Jump to content
IGNORERAD

En av världens vackraste och häftigaste vägsträcka-Atlanterhavsveien i Norge


Kjell

Recommended Posts

En väg som jag själv åkt på för många år sedan.Det fanns en tid för länge,länge sedan som jag "tvingade" mina nyfunna flickvänner att upptäcka ett land där min mor är född och ett land som jag betraktar som världens vackraste land :thumbsup: Denna speciella vägsträcka.,Atlanterhavsveien ligger en bit nedanför Trondheim och "has been declared the world's best road trip" En sanslöst vild och kärv natur utspelar sig här i mötet mellan land och det vilda skoningslösa havet. Den här filmen upptäckte jag på Jan Luthmans mycket trevliga blogg.

YES...2013 års sommarsemester är det jag som bestämmer resmål och då blir det utan den minsta tvekan Norge och så långt ifrån alla trendiga affärer som det bara går :crazy::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

En väg som jag själv åkt på för många år sedan.Det fanns en tid för länge,länge sedan som jag "tvingade" mina nyfunna flickvänner att upptäcka ett land där min mor är född och ett land som jag betraktar som världens vackraste land :thumbsup: Denna speciella vägsträcka.,Atlanterhavsveien ligger en bit nedanför Trondheim och "has been declared the world's best road trip" En sanslöst vild och kärv natur utspelar sig här i mötet mellan land och det vilda skoningslösa havet. Den här filmen upptäckte jag på Jan Luthmans mycket trevliga blogg.

YES...2013 års sommarsemester är det jag som bestämmer resmål och då blir det utan den minsta tvekan Norge och så långt ifrån alla trendiga affärer som det bara går :crazy::14:

Jåå, där sörde man på 90 talet! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo där har man åkt några ggr med lastbilen , mkt vackert ,men förädisk på vintern

Kan tänka mig att det kan vara otäckt när den svarta asfalten isar till och när man dessutom styr en långtradare i backen så.nä..fy fasen det blir nog lite för mycket spänning där :y7:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det ännu vackrare om man seglar upp längs Norske kusten inomskärs helt upp och förbi Nordkap till Honningsvåg. Oslagbart

Link to comment
Dela på andra sajter

En väg som jag själv åkt på för många år sedan.Det fanns en tid för länge,länge sedan som jag "tvingade" mina nyfunna flickvänner att upptäcka ett land där min mor är född och ett land som jag betraktar som världens vackraste land :thumbsup: Denna speciella vägsträcka.,Atlanterhavsveien ligger en bit nedanför Trondheim och "has been declared the world's best road trip" En sanslöst vild och kärv natur utspelar sig här i mötet mellan land och det vilda skoningslösa havet. Den här filmen upptäckte jag på Jan Luthmans mycket trevliga blogg.

YES...2013 års sommarsemester är det jag som bestämmer resmål och då blir det utan den minsta tvekan Norge och så långt ifrån alla trendiga affärer som det bara går :crazy::14:

...

Väldigt fascinerande med detta vilda hav.

Annars hoppas jag att chauffören i i klippet hade bra däck med tillräcklig profildjup eftersom han/hon verkade köra fullständigt okänsligt/omedveten(?) om de faror som par hundra ton vattenmassor på vägbanan kan åstadkomma på bara en sekund.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

En väg som jag själv åkt på för många år sedan.Det fanns en tid för länge,länge sedan som jag "tvingade" mina nyfunna flickvänner att upptäcka ett land där min mor är född och ett land som jag betraktar som världens vackraste land

Jag kan bara hålla med dig Kjell ! Norge är definitivt det vackraste land jag har besökt.Jag har kört tusentals mil i Norge på motorcykel och jag längtar tillbaka varje sommar.

Mvh Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall åka hem med min sambo första gången i maj 2013 och kanske norgeexperterna har ett tips för 2-3 dar vilket jag har bestämt.

Måste vara scandinaviens vackraste land,givetvis beroende på vad man vill se.Det här blir första sommarresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall åka hem med min sambo första gången i maj 2013 och kanske norgeexperterna har ett tips för 2-3 dar vilket jag har bestämt.

Måste vara scandinaviens vackraste land,givetvis beroende på vad man vill se.Det här blir första sommarresan.

Åk trollstigen , har åkt den flera ggr med mc, mkt fint.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall åka hem med min sambo första gången i maj 2013 och kanske norgeexperterna har ett tips för 2-3 dar vilket jag har bestämt.

Måste vara scandinaviens vackraste land,givetvis beroende på vad man vill se.Det här blir första sommarresan.

Ingen Norge expert på långa vägar men om du berättar vilken del av Norge ni tänkt er så får du säkert goda tips..

Här nedan kommer några tips där jag varit..

http://www.visitnorway.com/se/Resmal/FjordNorge/Geirangerfjorden-och-Trollstigen/Att-gora-i-trakterna-kring-Geirangerfjorden-och-Trollstigen/Sevardheter-kring-Geirangerfjorden-och-Trollstigen/

Link to comment
Dela på andra sajter

En väg som jag själv åkt på för många år sedan.Det fanns en tid för länge,länge sedan som jag "tvingade" mina nyfunna flickvänner att upptäcka ett land där min mor är född och ett land som jag betraktar som världens vackraste land :thumbsup: Denna speciella vägsträcka.,Atlanterhavsveien ligger en bit nedanför Trondheim och "has been declared the world's best road trip" En sanslöst vild och kärv natur utspelar sig här i mötet mellan land och det vilda skoningslösa havet. Den här filmen upptäckte jag på Jan Luthmans mycket trevliga blogg.

YES...2013 års sommarsemester är det jag som bestämmer resmål och då blir det utan den minsta tvekan Norge och så långt ifrån alla trendiga affärer som det bara går

Tycker nog strandvägen är från Nkpg ut till Sandviken/Kolmården är minst lika vacker som misären i Norge. ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som har varit på phuket och ska till batong vet att det är en liten backe där på kanske 50-70 meter.Jag hade hela bilen full med systrar och svågrar.

När jag hörde deras suchar och suav så bestämde jag att det ska bli norge för min sambo.Detta var fem år sedan och nästa år när vi kanske kommer

till norge är det nära sex år sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som har varit på phuket och ska till batong vet att det är en liten backe där på kanske 50-70 meter.Jag hade hela bilen full med systrar och svågrar.

När jag hörde deras suchar och suav så bestämde jag att det ska bli norge för min sambo.Detta var fem år sedan och nästa år när vi kanske kommer

till norge är det nära sex år sedan

Återkopplar till SC inlägg.

Här en film för oss som inte kan se sig mätt av dessa vackra scenerier...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...