Jump to content
IGNORERAD

Små problem vid markköp..


Moipenyang

Recommended Posts

Efter vi hade köpt mark så grävde grannen upp vägen så vi inte kom ut efter en dag på åkern med att skörda. Han satt och skrattade åt henne i maskinen men bad henne hålla god min bara. Fick kämpa lita med traktorn då vi hade fullt lass på för att komma över till andra sidan fältet med en väg.

Nästa dag tog vi dit lantmäteriet och de kom fram till att 150 meter väg hörde till oss och att han inkräktat med mer än 5 m in på vårat land med sitt man sapalang. Imorgon reser vi upp betongstolp så han inte kommer in själv,somnamna.. Ny väg har vi redan, så han bara förlorade på sitt lilla illdåd. Hörde sen att han försökt köpa marken själv till riktigt underpris då han inte hade pengar nog och var sur på oss för att vi tog över marken..post-7709-0-47160100-1356161649_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    22

  • ole

    9

  • Soengsang

    2

  • audirs2

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai
Efter vi hade köpt mark så grävde grannen upp vägen så vi inte kom ut efter en dag på åkern med att skörda. Han satt och skrattade åt henne i maskinen men bad henne hålla god min bara. Fick kämpa lita med traktorn då vi hade fullt lass på för att komma över till andra sidan fältet med en väg.

Nästa dag tog vi dit lantmäteriet och de kom fram till att 150 meter väg hörde till oss och att han inkräktat med mer än 5 m in på vårat land med sitt man sapalang. Imorgon reser vi upp betongstolp så han inte kommer in själv,somnamna.. Ny väg har vi redan, så han bara förlorade på sitt lilla illdåd. Hörde sen att han försökt köpa marken själv till riktigt underpris då han inte hade pengar nog och var sur på oss för att vi tog över marken..attachicon.gifIMG_0888.JPG

 

 

Bra gjort!!

Jag älskar folk med stake!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en evig grannfejd :crazy: precis vad man önskar sig i byn :13:

Ähh han bor i nästa by och har redan skaffat sig fiender med andra som gränsar hans marker..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Och en evig grannfejd :crazy: precis vad man önskar sig i byn :13:

 

 

Har grannen blivit överprisad i markaffär så är det försent att vara finkänslig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ny väg med traktor gick på 800baht,ca 250m..:)

post-7709-0-78256500-1358320559_thumb.jp

I väntan på grävaren som aldrig dök upp,kom sent på kvällen o börja gräva ny damm på 15x12m för bevattningen.

post-7709-0-06031000-1358328003_thumb.jp

På morgonen var hålet där iaf..:)

post-7709-0-35710500-1358328822_thumb.jp

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ny väg med traktor gick på 800baht,ca 250m.. :)

attachicon.gifIMG_11181.JPG

I väntan på grävaren som aldrig dök upp,kom sent på kvällen o börja gräva ny damm på 15x12m för bevattningen.

attachicon.gifIMG_11251.JPG

På morgonen var hålet där iaf.. :)

attachicon.gifIMG_11291.JPG

 

 

250m väg för 800 THB, var det någon släkting då?

Link to comment
Dela på andra sajter

250m väg för 800 THB, var det någon släkting då?

En kompis..soppan gick på 500baht o 300baht till lön. Ploga lite jord är ju inte så mkt jobb ändå..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis..soppan gick på 500baht o 300baht till lön. Ploga lite jord är ju inte så mkt jobb ändå.. :)

Ska jag vara ärlig så så trodde jag på 3-6 tusen battingar innan jobbet men frugan e stenhård..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa tråden på länge. Vi (farang) får köpa lite överpriser här och där, speciellt när det gäller hembyn tycker jag det är ok (jag har råd, det lilla för mig gör så mycket för dom).

Sättet ni stod upp på med grannen är upplyftande att se. Även om vi förväntas vara lite givmilda här och där så är inte det detsamma som att det är ok att köra över oss från alla håll.

Nu har ni visat var skåpet (stolparna) står, se nu till att vara den större mannen och ge honom tillträde till sin mark också. Han har förhoppningsvis lärt sig en läxa.

Med vänlig hälsning,

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kom stolparna för att spärra gamla vägen,30 stolp 110baht styck plus taggtråd 2500baht..

post-7709-0-33399200-1358331750_thumb.jp

2 man kom o gjorde jobbet på en dag..håriga killar alltså,stenigt o jävligt o gräva hålen o den hettan alltså. 300 var skulle de ha,så gav dem 50 battingar extra plus mat på dan o kvällen.

post-7709-0-11780200-1358332280_thumb.jp

post-7709-0-26047800-1358332849_thumb.jp

post-7709-0-35544000-1358332983_thumb.jp

Råttjakt på kvällen till middag men inget napp tyvärr..

post-7709-0-77139600-1358333282_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa tråden på länge. Vi (farang) får köpa lite överpriser här och där, speciellt när det gäller hembyn tycker jag det är ok (jag har råd, det lilla för mig gör så mycket för dom).

