Jump to content
IGNORERAD

LCHF


Wanchai

Recommended Posts

Ni är en sorglig samling, några av er! Ingenting vet ni och ingenting vill ni lära - ni bara söker enkla "patentlösningar". Som stollen som trodde man kunde äta strikt LCHF och fira med några öl! Men vill man gå ner i vikt och skaffa muskler i stället så finns det inga genvägar - man måste läsa in grundläggande näringsfysiologi och man måste nog fatta att socialstyrelsen grundar sina rekommendationer på forkningsresultat som kommer från forskare med ekonomiska och karriärmässiga bindningar till livsmedelsindustrin!

 

Kolhydrater är en utmärkt näringskälla, men det är också dom som gör det möjligt att lägga upp fett. Inga kolhydrater, inget insulin, ingen fettupplagring.Det är insulinet som gör oss feta och det är därför kopplingen fetma och diabetes är så stark. Utan kolhydrater kan kroppen inte bilda glucos och då dör man förstås, om man inte kan kompensera med annan näring. Men det kan man ju, har man övervikt kan kroppen ta av kroppsfettet. Nu är detta ineffektivt, eftersom människan är så extremt anpassad för svält och lätt stänger ner maskineriet under en svältperiod. Alltså måste man lura kroppen genom att ge den fett. Då ställer den in sig på fettförbränning och om man inte överkompenserar kommer den att använda fettreserverna. Och då går man ner i vikt!

 

Men börja för f-n inte leva på kött och omegasex rikt fett (smör, charkuterifett etc) för då tar njurarna stryk (saltet) och risken för hjärt och kärlsjukdomar ökar dramatiskt. Bacon blir inte nyttigare för att det äts i LCHF-stil! Många LCHF-dieter är så dåliga att dom är direkt farliga, en dålig diet blir ju inte bättre för att man utesluter alla kolhydrater. Ät fisk. Använd omega trerik rapsolja, ät grönsaker som växer ovan jord (obs - vissa undantag) och ät mycket grönsaker. Korv med broccolimos är fullt ätbart och mycket nyttigt. Glöm inte ägg och lever, dom och broccoli är "skyddsfödoämnen", äter man dom kan man inte få bristsjukdomar. Av spenat blir man stark (ja, faktiskt.) Och överkompensera inte med fett, man kan bli fet på LCHF också.

 

Gör en dygd av nödvändigheten och lär Dig älska sånt som är nyttigt - så gott det går. Och kom inte dragande med att "jag gillar inte sånt" för då har Du gjort valet att förbli fet, det finns inga genvägar. Men den rätta vägen är inte så jobbig, man vänjer sig snart och belöningen blir på sikt riklig. Och har rimliga pretentioner, har Du ägnat tjugo år åt att bli en valross så blir Du inte en leopard på tre månader, men om Du inte har tänkt att dö de närmaste åren så har Du ju tid. Och nej, sorry -detta är inte en kur! Du kommer aldrig att bli färdig. Detta är en sund livsstil och den får Du hålla på med livet ut. Det finns ju skäl till att vissa förblir slanka och skälet är i regel ett sunt levnadsmönster över lång tid.

 

Och rör på Dig! Människan är byggd för arbete. Av jordens alla djur, i vår storlek, hör vi till de muskulösaste och det är ingen slump. Rör på Dig och förbränn fett, så minskar nog magen med tiden och musklerna kommer i stället. Det kanske kan vara intressant att veta att högt kolhydratintag stimulerar östrogenproduktionen hos män och när vi blir äldre och testosteronproduktionen minskar så märks det. Vi blir tanter! Se på de sorgliga persongallerierna hos Maitans och fråga er om det verkligen är män ni ser?

Den utvecklingen är inte nödvändig, men det finns inga genvägar. Lär Dig (er) hur kroppen faktiskt fungerar och vad maten faktiskt består av och gör sedan förnuftiga val så blir det nog resultat med tiden.

