Jump to content
IGNORERAD

felsägningar vid intervju?


chiangmaithai

Recommended Posts

chiangmaithai

tjejen var idag på intervju i bkk för ett UT, hon vet med sig att hon svarade fel på hur gamla mina föräldrar är, kan detta innebära problem?

Jag tycker väl inte att dom borde ge avslag för en sån skitgrej

nån mer som har erfarenhet av att tjejerna sagt nåt fel vid intervjun

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nja, tycker det låter konstigt. Damen har bott i sverige i snart 5 år och jag råkar inte veta hurr gammal sværmor ær :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej chiangmaithai!

Ambassaden vet väl inte hur gamla dina föräldrar är?

Eller har jag fel?

Om jag får gissa..så tror jag iaf att

en sådan felsägning inte har någon betydelse.

Thailand har ju inte samma åldersfixering som vi har

i Svedala..hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte tänka mig att det har nån betydelse att hon inte visste. Man kan ju inte veta allt... Mest viktigt är att man är ärlig, vet man inte svaret så svara bara: "Jag vet inte." Dra ingen nödlögn, det gemomskådar dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror inte att just den felsägningen är avgörande.

Jag kommer inte ens ihåg mina egna föräldrars ålder.

:bag::bag::bag:

Och om någon frågar mig vilken vecka jag är på så måste jag ibland slå upp det i almanackan.

Lycka till na ka!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja.

Det är det samlade intrycket som används för stt bedöma om relationen anses som seriös eller inte.

Det viktiga är att ni lämnar samma uppgifter.

Om man inte vet är 'rätt' svar: 'Jag vet inte'.

Om man har flera svar som inte stämmer med varann ser det ju misstänkt ut.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej chiangmaithai,

Tror inte att enstaka felsvar är något att oroa sig för. Det är snarare suspekt om allt stämmer 100% mellan parternas svar... kan ju ses som alltför inövat.

Det är mänskligt att minnas olika, det vet dom säkert på ambassaden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan vara helt lugn.

Både jag och min sambo svarade fel och/eller kunde inte svara på alla frågor under intervjun och det var inga problem. Snarare kanske det kan verka misstänksamt/inrepeterad om man kan svara rätt på alla detaljfrågor?

Skulle tro att de allra flesta liksom jag inte kan sina svärföräldrars exakta ålder  :bag:

Som sagt är det det samlade intrycket som avgör och många frågor verkar det ställa bara för att se om man kan svara och hur man reagerar. T ex frågade de min sambo om namnen på mina föräldrar - dock fick jag aldrig frågan om namnen på mina föräldrar... Jag fick namnge ett antal av hennes släktingar, men hon fick aldrig frågan om namnet på dessa släktingar...

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kommer inte ens ihåg mina egna föräldrars ålder.

Nog snarare så, att om en thaitjej från Isaan vet sina föräldrars ålder, då är det någonting lurigt!  ;)

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nog snarare så, att om en thaitjej från Isaan vet sina föräldrars ålder, då är det någonting lurigt!  ;)

:wai:

Eller ens vilket datum dom är födda på... har varit tvungen att skriva några ungefärliga datum i familjebilagan!

Herr Chang har talat.

P.S. UT006, råkade trycka på Ändra istället för Citat när jag skulle göra detta inlägg. Inget är ändrat i ditt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

nu var det ju så att jag hade berättat hur gamla mina föräldrar var och hon sa det till förrättaren men sen när hon frågade mig så sa jag att hon hade sagt fel, hon sa alltså inte att hon inte vet utan hon sa en ålder som inte stämmer.

lars60, på papperet som jag ska fylla i senare så ska jag skriva i hur gamla dom är.

sen hade han frågat vart jag var uppväxt, hon kunde uttala den lilla hålan utan problem, då frågar han om hon kan skriva det men det kunde hon ju inte men det är nog som ni säger att dom frågar väl bara för att kolla

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...