Sättet ni stod upp på med grannen är upplyftande att se. Även om vi förväntas vara lite givmilda här och där så är inte det detsamma som att det är ok att köra över oss från alla håll.

Nu har ni visat var skåpet (stolparna) står, se nu till att vara den större mannen och ge honom tillträde till sin mark också. Han har förhoppningsvis lärt sig en läxa.

Med vänlig hälsning,

Anders

Ja tyvärr så stängde vi nu vägen helt efter han hotat med innehav av diverse eldvapen och att han inte är rädd för ngn. Nja inte är vi det heller och en

skällande hund bits inte ändå. Och dumt att göra ngt om man hotar så alla hör det. Det blev som det blev..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är förbjudet område for farang.

 

Så ikke speciell smart.

 

Måske er hunden ikke farlig, men det er imigration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är förbjudet område for farang.

 

Så ikke speciell smart.

 

Måske er hunden ikke farlig, men det er imigration.

Ja nu drar inte jag i trådarna här eller äger ngt iaf så va fan ska imigrationen göra..:) Kicka ut mig för att jag ser på spektaklet??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjud grannskrället på en rejäl fylla, "knuffa"  sedan ner han i vattfyllt dike, sedan e proplemet bortta!

Han ramlade ju själv så klart!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjud grannskrället på en rejäl fylla, "knuffa"  sedan ner han i vattfyllt dike, sedan e proplemet bortta!

Han ramlade ju själv så klart!

Hehe jo, o bakom bastun finns d alltid plats..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Efter vi hade köpt mark så grävde grannen upp vägen så vi inte kom ut efter en dag på åkern med att skörda.

 

 

 

 

 

 

 

Ja mange skal se sig over skulderen i Thailand, 

 

Specielt farang der får en thai til at miste ansigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja mange skal se sig over skulderen i Thailand, 

 

Specielt farang der får en thai til at miste ansigt.

Krypa för nån är ínte min stil,är nog inte farligare här än i sverige.. :) och dessutom skulle min fru tappa ansiktet om hon inte

gjorde ngt åt saken. Efter flera omgångar av diskussioner med massor av folk kom de till detta beslut. Så funkar det i Thailand.

Jag ser inte heller problemet,hon gör vad hon vill med sitt land eller hur?

Ändrades av alienfin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det känns olustigt att bråka med folk i ett annat land där man inte fullt ut förstår det sociala spelet. Hade det varit i Sverige så kunde man väl stått på sig men i Thailand. Är det verkligen det bästa beslutet att bråka? Om grannen har lätt att ta till flaskan kanske han inte handlar rationellt när han ser dig nästa gång...

Oavsett, hoppas det löser sig.

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Krypa för nån är ínte min stil,är nog inte farligare här än i sverige.. :) och dessutom skulle min fru tappa ansiktet om hon inte

gjorde ngt åt saken. Efter flera omgångar av diskussioner med massor av folk kom de till detta beslut. Så funkar det i Thailand.

Jag ser inte heller problemet,hon gör vad hon vill med sitt land eller hur?

Jo det är farligare generellt sätt, men du verkar ju ha bestämt dig och din fru bör väl ha lite koll på läget också! Men det finns ingen mening att hålla fast vid konflikten finns det en lösning så är det ju bättre än att ha ovänner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe jo, o bakom bastun finns d alltid plats.. :)

Jo, men du är finne så klart att du har en bastu! :thumbsup:  Jag är säker på att finnar som bor i Sahara har egen bastu med sig! :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Krypa för nån är ínte min stil,är nog inte farligare här än i sverige.. :) och dessutom skulle min fru tappa ansiktet om hon inte

gjorde ngt åt saken. Efter flera omgångar av diskussioner med massor av folk kom de till detta beslut. Så funkar det i Thailand.

Jag ser inte heller problemet,hon gör vad hon vill med sitt land eller hur?

 

 

Ja nogle nabo stridigheder ser sådan ud.

 

http://www.scandasia.com/viewNews.php?news_id=2652&coun_code=dk

 

Så funkar det i Thailand.

 

Tror ikke det er så farligt i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt forklaret, manden havde mange hunde og naboen en kyllingefar.

 

Manden blev senere frikendt, og lever efter hvad jeg ved stadig i Thailand.

 

Desværre er de fleste link til tidligere ikke aktive.

 

Men han blev anmeldt og sat i fængsel, så mener det beviser at man bør

være meget forsigtig med, at lave stridigheder i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...