 

Nätet är fullt av information - tag och läs. Och tycker Du jag är grötmyndig och docerande, sår har Du alldeles rätt. Men jag väger det jag vägde för trettio år sedan, plus några kilo muskler runt axlarna och när jag ser en del av de veliga ideerna kring mat i forumet blir jag bara trött. Och varav hjärtat är fullt, talar ju munnen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peter_BKK

    17

  • Wanchai

    15

  • erik-sson

    14

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ni är en sorglig samling, några av er! Ingenting vet ni och ingenting vill ni lära - ni bara söker enkla "patentlösningar". Som stollen som trodde man kunde äta strikt LCHF och fira med några öl! Men vill man gå ner i vikt och skaffa muskler i stället så finns det inga genvägar - man måste läsa in grundläggande näringsfysiologi och man måste nog fatta att socialstyrelsen grundar sina rekommendationer på forkningsresultat som kommer från forskare med ekonomiska och karriärmässiga bindningar till livsmedelsindustrin!

 

Kolhydrater är en utmärkt näringskälla, men det är också dom som gör det möjligt att lägga upp fett. Inga kolhydrater, inget insulin, ingen fettupplagring.Det är insulinet som gör oss feta och det är därför kopplingen fetma och diabetes är så stark. Utan kolhydrater kan kroppen inte bilda glucos och då dör man förstås, om man inte kan kompensera med annan näring. Men det kan man ju, har man övervikt kan kroppen ta av kroppsfettet. Nu är detta ineffektivt, eftersom människan är så extremt anpassad för svält och lätt stänger ner maskineriet under en svältperiod. Alltså måste man lura kroppen genom att ge den fett. Då ställer den in sig på fettförbränning och om man inte överkompenserar kommer den att använda fettreserverna. Och då går man ner i vikt!

 

Men börja för f-n inte leva på kött och omegasex rikt fett (smör, charkuterifett etc) för då tar njurarna stryk (saltet) och risken för hjärt och kärlsjukdomar ökar dramatiskt. Bacon blir inte nyttigare för att det äts i LCHF-stil! Många LCHF-dieter är så dåliga att dom är direkt farliga, en dålig diet blir ju inte bättre för att man utesluter alla kolhydrater. Ät fisk. Använd omega trerik rapsolja, ät grönsaker som växer ovan jord (obs - vissa undantag) och ät mycket grönsaker. Korv med broccolimos är fullt ätbart och mycket nyttigt. Glöm inte ägg och lever, dom och broccoli är "skyddsfödoämnen", äter man dom kan man inte få bristsjukdomar. Av spenat blir man stark (ja, faktiskt.) Och överkompensera inte med fett, man kan bli fet på LCHF också.

 

Gör en dygd av nödvändigheten och lär Dig älska sånt som är nyttigt - så gott det går. Och kom inte dragande med att "jag gillar inte sånt" för då har Du gjort valet att förbli fet, det finns inga genvägar. Men den rätta vägen är inte så jobbig, man vänjer sig snart och belöningen blir på sikt riklig. Och har rimliga pretentioner, har Du ägnat tjugo år åt att bli en valross så blir Du inte en leopard på tre månader, men om Du inte har tänkt att dö de närmaste åren så har Du ju tid. Och nej, sorry -detta är inte en kur! Du kommer aldrig att bli färdig. Detta är en sund livsstil och den får Du hålla på med livet ut. Det finns ju skäl till att vissa förblir slanka och skälet är i regel ett sunt levnadsmönster över lång tid.

 

Och rör på Dig! Människan är byggd för arbete. Av jordens alla djur, i vår storlek, hör vi till de muskulösaste och det är ingen slump. Rör på Dig och förbränn fett, så minskar nog magen med tiden och musklerna kommer i stället. Det kanske kan vara intressant att veta att högt kolhydratintag stimulerar östrogenproduktionen hos män och när vi blir äldre och testosteronproduktionen minskar så märks det. Vi blir tanter! Se på de sorgliga persongallerierna hos Maitans och fråga er om det verkligen är män ni ser?

Den utvecklingen är inte nödvändig, men det finns inga genvägar. Lär Dig (er) hur kroppen faktiskt fungerar och vad maten faktiskt består av och gör sedan förnuftiga val så blir det nog resultat med tiden.

