsulter som hjälper till.

Det är därför hans fru äger allt och han är pank som kyrkråtta. Tom bank kort han betalar med står på hans fru.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Som en myndighetsperson sa till mig när jag kontaktade dem ang en viss situation i min bransch; det är inte olagligt att göra dåliga affärer i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

morsa? Du kan väl skriva bilen på Dig själv istället.

 Nu kan han själv inget göra utan om bilen är färdig betald så måste hans svärmor (registrerad köpare ) följa med och föra över bilboken på honom.

Om bilen är på avbetalning så är det finans bolaget som äger den tills sista amorteringen är gjord och dom skriver ut boken på registrerad köpare oavsett .

Sen får dom själva bolla med ändringar.

Men du behöver ett  Certificate of Residence för att skriva den på dig

Ändrades av perttanm
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det hänt som vi med thai fruar oroar oss för.

Kort historia.

Träffade en underbar thai tjej för tre år sen och nu har vi varit gifta i två år och hon har två års visa sedan ett år tillbaka.

Allt var kanon bra och vi planerade att köpa ett hus tillsammans och en framtid tillsammans.

Kom hit feb 2012 och hon fick jobb som massage nästan direkt och nu så har det visat sig att hon ha sålt sex mot pengar och nu hänger hon på tiger bar och letar efter sugardaddy's

Slutade med att jag kastade ut henne och tog nycklarna, telefonen.

Men nu behöver jag få påskriften på skiljsmässan, men kan inte få tag på henne.

Har dok hennes mailadress men hon svarar inte.

Sen sen så har hon en f-skattsedel skriven på henne men på min adress.

Sen har hon lurat mig och min familj på 200000 SEK.

Funderar på stämma henne på pengarna samt skattefusk då jag vet att hon undanhållit skatt samt jobbat svart.

Och nu vill jag slippa alla namngivande och spydiga kommentarer,

Jag vet att jag varit blåögd och lättlurad.

Om ngn har erfarenheter att ge så vore detta tacksamt.

Hejsan

 

Det är naturligtvis beklagligt att ditt förhållande inte funkade. Men det är ju inte alla förhållande som gör det och det spelar ingen roll vilka nationaliteter som är inblandade.

 

Om du och din familj spenderat 200 000:- på henne eller ert förhållande så är detta ju ditt/ert val och du måste vara införstådd med att dessa pengar kan gå förlorade. Detta eftersom alla förhållande kan gå i stöpet. 

 

Gå vidare och dra lärdom, det är mitt råd.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

har inte läst allt som skrivits,( lite mao nu), men inte är hon borta från jorden,,?nog kan hon hittas. tror dock inte du kan få nånting tillbaks även om du skulle hitta henne?

stämma?? vem,, var ,, hur,,      kört!

 i Thailand är du rättslös !

såvida du inte var registrerad som gift med henne i Thailand!

  då 50 %.

 

men då måste du ha en jäkla advokat,,, =pengar.

Ändrades av sweeex

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det hänt som vi med thai fruar oroar oss för.

Kort historia.

Träffade en underbar thai tjej för tre år sen och nu har vi varit gifta i två år och hon har två års visa sedan ett år tillbaka.

Allt var kanon bra och vi planerade att köpa ett hus tillsammans och en framtid tillsammans.

Kom hit feb 2012 och hon fick jobb som massage nästan direkt och nu så har det visat sig att hon ha sålt sex mot pengar och nu hänger hon på tiger bar och letar efter sugardaddy's

Slutade med att jag kastade ut henne och tog nycklarna, telefonen.

Men nu behöver jag få påskriften på skiljsmässan, men kan inte få tag på henne.

Har dok hennes mailadress men hon svarar inte.

Sen sen så har hon en f-skattsedel skriven på henne men på min adress.

Sen har hon lurat mig och min familj på 200000 SEK.

Funderar på stämma henne på pengarna samt skattefusk då jag vet att hon undanhållit skatt samt jobbat svart.

Och nu vill jag slippa alla namngivande och spydiga kommentarer,

Jag vet att jag varit blåögd och lättlurad.

Om ngn har erfarenheter att ge så vore detta tacksamt.

Vad jag funderar som inte riktigt kommer fram är att du är gift i Thailand och registrerat det i Amphur där ?

Eller bara gift i Sverige ?

Men om du är gift iThailand och registrerat det där så gäller 50% oavsett vad ni köpt.

Hon kan inget sälja som ni gemensamt köpt utan isf drar du henne inför thai domstol om du vill kräva din andel.

