Jump to content
Sign in to follow this  
Tujtuj

Bästa/sämsta maträtten i Pattaya/Jomtien

Recommended Posts

j43

Var äter man den godaste pannbiffs mackan?

Sam sip sam

Har sagt de förr o säger det igen, Max new house uppe i Naklua är väl värt ett besök.Om Flaggan e lite off så är detta nog dubbel-off för många men man ångrar sig inte om man gör ett besök.

post-3290-0-53500000-1351632275_thumb.jp

post-3290-0-28047800-1351632280_thumb.jp

post-3290-0-73306500-1351632281_thumb.jp

post-3290-0-85075100-1351632284_thumb.jp

post-3290-0-25529800-1351632286_thumb.jp

Dom köttbullarna med råstekt potatis är 10 poängare

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Sam sip sam

Då hoppas jag på en guidad tur dit när vi är på plats i ankeborg :14:

Här får du en guidad tur så länge sväng av vid soi 18 Naklua

från min HTC One X via Tapatalk 2

stefan5300

Äter ofta på Beer Corner Soi Honey mittemot Hotell Bay Breeze, en Tysk restaurang, gott och bra priser :nyam: .

mooton

En italienare som jag tycker är bra är Toscana som ligger på Beach Road vid soi 6/1.

På själva restaurangen så har de ingen thai mat utan bara italiensk mat. Deras hovmästare är suverän om man skall beställa vin.

Jive

För mej är det fyra anrättningar som "sticker ut" i Pattaya/Jomtien.

1. Köttbullarna på Max New House

2. Kalopsen på Akvavit

3. Spenatsoppan på Olivers

4. Förrättsbuffen på Olivers

Sedan är för mej Beefeater, allmänt sett, den mest prisvärda krogen även om jag tycker att deras meny är lite väl tunn och borde kompletteras lite.

Edited by Jive

Fredrik T

Äter ofta på Beer Corner Soi Honey mittemot Hotell Bay Breeze, en Tysk restaurang, gott och bra priser :nyam: .

Har ätit där. Mycket bra och prisvärt. Kan även rekommendera planksteken på Bay Breeze mittemot, som serveras på tallrik så bränn er inte...

Seaserpent

http://www.glasshouse-Pattaya.com/?lang=en

The Glass House i Jomtien är en riktigt bra restaurang med lite av varje på menyn, i huvudsak seafood och Thaimat, deras bakverk går inte av för hackor.

Edited by Seaserpent

Vaxet

3. Spenatsoppan på Olivers

4. Förrättsbuffen på Olivers

Håller med om att detta hak är bra, men frågan är hur många som hittat dit genom åren.

Antingen behöver man en guide som du hade första besöket(jag visade dig) eller så är man ute på Katoyjakt.

Hmmmm.....hur jag hittade dit första gången.......via en katoyjagande polare.

Seaserpent

Håller med om att detta hak är bra, men frågan är hur många som hittat dit genom åren.

Antingen behöver man en guide som du hade första besöket(jag visade dig) eller så är man ute på Katoyjakt.

Hmmmm.....hur jag hittade dit första gången.......via en katoyjagande polare.

Hörde att dom slåtter igen nyligen, stämmer det?

Thaiger

Thailändsk korv ska ätas i Chiang mai! Den sura varianten (tror tillomed den kallas för Chiang mai-korv) är en favorit. Vill dock aldrig få reda på vad det är som gör den så sur, tror jag skulle tvingas avstå om jag visste det...

50-åriga surfittor från Sverige :ahh::police::14:

Seaserpent

En italienare som jag tycker är bra är Toscana som ligger på Beach Road vid soi 6/1.

På själva restaurangen så har de ingen thai mat utan bara italiensk mat. Deras hovmästare är suverän om man skall beställa vin.

Al Porto är en bättre restaurang om man är sugen på italienskt, även dom har en bra vinkällare. Den ligger i på Bali Hai.

post-5349-1351672387,91_thumb.jpg

• Fint 1

stefan5300

Har ätit på ett otal ställen i Pattaya, finns ju nästan ett mathak på var 25;te meter och ibland kan du ju få en bättre middag från en gatuvagn eller hål i väggen än på en "fin" restaurang.

Skulle aldrig betala mer än 4 - 500 Baht för en middag

kenta i Bangkok

Har ätit på ett otal ställen i Pattaya, finns ju nästan ett mathak på var 25;te meter och ibland kan du ju få en bättre middag från en gatuvagn eller hål i väggen än på en "fin" restaurang.

Skulle aldrig betala mer än 4 - 500 Baht för en middag

Inte jag heller. Finns väl ingen anledning att betala 4000 baht för en middag när man kan äta lika gott eller tom godare för 300 baht.