Jump to content
IGNORERAD

Polisen sköt tårgas mot demonstranter i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Vet du om att i en demokrati får man uttrycka sin åsikt, hur dum den är. Detta gäller även dig.

Begås något brott kan det anmälas, till att börja med till moderator men även till polis om det är allvarligt. Detta gäller även dig.

Nu finns det ju minst två olika tolkningar av demokrati på forumet.

I den ena formen har de som blivit folkvalda rätt att bestämma vad de vill, och då kan de bestämma att bara de som röstat, rätt har rätt att tycka rätt saker. De andra får inte uttrycka sin åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    32

  • MaiChai

    24

  • Wanchai

    17

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok

Men som dom gjorde idag när dom attackerade polis avspärrningar och försökte forcera dessa med våld, avlägsna betong avspärrningarna, körde över tre poliser med en lastbil så är då inte jag överraskad att kravallpolisen svarade med tårgas, så hade nog skett även i Sverige.

Absolut! det är riktigt kul att läsa hur du nu svängt 180 grader i förhållande till diskussionerna 2010.

Skäms du verkligen inte?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lögn igen från en snickare som nog inte bara slagit sig på tummen. Men vad kan man förvänta sig av en som stöttar en diktator med 2500 liv på sitt samvete...

Du ock Anders är väl de största lögnarna å detta forum.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Möjligen håller du dig till majoriteten så länge den är på din sida, demokratin tror jag är mindre viktig för dig! det jag kan utläsa av dina tusentals inlägg är snarare någon slags enfärgad fanatism baserad på dina bybröders indoktrinering, men underhållande läsning är det ibland när du går i försvarsställning mot rena tokigheter, och dina teorier om att vissa får uppföra sig hur som helst medan andra kritiskt granskas för samma handlingar!

Hej

Möjligen?

Det råder det väl absolut ingen som helst tvekan om, jag har hållt mig på majoritetens sida sedan jag började intresera mig för eller snarare bry mig om Thailänsk politik, att ställa upp på minoritetens sida mot landets fattiga befolkning har jag självklart aldrig ens övervägt eller funderat på.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu finns det ju minst två olika tolkningar av demokrati på forumet.

I den ena formen har de som blivit folkvalda rätt att bestämma vad de vill, och då kan de bestämma att bara de som röstat, rätt har rätt att tycka rätt saker. De andra får inte uttrycka sin åsikt.

Hej

Ja man har faktiskt rätten att fatta impopulära beslut och t.o.m felaktiga som vald, men man får stå till svars för dom i nästa val.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du ock Anders är väl de största lögnarna å detta forum.

jag skulle uppskatta om du kan utveckla detta lite mer. Gärna med exempel på vilka lögner jag skrivit.

Klarar du det?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är oansvarigt mot Bangkok och Thailand om Pitak Siam gruppen inte kraftfullt motverkar demonstranterna till att bli en pöbelhjord. Inte heller oväntat att polisen satt upp vägspärrar runt regeringsbyggnaden och respektlöst av demonstranterna att inte acceptera polisens vägspärr. Nu verkar det tyvärr som regeringen gör allvar av sina hotelser och drar in röda motdemonstranter och då har vi återigen fått strider på Bangkoks gator. Man skulle vilja slå något hårt i skallarna i regeringen för att de inte begriper bättre än skruva upp våldspiralen . Men det är för tidigt att avsätta Thaksin skurkarna utan låt dem misslyckas gruvligen med sitt risprogram så de röda väljarna förstår vem de närt vid sin barm..

De är kanske det regeringen vill. Att bli avsatta. De har redan fyllt ladorna med pengar och de minns vilken gudsstatus som herr Shinawatra fick efter att ha blivit avsatt. De vill kanske att de ska ske igen.

Hoppas att det inte händer utan att Yingluck får fortsätta köra landet i botten så även folket på landsbygden inser vilka korrupta skitstövlar som de röstat fram.

Hej

Nu har du nog missuppfattat det här, vi är ju emot kupper och stöder dom regeringar folket väljer gång på gång.

Mvh isan lover

Jag skrev att det är få som stödjer "autoritära regimer" och det har du nu fått till kupper. Herregud. Skärp dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

De är kanske det regeringen vill. Att bli avsatta. De har redan fyllt ladorna med pengar och de minns vilken gudsstatus som herr Shinawatra fick efter att ha blivit avsatt. De vill kanske att de ska ske igen.

Hoppas att det inte händer utan att Yingluck får fortsätta köra landet i botten så även folket på landsbygden inser vilka korrupta skitstövlar de röstat fram.

