Jump to content
IGNORERAD

Polisen sköt tårgas mot demonstranter i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det är oansvarigt mot Bangkok och Thailand om Pitak Siam gruppen inte kraftfullt motverkar demonstranterna till att bli en pöbelhjord. Inte heller oväntat att polisen satt upp vägspärrar runt regeringsbyggnaden och respektlöst av demonstranterna att inte acceptera polisens vägspärr. Nu verkar det tyvärr som regeringen gör allvar av sina hotelser och drar in röda motdemonstranter och då har vi återigen fått strider på Bangkoks gator. Man skulle vilja slå något hårt i skallarna i regeringen för att de inte begriper bättre än skruva upp våldspiralen . Men det är för tidigt att avsätta Thaksin skurkarna utan låt dem misslyckas gruvligen med sitt risprogram så de röda väljarna förstår vem de närt vid sin barm..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    32

  • MaiChai

    24

  • Wanchai

    17

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Vad thailändska folket vill råder det absolut ingen som helst tvekan om, det vi alla ser på gatorna i Bangkok idag är vad folket vill, det är bara att öppna ögonen så ser du verkligheten, oavsett du vill eller inte så åker maffiaklanen med sin primadonna i spetsen förr eller senare ut från parlamentet, just nu tyder det på förr.

Påhittade och köpta opinionsundersökningar har inget som helst värde och betyder absolut ingenting, förrutom möjligtvis i din egen lilla fantasivärld.

Tycker faktiskt helt allvarligt, jag driver inte med dig, att du borde ställa dig upp på gatan i centrala Bangkok och berätta för det thailändska folket att den senaste ABAC opinionsundersökningen och även flera av varandra oberoende opinionsundersökningar minsann visar att stödet har ju ökat för både Yingluck och regeringen....och du glöm inte att berätta hur det gick, lycka till!

Hej

Ja håller mig till majoriteten och demokratin som vanligt, vad dina kuppande kompisar som utgör ca 6-10% av befolkningen tycker och vill betyder inte ett skvatt för mig, jag skulle inte ens bli imponerad om dom fick ihop 10% av befolkningen, jag håller mig till övriga 90%.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är uppenbart vilka som gillar auktoritära regimer här på MPR. Som tur är de inte så många, hehe.

Hej

Ja skulle gissa att forumet har ca 10% såna, så läget är väldigt likt det i Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det som om regering mobiliserar sina "23 000 frivilliga civila" för en insats mot demonstranterna.

http://bangkokpost.c...s-with-tear-gas

Skickas de in av regeringen så ser jag inget annat slut på detta än att militären tar över igen. Man kan inte ha en "civil" mobb som attackerar en laglig demonstration med regeringens och polisens goda minne.

Och då blir ju du glad, eftersom du är för kupper o militär.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja skulle gissa att forumet har ca 10% såna, så läget är väldigt likt det i Thailand.

Mvh isan lover

Har ju bara sett du och carpenter och möjligen b-tung, det kan väl aldrig bli 10 % ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju bara sett du och carpenter och möjligen b-tung, det kan väl aldrig bli 10 % ?

Och ännu mindre 90% som IL påstår.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då blir ju du glad, eftersom du är för kupper o militär.

Lögn igen från en snickare som nog inte bara slagit sig på tummen. Men vad kan man förvänta sig av en som stöttar en diktator med 2500 liv på sitt samvete...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja håller mig till majoriteten och demokratin som vanligt, vad dina kuppande kompisar som utgör ca 6-10% av befolkningen tycker och vill betyder inte ett skvatt för mig, jag skulle inte ens bli imponerad om dom fick ihop 10% av befolkningen, jag håller mig till övriga 90%.

Mvh isan lover

Där ljög du igen. Vilka 90% av befolkningen tycker vad?

Atom rättade dig en gång tidigare. Läser du inte inläggen?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har ju bara sett du och carpenter och möjligen b-tung, det kan väl aldrig bli 10 % ?

Hej

Nu har du nog missuppfattat det här, vi är ju emot kupper och stöder dom regeringar folket väljer gång på gång.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja håller mig till majoriteten och demokratin som vanligt, vad dina kuppande kompisar som utgör ca 6-10% av befolkningen tycker och vill betyder inte ett skvatt för mig, jag skulle inte ens bli imponerad om dom fick ihop 10% av befolkningen, jag håller mig till övriga 90%.

