Jump to content
IGNORERAD

Netflix.

Guest wUThai

Recommended Posts

Hur gamla är de?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

• Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

10

• Peder

8

• Stefan

5

• Seaserpent

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 och 11 veckor. :)

Så gamla innan de hamnar netflix, eller innan de får swesub?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Så gamla innan de hamnar netflix, eller innan de får swesub?

Jaha, det var det du menade. :-)

På Netflix sverige så tror jag alla har swesub. Netflix US, har ingen swesub men engelsk sub finns. Det finns en del nya filmer på Netflix swe och desto mer på Netflix US.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Jaha, det var det du menade. :-)

På Netflix sverige så tror jag alla har swesub. Netflix US, har ingen swesub men engelsk sub finns. Det finns en del nya filmer på Netflix swe och desto mer på Netflix US.

Nej, allt är inte svensktextat. Men det har blivit mer de senaste veckorna.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Läste att de textade en am. serie med finsk text och då använde en custom finsub utan att betala eller credda.

Då flyter gränserna mellan pirat och inte ihop...

http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2012/10/20/netflix_finland_accidentally_used_pirated_subtitle_streams

http://edition.cnn.com/2012/10/11/tech/web/netflix-subtitles-settlement/index.html

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Nej, allt är inte svensktextat. Men det har blivit mer de senaste veckorna.

Herr Chang har talat.

Det stämmer säkert. Så länge det finns engelsk sub, så är jag nöjd.

Dela på andra sajter

Har en kompis som säger att om man tankar ner ett nytt tv-avsnitt så finns det med engelsk text inom 6-8 timmar.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Har en kompis som säger att om man tankar ner ett nytt tv-avsnitt så finns det med engelsk text inom 6-8 timmar.

Han har rätt. :)

Dela på andra sajter

Engelsk text är definitivt acceptabel, och ibland faktiskt att föredra. Beroende på kompetensen hos den som översatt till svenska. Blir ju direkt pinsamt ibland när man inte känner till vissa amerikanska uttryck utan bara översätter dom ordagrant.

Men jag har tyvärr inte sett någon engelsk textning på svenska Netflix ännu.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Kan inte se att något om att köra med mediahint från Thailand.

Vet inte vad mediahint gör men ip-adressen lär den väll knappast trolla med när man kör här hemma.

Några erfarenheter från utlandet?

Tycker för övrigt att utbudet är fullt ok för dom slantarna speciellt som det inte är någon bindningstid.

Dela på andra sajter

Testade mediahint, och de funkade ju otroligt enkelt och bra.

Dock väldigt besviken... visst, utbudet har tredubblats, men otrooooligt så mycket skit, nästan allt är ju direkt-till-dvd filmer... eller än värre, direkt-till-vhs.

Det ger mig tyvärr en liten hint om hur netflix sverige kommer att se ut i framtiden. Jag hade nog hoppats på att de hade ett tunt utbud till å börja med, men att det skulle bli bättre.

Tror nog att när jag rivit av nån tv-serie till, så blir det cancelering av abonnemanget. Tråkigt att utbudet ska va så dåligt, en bra service annars.

Dela på andra sajter

Är väl som vanligt rättigheter som spökar. Vi låångt borta i obygden sitter då alltid med svartepetter :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Är väl som vanligt rättigheter som spökar. Vi låångt borta i obygden sitter då alltid med svartepetter :)

Det är nog svårt att få det tillräckligt lönsamt för att kunna köpa rättigheter till bättre innehåll. Såvitt jag förstår har Netflix dålig lönsamhet för streamingen och då blir det förstås ganska dassigt utbud. Jag gissar att det kostar ganska mycket att få rättigheter till stora filmer och TV-produktioner. Mest pengar tjänade de på DVD-uthyrning (endast USA) och där tappar de kunder.

Dela på andra sajter

Det är nog svårt att få det tillräckligt lönsamt för att kunna köpa rättigheter till bättre innehåll. Såvitt jag förstår har Netflix dålig lönsamhet för streamingen och då blir det förstås ganska dassigt utbud. Jag gissar att det kostar ganska mycket att få rättigheter till stora filmer och TV-produktioner. Mest pengar tjänade de på DVD-uthyrning (endast USA) och där tappar de kunder.