Inte ännu, det finns fortfarande en del pengar att mjölka ur landet, 3-6 månader till tror jag att Yingluck sitter kvar. Sedan avgår hon av "privata skäl" och något nöt ur koalitionen, Chumpol Silapa-Archa till exempe,l tar över en regering som håller max två månader innan de måste utlysa nyval för att landet är mer bankrutt än Grekland. All skuld kommer att falla på Chumpol och efterträdarna till Yingluck med hjälp av Shinawatras mediamaskin.

Sedan när en demokratledd regering haft 3-4 tunga år med att rätta upp finanserna kommer klanen tillbaka med Thaksins son(?) som ny partiledare och med gott om pengar i fickorna för att köpa röster.

Så drar vi ett varv igen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja man har faktiskt rätten att fatta impopulära beslut och t.o.m felaktiga som vald, men man får stå till svars för dom i nästa val.

Mvh isan lover

Eftersom att du håller med, att de som blivit folkvalda kan bestämma vad de vill, innebär det också att de kan besluta att nästa val sker år 3000. Eller när alla pengar är överförda till gurun, och att det är tillåtet att betala för röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle uppskatta om du kan utveckla detta lite mer. Gärna med exempel på vilka lögner jag skrivit.

Klarar du det?

Finns ingen anledning att gå i polemik med dig.

Men så mycket kan jag säga att du och en del andra har en dålig verklighets förankring.

Man kan ju bara se på dagens händelse som kan både följas på TV samt nyhets media, med uppdateringar varje timme, om ni hade förståt detta så skulle ni med all kraft fördömt demonstranternas agerande. Nä istället skriver någon dum fan kan man inte öppna avspärrningarna för att släppa fram de demonstrerande..

Nä som sakt gå i polemik med någon som inte lever i verkligheten är lönlöst.

PS men väntar med spänning på en rapport från dig när du träffade Obama i det ovala rummet , där ni diskuterade händelserna i Thailan

Nä du är en Tomte Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Eftersom att du håller med, att de som blivit folkvalda kan bestämma vad de vill, innebär det också att de kan besluta att nästa val sker år 3000. Eller när alla pengar är överförda till gurun, och att det är tillåtet att betala för röster.

Ja så måste det vara.

Det skulle möjligtvis kunna uppfattas som ett dumt beslut men det är ju ett beslutat av en demokratiskt tillsatt regering.

Processen att överföra pengar till brottslingen pågår för fullt.

regeringen har beslutat fortsätta med rice pledge scheme även om hela världen kritiserar dem. WTO ska utreda det och alla experter (utom gängets egna) är gravt bekymrade för regeringens sätt att utarma landet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen anledning att gå i polemik med dig.

Men så mycket kan jag säga att du och en del andra har en dålig verklighets förankring.

Man kan ju bara se på dagens händelse som kan både följas på TV samt nyhets media, med uppdateringar varje timme, om ni hade förståt detta så skulle ni med all kraft fördömt demonstranternas agerande. Nä istället skriver någon dum fan kan man inte öppna avspärrningarna för att släppa fram de demonstrerande..

Nä som sakt gå i polemik med någon som inte lever i verkligheten är lönlöst.

PS men väntar med spänning på en rapport från dig när du träffade Obama i det ovala rummet , där ni diskuterade händelserna i Thailan

Nä du är en Tomte Nisse

Utveckla gärna mera, skitkul att läsa dina inlägg.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så måste det vara.

Det skulle möjligtvis kunna uppfattas som ett dumt beslut men det är ju ett beslutat av en demokratiskt tillsatt regering.

Processen att överföra pengar till brottslingen pågår för fullt.

regeringen har beslutat fortsätta med rice pledge scheme även om hela världen kritiserar dem. WTO ska utreda det och alla experter (utom gängets egna) är gravt bekymrade för regeringens sätt att utarma landet.

Nu far du med osanningar igen.
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Finns ingen anledning att gå i polemik med dig.

Men så mycket kan jag säga att du och en del andra har en dålig verklighets förankring.

Man kan ju bara se på dagens händelse som kan både följas på TV samt nyhets media, med uppdateringar varje timme, om ni hade förståt detta så skulle ni med all kraft fördömt demonstranternas agerande. Nä istället skriver någon dum fan kan man inte öppna avspärrningarna för att släppa fram de demonstrerande..

Nä som sakt gå i polemik med någon som inte lever i verkligheten är lönlöst.

PS men väntar med spänning på en rapport från dig när du träffade Obama i det ovala rummet , där ni diskuterade händelserna i Thailan

Nä du är en Tomte Nisse

Du visar att du kan läsa vilket är ett framsteg.

