Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer har dött. Länge leve thaitjejer !


Guest Yxkull

Recommended Posts

Inte konstigt att tandläkarna kan hålla låga priser i Thailand med det kundunderlaget...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

De såg ju trevliga ut hela bunten. Jag tror inte jag har hört talas om en svensk som tillbringat sin semester i Hat Yai. Får man vara så nyfiken och fråga vad du gjorde där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Yxkull

Hat Yai ligger ju i södra Thailand ca 6 mil från gränsen till Malaysia. Så det är många som åker på visumreser dit ner, så även jag. I bland åker vi dit bara för att spela golf, shoppa, slappa och ha det allmänt trevligt. Hat Yai finns dock med på svenska UDs lista över områden som man inte bör besöka detta pga av den väpnade konflikten i södra Thailand. Så det är inte helt riskfritt att semestra där. För min del blir det väl  3-4 veckor om året som jag tar den risken ! Av någon anledning gillar jag stan och dess omgivningar och även Thailändarna som är mycket vänliga där. Dom flesta som åker dit gillar inte Hat Yai utan tycker att det är en skitig håla man bara ska passera. Men det passar ju mig ganska bra och man ser inga strömmar av farangturister precis.

Det finns inte mycket info om Hat Yai på nätet men en engelsman vid namn Phil har gjort denna utmärka informationsida om staden: http://www.phil.uk.n...tyai/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv gjort de där visumresorna ett par gånger och det kryllar ju inte direkt av västerlänningar. Vi var på väg dit för snart två år sedan för att hälsa på en vän till min fru men så smällde de av flera bomber som döda fem personer och sedan ville inte min bättre hälft åka dit längre. Det blir nog en tripp dit nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...