Jump to content
IGNORERAD

Behöver du hjälp med visa?


Benzmansåklart

Recommended Posts

Benzmansåklart

Hej om det är så att du beöver hjälp med detta så känner jag denna dam som kan hjälpa till med det .

post-3954-0-29193200-1351091766.jpg

post-3954-0-29193200-1351091766.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    10

  • ban99arne

    3

  • Baa

    3

  • Kollba

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej om det är så att du beöver hjälp med detta så känner jag denna dam som kan hjälpa till med det .

Vad kan hon göra som är så fantastiskt ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan hon göra som är så fantastiskt ?

Hjälpa till med visum så klart! Framgick inte det kanske ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälpa till med visum så klart! Framgick inte det kanske ?

Vilken hjälp?.vad är så svårt med ett visum?

-Vilka visum hjälper hon till med visum till Thailand eller visum för Thailändare till andra länder?

-Och vad kan hon göra som inte en normalbegåvad människa kan göra själv?

-Och hjälpa till?..är det inte något hon tar betalt för, eller är det välgörenhet?

Mystiken tätnar!

Framgick det inte kanske! :thumbsup:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan hon göra som är så fantastiskt ?

Hon kan tjäna pengar på folk som klarar inte att fylla en blankett så klart. Det finns många liknande skojare i Thailand

har min fru berättat. De utnyttjar det att folk kan inte läsa och skriva och suger ut stålar.

När min fru sökte visa första gången så var hon och boka biljet och frågade om försäkring så

fick hon många erbjudande om hjälp med visa till Sverige och allt annat rund omkring som skulle vara så

krångligt enligt alla rådgivare. Det skulle inte kosta så mycket kanske bara 25 tusen bath om allt

gick bra och farang har ju pengar så det blir inget problem att betala.

Tom. i samma huset som ambassaden finns i BKK så fans det folk som ville hjälpa henne billigt.

Very cheep only for you special prize today. Ni vet.

Eftersom min fru är inte dum så lyssnade hon inte utan vi fixade allt själva. HaHa :14::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä... Ni har missförstått.

Så fort ordet "madam" finns med i bilden så handlar det om spådomar.

Hon spår typ av visa, tid innan det är klart mm... Kanske hon tom klarar att spå UT.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kan tjäna pengar på folk som klarar inte att fylla en blankett så klart. Det finns många liknande skojare i Thailand

har min fru berättat. De utnyttjar det att folk kan inte läsa och skriva och suger ut stålar.

När min fru sökte visa första gången så var hon och boka biljet och frågade om försäkring så

fick hon många erbjudande om hjälp med visa till Sverige och allt annat rund omkring som skulle vara så

krångligt enligt alla rådgivare. Det skulle inte kosta så mycket kanske bara 25 tusen bath om allt

gick bra och farang har ju pengar så det blir inget problem att betala.

Tom. i samma huset som ambassaden finns i BKK så fans det folk som ville hjälpa henne billigt.

Very cheep only for you special prize today. Ni vet.

Eftersom min fru är inte dum så lyssnade hon inte utan vi fixade allt själva. HaHa :14::crazy:

Attans då...jag som hade hoppas på lite genuin välgörenhet.och kanske till och med "ett glatt avslut" för den som önskade ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mastercard kan jag hjälpa till med ,skicka kort å pinkod:D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Benzmansåklart

Med alla dessa inteligeta och vällfylada svar om detta så nödgas jag att säja, väför lägga in något på detta forum vart nog sissta gång .

Ni som inte fattar det så finns det ett gäng människor med en för liten tex pension för att få Retvisa då kan hon hjälpa till med det...

Men överlever bättre med dom pengarn här en i sitt förra land...

Link to comment
Dela på andra sajter

Med alla dessa inteligeta och vällfylada svar om detta så nödgas jag att säja, väför lägga in något på detta forum vart nog sissta gång .

Ni som inte fattar det så finns det ett gäng människor med en för liten tex pension för att få Retvisa då kan hon hjälpa till med det...

Men överlever bättre med dom pengarn här en i sitt förra land...

Bra ett svar!

På vilket sätt kan hon hjälpa de med liten pension, kryphål, eller andra genvägar till visum?

Edit: Att du fick den typen av svar var väl inte så konstigt, när du endast lägger ut en bild och beskriver det som "hjälp med visa", jag har ett gäng med visit-kort från så kallade "visa-konsulter"...men det ger ju inte så mycket att scanna dem och lägga ut dem här utan beskrivning, finns ju 100 tals av dessa hjältar!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni kloka män visste hur många idi*ter det finns som inte ens kan fylla i en hotellbokning, för dem skulle nog en sådan här hjälp vara guld värd.

Under de år jag bott i Thailand har jag fått så många frågor om ditt o datt beträffande visumfrågor att man stundtals undrar om folk i allmänhet blivit analfabeter, så, visst finns det behov av 'madamer' som kan hjälpa vilsna faranger, eljest hade väl inte dessa funnits.

Kloke >Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni kloka män visste hur många idi*ter det finns som inte ens kan fylla i en hotellbokning, för dem skulle nog en sådan här hjälp vara guld värd.

Under de år jag bott i Thailand har jag fått så många frågor om ditt o datt beträffande visumfrågor att man stundtals undrar om folk i allmänhet blivit analfabeter, så, visst finns det behov av 'madamer' som kan hjälpa vilsna faranger, eljest hade väl inte dessa funnits.

