Jump to content
IGNORERAD

Falanger skärp er


Niro

Recommended Posts

Hur ska vi kunna ändra Svenskars åsikter om våra fruar och flickvänner, när det på ett Thalandsforum med vana Thailandsresenärer, tycks finnas så många som delar deras och Aftonbladets åsiker om att hela Thailand är en bordell.

Ett land där det är accepterat att gå fram till vilken kvinna som helst och erbjuda henne pengar mot sex.

Bra fråga. Speciellt svårt blir det ju eftersom en del tydligen ser det som en komplimang att bli behandlad som en hora.

Läser man här får man ju även vatten på sin kvarn om man anser att svenska män som åker till Thailand är sociala missfoster.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    15

  • Jive

    12

  • Moipenyang

    10

  • Nemo

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite OT men vad är det med att nämna hur många år man varit i Thailand,ger många år i Thailand en rätt att vara Thailands proffs för det och därmed veta allt ? Hängt i Pattis och Phuket i 17 år verkar ju nästan lite perverst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska kommentera TS med. NEJ det är INTE ok att fråga så till nån vart du än är i världen. Utom just i en girlbar då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska kommentera TS med. NEJ det är INTE ok att fråga så till nån vart du än är i världen. Utom just i en girlbar då.

Och där behöver man nog inte fråga he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl som vilken jobberbjudande som helst då sälja sex är lagligt i Sverige.

Enligt Svensk lag/folk så får man sälja SEX i Sverige vilket man inte får i Thailand, vi i Sverige tycker det är okej !

Vad jag tycker är väl ointressant, bara gilla läget ?

Men det är förbjudet att köpa sex..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tror så många falanger att alla kvinnor i Thailand är prostituerade?

Inte helt säker, men en gissning skulle vara att det har att göra med hur de klär sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt säker, men en gissning skulle vara att det har att göra med hur de klär sig.

Eller att dom läst Aftonbladet för mycket..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt säker, men en gissning skulle vara att det har att göra med hur de klär sig.

Tycker inte det ska ha nån betydelse hur folk klär sig,man ska väl möta alla med den respekt som man själv vill bemötas med ?
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det ska ha nån betydelse hur folk klär sig,man ska väl möta alla med den respekt som man själv vill bemötas med ?

Vem ha sagt något om respekt. Vad jag menar är, om man använder exempelvis militär kläder, så tror ju folk att man är militär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ha sagt något om respekt. Vad jag menar är, om man använder exempelvis militär kläder, så tror ju folk att man är militär.

Men nu va det kanske inte militärer du kommenterade om i ditt inlägg,alla tjejer med korta kjolar är inte horor. Och även om dom jobbar i en bar så förtjänar dom all respekt.

Tänk dig själv att ligga där med en fet,svettig gammal äckel gubbe och ändå låtsas vara glad och kåt :)

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Eh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Jag håller med vartenda ett av alla inläggen här i denna tråd, så himla mångfacetterat är Thailand i mitt tycke.

Det är svårt tycker jag att ha en endaste bild av Thailand och låta sig nöja med det. En del föredrar att stanna

och bo hemma i Sverige, och valsa ner här 2 månader om året i 15 år och tror att allting är överallt likadant som

i byn som de bor i eller i "nöjeskvarteren" som de kommer ner till.

Medans andra kanske bor härnere och inte varken "ser" eller "hör" någonting, eller i bästa fall enbart hör och ser

en endaste sak. Ja "skrönorna" som berättas i barerna och/eller näringsställena nere i Pattaya är skrämmande att höra. Ofta berättade av folk som tillbringar sitt liv med att supa ner sig fullständigt och aldrig ta sig utanför Pattaya kommungräns nån gång i livet. Dessa vet allt..

MVh - Björn,

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu va det kanske inte militärer du kommenterade om i ditt inlägg,alla tjejer med korta kjolar är inte horor. Och även om dom jobbar i en bar så förtjänar dom all respekt.

