Jump to content
IGNORERAD

Nu har det hänt igen.


Jompa

Recommended Posts

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jompa

    21

  • Sam sip sam

    10

  • andersbangkok

    9

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Har varit kampheang phet tre gånger, det enda jag vet att det ligger en bit utan för.

Och sen har exfrugan skött det mesta via sin morsa.

Har inte haft den kollen riktigt, men har bett flugans systerdotter om adressen.

Jompa.

 

Tjena!

Ok...vet du var Kampeangphet ligger? Så kan vi ju börja därifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygga hus utan att veta var, låna ut 200 000 av sin familjs pengar, inte ha koll på att hon jobbar med att sälja muttan....

 

Antingen oerhört tragiskt men troligtvis ett troll, och är denna historia sann så häng ut damen på MPR, namn och foto, det är hon värd.

 

 

 

Ps:luktar BTT eller hur?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du köper en thairesa från sverige via resbyrå i Pattaya , då är det nog trollvarning he he

Mig veterligen så är det väl inte möjligt att för en resebyrå i Thailand att ställa ut biljetter åt det hållet.

Tidigare när jag köpt biljett från sverige till min fru när hon skulle till Sverige. Så byggde konceptet på att resebyrå ägaren hade en kompis i Thailand som ställde ut biljetten i Thailandd för resa till Sverige. :crazy:  Så jag skulle nog beteckna hela storyn som kraftig trollvarning!

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ok...vet du var Kampeangphet ligger? Så kan vi ju börja därifrån?

Nordvästra delen utav Thailand , inte alls långt ifrån burma.

Som sagt adressen kommer till med ett foto av huset.

Kommer man dit så är det inte svårt att hitta den, alla pratar om huset i byn.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygga hus utan att veta var, låna ut 200 000 av sin familjs pengar, inte ha koll på att hon jobbar med att sälja muttan....

 

Antingen oerhört tragiskt men troligtvis ett troll, och är denna historia sann så häng ut damen på MPR, namn och foto, det är hon värd.

 

 

 

Ps:luktar BTT eller hur?

Inget troll och definitivt inte BTT varning utan detta har skett och sen om vissa inte vill tro på detta så är det upp till dom.

För mig är det högst verkligt.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig veterligen så är det väl inte möjligt att för en resebyrå i Thailand att ställa ut biljetter åt det hållet.

Tidigare när jag köpt biljett från sverige till min fru när hon skulle till Sverige. Så byggde konceptet på att resebyrå ägaren hade en kompis i Thailand som ställde ut biljetten i Thailandd för resa till Sverige. :crazy:  Så jag skulle nog beteckna hela storyn som kraftig trollvarning!

Har köpt biljetter utav denna byrå flera ggr tidigare och då via frugan.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft den kollen riktigt, men har bett flugans systerdotter om adressen.

 

 

Så du bygger ett hus nånstans som du inte riktigt  vet vart det är ?

 

Tacka f för att du blir  lite blåst, för det var du redan innan, blåst

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt biljetter utav denna byrå flera ggr tidigare och då via frugan.

Jompa.

Ja isåfall har flygbolagen ändrat regelverket?

Förut gick det inte att ställa ut biljetter med start FRÅN sverige i Thailand eller tvärtom!

Någon som har koll Nonki?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessvärrre funkar det inte att förändra en annan människas karaktär eller obesvarade känslor genom hot om repressalier.

Möjligen kan man av rädsla framkalla en fejkad lydnad och ögontjänarens sk kärlek,

men är det verkligen det man vill ha?

SN

 

Det var ju ett sätt att se på saken.

 

Själv har jag inga hämningar för att utnyttja vissa aspekter av thailändsk kultur för egen vinning. Precis som thailändare inte drar sig för att utnyttja vissa aspekter av farangkultur.

 

Har du problem med det?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan faktiskt vara en mycket bra idé, beroende på hur mycket respekt hon har för sina föräldrar och släkt.

 

Jag har själv hotat med detta mot exfru Chang, och det visade sig räcka med hotet...

 

Herr Chang har talat.

Den dan jag skulle hota min hustru om att gå till hennes föräldrar och klaga på hennes beteende så är det banne mig dags att någon slår in pannbenet på mig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Du behöver inte hennes underskrift, men får då vänta 6 månader på laga kraft.

