Jump to content
IGNORERAD

Loy Krathong 28:e Nov


Guest Gawar

Recommended Posts

Aldrig hört talas om detta innan... Va tjejen som nämnde för 5 minuter sen och jag googlade runt lite.

Så vad finns det för tips en sån här dag för en som aldrig upplevt det tidigare??

(bild från google)

Loy-Krathong.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig hört talas om detta innan... Va tjejen som nämnde för 5 minuter sen och jag googlade runt lite.

Så vad finns det för tips en sån här dag för en som aldrig upplevt det tidigare??

(bild från google)

Loy-Krathong.jpg

Ska man uppleva ett riktigt Loy Krathong så ska man vara uppe i Chiangmai

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅ det är jättetrevligt. Har varit där 1 gång under den högtiden, jättevackert vid stranden.

Men inte helt ofarligt.

Det säljs fyrverkeripjäser på stranden i olika storlekar och det dricks en hel del.

Jag har varit väldigt nära några gånger att bli träffad av lågtflygande raketer.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man uppleva ett riktigt Loy Krathong så ska man vara uppe i Chiangmai

Ha det

Riktigt så nyfiken är jag inte så jag behöver resa några längre sträckor... Pattaya blir nog lagom långt :14::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stranden i pattis blir alldeles utmärkt, själv var jag på stranden i Karon Beach. Så vackra skapelser dom gör av frukter och grönsaker och skickar ut på vattnet. Ta bilder och lägg gärna ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Stranden i pattis blir alldeles utmärkt, själv var jag på stranden i Karon Beach. Så vackra skapelser dom gör av frukter och grönsaker och skickar ut på vattnet. Ta bilder och lägg gärna ut

Lägger allt på bloggen. Men foton blir det absolut

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Blogg!

Loy Kratong är trevligt, men det är väl ingen partyhelg precis?

De gånger jag varit med har det varit lungt och högtidligt.

Fast då har jag inte varit i Pattaya dom gångerna.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Några gamla bilder från Loy Krathong i Phuket för en massa år sen. 12-13 år sen i alla fall.

Bilderna från sedan länge stängda Alice Bar (numera Scruffy Murphy's) där damerna kvällen till ära var rejält uppklädda och dessutom bjöd på lite dansuppvisning.

post-5577-0-64411300-1353572088_thumb.jp

Kommer t.o.m. ihåg namnet på denna dam. Hon gick under det föga thaiklingade namnet Opal.

post-5577-0-99911600-1353572145_thumb.jp

Uppklädd värre.

post-5577-0-60575700-1353572232_thumb.jp

post-5577-0-64411300-1353572088_thumb.jp

post-5577-0-99911600-1353572145_thumb.jp

post-5577-0-60575700-1353572232_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Loy krathong är det vackraste högtid jag vet i Thailand. Kvinnor som klär sig i traditionella kläder med krims krams.

Man skickar ut gåvor till vattens ande, med små båtar tillverkade av olika material som finns i Thailand.

Och man skickar upp lyktor, massvis med lyktor i mörkret.

I Pattaya är nog det mesta av loy krathong vid Beach Road / soi 7-13 längst gångbanan. De gånger jag varit där

har det funnits riktigt fett med folk, så bilen kan man glömma, moppe går rätt så smidigt, men inte på Beach Road

(tror de spärrar den t.o.m) Fan vad jag blir avundsjuk, tänker på de vackra varelser

post-7521-0-16547300-1353573228_thumb.jp

post-7521-0-86520100-1353573316_thumb.jp

post-7521-0-16547300-1353573228_thumb.jp

post-7521-0-86520100-1353573316_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Instämmer i att Loy Krathong förmodligen är den vackraste högtiden i Thailand och jag tycker även att det firas på ett fint sätt runt om i landet, även i dom mindre städerna och större byarna, självklart ska man passa på att uppleva detta om man är i landet den 28 nov, har upplevt ett flertal i olika miljöer, både under min tid som ungkarl och gift, och trevligast var det att fira det tillsammans med min blivande fru, det är ju något av en kärlekens högtid.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...