Jump to content
IGNORERAD

Bästa/sämsta maträtten i Pattaya/Jomtien


Tujtuj

Recommended Posts

Tänkte detta kunde vara ett kul sätt att dela med sig angående vilka restauranger och maträtter man vill rekommendera och avråda från i Pattaya/Jomtien.

Mitt bästa matminne är ifrån seafood restaurangen, allra längst ner på beachroad i Jomtien, där vägen svänger 90 grader till vänster. Tror vi testade det mesta på menyn, men deras musslor med tillbehör var helt grymt goda (tack för tipset Maitan!). Hummern smakade inte direkt kattskit den heller! Rekommenderas starkt för de som gillar både seafood och "vanlig" mat!

Sämsta var, även det i Jomtien, på Siambylla där jag köpte en hamburgertallrik med mos och västkustsallad. Hamburgaren i sig smakade lite konstigt, men värst var västkustsalladen som var hemgjord och som jag blev grymt magsjuk av dagen efter. Till Siambyllas försvar (jag vet att ägaren är svensk och har vänner här på forumet) så åt jag, någon vecka tidigare, en grillad special där som smakade utmärkt!

Ytterligare en besvikelse, denna gång i Pattaya, var på Kiss Food and Drink, tvärs över gatan från parkeringen på Mike shoppings baksida. Hade förväntningar på den restaurangen då den av någon anledning ofta nämns och används som riktmärke, exempelvis på hotells kartor. Köpte en Chicken Cashewnut där vilken var helt beige i smaken. Tror iofs att mitt omdöme sänktes rätt mycket pga av stället fullkomligen kryllade av ryska turister som satt och krånglade och klagade på allt.

Kom igen nu alla! Vill ha tips och varningar så jag vet var jag ska käka nu när vi åker.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kenta i Bangkok

    19

  • Sam sip sam

    18

  • Vaxet

    11

  • Peter_BKK

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu finns det ett ställe som du absolut bör besöka Brunos. Där har dom riktigt god mat. Ligger i korsningen till Theprasitt. Sämst är väl all pizza. Ingen nämd ingen glömd

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Det mest illasmakande jag ätit i Pattaya är de där äckliga danish hot dogs som står uppsatta lite överallt.

Både löken och korven och brödet smakar apa i jämförelse med de äkta danska pölserna i danmark och för att inte tala om hamburgarna från samma stånd.

Fy fan!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss är bara bra på en sak och det är att langa fram maten snabbt. Efteråt så ångrar man att man gick dit. Har ätit på 3 av deras ställen och det är lika illa på alla.

Favoritnudelsoppan serveras utanför Tops mitt emot Jomtien Complex på Thapraya Road.

Riktigt bra pizza har New York Pizza på 3:rd Road, nästan granne med Buffalo.

Mantra som ligger i hörnet där Pattaya Beach Road börjar är väl värt ett besök, ganska dyrt men fantastikt gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Det mest illasmakande jag ätit i Pattaya är de där äckliga danish hot dogs som står uppsatta lite överallt.

Både löken och korven och brödet smakar apa i jämförelse med de äkta danska pölserna i danmark och för att inte tala om hamburgarna från samma stånd.

Fy fan!!

Glömde de där korvarna man köper i plastförpackning på seven eleven. Överhuvudtaget smakar all korv i Thailand fy fan

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Kiss är bara bra på en sak och det är att langa fram maten snabbt. Efteråt så ångrar man att man gick dit. Har ätit på 3 av deras ställen och det är lika illa på alla.

Favoritnudelsoppan serveras utanför Tops mitt emot Jomtien Complex på Thapraya Road.

Riktigt bra pizza har New York Pizza på 3:rd Road, nästan granne med Buffalo.

Mantra som ligger i hörnet där Pattaya Beach Road börjar är väl värt ett besök, ganska dyrt men fantastikt gott.

Spaghetti bolognese på Kiss URK

Link to comment
Dela på andra sajter

Överhuvudtaget smakar all korv i Thailand fy fan

Nehj Du, då har Du inte smakat riktiga korvar.

Visste du att de flesta köttmästare kom från Tyskland till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Nehj Du, då har Du inte smakat riktiga korvar.

Visste du att de flesta köttmästare kom från Tyskland till Thailand.

Jo nog vet jag att det raggas kött friskt bland tyskar i norra Pattaya :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk korv ska ätas i Chiang mai! Den sura varianten (tror tillomed den kallas för Chiang mai-korv) är en favorit. Vill dock aldrig få reda på vad det är som gör den så sur, tror jag skulle tvingas avstå om jag visste det...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alls säker på namnet men gamla Naang Nueng??( det finns en namne på Waling Street) den låg längst ner i Jomtien innan dom byggde om vägen.

Vi va ett helt gäng som åkte dit å käkade, jag va inte så jäkla hungrig så jag tog en liten gratinerad Languster. Syrrans dotter (som är kock) kollade på skalet som Langustern serverades i och sa - ät inte det där.

Men jag sa - de här e ett bra ställe ingen fara, hon svarade att det där skalet används som tallrik ( dom fyller bara på med stuvning i skalet å skickar ut det till nästa gäst efter att det har kommit tbx. till köket).

Nää sa jag inte här å började käka med god aptit.

Efter ca: 1 timme då vi lämnat Restaurangen och förflyttat oss till The Malibu show, då började kistan kännas konstig. Efter ytterligare 15 minuter sa jag till min dåvarande (som stod med ryggen mot mej) att jag måste åka hem - vänta lite sa hon och vände sej om. Hon tokstirrade på mitt likbleka och svettiga ansikte å sa bara stick.

Jag hoppade upp på flaket till polarens pickis å han drog iväg som ett skott, men ungefär mitt för Mikes på second road gick det inte längre de blev en kaskadpizza som sprutade över hela vägen.

