Jump to content
IGNORERAD

Vart skaffar man körkort?


Guest Gawar

Recommended Posts

Hygglig sida, på engelska.

Dan skriver om när han tog körkort.

http://www.thailawon...g-licences.html

Hans lista över vad som behövs;

  • Passport with valid Non-Immigrant visa within

  • Copy of information page of passport and all pages with current visa and entry stamps, including your TM6 departure card

  • Proof of address in Thailand. This can be a valid work permit OR an official letter from your embassy confirming residency. Check with your embassy (for example, the British Embassy requires that you fill out a request form and pay a 1,900 Baht processing fee for this letter).

  • Copy of your proof of address.

  • Medical check-up certificate, signed by a doctor (usually 120-200 Baht at any clinic or hospital)

  • If you hold a valid driving licence from your country or an international licence for a motorcycle and/or car, you can bring this plus a copy of the front and back. If you don’t, show up before 9:30am and take a driving test.

  • Fees. I paid 155THB for the motorcycle licence, and 205 for the car licence, both processed at the same time.

post-6637-0-62149600-1352715199.jpg

post-6637-0-62149600-1352715199.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    10

  • Soengsang

    4

  • Mr Ning Ning

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja man får ju tydligen göra om det gång på gång tills man klarar det (dock max 1 timme tror jag) så det ska nog lösa sig =)

Dom brukar vara hjälpsamma om man frågar snällt

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får ju tydligen göra om det gång på gång tills man klarar det (dock max 1 timme tror jag) så det ska nog lösa sig =)

Till mig sa man att jag fick göra om det en gång och klarade jag det inte andra gången fick jag komma tillbaka en annan dag. Som sagt så är det ganska logiskt. Tänka på att du kan backa i frågorna på datorn och ändra tidigare svar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

shit då kan man inte ta mc-kort som "vanlig turist" med hotell boende om jag fattat rätt? :not_i:

Nä då har du nog fattat fel

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Om man inte har något körkort då :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har något körkort då :)

Öhh då skaffar man det. Det är väl det tråden handlar om. Har du inte vaknat :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.pattayaci...PORT OFFICE.pdf

Om det är från Pattaya du menar.

Vart åker du när du blir stoppad så många gånger. beachroad?

I Pattaya är polisen på hugget hela tiden. Själv blir jag stoppad flera gånger i veckan, oftast på The Darkside längs järnvägen.

På Beach Road och 2:nd Road verkar det mest vara hjälmlösa som blir stoppade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Öhh då skaffar man det. Det är väl det tråden handlar om. Har du inte vaknat :)

Haha hoppa över lite :)

De jag menade var om man inte hade ett svenskt körkort :P

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

shit då kan man inte ta mc-kort som "vanlig turist" med hotell boende om jag fattat rätt? :not_i:
Jag fick med 30 dagars stämpel 2010 o 2011 Dock bara ett års kort! För fem års krävs "lång visa" alltså o eller A-O non immigrant, ED
Link to comment
Dela på andra sajter

De jag menade var om man inte hade ett svenskt körkort :P
Då får man göra både teoriprovet och uppkörningen, utöver testerna som nämns i tråden.
Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Då får man göra både teoriprovet och uppkörningen, utöver testerna som nämns i tråden.

Ok tack för svaret

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

shit då kan man inte ta mc-kort som "vanlig turist" med hotell boende om jag fattat rätt? :not_i:

Måste ha longstay visum med. Men skaffar du internationellt körkort i sverige (250:-) så får du köra på det i 90 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya är polisen på hugget hela tiden. Själv blir jag stoppad flera gånger i veckan, oftast på The Darkside längs järnvägen.

På Beach Road och 2:nd Road verkar det mest vara hjälmlösa som blir stoppade.

Ok då är de mer på hugget nu då. I vintras blev jag stoppad någon enstaka gång på två månader och det är väl i paritet med hur jag blivit stoppad alla andra vintrar jag varit nere.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då är de mer på hugget nu då.
Men de fick ju ett nytt polismästare i Pattaya, för den ställningen får man betala 10 miljoner Bath och han ska väl ha pengarna tillbaka.
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ha longstay visum med. Men skaffar du internationellt körkort i sverige (250:-) så får du köra på det i 90 dagar

Nej du behöver inte ha longstay visum för det ett åriga. Det räcker med vanligt turist visa

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de fick ju ett nytt polismästare i Pattaya, för den ställningen får man betala 10 miljoner Bath och han ska väl ha pengarna tillbaka.

aha jag trodde kanske det var lågsäsongen som krävde större insatser för att få in slantarna :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du behöver inte ha longstay visum för det ett åriga. Det räcker med vanligt turist visa

Precis... Fel av mig.. Jag har ju turist visa... Menar att det inte räcker med 30 dagars som man får när man åker på kort semester

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är verkligen ute o seglar och värre är att du har gått på grund också

De har modernare KK än S med biotermiskt profil mm kan nog inte förfalskas Men det kanske funkar med ett Internatoinalt KK som man skafar på Motor i S

Offe

Ps Skall förnyas varje år

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick med 30 dagars stämpel 2010 o 2011 Dock bara ett års kort! För fem års krävs "lång visa" alltså o eller A-O non immigrant, ED

År ett Nybörjar kort sedan får man ett femårs Gäller i alla fall min Gumma

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis... Fel av mig.. Jag har ju turist visa... Menar att det inte räcker med 30 dagars som man får när man åker på kort semester

Ok så kanske det är. Jag har själv haft turistvisum när jag har gjort det så jag kan bara svara för det. Man kanske kan prova med 30 dagars stämpeln eller har du hör någon som gjort det och blivit nekad?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

År ett Nybörjar kort sedan får man ett femårs Gäller i alla fall min Gumma

Offe

Säkert om din Gumma är Thai, men pratar vi inte om falanger i detta tråd?
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok så kanske det är. Jag har själv haft turistvisum när jag har gjort det så jag kan bara svara för det. Man kanske kan prova med 30 dagars stämpeln eller har du hör någon som gjort det och blivit nekad?

Nej aldrig hört nån som testat det.. Utan få verkar de vara internationellt kort som gäller... Men jag är dålig på det här... Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick med 30 dagars stämpel 2010 o 2011 Dock bara ett års kort! För fem års krävs "lång visa" alltså o eller A-O non immigrant, ED

Missade ditt inlägg. Ja då har det i alla fall funkat med bara 30 dagars stämpel

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur många cc är uppkörningshojen på ?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...