Netflix har nu kommit överens med Disney om att visa deras filmer med början 2016.

http://www.reuters.com/article/2012/12/04/entertainment-us-netflix-disney-paytv-idUSBRE8B312Q20121204

Vi får väl hoppas att det kommer mer nytt innan dess.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

För er som likt mig "kopplat på" Mediahint kan det vara bra att veta att en del filmer finns endast på den svenska varianten.

Noterade att jag hittade Sagan om Ringen-trilogin på min PS3'a men inte på tjejens dator där vi kört med mediahint.

Finns säkert annat också, men just Sagan om ringen kan jag bekräfta finns på Svenska Netflix, men inte på amerikanska.

Det är enkelt att stänga av mediahint med ett knapptryck, om man vill in på Svenska NF.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

De allra flesta nya tv-apparater med "smart tv"-funktioner har simpla appar för netflix, HBO-tv, viaplay, etc. Det gör det oförskämt smidigt och varken dator, konsoll eller annat behövs. Jag kör numera Boxer-flex med 8 valfria kanaler plus basutbud för 99 kr/mån samt netflix och snart HBO. Det blir dryga 250-300 kr/mån sammanlagt mot tidigare 800 kr/mån för något avancerat filmkanalspaket.

Tar boxer kortavgift fortfarande?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Läge att avsluta gratisabbonnemanget när man inte kikat på en enda film under december. Tanken är väl bra men utbudet sög ju värre än en androidtelefon :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Netflix har nu kommit överens med Disney om att visa deras filmer med början 2016.

Herr Chang har talat.

Typ samma tidsplan som vissa 7/11-hjältars planer ang gigantiska forumfester och ev Thailandsresor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Läge att avsluta gratisabbonnemanget när man inte kikat på en enda film under december. Tanken är väl bra men utbudet sög ju värre än en androidtelefon :)

Jag är ganska nöjd med tanke på den låga kostnaden... har sett ett antal TV-serier, bland annat Luther och Nip/Tuck som jag kan rekommendera.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• 10 månader senare...

Nu är jag hemma.eller vad nu Chiang Mai blir...tyvärr så funkade inte Netflix...som vi tycker är strålande..utan det kom upp ett meddelande : Netflix hasn't come to this part of the world yet

If you need to access your account, please visit netflix.com/help for assistance

Dela på andra sajter

Nu är jag hemma.eller vad nu Chiang Mai blir...tyvärr så funkade inte Netflix...som vi tycker är strålande..utan det kom upp ett meddelande : Netflix hasn't come to this part of the world yet

If you need to access your account, please visit netflix.com/help for assistance

https://www.anonine.com/sv

Så fungerar det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Gud så svårt att logga in (anonine)och skapa ett konto knepiga lösenordskrav..nu har jag fastnat i payson konto och måste starta om...för fjärde gången..är detta verkligen enda sättet att få netflix att funka...men tack ändå Tomurdoc...jag skall prova imorgon igen då skallen kanske är kvickare..

Dela på andra sajter

Gud så svårt att logga in (anonine)och skapa ett konto knepiga lösenordskrav..nu har jag fastnat i payson konto och måste starta om...för fjärde gången..är detta verkligen enda sättet att få netflix att funka...men tack ändå Tomurdoc...jag skall prova imorgon igen då skallen kanske är kvickare..

Du får det säkert att funka, sen kan du då också se på alla playkanaler svt TV4 osv.

Jo vad jag vet är det enda sättet att få dessa tjänster att fungera, men det är klart , finns ju flera olika VPN tjänster-

Dela på andra sajter

Du får det säkert att funka, sen kan du då också se på alla playkanaler svt TV4 osv.

Jo vad jag vet är det enda sättet att få dessa tjänster att fungera, men det är klart , finns ju flera olika VPN tjänster-

Tack för tipset! Som jag förstår det så kan jag använda en VPN-tunnel till min server i Sverige för att sedan i lugn och ro sitta i Thailand med en öl i hand och kolla på Netflix, eller?

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...