Mvh isan lover

Ja och jag håller mig till verkligheten, så dina påhittade opinionsundersökningar och livliga fantasier betyder absolut inte ett skvatt, varken för mig eller för Thailand.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och ännu mindre 90% som IL påstår.

Hej

En god gissning är nog att demokratin som sådan har stöd av uppåt 90% av befolkningen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är oansvarigt mot Bangkok och Thailand om Pitak Siam gruppen inte kraftfullt motverkar demonstranterna till att bli en pöbelhjord. Inte heller oväntat att polisen satt upp vägspärrar runt regeringsbyggnaden och respektlöst av demonstranterna att inte acceptera polisens vägspärr. Nu verkar det tyvärr som regeringen gör allvar av sina hotelser och drar in röda motdemonstranter och då har vi återigen fått strider på Bangkoks gator. Man skulle vilja slå något hårt i skallarna i regeringen för att de inte begriper bättre än skruva upp våldspiralen . Men det är för tidigt att avsätta Thaksin skurkarna utan låt dem misslyckas gruvligen med sitt risprogram så de röda väljarna förstår vem de närt vid sin barm..

De har ju ISA igång så några legala problem att få ut militären till hjälp åt polisen har ju regeringen inte, men de vågar nog inte plocka ut militären då de inte är helt säkra på att de gör som Chalerm säger. Bättre med en röd mobb istället för de är lydiga idi*ter.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu har du nog missuppfattat det här, vi är ju emot kupper och stöder dom regeringar folket väljer gång på gång.

Mvh isan lover

Var det inte auktoritära regeringar det gällde ? Och är inte Thaksin väldigt mycket åt det hållet ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där ljög du igen. Vilka 90% av befolkningen tycker vad?

Atom rättade dig en gång tidigare. Läser du inte inläggen?

Hej

Atom tror säkert inte heller att det är speciellt många % av Thailands befolkning som vill avskaffa demokratin som styres skick, man kan faktiskt vara för demokrati utan att nödvändigtvis gilla vare sig det styrande partiet eller dess politik.

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja så här ser en del på detta och jag är inte alls förvånad över att du inte delar den uppfattningen, men frågan är om du vet vilken bakgrund dom här gamla tandlösa s.k dinosaurierna har?

Man får väl för objektivitetens skull tillägga då att enligt vissa så anses dessa gamla tandlösa generaler m.m vara demokratins och Siams självutnämda beskyddare, och deras enda syfte med att få till ytterligare en militärkupp (nr.19 i ordningen), föra landet tillbaka i tiden och utse en junta är att stärka demokratin i landet.

Mvh isan lover

Synd att du väljer att inte fatta.

Det jag kritiserade är dina lögnaktiga formuleringar vilka skulle kunna vara hämtade från Norrskensflamman; helt utan objektivitet och direkt lögnaktiga.

Jag tycker att det är demokratiskt rätt att man genomför demonstrationer mot den totalitära regeringen vilken är full av nepotism.

Att UDD´s extremister styr regeringen indirekt tillsammans med brottslingen utomlands; det bör väl folk få demonstrera kring? Eller tycker du annorlunda?

Att polisen fått order att hindra folk att resa till Bangkok för att demonstrera, att polisen så tidigt sätter in tårgas; det visar hur skitnödiga gänget vid makten är.

NOTERA!! Jag är INTE för våld; varken från demonstranterna eller från polisen. Att du nu stödjer våld visar det jag skrivit i många år; du gillar uppenbarligen Khmer-<rouge-stilen där demokrati tillämpas genom att EN sida talar om vad man får göra.

För mig är det inte demokrati och där ser vi olika på frågan.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var det inte auktoritära regeringar det gällde ? Och är inte Thaksin väldigt mycket åt det hållet ?

Hej

Thaksin är väl i Dubai och han deltog inte det förra valet, men befolkniingen röstade som bekant in hans syster, förmodligen i brist på alternativ och för att ge kuppmakarna och Ammart en känga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det som om Boonlert har blåst av demonstrationen, hoppas det stämmer så att inte den röda mobben hinner nå fram till demonstrationsområdet. Men jag antar att detta inte är sista gången de protesterar mot marionettens regering...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja håller mig till majoriteten och demokratin som vanligt, vad dina kuppande kompisar som utgör ca 6-10% av befolkningen tycker och vill betyder inte ett skvatt för mig, jag skulle inte ens bli imponerad om dom fick ihop 10% av befolkningen, jag håller mig till övriga 90%.