Tänk dig själv att ligga där med en fet,svettig gammal äckel gubbe och ändå låtsas vara glad och kåt :)

Nej, jag menade inte militärer. Jag gav bara ett svar till frågan

Varför tror så många falanger att alla kvinnor i Thailand är prostituerade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja "skrönorna" som berättas i barerna och/eller näringsställena nere i Pattaya är skrämmande att höra. Ofta berättade av folk som tillbringar sitt liv med att supa ner sig fullständigt och aldrig ta sig utanför Pattaya kommungräns nån gång i livet. Dessa vet allt..

Helt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska inte ta någon med 17 år erfarenhet av horor i Thailand på allvar.

Då verkar man tro att alla brudar är fnask.

/Marlon

Om vi säger så här, Klä dig i en Armani kostym, åk runt i en RollsRoys, stanna vid en kvinna, vilken som helst, vart som helst i världen. Erbjud henne 1 miljon $$$$$$$ för att spendera en natt med dig på ditt Lyxhotell.

Jag kan lova dig att 90 % av alla kvinnor (och säkert lika många män för den delen) kommer att fundera allvarligt på att följa med dig.

ALLA är horor ( även JAG, då jag säljer min kropp för pengar var dag jag jobbar) priset bara en förhandlingsfråga.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, på många ställen utanför baren.

A.

på frisörsalongen senast jag var nere, i bankomatkön, på Tesco, listan e lång...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på MPR. Om Aftonbladet skriver en artikel om prostituionen i Thailand så flyger i stort sett hela MPR i taket och spyr galla över hur dom kan skriva sånt skitsnack. Sncka om maratontrådar där smörjan som skrivs på AB skylls på sensationssugna journalister, ROKS och Gud vet allt. Som om det inte skulle räcka så finns det minsann mogna kvinnor som åker till Afrika för att köpa sig en ung "svarting", så det så.

Men nu verkar vindarna vänt och det är helt OK att i Thailand bara gå på en tjej och fråga om hon ställer upp på ett knull mot betalning, man häpnar.

Min hustru var nere på beachen i Pattaya i förrgår kväll för att kolla in fyrverkerier och fick två förfrågningar om "shorttimes" av faranger. Det tycker varken hon eller jag var OK men det är tydligen vad hon ska få räkna med eftersom hon är thailändska som dessutom bor i Pattaya.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på MPR. Om Aftonbladet skriver en artikel om prostituionen i Thailand så flyger i stort sett hela MPR i taket och spyr galla över hur dom kan skriva sånt skitsnack. Sncka om maratontrådar där smörjan som skrivs på AB skylls på sensationssugna journalister, ROKS och Gud vet allt. Som om det inte skulle räcka så finns det minsann mogna kvinnor som åker till Afrika för att köpa sig en ung "svarting", så det så.

Men nu verkar vindarna vänt och det är helt OK att i Thailand bara gå på en tjej och fråga om hon ställer upp på ett knull mot betalning, man häpnar.

Min hustru var nere på beachen i Pattaya i förrgår kväll för att kolla in fyrverkerier och fick två förfrågningar om "shorttimes" av faranger. Det tycker varken hon eller jag var OK men det är tydligen vad hon ska få räkna med eftersom hon är thailändska som dessutom bor i Pattaya.

Fritz..

:iloveyou: Du får skylla dig själv för att du har en så vacker fru. :ironi: och med ironi menar jag att själva komentaren var ironi, då jag inte sett din fru så vet jag ju inte hur hon ser ut men tror att hon e vacker då du vanligen har jäkligt god smak.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på MPR. Om Aftonbladet skriver en artikel om prostituionen i Thailand så flyger i stort sett hela MPR i taket och spyr galla över hur dom kan skriva sånt skitsnack. Sncka om maratontrådar där smörjan som skrivs på AB skylls på sensationssugna journalister, ROKS och Gud vet allt. Som om det inte skulle räcka så finns det minsann mogna kvinnor som åker till Afrika för att köpa sig en ung "svarting", så det så.

Men nu verkar vindarna vänt och det är helt OK att i Thailand bara gå på en tjej och fråga om hon ställer upp på ett knull mot betalning, man häpnar.