Om du dock hade läst mina inlägg så hade du sett att jag ett antal gånger skrivit att jag inte accepterar våld.

Jag förstår att du tycker det är jobbigt med demonstrationer som kritiserar gänget vid makten men sug i dig; så funkar det i en demokrati. Man får demonstrera även mot det röda gänget.

Thailand har än inte fullt nått Pol-pot-status men med nuvarande gäng vid makten så närmar landet sig med hög fart denna status.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu far du med osanningar igen.

Snickarn; vilka får pengarna från rice pledge scheme tror du? De fattiga bönderna eller de rika mellanhänderna inkl fam Thaksin?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu blir det ingen kupp så Anders o murveln , kan ställa in firandet.

Om man vill vara elak (vilket jag absolut inte är) så skulle man kunna undra om några här på forumet inte firat lite för mycket under för lång tid. :thumbsup:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt förståeligt att forumägarna vill sälja.

Kan tänka mig att en ny läsare som kommer in här på MPR och läser ngn av dessa trådar som antingen börjar med politik eller till slut ändar i politik och bara handlar om ett gäng människor som med skygglappar på diskuterar sina felfria åsikter.

Kanske lika bra att göra detta forum till ett mobbarforum istället. Lika bra att permanentbanna alla som förespråkar demokratiskt valda regeringar så kan mobbareliten få styra och ställa som dom vill.

Jag är övertygad om att nästan alla vill ha en demokratiskt vald regering dvs helt utan röstköp!

Link to comment
Dela på andra sajter

UD varnar för demonstrationer i Bangkok

UD har gått ut med en officiell varning i samband med dagens demonstrationer i centrala Bangkok.

Ambassaden uppmanar alla besökare att ”iaktta försiktighet och undvika folksamlingar”.

– Det kan bli bråk, som det kan bli i samband med större folksamlingar, säger Kent Öberg på UD:s presstjänst.

Demonstrationen i Bangkok har varit planerad en längre tid och arrangeras av den regeringskritiska rörelsen ”Skydda Siam”.

Områdena som UD nu varnar för är Phra Nakhon, Pomprab Satrupai och Dusit, som bland annat omfattar det kungliga palatset och tronhallen.

”Undvik folksamlingar”

På sin hemsida skriver den svenska ambassaden i Bangkok att man uppmanar besökare att iaktta försiktighet och undvika folksamlingar, och noga överväga nödvändigheten att besöka de berörda områdena.

– Det finns ju en risk att det blir bråk, som det kan bli i samband med större folksamlingar, säger Kent Öberg på UD:s presstjänst.

”Håll koll på Facebook”

Kent Öberg rekommenderar även svenskar som just nu befinner sig i Bangkok att hålla koll på ambassadens hemsida och Facebooksida, under dagen.

– Det tycker jag absolut kan vara ett bra tips. Där lägger ambassaden ofta ut kortare meddelanden, säger han.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill vara elak (vilket jag absolut inte är) så skulle man kunna undra om några här på forumet inte firat lite för mycket under för lång tid. :thumbsup:

Du glömde svampen, eller tränar du på att skriva på en högre nivå, Men då kan jag säga dig, att det kommer du att misslyckas med.
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du glömde svampen, eller tränar du på att skriva på en högre nivå, Men då kan jag säga dig, att det kommer du att misslyckas med.

Jag försöker stödja dig att utveckla dig från "det var dåligt" och "det var kass" till något mer lite mer innehåll. Nu blev det ett tillfälligt steg tillbaka men kör på!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då blir ju du glad, eftersom du är för kupper o militär.

Ännu ett idi*tiskt inlägg :13: Var har NÅGON skrivit att de är FÖR kupper och militär inblandning?Tänk innan du häver ur dig "dina" åsikter.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! det är riktigt kul att läsa hur du nu svängt 180 grader i förhållande till diskussionerna 2010.

Skäms du verkligen inte?

Hej Anders, du jämför protester mot en militärkupp med protester mot en demokratisk vald regering.

Tycker inte att man behöver besvara dina inägg något mer!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker stödja dig att utveckla dig från "det var dåligt" och "det var kass" till något mer lite mer innehåll. Nu blev det ett tillfälligt steg tillbaka men kör på!

Nä ved du vad, sannolikheten för att behålla din självsäkerhet, är väl att du tio gånger om dagen ställer dig framför spegeln ock säger,Anders vad jag är bra, IL o carpenter får av mig på tafsen varje dag, så nu mår jag bra. Tio andra har ju slutat, så nu är vi snart bara högern kvar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...