Jump to content
Tujtuj

Bästa/sämsta maträtten i Pattaya/Jomtien

Recommended Posts

Tujtuj

Beefeeter är en av mina favoriter ,inte den billigaste men jäklig god mat.

Har för mig att jag har läst här på forumet att Beefeater har grillbuffé någon dag i veckan? Vet någon vilken dag?

spooncreek

Beefeater på soi Diana måste hamna på topplistan. Äter sällan middag där numera (ofta fullt) men deras "lunch special" för 199 baht känns klart prisvärd. Åt senast igår Beef Stroganoff med Potatismos. Mumma.

Kiss food & drink ligger bra till på sämstlistan: ångrar mig varje gång jag går dit (oftast deras restaurang på soi Diana). Billigt och snabbt, det är väl därför jag hamnar där ibland, men egentligen kan man beställa från vilket street food ställe som helst och få bättre thai-käk än där.

Sam sip sam

Nu finns det ett ställe som du absolut bör besöka Brunos. Där har dom riktigt god mat. Ligger i korsningen till Theprasitt. Sämst är väl all pizza. Ingen nämd ingen glömd

Har funnits i många år i Pattaya

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

kenta i Bangkok

Beefeater på soi Diana måste hamna på topplistan. Äter sällan middag där numera (ofta fullt) men deras "lunch special" för 199 baht känns klart prisvärd. Åt senast igår Beef Stroganoff med Potatismos. Mumma.

Kiss food & drink ligger bra till på sämstlistan: ångrar mig varje gång jag går dit (oftast deras restaurang på soi Diana). Billigt och snabbt, det är väl därför jag hamnar där ibland, men egentligen kan man beställa från vilket street food ställe som helst och få bättre thai-käk än där.

Kiss har ganska goda ham and cheese sandwiches

Vaxet

Bäst i Jomtien utan tvekan Brunos, men även om de är bra så var de bättre förr.

Ägaren är lat och har inte bytt meny på nästan 10 år, men som sagt maten är bra, men var beredd på europeiska priser, 1000 kronor per person och uppåt.

Buffe på Hotell Mariott, 750 baht, men oerhört bra kvallitet, drickat är dock dyrt, och klädstilen är proper, långbyxor och skjorta, samt klänning för damer.

Edited by Vaxet

ragson

Jag gillar Akvavits buffé på lördag - söndag.

245 Baht och man får en himla massa gott käk.

Pytt bellman, ribs, skinka, ägg-skagen, köttbullar m brunsås, pepparbiff, rostbiff, beanärssås...och en massa mera godis.

Väldigt gott och prisvärt tycker jag.

Sen finns Rim talay restaurangen på soi 18, Nakhlua vägen.

Åk hela vägen ner till stranden och stället ligger helrätt för solnedångskvällar.

Plus att maten är mkt bra! :-)

GreenValley

Ägaren är lat och har inte bytt meny på nästa 10 år, men som sagt maten är bra, men var beredd på europeiska priser, 1000 kronor per person och uppåt..

Hujedamej vad dyrt! :ahh:

ban99arne

Tycker de har ganska gott ris i Pattaya, lutfisken är väl sådär .

Joe

Har för mig att jag har läst här på forumet att Beefeater har grillbuffé någon dag i veckan? Vet någon vilken dag?

Beefeater har buffé lör-sön klockan 12-16 för 250 baht.

Mycket bra, rekommenderas!!

post-3397-0-35655200-1351623473_thumb.jp

/ Joe

• Fint 2

lellexp

Hujedamej vad dyrt! :ahh:

Det är nog med ett dyrt vin,en biff och en öl kan du nog få för 1200 - 1500 bathbiff och en ol

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

kenta i Bangkok

Bäst i Jomtien utan tvekan Brunos, men även om de är bra så var de bättre förr.

Ägaren är lat och har inte bytt meny på nästan 10 år, men som sagt maten är bra, men var beredd på europeiska priser, 1000 kronor per person och uppåt.

Buffe på Hotell Mariott, 750 baht, men oerhört bra kvallitet, drickat är dock dyrt, och klädstilen är proper, långbyxor och skjorta, samt klänning för damer.

1000 kronor???

1000 baht menar du väl??

Sam sip sam

1000 kronor???

1000 baht menar du väl??

1000 bath kostar en del förrätter där

kenta i Bangkok

1000 bath kostar en del förrätter där

Den där Bruno borde skämmas att hålla dyrare priser i Thailand än i Sverige.

Vem betalar över 4000 baht för en middag?

Vaxet

Det är nog med ett dyrt vin,en biff och en öl kan du nog få för 1200 - 1500 bathbiff och en ol

Jo det går att komma undan med denna summa, men då är det en enklare huvudrätt och en bira som gäller.

Och stället bjuder verkligen in till en förrätt, en desert och en lite virre, o.s.v., men som sagt en öl och en enklare huvudrätt, 1500 baht.

1000 kronor???

1000 baht menar du väl??

Nej 1000 kronor, vin, 3 rätters, en konjak och kaffe, kanske en fördrink och vipps 4-5000 baht.

Edited by Vaxet

Vaxet

Den där Bruno borde skämmas att hålla dyrare priser i Thailand än i Sverige.

Vem betalar över 4000 baht för en middag?

Ofta fullsatt, måste boka och nej Bruno är död sedan 15 år, drivs nu av Österikiska Freddie.

Ryssar med pengar, rika Thailändare och gormefaranger, typ Samsipsam, hittar du på denna krog.