 

Nätet är fullt av information - tag och läs. Och tycker Du jag är grötmyndig och docerande, sår har Du alldeles rätt. Men jag väger det jag vägde för trettio år sedan, plus några kilo muskler runt axlarna och när jag ser en del av de veliga ideerna kring mat i forumet blir jag bara trött. Och varav hjärtat är fullt, talar ju munnen!

 

Se där ja, MPR har fått sig en alldeles egen Susanne Lanefelt i spandexbyxor och militärkängor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är en sorglig samling, några av er! Ingenting vet ni och ingenting vill ni lära - ni bara söker enkla "patentlösningar". Som stollen som trodde man kunde äta strikt LCHF och fira med några öl! Men vill man gå ner i vikt och skaffa muskler i stället så finns det inga genvägar - man måste läsa in grundläggande näringsfysiologi och man måste nog fatta att socialstyrelsen grundar sina rekommendationer på forkningsresultat som kommer från forskare med ekonomiska och karriärmässiga bindningar till livsmedelsindustrin!

 

Kolhydrater är en utmärkt näringskälla, men det är också dom som gör det möjligt att lägga upp fett. Inga kolhydrater, inget insulin, ingen fettupplagring.Det är insulinet som gör oss feta och det är därför kopplingen fetma och diabetes är så stark. Utan kolhydrater kan kroppen inte bilda glucos och då dör man förstås, om man inte kan kompensera med annan näring. Men det kan man ju, har man övervikt kan kroppen ta av kroppsfettet. Nu är detta ineffektivt, eftersom människan är så extremt anpassad för svält och lätt stänger ner maskineriet under en svältperiod. Alltså måste man lura kroppen genom att ge den fett. Då ställer den in sig på fettförbränning och om man inte överkompenserar kommer den att använda fettreserverna. Och då går man ner i vikt!

 

Men börja för f-n inte leva på kött och omegasex rikt fett (smör, charkuterifett etc) för då tar njurarna stryk (saltet) och risken för hjärt och kärlsjukdomar ökar dramatiskt. Bacon blir inte nyttigare för att det äts i LCHF-stil! Många LCHF-dieter är så dåliga att dom är direkt farliga, en dålig diet blir ju inte bättre för att man utesluter alla kolhydrater. Ät fisk. Använd omega trerik rapsolja, ät grönsaker som växer ovan jord (obs - vissa undantag) och ät mycket grönsaker. Korv med broccolimos är fullt ätbart och mycket nyttigt. Glöm inte ägg och lever, dom och broccoli är "skyddsfödoämnen", äter man dom kan man inte få bristsjukdomar. Av spenat blir man stark (ja, faktiskt.) Och överkompensera inte med fett, man kan bli fet på LCHF också.

 

Gör en dygd av nödvändigheten och lär Dig älska sånt som är nyttigt - så gott det går. Och kom inte dragande med att "jag gillar inte sånt" för då har Du gjort valet att förbli fet, det finns inga genvägar. Men den rätta vägen är inte så jobbig, man vänjer sig snart och belöningen blir på sikt riklig. Och har rimliga pretentioner, har Du ägnat tjugo år åt att bli en valross så blir Du inte en leopard på tre månader, men om Du inte har tänkt att dö de närmaste åren så har Du ju tid. Och nej, sorry -detta är inte en kur! Du kommer aldrig att bli färdig. Detta är en sund livsstil och den får Du hålla på med livet ut. Det finns ju skäl till att vissa förblir slanka och skälet är i regel ett sunt levnadsmönster över lång tid.

 

Och rör på Dig! Människan är byggd för arbete. Av jordens alla djur, i vår storlek, hör vi till de muskulösaste och det är ingen slump. Rör på Dig och förbränn fett, så minskar nog magen med tiden och musklerna kommer i stället. Det kanske kan vara intressant att veta att högt kolhydratintag stimulerar östrogenproduktionen hos män och när vi blir äldre och testosteronproduktionen minskar så märks det. Vi blir tanter! Se på de sorgliga persongallerierna hos Maitans och fråga er om det verkligen är män ni ser?

