Jump to content
IGNORERAD

Bästa/sämsta maträtten i Pattaya/Jomtien


Tujtuj

Recommended Posts

Sam sip sam
Gå in på soien precis i hörnet på Buffalobar och sen ligger den på vänster sidan ett par hundra meter in i soien, och maten var helt ok sist jag åt där, men jag har inte vart där sedan den nya ägaren tog över.

 

edit: soien heter Bong Koch 3 och kallas för Soi Buffalo

Har åkt en del på den soien och missat den helt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kenta i Bangkok

    19

  • Sam sip sam

    18

  • Vaxet

    11

  • Peter_BKK

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har åkt en del på den soien och missat den helt

Den hette Burapha Sunshine tidigare och hade både Svenska o Norska flaggor hängandes, så den är lätt att se

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Gå in på soien precis i hörnet på Buffalobar och sen ligger den på vänster sidan ett par hundra meter in i soien, och maten var helt ok sist jag åt där, men jag har inte vart där sedan den nya ägaren tog över.

 

edit: soien heter Bong Koch 3 och kallas för Soi Buffalo

 

 

tittade alltid på motsatt sida därav att jag missat den he he ,jäkla brudar

Link to comment
Dela på andra sajter

in på soien precis i hörnet på Buffalobar och sen ligger den på vänster sidan ett par hundra meter in i soien, och maten var helt ok sist jag åt där, men jag har inte vart där sedan den nya ägaren tog över.

edit: soien heter Bong Koch 3 och kallas för Soi Buffalo

 

Jag testade Kulles Krog för ett par timmar sen. Pannbiff med lök som var helt OK för det facila priset av 159 battingar. :thumbsup:

 

Fritz..

 

Edit: Ni som vet var "The Castle" ligger så är det där ni ska svänga in. :heat:   :crazy:

http://www.the-castle-Pattaya.com/

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

in på soien precis i hörnet på Buffalobar och sen ligger den på vänster sidan ett par hundra meter in i soien, och maten var helt ok sist jag åt där, men jag har inte vart där sedan den nya ägaren tog över.

 

Jag testade Kulles Krog för ett par timmar sen. Pannbiff med lök som var helt OK för det facila priset av 159 battingar. :thumbsup:

 

Fritz..

 

Edit: Ni som vet var "The Castle" ligger så är det där ni ska svänga in. :heat:   :crazy:

http://www.the-castle-Pattaya.com/

 

Fritz..

 

 

Schysst, ska försöka ta mig dit och testa jag också under den närmsta veckan.

Den här tråden vore det för övrigt kul om vi som håller till i Pattaya kunde hålla liv i, och tipsa varandra om bra/dåliga restauranger. 

 

p.s. Tror din "vägbeskrivning" var bättre än min  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
Har åkt en del på den soien och missat den helt

Det är en genväg som jag hatar det finns åtta  (8) :ahh: 

jävla bumpers på den vägen, Men Doktor Ingers

restaurang har man testat, en liten hörnkrog

med pannkakor och annat gott. Såg att den var

till salu för nått halvår sen men visste inte att den

var såld, självklart ska den testas vid nästa resa. :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gulasch soppa och schnitzel, det har jag inte ätit sen igårkväll, på Beergarden i Bkk...

 

De två rätterna gör de rätt bra på "Surf Kitchen" i Jomtien också, de gör en massa bra där, även thaislafs mmmm.

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g293919-d1131043-Reviews-Surf_Kitchen-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Om en vecka äter jag nog där igen.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och åt lunch på en liten fransk restauarang på 3rd road/Soi Buffalo idag. Och såg då att det på samm soi låg en "Kulles Krog". Hade ingen koll på den, hyfsat nyöppnat som det verkar. Någon som provat?

 

Är inte detta Nilles, ägaren till http://www.thailandsforum.se , mors gamla ställe?

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Var och åt lunch på en liten fransk restauarang på 3rd road/Soi Buffalo idag. Och såg då att det på samm soi låg en "Kulles Krog". Hade ingen koll på den, hyfsat nyöppnat som det verkar. Någon som provat? Är inte detta Nilles, ägaren till http://www.thailandsforum.se , mors gamla ställe?
Det borde vara det.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Absolut sämsta maträtten i hela Asien fick jag hos Lasse på Globetrotter. Beställde fläsk med löksås.

Fick in någon konstig anrättning med kokta fläskbitar och en löksås med la grande mjöl-klumpar och knappt någon lök. Men plus till hans Midsommarbuffe med många mumsiga sill-inläggningar.

 

Bästa rätten i Pattaya står mellan Two Lions Pizza och Beefeaters Entrecote, Bearnaisesås och potatisgratäng.

 

Inte många krogar varken i Sverige eller någon annanstans som klarar av att steka/grilla en Entrecote precis som

jag vill ha den. Dvs rare inte medium rare utan riktigt blodig med en god stekyta utanpå. Men stor eloge till Beefeaters som lyckas varje gång!!! 

 

Bakis...då vinner Two Lions  alla Pizza med extra ost.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

2004 Two Lions flundra med lime-sås, kunde inte ha gjort den

 

bättre själv .  Dessutom gratis som tack för hjälpen med ett

 

icke fungerande wi-fi.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Men stor eloge till Beefeaters som lyckas varje gång!!!
Det är det som är fint med Beefeater att de har en jämn kvalite på sina rätter.
Link to comment
Dela på andra sajter

ja ska man gå efter deras stekta potäter så var det inte mkt att hänga i julgran

 

......var de oskalade?      :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dominos pizza 3 road.. Har precis försökt äta upp pizza helvete. Nä nä nä det var nog den sämsta pizzan hittils i Pattaya. 2 possitiva saker, pizzan var riktigt tunn och så fick jag en choklad muffin som i alla fall tog bort smaken av pizza helveten. Varför jag inte klagade? Tog med den hem och åt 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Bäst, Beefeater!

Absolut sämst hela tiden, Kiss!

Pizza, jag gillar Siambylla och de stenugnsbakade på Soi Lenkii.

Vill man äta thai och Farangmat på samma ställe så röstar jag på Surf Kitchen i Jomtien.

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Absolut sämst hela tiden, Kiss!

 

Kan inte annat än hålla med dig. Gnetstället #1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut sämst hela tiden, Kiss!
 

 

Tycker Kiss har bra thaimat

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Akvavit i Jomtien levererar, sen finns det väl mer att önska av svenkställena...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

News Cafe vid Thappraya Rd Jomtien har jävligt bra mat. Aldrig blivit besviken. Håller News och Beefeater som bästa ställena. Akvavit får godkänt men inte mycket mer.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Akvavit i Jomtien levererar, sen finns det väl mer att önska av svenkställena...

Rock on!

inte mkt att hänga i julgran helkass mat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...
12 minuter sedan, skrev samet:

 

Nu blir jag nyfiken. Känner bara till Mr. Max på Soi Post Office. Italienskt...

 

Var finns denna Max i Naklua? Vad är det för käk? 

 

On ‎2012‎-‎10‎-‎31 at 00:06, skrev Sam sip sam:

 

Här får du en guidad tur så länge sväng av vid soi 18 Naklua

 

 

 

 

 

 

från min HTC One X via Tapatalk 2

 

 

 Den fantastiskt härlige Sam sip sam gjorde en vägbeskrivning dit, själv har jag dock aldrig varit där...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...