Min hustru var nere på beachen i Pattaya i förrgår kväll för att kolla in fyrverkerier och fick två förfrågningar om "shorttimes" av faranger. Det tycker varken hon eller jag var OK men det är tydligen vad hon ska få räkna med eftersom hon är thailändska som dessutom bor i Pattaya.

Fritz..

Du kanske blir klokare om du inte ser MPR som en individ med en åsikt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi säger så här, Klä dig i en Armani kostym, åk runt i en RollsRoys, stanna vid en kvinna, vilken som helst, vart som helst i världen. Erbjud henne 1 miljon $$$$$$$ för att spendera en natt med dig på ditt Lyxhotell.

Jag kan lova dig att 90 % av alla kvinnor (och säkert lika många män för den delen) kommer att fundera allvarligt på att följa med dig.

ALLA är horor ( även JAG, då jag säljer min kropp för pengar var dag jag jobbar) priset bara en förhandlingsfråga.

Jag tolkar ditt svar som att du tycker det är ok att fråga en främmande kvinna om sex mot betalning.

Det tycker inte jag. Att vara artig, samtala och fråga om hon ville hänga med på en kaffe hade ju varit ok,

då kunde hon lika artigt tacka nej. Nu var hon ju bara ett kn*ll.

Är verkligen förvånad hur många det är som tycker det är normalt och accepterat att gå fram till en tjej

och fråga om sex mot betalning. Jag är övertygad om att hade det varit någon som frågat era svenska döttrar

om samma sak så hade det blivit ett jä**a liv. Men nu var tjejen i fråga thai och då verkar det vara ok, för det

vet ju alla hur kåta alla thaitjejer är som inte vill något annat än att dra iväg med en okänd snubbe och få sig

ett nummer. Otroligt vad fort vissa börjar tänka med det lilla huvudet efter några resor till Pattis och Patong.

/Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte, hur var de klädda?

Var låg busshållplatsen? (på Rosenlundsgatan i Göteborg, kan det vara ett förståeligt misstag, beroende på damernas uppträdande och/eller klädsel.

Sex är ju trevligt, under vilka omständigheter frågade Hon/Han om sex?

Ja, så där, inte helt solklart för mej iaf.

MVH Tommy

Ja du Tommy, då är vi olika. Jag tycker inte det är ok att fråga om sex oavsett hur personen är klädd.

Fråga om fika, middag eller vad som helst så har tjejen möjlighet att tacka nej utan att bli sedd som ett

fnask. Min känsla när jag läser alla inlägg är att många tycker det är helt ok att fråga en thaitjej som sitter

och väntar på bussen om sex. Hoppas ni inte gör det utanför Pattis, då kan det sluta jäkligt illa.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl som vilken jobberbjudande som helst då sälja sex är lagligt i Sverige.

Enligt Svensk lag/folk så får man sälja SEX i Sverige vilket man inte får i Thailand, vi i Sverige tycker det är okej !

Vad jag tycker är väl ointressant, bara gilla läget ?

Men du skriver ju i ett tidigare inlägg att det vore grymt att få frågan om sex. Det är väl ändå din åsikt eller?

Och nej, det är inte som vilket jobberbjudande som helst. Majoriteten av folket tycker inte det är ok att fråga

en tjej som väntar på bussen om sex. Men för att några har vart i bordellkvarteren i Pattaya så är det helt

plötsligt ok?

/Marlon

Ps. Titta på arbetsförmedlingens hemsida och se hur många "prostituerade sökes" det finns där och om du

fortfarande tycker det är som vilket jobb som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Tommy, då är vi olika. Jag tycker inte det är ok att fråga om sex oavsett hur personen är klädd.

Fråga om fika, middag eller vad som helst så har tjejen möjlighet att tacka nej utan att bli sedd som ett

fnask. Min känsla när jag läser alla inlägg är att många tycker det är helt ok att fråga en thaitjej som sitter

och väntar på bussen om sex. Hoppas ni inte gör det utanför Pattis, då kan det sluta jäkligt illa.

/Marlon

Håller med, förutom den sista meningen.

Tycker du det är ok att fråga tjejen som står och väntar på bussen i Pattaya om sex?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...