Jump to content
IGNORERAD

Nu har det hänt igen.


Jompa

Recommended Posts

Häng ut henne med bild o allt så ingen annan sate råkar ut för samma dam!!

Ja för fan..gärna med telefonnummer och mailadress oxå. :thumbsup:

Känns sådär intelligent med tanke på att hon knäcker extra, men du kanske är ute efter ett nyp.

 

Nä.. hänga ut folk när man bara har ena sidan av myntet är inte ok, det är väl fan ingen domstol här.

Får väl föreslå att alla nyfikna pm:ar Ts så kan väl han maila över en bild till er om ni är oroliga att råka på henne.

 

 

 

Jag tror Ts gör klokast i att ge fan i hämndaktioner även om jag förstår att det lockar.

Låt skiten vara, vänd blad och då kan du gå rakryggad ur det här tillskillnad från henne, du har många år på dig att hitta en bra tjej.

Så försök att få ett avslut på skiten så fort som möjligt och utan hämnd så du kan gå vidare och bli hel igen.

 

God Jul//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jompa

    21

  • Sam sip sam

    10

  • andersbangkok

    9

  • Wangthong

    7

Mest aktiva i denna tråd

Ja för fan..gärna med telefonnummer och mailadress oxå. :thumbsup:

Känns sådär intelligent med tanke på att hon knäcker extra, men du kanske är ute efter ett nyp.

 

Nä.. hänga ut folk när man bara har ena sidan av myntet är inte ok, det är väl fan ingen domstol här.

Får väl föreslå att alla nyfikna pm:ar Ts så kan väl han maila över en bild till er om ni är oroliga att råka på henne.

 

 

 

Jag tror Ts gör klokast i att ge fan i hämndaktioner även om jag förstår att det lockar.

Låt skiten vara, vänd blad och då kan du gå rakryggad ur det här tillskillnad från henne, du har många år på dig att hitta en bra tjej.

Så försök att få ett avslut på skiten så fort som möjligt och utan hämnd så du kan gå vidare och bli hel igen.

 

God Jul//Hn

Kloka ord :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte hennes underskrift, men får då vänta 6 månader på laga kraft.

 

Kanske hon ger underskriften emot en slant, om du har bråttom.  (en inte helt optimal väg eftersom hon ändå kan dra tillbaks den innan laga kraft ca 2 veckor).

 

Annars vänta 6 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du glömma hus och bil och förmodligen även flygbiljetterna(dom är nog inlösta)Tråkigt att det händer men tyvärr inte allt för ovanligt.En del bidar sin tid och luckrar fällan som man senare går i med hull och hår.Om ni börjat bygga hus så får du väl dra in pengarna till det,det kanske minimerar ska dan litet.Lycka till iaf.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis veta att hon jobbar på en salong i sumpan och bor med sin nya pojkvän där också.

Och tydligen så finns det droger med i bilden, både för eget bruk samt langning.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var positiv om det går,att bli inblandad med en som missbrukar droger slutar oftast med kaos.Att du inte blivit inblandad i ännu mer måste väl kännas bra.Ta det som du åkt för fort och fått böta,då kör du saktare nästa gång.Alla poliser är inte likadana,det finns faktiskt fler poliser som är bra än dåliga.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det kan faktiskt vara en mycket bra idé, beroende på hur mycket respekt hon har för sina föräldrar och släkt.

 

Jag har själv hotat med detta mot exfru Chang, och det visade sig räcka med hotet...

 

Herr Chang har talat.

Dessvärrre funkar det inte att förändra en annan människas karaktär eller obesvarade känslor genom hot om repressalier.

Möjligen kan man av rädsla framkalla en fejkad lydnad och ögontjänarens sk kärlek,

men är det verkligen det man vill ha?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Droger och sex i massagemiljö.låter lite för enkelt att upptäcka om man inte har inside, men tror man sig veta, då är det bästa man kan göra ,anmäl till narkotikapolisen på deras anonyma angivarlinje, är du osäker på anonymitet, ring från en telefonautomat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessvärrre funkar det inte att förändra en annan människas karaktär eller obesvarade känslor genom hot om repressalier.

