Jump to content
IGNORERAD

En tripp till Ban Amphur Beach


Chryzaliz

Recommended Posts

Besökte en för mig ny beach i dag, Ban Amphur Bech som ligger söder om Pattaya nästan nere vid Bang Sare.

Det går ju tyvärr inte att komma till beacherna söder om Jomtien Beach utan att ge sig ut på Sukhumvit, men det går det med.

Det tog 20 minuter med motorcykeln från Jomtien. Kör förbi Ambassador City i Na Jomtien och efter avfarten till Phoenix Golfbana är det U-sväng som gäller.

Då ser man en skylt om att fortsätta rakt fram för att komma till beachen, strax efter sitter en skylt på thai att man skall svänga vänster, så har man 500 meter till beachen, thailogik.

Jag missade avfarten kan jag säga så det var bara att köra tillbaka efter vägrenen för att slippa dubbla U-svängar innan man är rätt.

Det var dock rätt gott när man var på plats.

post-6118-0-52257600-1354359463.jpg

post-6118-0-52257600-1354359463.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi satt och jäste efter maten så kom det en rejäl regnskur mitt i solskenet som var över på 10 min.

Tyvärr så så tog batteriet slut i kameran och det blev inga fler bilder. De kommer efter nästa besök.

Rekommenderar stället starkt.

Amatör! Man måste ha med sig ett extra batteri som förstås ska vara laddat!

Skämt åsido, tack för trevliga bilder.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade dom pytt i panna tro :crazy:

Japp,gjord på oskalad potatis :nyam: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Amatör! Man måste ha med sig ett extra batteri som förstås ska vara laddat!

Skämt åsido, tack för trevliga bilder.

Herr Chang har talat.

Fotar man med en iphone så räcker det inte att ha ett extra batteri med sig utan då får man släpa med sig hela verktygslådan, det kan man kalla för amatörmässigt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En favorit strand för oss då vi bodde i Thailand (Bkk).

Lungt och fint, bra mat och hyfsade priser, bra lekplats för barnen och stor parkeringsplats precis vid stranden, i övrigt ingen trafik alls.

Vi har nog varit där 10 gånger sedan forats rörmokare visade oss den.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder !

Fotar man med en iphone så räcker det inte att ha ett extra batteri med sig utan då får man släpa med sig hela verktygslådan, det kan man kalla för amatörmässigt :)

Tänkte precis samma, men fånarna tycker ju inte att man behöver kunna byta batteri när den är slut så det är inget problem för dom :not_i:

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med TS

Trevlig strand

post-3227-0-56973900-1354384660_thumb.jp

Men dom gånger jag har varit där har det alltid regnat

post-3227-0-63079300-1354384666_thumb.jp

Ensamma trädet ute på piren

post-3227-0-52064000-1354384674_thumb.jp

post-3227-0-56973900-1354384660_thumb.jp

post-3227-0-63079300-1354384666_thumb.jp

post-3227-0-52064000-1354384674_thumb.jp

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...