 

Kanske hon ger underskriften emot en slant, om du har bråttom.  (en inte helt optimal väg eftersom hon ändå kan dra tillbaks den innan laga kraft ca 2 veckor).

 

Annars vänta 6 månader.

Det räcker inte med hennes underskrift för att korta ner karenstiden. Det skall vara uppenbart (bevisbart) att ni levt skilda åt i minst två år.

Släng in en skilsmässobegäran snarast.

Som en del i skilsmässan kommer en bodelning. Beroende på hur ni skrivit ägande av ert hus i Thailand, bilen etc så kan du begära att det skall ingå i skilsmässan. Baksidan av det är att det som du har också ingår i bodelningen (hus/bostadsrätt, sommarhus, aktier, banktillgodohavanden per brytdagen (den dag skilsmässobegäran registrerats) bil etc. etc.

 

Jag har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om dessa svar redan finns.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Ja isåfall har flygbolagen ändrat regelverket?

Förut gick det inte att ställa ut biljetter med start FRÅN sverige i Thailand eller tvärtom!

Någon som har koll Nonki?

Jag har många gånger, från Sverige, köpt biljetter med resestart Thailand. Gå in på valfri rese-site så ser du att det funkar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har många gånger, från Sverige, köpt biljetter med resestart Thailand. Gå in på valfri rese-site så ser du att det funkar.

Kan vara så att det fungerar sen man började med elektroniska biljetter?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det var ju ett sätt att se på saken.

 

Själv har jag inga hämningar för att utnyttja vissa aspekter av thailändsk kultur för egen vinning. Precis som thailändare inte drar sig för att utnyttja vissa aspekter av farangkultur.

 

Har du problem med det?

 

Herr Chang har talat.

självfallet får du göra hur du vill,

det jag syftade på var om resultatet av att bruka hot mot varandra i ett förhållande igentligen leder till det man i själva verket önskar sig.

Varför medvetet spela med i en thailändsk fars som bara kan te sig komisk för tredje man och andra utomstående?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker inte med hennes underskrift för att korta ner karenstiden. Det skall vara uppenbart (bevisbart) att ni levt skilda åt i minst två år.

Släng in en skilsmässobegäran snarast.

Som en del i skilsmässan kommer en bodelning. Beroende på hur ni skrivit ägande av ert hus i Thailand, bilen etc så kan du begära att det skall ingå i skilsmässan. Baksidan av det är att det som du har också ingår i bodelningen (hus/bostadsrätt, sommarhus, aktier, banktillgodohavanden per brytdagen (den dag skilsmässobegäran registrerats) bil etc. etc.

 

Jag har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om dessa svar redan finns.

 

Om båda skriver under så går den igenom snabbt om inga gemensamma barn finns,

 

Bodelning med 50/50 av allt är inte aktuellt när man bott ihop "bara" 2-3 år, det blir siffror efter vad man bidragit med / köpt in.

Om ni köpt gemensamt boende tillsammans så delas det ja.

Om du ägde det när hon kom hit så knallar hon inte iväg med hälften såvida du inte skrev över det på henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker inte med hennes underskrift för att korta ner karenstiden. Det skall vara uppenbart (bevisbart) att ni levt skilda åt i minst två år.

Släng in en skilsmässobegäran snarast.

Som en del i skilsmässan kommer en bodelning. Beroende på hur ni skrivit ägande av ert hus i Thailand, bilen etc så kan du begära att det skall ingå i skilsmässan. Baksidan av det är att det som du har också ingår i bodelningen (hus/bostadsrätt, sommarhus, aktier, banktillgodohavanden per brytdagen (den dag skilsmässobegäran registrerats) bil etc. etc.

 

Jag har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om dessa svar redan finns.

Har man varit sammanboende så kort tid så anses inte det man haft med sig in i förhållandet som gemensamt fullt ut. Har hon bidragit med inkomster eller t.ex varit hemma med barn anses hon bidragit till ekonomin och detta ska då delas. Ett hus i Thailand som du bidragit till äger du kanske större del av än henne.