Den utvecklingen är inte nödvändig, men det finns inga genvägar. Lär Dig (er) hur kroppen faktiskt fungerar och vad maten faktiskt består av och gör sedan förnuftiga val så blir det nog resultat med tiden.

 

Nätet är fullt av information - tag och läs. Och tycker Du jag är grötmyndig och docerande, sår har Du alldeles rätt. Men jag väger det jag vägde för trettio år sedan, plus några kilo muskler runt axlarna och när jag ser en del av de veliga ideerna kring mat i forumet blir jag bara trött. Och varav hjärtat är fullt, talar ju munnen!

 

 

Du får nog läsa på lite bättre innan du slår dig på bröstet

1, Människan har svårt att ta upp omega-3 från rapsolja då dess molekyllängd inte passar oss. Då är som du skriver fisk bättre. Men om du skall banna kött och dess fett och även smörets fetter så blir det inte mycket kvar att äta om man vill hålla sig borta från kolhydraterna.

2, "Inga kolhydrater, inget insulin, ingen fettupplagring" Mängden ketoner regleras precis som blodsockret av insulin. Det är därför individer som lider av diabets typ 1, och även i långt gångna fall av typ 2 diabetes vid utebliven insulinproduktion kan få farligt höga nivåer av ketoner i blodet vilket leder till ketoacidosis.

3, "och risken för hjärt och kärlsjukdomar ökar dramatiskt." - finns inge modern forskning som bevisar detta. All den forskning som finns har visats, sig grunda sig felaktiga fakta och missförstånd.

4, "för då tar njurarna stryk (saltet)" Saltet är inte boven här. Utan ett för högt (riktigt högt) intag av proteiner kan skada dina njurar när protainet omvandlas till. Jag fyller på lite senare då jag måste rusa. ;-)

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

För den som vill lära sig enkel LCHF rekommenderas att läsa lite om om Sten sture Skaldeman. Kom sedan tillbaka och säg att LCHF är farligt.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
För den som vill lära sig enkel LCHF rekommenderas att läsa lite om om Sten sture Skaldeman. Kom sedan tillbaka och säg att LCHF är farligt.

 

 

En annan bra bok är "Matrevolutionen". En genomgång och sammanställning av gammal och ny vetenskap i ämnet. En bok alla borde läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Din viktminskning har säkert inget med LCHF att göra! Du skulle ha minskat lika mycket utan. Det som hänt är att du verkligen vill få ett konstant lägre blodtryck. Så det är helt andra faktorer som påverkat din hjärna och fått dig att gå ner i vikt.

Fast alla sätt är bra utom de dåliga. Minska födointag och motionera mera är vad som gäller.

Läs detta och begrunda, är det populärskvallertidningarna som vet eller är det "de lärde" som har koll på problemet med LCHF-haipen?

Å andra sidan är väl redan LCHF ute bland skvallertidningar och bloggerskor som tror sig veta allt om närlingslära!

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=17565

Vi kör vidare med några bra inlägg om vad LCHF kan förorsaka pga. dålig bildning! På DN-debatt idag, tar några läkare till orda om den vansinniga tron på LCHF.

http://www.dn.se/debatt/

Direktlänk till debattartikeln, "LCHF hotar folkhälsan"

http://www.dn.se/debatt/de-populara-fettdieterna-ar-ett-hot-mot-folkhalsan/

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör vidare med några bra inlägg om vad LCHF kan förorsaka pga. dålig bildning! På DN-debatt idag, tar några läkare till orda om den vansinniga tron på LCHF. "LCHF hotar folkhälsan" http://www.dn.se/debatt/

 

Modellen med fasta ("5-2") verkar onekligen mera vettig och hittills har jag inte sett negativ kritik av den.