Möjligen kan man av rädsla framkalla en fejkad lydnad och ögontjänarens sk kärlek,

men är det verkligen det man vill ha?

SN

Tror inte att det handlade om obesvarade känslor i Herr changs fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det bekvämast för Jompa att bara låta skiten passera och sedan glömma, men vem skall slå näven i bordet och försöka försvåra för de här knarkande thailudren att breda ut sej och göra livet surt för naiva svenskar, samt göra skit för reko thailändskor - om inte de drabbade gör det?

 

Det är inte brottsligt att vara kär och naiv, men det är fanimej brottsligt att langa knark samt lura stat och enskilda på pengar och det handlar inte om hämnd, utan mera att dra sitt strå till stacken för att få stopp på avskummet.

 

Jag kan riktigt höra telefonsamtalet mellan Jompas brud och hennes polare i Thailand:

" Se till att haka på en Svenne som tar er till Sverige och när ni väl är här kan ni blåsa fler Svennar på löpande band utan att det händer nåt".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur jag ska ställa mig i TS situation? Det bästa är nog bara glömma episoden, slicka lite sår, och dra vidare.

Om man börjar hämnas bör man först tänka vem man skadar mest, sig själv eller motparten? För jag vet vad gäller

mig, har jag mycket lättare att glömma saken om jag inte ältar i den. Hämnden tror jag bara matar bitterheten och

därmed gör mer skada hos den som bär på hämnden än motparten. Man ger bar onödigt bränsle åt bitterhet o hat,

samt plågar främst sig själv, drar ut på negativa känslorna

 

Så kolla på chekmytrip.com om resan är bokat o betalt, res till Thailand, ha en rövar semester i två veckor och gå

vidare. Pengarna, om man har gett dem frivilligt o utan skuldbrev, är bara att beakta som läropengar, tyvärr.

Hoppas bilen står på ditt namn, annars, god bye, för det med. Huset eller bygget kan Du inget göra, säkerligen

står allt på familjens mark.

 

Men att Du vet vad hon sysslar med, t.om knarkandet, nya pojkvännen etc, osar lite åt trollhållet För jag har skilt mig

i somras, vi bor i samma gård men jag varken ser eller hör om henne? Har varit ett dussin gånger bakom hennes

dörr, för att hämta/fråga om posten men inte blivit insläppt, och inte har hon ringt heller trots brev som jag lämnat

via postlådan. Men visst alla är olika och kanske hon uppför annorlunda än din fd. tjej. Enda som ja ångrar är att

jag lät henne skriva på hyreskontraktet och jag flyttade från min fina mysiga enrummare som jag trivdes utmärkt

i flera år innan jag mötte henne. De är nämligen svåra att få tag på. Sen är hon ju skyldig mig en del pengar men

dem kan jag glömma, det blir bara en positiv överraskning om hon betalar nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för fan..gärna med telefonnummer och mailadress oxå. :thumbsup:

Känns sådär intelligent med tanke på att hon knäcker extra, men du kanske är ute efter ett nyp.

 

Nä.. hänga ut folk när man bara har ena sidan av myntet är inte ok, det är väl fan ingen domstol här.

Får väl föreslå att alla nyfikna pm:ar Ts så kan väl han maila över en bild till er om ni är oroliga att råka på henne.

 

 

 

Jag tror Ts gör klokast i att ge fan i hämndaktioner även om jag förstår att det lockar.

Låt skiten vara, vänd blad och då kan du gå rakryggad ur det här tillskillnad från henne, du har många år på dig att hitta en bra tjej.

Så försök att få ett avslut på skiten så fort som möjligt och utan hämnd så du kan gå vidare och bli hel igen.

 

God Jul//Hn

 

Man måste ju bara undra hur många som skriver på dessa forum som verkligen har varit i Thailand mer än att för att hämta sig en "fru".. Jag bor nummera i Pattaya och detta händer hela tiden! Har iaf tre vänner som råkat ut för samma skit! ibland mycket värre, då hus o bil redan varit klart och sen så kommer det fram att tjejen har haft man hela tiden.. Efter fyra år ihop!!!!

