Jump to content
Sign in to follow this  
Tujtuj

Bästa/sämsta maträtten i Pattaya/Jomtien

Recommended Posts

Tallviking

Inte jag heller. Finns väl ingen anledning att betala 4000 baht för en middag när man kan äta lika gott eller tom godare för 300 baht.

Tur för många restauranger i världen att inte alla tänker som du. Och tvärt om också för den delen

Variation är alltid att föredra.

Jive

Inte jag heller. Finns väl ingen anledning att betala 4000 baht för en middag när man kan äta lika gott eller tom godare för 300 baht.

Det kostar inga 300 Baht att stå på gatan och trycka i sej bananer så man blir mätt - och bananer är ju gott.

Sam sip sam

Det kostar inga 300 Baht att stå på gatan och trycka i sej bananer så man blir mätt - och bananer är ju gott.

Man kan tro att kenta har en slækting som brukar sitta utanfør 7-11

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

stefan5300

På Beer Corner på Soi Honey får du en präktig middag för 300 Baht och då ingår bananerna :thumbsup: .

Jive

På Beer Corner på Soi Honey får du en präktig middag för 300 Baht och då ingår bananerna :thumbsup: .

Ja, jag såg det i ett annat inlägg.

Det måste testas! :thumbsup:

Ligger det uppe vid Soi Bukkao eller i andra änden?

Edited by Jive

Sam sip sam

Ja, jag såg det i ett annat inlägg.

Det måste testas! :thumbsup:

Ligger det uppe vid Soi Bukkao eller i andra änden?

Second road ändan

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Vaxet

Har ätit på ett otal ställen i Pattaya, finns ju nästan ett mathak på var 25;te meter och ibland kan du ju få en bättre middag från en gatuvagn eller hål i väggen än på en "fin" restaurang.

Skulle aldrig betala mer än 4 - 500 Baht för en middag

Jo visst finns det massor med billig och bra mat i Thailand, inte minst hemmalagat från Fru vax uppskattar jag.

Men sedan uppskattar jag att ibland lyxa till det, Brunos, Marriot, Sheraton, Royal Cliff, Nya Hilton eller varför inte Sea Sand and Sun, har fantastiska internationella restauranger som lätt kan konkurera med europeiska stjärnkrogar.

Inte förrän man testat dessa krogar vet man ju hur gott det kan vara, att dömma ut dem utan att ha varit där känns ju lite konstigt.

Jag äter gärna Som Tam i två veckor för att sedan bli serverad det bästa av det bästa under en kväll, sådan är jag.

Jompa

Jam Taley är favoriten men oftas så går frugan och jag ner till Pattaya Tai road vid Borgen och beställer streetfood, Både billigt och kanon bra käk.

Mvh Jompa.

Kenneth4618

De ska va gött att leva. Annars kan det kvetta :thumbsup:

• Fint 1

svampen

Matahari,Beafeater & Mantra alltid bra käk!!! :thumbsup:

Lite lunch helt ok på Foodland med en glass till etterätt när man är & handlar!!

OPS: glömde sämsta Toscana halvfärdig degig pizza usel servis osv!!!!!

Edited by svampen

Peter_BKK

Beefeater är mitt favorithak. Sen har Beergarden bra mat för billig peng samt jävligt bra drinkar där.

Kan bara hålla med om att Beefeater och Beergarden är favoriter. Bästa och mysigaste seafoodrestaurang är Mom Aroy i Naklua. Seefoodrestaurangen längst ner på jomtien beachroad är ingen höjdare längre. Dock är de två grannarna bra...

Brunos kan ta och slänga sig i väggen då de höll på att köra på mig åkandes på moppe med sin foretagsmärkta SUV. De var helt klart kanondragna och sedan efter att jag hade skakat på huvudet åt dem så jagade de kapp mig och försökte preja mig av vägen. Skitbra reklam... inte... Men dom är väl bästa vännerna med polisen och kan därför skita i konsekvenserna av sitt agerande...

Siambylla är ett säkert kort, Akvavit även så... Surf Kitchen är okey men har små portioner, då är Beargarden mer prisvärt.

kenta i Bangkok

Tur för många restauranger i världen att inte alla tänker som du. Och tvärt om också för den delen

Variation är alltid att föredra.

Sant men nu pratar vi om Thailand där prisnivån i övrigt på mat är så låg att priser som Brunos blir rent skrattretande.

Jag kan inte se något annat än ren girighet ligga bakom denna prissättning för så dyrt kan det väl ända inte vara att införskaffa råvarorna till denna restaurang än till andra restauranger i Pattaya.

Rent personligen skulle jag aldrig sätta min fot hos Brunos.

Peter_BKK

Dyraste stället som jag här käka på är Sirocco i Bangkok. 34 000 baht för 4 personer. Och till saken hör att vi alla gick därifrån fortfarande hungriga så det bar i väg till MCDonalds 1-2 timmar senare. Inte ett dugg prisvärt. Fina upplägg, bra smak men mikroportioner. REKOMMENDERAS INTE... Dock blev jag och min kollega bjudna... Men vi tog i alla fall notan på MCDonalds :crazy:

Edited by Peter_BKK

ban99arne

En italienare som jag tycker är bra är Toscana som ligger på Beach Road vid soi 6/1.

På själva restaurangen så har de ingen thai mat utan bara italiensk mat. Deras hovmästare är suverän om man skall beställa vin.

Hur är Hovmästaren om man skall beställa mat?

ban99arne

Personligen föredrar jag det godaste vilket oftast smakar bättre än både det bästa och det finaste.

Vad andra tycker är gott kan ju kvetta.