Äktenskaps lagen säger också egentligen att värdet på landet ska du ha fast du kanske skrivit på att det är hennes egna pengar som hon handlat för och att det är hennes eget och du kan inte äga land .

Sen lagen har egentligen inget med Sverige att göra utan det är en hellt annan historia .

Är du då gift ex i bägge länderna eller registrerat det så gäller Svensk lag i Sverige och Thai lag i Thailand.

Husbok då ?..Vilket du har en fördel om du skaffade .

Gjorde ni äktenskaps förord innan ni registrerade giftemålet i Thailand samtidigt som registreringen av giftemål ?.

ja du ser..många frågor som påverkar lagen som jag/vi skulle vilja veta mera detaljer innan jag/vikan ge dig råd till

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har TS tagit vägen??
Under en stubbe i skogen ;). eller var det inte i Skåne BTT bodde? Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Under en stubbe i skogen :wink:. eller var det inte i Skåne BTT bodde? Sent by my flintaphone and Tapatalk

 

 

Tjena!

Credit till trådskaparen. Han har PM-at mig adress ,namn på familjen m.m Så inget mer snack om troll och dyligt!!

Allt verkar stämma.

 

GOD JUL

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under en stubbe i skogen :wink:. eller var det inte i Skåne BTT bodde? Sent by my flintaphone and Tapatalk Tjena! Credit till trådskaparen. Han har PM-at mig adress ,namn på familjen m.m Så inget mer snack om troll och dyligt!! Allt verkar stämma. GOD JUL
Ok, troll och Berit och allt vad BTT:s fantasifigurer heter har inget PM och fantasi till att hitta på några namn och adress alltså ? Nja troll och inget annat än troll är vad jag tror det är!!! Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det hänt som vi med thai fruar oroar oss för.

Kort historia.

Träffade en underbar thai tjej för tre år sen och nu har vi varit gifta i två år och hon har två års visa sedan ett år tillbaka.

Allt var kanon bra och vi planerade att köpa ett hus tillsammans och en framtid tillsammans.

Kom hit feb 2012 och hon fick jobb som massage nästan direkt och nu så har det visat sig att hon ha sålt sex mot pengar och nu hänger hon på tiger bar och letar efter sugardaddy's

Slutade med att jag kastade ut henne och tog nycklarna, telefonen.

Men nu behöver jag få påskriften på skiljsmässan, men kan inte få tag på henne.

Har dok hennes mailadress men hon svarar inte.

Sen sen så har hon en f-skattsedel skriven på henne men på min adress.

Sen har hon lurat mig och min familj på 200000 SEK.

Funderar på stämma henne på pengarna samt skattefusk då jag vet att hon undanhållit skatt samt jobbat svart.

Och nu vill jag slippa alla namngivande och spydiga kommentarer,

Jag vet att jag varit blåögd och lättlurad.

Om ngn har erfarenheter att ge så vore detta tacksamt.

Vad jag funderar som inte riktigt kommer fram är att du är gift i Thailand och registrerat det i Amphur där ?

Eller bara gift i Sverige ?

Men om du är gift iThailand och registrerat det där så gäller 50% oavsett vad ni köpt.

Hon kan inget sälja som ni gemensamt köpt utan isf drar du henne inför thai domstol om du vill kräva din andel.

Äktenskaps lagen säger också egentligen att värdet på landet ska du ha fast du kanske skrivit på att det är hennes egna pengar som hon handlat för och att det är hennes eget och du kan inte äga land .

Sen lagen har egentligen inget med Sverige att göra utan det är en hellt annan historia .

Är du då gift ex i bägge länderna eller registrerat det så gäller Svensk lag i Sverige och Thai lag i Thailand.

Husbok då ?..Vilket du har en fördel om du skaffade .

Gjorde ni äktenskaps förord innan ni registrerade giftemålet i Thailand samtidigt som registreringen av giftemål ?.

ja du ser..många frågor som påverkar lagen som jag/vi skulle vilja veta mera detaljer innan jag/vikan ge dig råd till

Så har jag ochså fått det förklarat för mej, då jag sökte råd i skiljsmässa, ( men jag va bara bygift i issan,,, )

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har jag ochså fått det förklarat för mej, då jag sökte råd i skiljsmässa, ( men jag va bara bygift i issan,,, )

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Då är du aldrig gift i lagens mening.

Efter registrering är man gift..

Ändrades av perttanm
Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du aldrig gift i lagens mening.

Efter registrering är man gift..

Nä, precis,,

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...