Hur som jag låg som en märla runt muggen i två dar, sant alltså jag lämnade inte toan på två dar.

dag tre när jag började kunna gå om än på darriga ben så åkte vi tbx. till Restaurangen och hade ett allvarligt samtal med managern. Hans försök till förlåt : välj vad du vill på menyn avböjdes å det bestämdaste.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alls säker på namnet men gamla Naang Nueng??( det finns en namne på Waling Street) den låg längst ner i Jomtien innan dom byggde om vägen.

Hade personalen sjömanskostymer? I så fall var det nog Nang Nual ni var på.

Nang Nual i Jomtien var en av mina favoriter så länge den fanns, numera frossar jag gärna i skaldjur på Surf Beach Hotel.

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Är inte alls säker på namnet men gamla Naang Nueng??( det finns en namne på Waling Street) den låg längst ner i Jomtien innan dom byggde om vägen.

Vi va ett helt gäng som åkte dit å käkade, jag va inte så jäkla hungrig så jag tog en liten gratinerad Languster. Syrrans dotter (som är kock) kollade på skalet som Langustern serverades i och sa - ät inte det där.

Men jag sa - de här e ett bra ställe ingen fara, hon svarade att det där skalet används som tallrik ( dom fyller bara på med stuvning i skalet å skickar ut det till nästa gäst efter att det har kommit tbx. till köket).

Nää sa jag inte här å började käka med god aptit.

Efter ca: 1 timme då vi lämnat Restaurangen och förflyttat oss till The Malibu show, då började kistan kännas konstig. Efter ytterligare 15 minuter sa jag till min dåvarande (som stod med ryggen mot mej) att jag måste åka hem - vänta lite sa hon och vände sej om. Hon tokstirrade på mitt likbleka och svettiga ansikte å sa bara stick.

Jag hoppade upp på flaket till polarens pickis å han drog iväg som ett skott, men ungefär mitt för Mikes på second road gick det inte längre de blev en kaskadpizza som sprutade över hela vägen.

Hur som jag låg som en märla runt muggen i två dar, sant alltså jag lämnade inte toan på två dar.

dag tre när jag började kunna gå om än på darriga ben så åkte vi tbx. till Restaurangen och hade ett allvarligt samtal med managern. Hans försök till förlåt : välj vad du vill på menyn avböjdes å det bestämdaste.

Jag sket ner mig på en songtaew en gång så skiten rann nerför benet strax intill Tops.Ganska så skamligt då man dessutom satt inklämd mellan två riktiga sötnosar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeeter är en av mina favoriter ,inte den billigaste men jäklig god mat.

Har för mig att jag har läst här på forumet att Beefeater har grillbuffé någon dag i veckan? Vet någon vilken dag?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater på soi Diana måste hamna på topplistan. Äter sällan middag där numera (ofta fullt) men deras "lunch special" för 199 baht känns klart prisvärd. Åt senast igår Beef Stroganoff med Potatismos. Mumma.

Kiss food & drink ligger bra till på sämstlistan: ångrar mig varje gång jag går dit (oftast deras restaurang på soi Diana). Billigt och snabbt, det är väl därför jag hamnar där ibland, men egentligen kan man beställa från vilket street food ställe som helst och få bättre thai-käk än där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns det ett ställe som du absolut bör besöka Brunos. Där har dom riktigt god mat. Ligger i korsningen till Theprasitt. Sämst är väl all pizza. Ingen nämd ingen glömd

Har funnits i många år i Pattaya

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Beefeater på soi Diana måste hamna på topplistan. Äter sällan middag där numera (ofta fullt) men deras "lunch special" för 199 baht känns klart prisvärd. Åt senast igår Beef Stroganoff med Potatismos. Mumma.

Kiss food & drink ligger bra till på sämstlistan: ångrar mig varje gång jag går dit (oftast deras restaurang på soi Diana). Billigt och snabbt, det är väl därför jag hamnar där ibland, men egentligen kan man beställa från vilket street food ställe som helst och få bättre thai-käk än där.

Kiss har ganska goda ham and cheese sandwiches

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst i Jomtien utan tvekan Brunos, men även om de är bra så var de bättre förr.

Ägaren är lat och har inte bytt meny på nästan 10 år, men som sagt maten är bra, men var beredd på europeiska priser, 1000 kronor per person och uppåt.

Buffe på Hotell Mariott, 750 baht, men oerhört bra kvallitet, drickat är dock dyrt, och klädstilen är proper, långbyxor och skjorta, samt klänning för damer.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Akvavits buffé på lördag - söndag.

245 Baht och man får en himla massa gott käk.

Pytt bellman, ribs, skinka, ägg-skagen, köttbullar m brunsås, pepparbiff, rostbiff, beanärssås...och en massa mera godis.

Väldigt gott och prisvärt tycker jag.

Sen finns Rim talay restaurangen på soi 18, Nakhlua vägen.

Åk hela vägen ner till stranden och stället ligger helrätt för solnedångskvällar.

Plus att maten är mkt bra! :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ägaren är lat och har inte bytt meny på nästa 10 år, men som sagt maten är bra, men var beredd på europeiska priser, 1000 kronor per person och uppåt..

Hujedamej vad dyrt! :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att jag har läst här på forumet att Beefeater har grillbuffé någon dag i veckan? Vet någon vilken dag?

Beefeater har buffé lör-sön klockan 12-16 för 250 baht.

Mycket bra, rekommenderas!!

post-3397-0-35655200-1351623473_thumb.jp

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hujedamej vad dyrt! :ahh:

Det är nog med ett dyrt vin,en biff och en öl kan du nog få för 1200 - 1500 bathbiff och en ol

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...