Sjukt i min mening!! Vi svenskar är väl också människor eller?? Eller det kanske numer bara är Centerpartister på MPR?? Men vad vet jag...

Tack och adjö..

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur jag ska ställa mig i TS situation? Det bästa är nog bara glömma episoden, slicka lite sår, och dra vidare.

Om man börjar hämnas bör man först tänka vem man skadar mest, sig själv eller motparten? För jag vet vad gäller

mig, har jag mycket lättare att glömma saken om jag inte ältar i den. Hämnden tror jag bara matar bitterheten och

därmed gör mer skada hos den som bär på hämnden än motparten. Man ger bar onödigt bränsle åt bitterhet o hat,

samt plågar främst sig själv, drar ut på negativa känslorna

 

Så kolla på chekmytrip.com om resan är bokat o betalt, res till Thailand, ha en rövar semester i två veckor och gå

vidare. Pengarna, om man har gett dem frivilligt o utan skuldbrev, är bara att beakta som läropengar, tyvärr.

Hoppas bilen står på ditt namn, annars, god bye, för det med. Huset eller bygget kan Du inget göra, säkerligen

står allt på familjens mark.

 

Men att Du vet vad hon sysslar med, t.om knarkandet, nya pojkvännen etc, osar lite åt trollhållet För jag har skilt mig

i somras, vi bor i samma gård men jag varken ser eller hör om henne? Har varit ett dussin gånger bakom hennes

dörr, för att hämta/fråga om posten men inte blivit insläppt, och inte har hon ringt heller trots brev som jag lämnat

via postlådan. Men visst alla är olika och kanske hon uppför annorlunda än din fd. tjej. Enda som ja ångrar är att

jag lät henne skriva på hyreskontraktet och jag flyttade från min fina mysiga enrummare som jag trivdes utmärkt

i flera år innan jag mötte henne. De är nämligen svåra att få tag på. Sen är hon ju skyldig mig en del pengar men

dem kan jag glömma, det blir bara en positiv överraskning om hon betalar nån gång.

Såg att biljetten var satt som confirmd, vet inte om detta innebär att den är betald.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon fyller 34 den 6 januari, själv så fyller 40 i januari, så det är en ålders fråga utan en mognads fråga gällande henne.

Och hon behövde inte betala ngt här hemma men hon ville ha mera, kan vara ett skäl till att hon knallade runt för pengar.

Vi har redan börjat att bygga ett hus i kampheang phet hos hennes morsa och köpt en bil.

Låter som jag försöker hitta skäl för henne, men i mina ögon så finns det inga skäl att göra det som gjort.

Och sen kan man ju fråga sig vad det är för skithög som hoppat på henne.

Jompa.

Tjena!

Om din historia o verklighet är seriös o riktig. Skicka mig ett PM,ge mig adress var huset byggs. Skickar min fru för att

kolla om allt är i sin ordning. Hon är snabb,ärlig o framförallt tycker hon synd om blåsta Falanger.

P.s Vi bor i kommunen Kampeangphet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen så har vi bokat biljetter för thairesa nu i mars och denna bokades via hennes agent i Pattaya.

Och agenten svarar inte på mina mail nu,var och dubbel kolla dessa hos thaiair.

Bokningen ligger kvar men biljetterna var inte betalda utav agenten, så förhoppningen finns att kanske få dessa pengar tillbaka.

Måste bara få tag på agentens mobilnr i Pattaya.

Vet adressen men har dock inte numret.

Mvh Jompa.

 

Några pengar lär du inte få tillbaka, särskilt inte som det var "hennes" resebyrå-men du kan ju försöka få lite valuta för pengarna.

 

Får du tag på resebyrån på telefon så ring dit och säg till att ni vill åka nu på studs till Thailand och eftersom ni precis har vunnit en biljett till Thailand så vill du göra om de två biljetterna ni har bokat till en biljett för dig. Gärna i businessklass om pengarna räcker till det... Jagar du på dem och vill ha det fixat, utställt och mailat under ett och samma samtal finns det möjligheter att de fixar det utan att ringa och checka med ditt ex.

