Jump to content
IGNORERAD

Khon Kaen forum?


Fenrisulven

Recommended Posts

Nu har jag skrivit till P3 å krävt ett khon kaen forum...denna issans oslipade diamant...som ni flesta säkert passerat halvsovandes genom natten  :lol:

mvh Joachim

Link to comment
Dela på andra sajter

Var någonstans i Khonkaen "bor"  Ni??  Själv bor jag i Amphoe Ban Fang Tamboon Khok Ngam.

Det är nån mil från Pattaya song 2  Ulborat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på Er !

Jag brukar ibland göra hembesök i Ban Non Thong.

Dit kommer man när man tar av i Nong Ruea o kör mot Phu Vieng.

Vägen passerar genom byn.

Brukar hyra bil i Khon Kaen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kommer ner fredag 21/11

Ska titta på huset, Rungtiva village Photisan road. Har ingen aninig om var det är. Tjejen har bara bott där 1 vecka.

Blir spännande att komma dit har bara sett huset på bild.

Jannef

Link to comment
Dela på andra sajter

mähh!!!  :grrrrrr:

Jag åker ju till Pattaya på onsdag...men hur länge stannar du janne?

Har sett lite olika nybyggda "byar" runtomkring khon kaen men känner tyvärr inte till "din" by

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej  jag håller till i Ban Nacam  ca 8 km utanför Ubol Ratana,men har också en tomt i Ubol för att bygga på när jag flyttar ut om ca 4 år,har mest sett Tyskar,Engelsmän samt en Dansk runt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vänner.

I "min" hemby bor det så vitt jag vet inga svenskar. Det bor en finne som pratar superdålig engelska.

samt nån tysk och spanjor där. Men finnen är trevlig vi brukar grymta till varandra  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla med anknytning till Khon Kaen

Jag bor sedan fyra ar tillbaka i Khuk Sung ca 35 km fran KK

Fran A2 till udon tar man till vanster innan Nampong, vid den stora vita skylten Ubonratana dam 25 km (mitt emot 7-eleven)

Efter 9 km innan Khuk Sung har jag mitt boende Jag har byggt tva hus och swimmingpool och

haller nu att pa att renovera det ursprungliga huset. Husen ligger pa hoger sida intill vagen, vi har forsaljning

av blommor och krukor sa det ar latt att hitta

Titta garna in om ni har vagarna forbi

Vi ar oftast hemma.

Om ni inte hittar sa fraga efter Ban Mem, Ban Farang eller Ban Papa (alla har kallar mig papa)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej alla med anknytning till Khon Kaen

Jag bor sedan fyra ar tillbaka i Khuk Sung ca 35 km fran KK

Fran A2 till udon tar man till vanster innan Nampong, vid den stora vita skylten Ubonratana dam 25 km (mitt emot 7-eleven)

Efter 9 km innan Khuk Sung har jag mitt boende Jag har byggt tva hus och swimmingpool och

haller nu att pa att renovera det ursprungliga huset. Husen ligger pa hoger sida intill vagen, vi har forsaljning

av blommor och krukor sa det ar latt att hitta

Titta garna in om ni har vagarna forbi

Vi ar oftast hemma.

Om ni inte hittar sa fraga efter Ban Mem, Ban Farang eller Ban Papa (alla har kallar mig papa)

Jag var förra året 4 månader i Khonkaen, och jag ska leta efter ditt ställe nästa gång jag åker "hem"

MVH  banFang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr janne..(eller tyvärr å tyvärr  :crazy: )  Jag stannar nog i Pattaya 2 månader...sen e jag tillbaka i KK i slutet av januari...men då har du åkt för länge sen  :cry:

Det kommer säkert flera tillfällen..ser fram emot MPR;s första forumträff i KK  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Quote

Hej  jag håller till i Ban Nacam  ca 8 km utanför Ubol Ratana,men har också en tomt i Ubol för att bygga på när jag flyttar ut om ca 4 år,har mest sett Tyskar,Engelsmän samt en Dansk runt där.

Tjenare,

Du har ju mig som granne nu. Icke att förglömma!

Ban Na Kham ligger ca 8 km från Ubonrat. Väldigt liten by. Finns en väldig massa faranger runt omkring. Vi har till och med en Farang bar inte så långt bort..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...