Kloke >Baa

Exakt. pga av att folk inte är läskunninga finns det ju 1000-tals av dessa hjältar, ofta av olika grad av seriösitet..men de som erbjuder ljusskygga tjänster, typ fixar visa på oriktiga grunder etc etc bör man kanske undvika.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är normalbegåvad och en ganska erfaren resenär. Jag måste erkänna att de thailändska visumreglerna är väldigt krångliga och att ansöka om ett visum omständigt. Jag är inte förvånad att det finns folk som är beredda att betala en slant för att slippa den oro och ångest som det kan betyda att behöva oroa sig för att inte få stanna i landet som man hoppats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. pga av att folk inte är läskunninga finns det ju 1000-tals av dessa hjältar, ofta av olika grad av seriösitet..men de som erbjuder ljusskygga tjänster, typ fixar visa på oriktiga grunder etc etc bör man kanske undvika.

Sannare ord går inte att få, dessutom, har du hamnat i klorna på dessa sitter du i en rävsax emedan dom har en hållhake på den som 'lånat' bankboken med de 4 eller 800 tusenlapparna i, det är nämligen så det går till med fulingar i banken som byter ut sidan med namn för några tusen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är normalbegåvad och en ganska erfaren resenär. Jag måste erkänna att de thailändska visumreglerna är väldigt krångliga och att ansöka om ett visum omständigt. Jag är inte förvånad att det finns folk som är beredda att betala en slant för att slippa den oro och ångest som det kan betyda att behöva oroa sig för att inte få stanna i landet som man hoppats.

Det enda du behöver göra är att ta de papper du tror du behöver, knalla in till mig.polisen, visa vad du har, OBS, ansök inte utan fråga, fattas det ett eller fler dokument talar dom om det, har du allt är det bara att fylla i blanketten på plats.

Lätt som en plätt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda du behöver göra är att ta de papper du tror du behöver, knalla in till mig.polisen, visa vad du har, OBS, ansök inte utan fråga, fattas det ett eller fler dokument talar dom om det, har du allt är det bara att fylla i blanketten på plats.

Lätt som en plätt!

Så har jag också förstått det hela, har sällan hört att de med rent mjöl i påsen har problem.

Helt rätt att de utan försörjningsförmåga nekas, eller ifrågasätts när de söker visum, de bidrar ju knappast till landets utveckling utan blir oftast förr eller senare ett bekymmer för myndigheter, då de oftast saknar medel för sjukvård, hemtransport etc etc!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som inte fattar det så finns det ett gäng människor med en för liten tex pension för att få Retvisa då kan hon hjälpa till med det...

Men överlever bättre med dom pengarn här en i sitt förra land...

Nu är ju frågan om Retvisa betyder rätt visa eller rättvisa.

Oavsett vilket så är det ju vissa regler som styr vilket visa man kan få (rätt visa) och de krav som ställs är lika för alla (rättvisa).

Att ge sig in i en cirkus med visa på lånad bankbok eller liknande knep är lite väl vanskligt och inget jag skulle vilja ägna mig åt eftersom det i slutänden kan bli synnerligen dyrt och förmodligen få mig utvisad för all framtid.

Jag har alltid varit skeptisk till madammer vare sig det handlar om spådomar eller annat. Att sen annonsera här på MPR är väl lite tårta på tårta eftersom här finns en inbyggd gedigen kunskapsbank (alla gamla sura gubbar) om just visa till Thailand.

Om man bara kan sålla bort alla "jag tycker" och "jag tror att" och hitta några svar som verkar trovärdiga, samtidigt som man läser innantill på ambassadens hemsida, så borde man komma ganska långt.

Fylla i blanketter kan vara krångligt men även då kan man (gratis) utnyttja gubbdatabasen på MPR.

Innan någon nu går i taket så ger jag mig själv rätten att skriva "gubbar" eftersom jag själv numera hör till den kategorin.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen? I Sverige eller i Thailand?

"Levnadsintyg" gissar jag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ett svar!

På vilket sätt kan hon hjälpa de med liten pension, kryphål, eller andra genvägar till visum?

Edit: Att du fick den typen av svar var väl inte så konstigt, när du endast lägger ut en bild och beskriver det som "hjälp med visa", jag har ett gäng med visit-kort från så kallade "visa-konsulter"...men det ger ju inte så mycket att scanna dem och lägga ut dem här utan beskrivning, finns ju 100 tals av dessa hjältar!

Ni skall nog söka hjälp på annat håll, kontakta närmsta vårdcetral för tidsbokning.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni skall nog söka hjälp på annat håll, kontakta närmsta vårdcetral för tidsbokning.

Dr Arne

Vårdcentral?.. Vad har de att göra med visum?

Hur tänkte doktor Mugg nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårdcentral?.. Vad har de att göra med visum?

Hur tänkte doktor Mugg nu?

Ni verkar vara i behov av annan hjälp innan Ni konsulterar Madame Visa.

Förmodligen behöver Ni även hjälp med att tolka ovanstående.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni verkar vara i behov av annan hjälp innan Ni konsulterar Madame Visa.

Förmodligen behöver Ni även hjälp med att tolka ovanstående.

Dr Arne

Vilken typ av hjälp?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken typ av hjälp?

Lite svårt att ställa en säker diagnos via nätet men en provtagning och lite tester reder säkert ut era frågetecken.

Medtag urinprov.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...