 

Du står då förhoppningsvis med en businessklassbiljett som har bättre möjligheter att bokas om och ditt ex har ingen biljett längre.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Om din historia o verklighet är seriös o riktig. Skicka mig ett PM,ge mig adress var huset byggs. Skickar min fru för att

kolla om allt är i sin ordning. Hon är snabb,ärlig o framförallt tycker hon synd om blåsta Falanger.

P.s Vi bor i kommunen Kampeangphet.

Tack Thomas001

Tacksam för all hjälp jag kan få med att kommunicera med hennes familj, jag återkommer med adressen så fort jag har den.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det hänt som vi med thai fruar oroar oss för.

Kort historia.

Träffade en underbar thai tjej för tre år sen och nu har vi varit gifta i två år och hon har två års visa sedan ett år tillbaka.

Allt var kanon bra och vi planerade att köpa ett hus tillsammans och en framtid tillsammans.

Kom hit feb 2012 och hon fick jobb som massage nästan direkt och nu så har det visat sig att hon ha sålt sex mot pengar och nu hänger hon på tiger bar och letar efter sugardaddy's

Slutade med att jag kastade ut henne och tog nycklarna, telefonen.

Men nu behöver jag få påskriften på skiljsmässan, men kan inte få tag på henne.

Har dok hennes mailadress men hon svarar inte.

Sen sen så har hon en f-skattsedel skriven på henne men på min adress.

Sen har hon lurat mig och min familj på 200000 SEK.

Funderar på stämma henne på pengarna samt skattefusk då jag vet att hon undanhållit skatt samt jobbat svart.

Och nu vill jag slippa alla namngivande och spydiga kommentarer,

Jag vet att jag varit blåögd och lättlurad.

Om ngn har erfarenheter att ge så vore detta tacksamt.

Jag lider med dig. Jag har haft min "thai tjej" i elva år och vi har varit gifta i 5 år hennes familj 11 syskon, (mor och far skilda) är underbara. Hon har aldrig varit inne i barsvängen och när jag träffade henne så pratade vi bara thai. Jag byggde en dator till henne och installerade några engelska språkprogram, så nu har hon lärt sig en del.

Det finns många goa och ärliga tjejer därute.

Hoppas det löser sig för dig.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att biljetten var satt som confirmd, vet inte om detta innebär att den är betald.

Då är den med all säkerhet betald

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Thomas001

Tacksam för all hjälp jag kan få med att kommunicera med hennes familj, jag återkommer med adressen så fort jag har den.

Jompa.

Tjena!

Du måste väl för f-n veta var du bygger hus???

P.s så j-a stort är inte Kampeangphet.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man vet var man bygger ett hus om man verkligen gör det. Att bara trolla fram en adress nånstans på thailändska landsbygden tar ju en stund. Give the man a break!

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man träffade själv en bar tjejj här i Stockholm för ca 6 år sedan, lite kär vart man och plånboken började öppnas mer och mer, och när hon ville att jag skulle betala hennes bil + 1st hus på tomten nära hennes syrra, då slog nödbromsen in och fabbo Audi åkte hem med en erfarenthet rikare!

Sedan tog man sig en titt på Asia dating, där fanns både bra och dåliga brudar att välja på! En hittade jag som jag nu har vart ihop med i 3år med giftermåla utan Sin sod och skit! :thumbsup:  Så jag säger till Jomppa, gå direkt in på Asia dating, det kommer att välla in mail i din inbox efter en kvart! :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Du måste väl för f-n veta var du bygger hus???

P.s så j-a stort är inte Kampeangphet.

Har varit kampheang phet tre gånger, det enda jag vet att det ligger en bit utan för.

Och sen har exfrugan skött det mesta via sin morsa.

Har inte haft den kollen riktigt, men har bett flugans systerdotter om adressen.

Jompa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du köper en thairesa från sverige via resbyrå i Pattaya , då är det nog trollvarning he he

 

 

bara förbokstaven

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...