Mvh isan lover

Möjligen håller du dig till majoriteten så länge den är på din sida, demokratin tror jag är mindre viktig för dig! det jag kan utläsa av dina tusentals inlägg är snarare någon slags enfärgad fanatism baserad på dina bybröders indoktrinering, men underhållande läsning är det ibland när du går i försvarsställning mot rena tokigheter, och dina teorier om att vissa får uppföra sig hur som helst medan andra kritiskt granskas för samma handlingar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Atom tror säkert inte heller att det är speciellt många % av Thailands befolkning som vill avskaffa demokratin som styres skick, man kan faktiskt vara för demokrati utan att nödvändigtvis gilla vare sig det styrande partiet eller dess politik.

Mvh isan Lover

Jag ser att du fortfarande inte fattar.

Du argumenterar just nu att om man inte röstar på de röda så är man för att avskaffa demokratin som styrelseskick.

Nu har du helt kört av vägen!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Synd att du väljer att inte fatta.

Det jag kritiserade är dina lögnaktiga formuleringar vilka skulle kunna vara hämtade från Norrskensflamman; helt utan objektivitet och direkt lögnaktiga.

Jag tycker att det är demokratiskt rätt att man genomför demonstrationer mot den totalitära regeringen vilken är full av nepotism.

Att UDD´s extremister styr regeringen indirekt tillsammans med brottslingen utomlands; det bör väl folk få demonstrera kring? Eller tycker du annorlunda?

Att polisen fått order att hindra folk att resa till Bangkok för att demonstrera, att polisen så tidigt sätter in tårgas; det visar hur skitnödiga gänget vid makten är.

NOTERA!! Jag är INTE för våld; varken från demonstranterna eller från polisen. Att du nu stödjer våld visar det jag skrivit i många år; du gillar uppenbarligen Khmer-<rouge-stilen där demokrati tillämpas genom att EN sida talar om vad man får göra.

För mig är det inte demokrati och där ser vi olika på frågan.

Hej

Jag har aldrig uttalat mig mot rätten att demonstrera, men man bör hålla sig till lagen och när målet med demonstrationen är att avskaffa demokratin och föra landet tillbaka i tiden,, och dessutom tillsätta en utsedd junta så tangerar man nog gränsen för vad som är lagligt, men självklart bör man få framföra även höger extremistiska och ultra rojalistiska tankar på massmöten.

Men som dom gjorde idag när dom attackerade polis avspärrningar och försökte forcera dessa med våld, avlägsna betong avspärrningarna, körde över tre poliser med en lastbil så är då inte jag överraskad att kravallpolisen svarade med tårgas, så hade nog skett även i Sverige.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag ser att du fortfarande inte fattar.

Du argumenterar just nu att om man inte röstar på de röda så är man för att avskaffa demokratin som styrelseskick.

Nu har du helt kört av vägen!

Hej

Det är ju precis det dessa dinosaurier säger sig vilja göra, har du missat det?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är oansvarigt mot Bangkok och Thailand om Pitak Siam gruppen inte kraftfullt motverkar demonstranterna till att bli en pöbelhjord. Inte heller oväntat att polisen satt upp vägspärrar runt regeringsbyggnaden och respektlöst av demonstranterna att inte acceptera polisens vägspärr. Nu verkar det tyvärr som regeringen gör allvar av sina hotelser och drar in röda motdemonstranter och då har vi återigen fått strider på Bangkoks gator. Man skulle vilja slå något hårt i skallarna i regeringen för att de inte begriper bättre än skruva upp våldspiralen . Men det är för tidigt att avsätta Thaksin skurkarna utan låt dem misslyckas gruvligen med sitt risprogram så de röda väljarna förstår vem de närt vid sin barm..

De är kanske det regeringen vill. Att bli avsatta. De har redan fyllt ladorna med pengar och de minns vilken gudsstatus som herr Shinawatra fick efter att ha blivit avsatt. De vill kanske att de ska ske igen.

Hoppas att det inte händer utan att Yingluck får fortsätta köra landet i botten så även folket på landsbygden inser vilka korrupta skitstövlar de röstat fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

men man bör hålla sig till lagen

ja just det! Tänk om du hade haft denna uppfattning 2010; då hade diskussionerna då haft ett mycket större värde.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...