Det som gör LC-alternativen så lockande är utsikten till att få äta sig riktigt mätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grunden är ju att stoppa inte i dig mer energi (kolhydrater) än du förbränner för överskottet omvandlas av kroppen till fett och lagras till en dag då den får för lite energi.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Modellen med fasta ("5-2") verkar onekligen mera vettig och hittills har jag inte sett negativ kritik av den. Det som gör LC-alternativen så lockande är utsikten till att få äta sig riktigt mätt.
Nog har det framförts en del kritik mot nya haipen med 2 dagarsfasta! Det finns bara en sanning när det gäller viktminskning: förbruka mer energi (kcal) än du inmundigar! Gillar tipset om att joddla och äta hallonbåtar, säkert bättre än LCHF. http://www.dn.se/livsstil/fasta-har-blivit-ny-halsotrend/

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog har det framförts en del kritik mot nya haipen med 2 dagarsfasta! Det finns bara en sanning när det gäller viktminskning: förbruka mer energi (kcal) än du inmundigar! Gillar tipset om att joddla och äta hallonbåtar, säkert bättre än LCHF. http://www.dn.se/livsstil/fasta-har-blivit-ny-halsotrend/

 

Jag har förstått att det är med fastan som med diverse LC-dieter

att det uppstår en viss magi; kroppen hanterar maten på ett annat sätt än vanligt.

 

Att äta väldigt lite ett par dagar i veckan uppfyller dessutom hälften av din sanning

nämligen den om att inmundiga mindre. Magin är att efter en fastdag ställer kroppen sig

in på fettförbränning.

 

Skulle man försöka fasta flera dagar i rad för att man tror att mer är bättre än lite

uppnås den motsatt effekten - att kroppen ställer in sig på svält, dvs sparlåga och förbrukar mindre fett.

 

De andra dagarna tror jag man gör klokt i att följa råden som ges av 90% av experterna

Ät mera grönsaker och fiber och mindre av de farliga sorters fett och socker.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör vidare med några bra inlägg om vad LCHF kan förorsaka pga. dålig bildning! På DN-debatt idag, tar några läkare till orda om den vansinniga tron på LCHF.

http://www.dn.se/debatt/

Direktlänk till debattartikeln, "LCHF hotar folkhälsan"

http://www.dn.se/debatt/de-populara-fettdieterna-ar-ett-hot-mot-folkhalsan/

 

 

Denna rabiata Hellenius ses med jämna mellanrum kommentera LCHF. Själv är hennes forskning sponsrad av Pfizer som vill sälja mera mediciner, inte mindre.

 

Även SVT hade ett inslag om hennes artikel i DN och har rättat texten flera gånger under dagen, efter kontroll av fakta som Hellenius slänger ur sig.

 

Här finns lite annat att läsa för den nyfikne:  http://www.kostdoktorn.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna rabiata Hellenius ses med jämna mellanrum kommentera LCHF. Själv är hennes forskning sponsrad av Pfizer som vill sälja mera mediciner, inte mindre.

 

Även SVT hade ett inslag om hennes artikel i DN och har rättat texten flera gånger under dagen, efter kontroll av fakta som Hellenius slänger ur sig.

 

Här finns lite annat att läsa för den nyfikne:  http://www.kostdoktorn.se/

 

Man kan säkert hitta tveksamma experter och skeptiker till allt möjligt.

Att misskreditera är den metod de stora länderna använt i åratal för att förneka klimatförändringar och orsakerna till dom.

 

Jag tycker det är mera konstruktivt att bilda sig en uppfattning baserad på vad de flesta är överens om

i stället för att kriga om vem som kan ha rätt eller fel. Det kan ju endast framtiden utvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att LCHF inte är en hälsokur för hjärta och kärl krävdes väl inte så mycket för att förstå.

LC ja, HF nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

För den som vill lära sig enkel LCHF rekommenderas att läsa lite om om Sten sture Skaldeman. Kom sedan tillbaka och säg att LCHF är farligt.
Läkarna varnar för att fett-trenden kan vara livsfarlig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17227125.ab

 
Fettdieter kan vara en orsak till att fler unga drabbas av stroke.Enes Jusic från Vänersborg blev sjuk när han testade LCHF.– Hans kolesterolvärden försämrades kraftigt, säger frun Sanela Jusic.
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen som har bevisat att animaliska fetter är farliga. Många läkare, dietister och forskare uttalar sig på mycket lösa grunder. Tänk kritiskt och var skeptisk.