 

Kan han visa att han bidragit med pengar till bygget och bilen kan nog det bli en delning. Varför vill thaimyndigheterna att thailändarna ska visa att de byggt hus med egna intjänade pengar annars?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hus i Thailand som du bidragit till äger du kanske större del av än henne.
Man har ju läst o hört  "tusen" gånger att farang kan inte äga mark i Thailand (javisst via företag) så hur mycket är ett hus värt utan mark att stå i? Dessutom kan ju markägaren säga att Du har ingenting att göra på min mark, då kan man inte ens ha sönder kåken.
Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju läst o hört  "tusen" gånger att farang kan inte äga mark i Thailand (javisst via företag) så hur mycket är ett hus värt utan mark att stå i? Dessutom kan ju markägaren säga att Du har ingenting att göra på min mark, då kan man inte ens ha sönder kåken.

Av någon konstig anledning ska ju de thailändska myndigheterna ha reda på att våra tgf själva tjänat ihop till huspengarna. När vi vet vitsen med det, får vi väl kanske också reda på vad det kan leda till. Det är i varje fall några falanger som rivit sitt hus sedan frugan övergett dom. Du får väl kolla med dom hur det förhöll sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det hänt som vi med thai fruar oroar oss för.

Kort historia.

Träffade en underbar thai tjej för tre år sen och nu har vi varit gifta i två år och hon har två års visa sedan ett år tillbaka.

Allt var kanon bra och vi planerade att köpa ett hus tillsammans och en framtid tillsammans.

Kom hit feb 2012 och hon fick jobb som massage nästan direkt och nu så har det visat sig att hon ha sålt sex mot pengar och nu hänger hon på tiger bar och letar efter sugardaddy's

Slutade med att jag kastade ut henne och tog nycklarna, telefonen.

Men nu behöver jag få påskriften på skiljsmässan, men kan inte få tag på henne.

Har dok hennes mailadress men hon svarar inte.

Sen sen så har hon en f-skattsedel skriven på henne men på min adress.

Sen har hon lurat mig och min familj på 200000 SEK.

Funderar på stämma henne på pengarna samt skattefusk då jag vet att hon undanhållit skatt samt jobbat svart.

Och nu vill jag slippa alla namngivande och spydiga kommentarer,

Jag vet att jag varit blåögd och lättlurad.

Om ngn har erfarenheter att ge så vore detta tacksamt.

jävligt tråkigt läsa detta ,,,stå på dig Mannen

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur de har gått till väga. Men tar det liksom givet att om nån bygger på annans mark så har markägaren

rätt att neka tillträde till sitt mark, ifall det är inte överenskommet i avtal. Och hur många har det?

Antingen har svärföräldrar tillåtit att riva huset? (som jag tvivlar på, varför skulle de det?) eller så har husägaren

gjort intrång på andras egendom olovligt. Det finns hundratal exempel på liknande händelser. Men det är u klart,

träffar jag en trevlig svensk tjej så bygger jag en villa till henne efter två veckor, och sätter lagfarten på henne. :crazy::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur de har gått till väga. Men tar det liksom givet att om nån bygger på annans mark så har markägaren

rätt att neka tillträde till sitt mark, ifall det är inte överenskommet i avtal. Och hur många har det?

Antingen har svärföräldrar tillåtit att riva huset? (som jag tvivlar på, varför skulle de det?) eller så har husägaren

gjort intrång på andras egendom olovligt. Det finns hundratal exempel på liknande händelser. Men det är u klart,

träffar jag en trevlig svensk tjej så bygger jag en villa till henne efter två veckor, och sätter lagfarten på henne. :crazy::14:

 

Det är ju självklart, det gäller att snabba på med bygglovet och byggandet medans man fortfarande är kära! Allt över två veckor är för långsamt. :crazy:  :14: Annars är man ingen damernas- :24:   

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar få lite hämnd tankar, vill så gärna hänga ut henne så att inga andra råkar ut för henne.

Jompa.

tyvärr är nog detta inte så ovanligt...men jätte tråkigt för dom goa Thaitöserna ,,,,,(finns många)

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Om båda skriver under så går den igenom snabbt om inga gemensamma barn finns,

 

Bodelning med 50/50 av allt är inte aktuellt när man bott ihop "bara" 2-3 år, det blir siffror efter vad man bidragit med / köpt in.

Om ni köpt gemensamt boende tillsammans så delas det ja.

Om du ägde det när hon kom hit så knallar hon inte iväg med hälften såvida du inte skrev över det på henne.

 

 

Jag har bara EN erfarenhet och då var barn inblandade; därav det där med betänketid.

 

Angående delning av boet; är ni säkra på det?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...