Det är dock inte svårt att se att många människor inte tål mat med mycket kolhydrater. Leder till många vanliga sjukdomar och besvär, övervikt och diabetes. När då livsmedelsverket bidrar till detta kan man inte ha något förtroende för att de vet vad de pratar om.

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig mått bättre när jag har lagt av med kolhydrater, men åt för den delen inte bea och smör som en galning som vissa tror/tycker man ska göra.

Sallad med en "skvätt" god dressing och kyckling, fisk eller kött, sen lite experiment med ostkex mm mm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läkarna varnar för att fett-trenden kan vara livsfarlig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17227125.ab

 
Fettdieter kan vara en orsak till att fler unga drabbas av stroke.Enes Jusic från Vänersborg blev sjuk när han testade LCHF.– Hans kolesterolvärden försämrades kraftigt, säger frun Sanela Jusic.

Ja så är det säkert i vissa fall men tydligen påvisar andra fall motsatsen. I grunden måste alla göra sitt eget val och sin egen research. Den tiden då socialstyrelsen rekommenderade 6-8 skivor bröd om dagen och det var skrivet i sten är över.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att följande borde läsas och förstås av alla som ska ge några råd om fett i kosten. Uppenbarligen inget som många kostrådgivare har en aning om.

http://www.kostdoktorn.se/kolesterol

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen som har bevisat att animaliska fetter är farliga. Många läkare, dietister och forskare uttalar sig på mycket lösa grunder. Tänk kritiskt och var skeptisk.

Det är dock inte svårt att se att många människor inte tål mat med mycket kolhydrater. Leder till många vanliga sjukdomar och besvär, övervikt och diabetes. När då livsmedelsverket bidrar till detta kan man inte ha något förtroende för att de vet vad de pratar om.

Du menar att den höga konsumtion av mjölkprodukter i Sverige inte har någon koppling till hjärt- kärlsjukdomar?

Som för övrigt är vanligaste dödsorsaken.

Isåfall helt nya rön.

Link to comment
Dela på andra sajter

LCHF funkar rätt bra. Om man äter livsmedel med hög näringsinnehåll. Matvaror med mycket vitaminer och mineraler.

Mula i sig med konstgjort fett är som att skjuta sig i foten.

Det absolut bästa sättet att gå ner i vikt är att räkna kalorier. Kcal in vs kcal ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Läkarna varnar för att fett-trenden kan vara livsfarlig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17227125.ab

 
Fettdieter kan vara en orsak till att fler unga drabbas av stroke.Enes Jusic från Vänersborg blev sjuk när han testade LCHF.– Hans kolesterolvärden försämrades kraftigt, säger frun Sanela Jusic.

 

Käkade Gi i sex-sju månader förutom 12kg viktnedgång så blev mina kolesterolvärden dramatiskt förbättrade.

Och jag var inte snål med fett kan jag säga,inget överdrivet intag men alltid vispgrädde/riktig creme fraiche,goda ostar,bacon mm .

 

Iofs var jag rätt flitig med träning under samma period men företagsläkaren var förvånad när jag berättade om min kost, hon förespråkade att allt skulle vara  lightprodukter.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Käkade Gi i sex-sju månader förutom 12kg viktnedgång så blev mina kolesterolvärden dramatiskt förbättrade.

Och jag var inte snål med fett kan jag säga,inget överdrivet intag men alltid vispgrädde/riktig creme fraiche,goda ostar,bacon mm .

Iofs var jag rätt flitig med träning under samma period men företagsläkaren var förvånad när jag berättade om min kost, hon förespråkade att allt skulle vara lightprodukter.

Lightprodukter är nog det sämsta alternativet.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade Gi i sex-sju månader förutom 12kg viktnedgång så blev mina kolesterolvärden dramatiskt förbättrade.

Och jag var inte snål med fett kan jag säga,inget överdrivet intag men alltid vispgrädde/riktig creme fraiche,goda ostar,bacon mm .

 

Iofs var jag rätt flitig med träning under samma period men företagsläkaren var förvånad när jag berättade om min kost, hon förespråkade att allt skulle vara  lightprodukter.

I samband med träning är nog ett måste. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...