Jump to content
IGNORERAD

Facebook - är du för eller emot?


Oregistrerad

Har du sida på Facebook?  

201 röster

  1. 1. Har du sida på Facebook?

    • Nej, det kommer jag aldrig skaffa.
      68
    • Nej, men jag kan eventuellt tänka mig det framöver.
      13
    • Ja, det har jag.
      88
    • Ja, fast jag har funderat på att gå ur.
      32


Recommended Posts

Ursäkta en okunnig, men vad menas med TV?

Tallviking eller Twitter kanske från en nästan lika okunnig :)

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    23

  • Tommy

    13

  • Soengsang

    9

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

DN idag;

 

Enligt ny statistik från .SE tillbringar den svenska genomsnittsanvändaren tre timmar i veckan på sociala nätverk på internet.
För unga är surftiden längre – 12–25 åringar spenderar en dryg timme per dag medan äldre (56–85 år) surfar på sociala nätverk en timme i veckan. Mest aktiva är flickor i åldersgruppen 16–25 år.
Facebook är enligt undersökningen Sveriges mest besökta sociala nätverk, 66 procent av internetanvändare över 12 år besöker tjänsten.

På Twitter och Instagram ökar aktiviteten ju yngre man är. Generellt är kvinnor mer aktiva än män på Instagram, medan skillnaden är mindre på Facebook och Twitter

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Facebook bra.

 

Gonatt.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är emot (eller kanske inte)..

Ett exempel från verkligheten är följande:..

 

Min bror ringde mig och sa att han hade bildat en "Facebookgrupp" så vi kunde ha en kusinträff...

"Alla var med men du har ju inte Facebook, så jag var ju tvungen att ringa dig"...

 

Ja fan va hemskt att du behövde ringa din storebror och faktiskt prata med mig!

Mannen som räddat dig från all skit, så att du kan ha en underbar familj idag.

 

Otacksamhet är dess namn..

 

 

 

Ja det är konstigt här i datorvärlden.

 

Forr i tiden kopte man en påse kanelsnäckor eller en rulle ballerinakex åkte hem till en kompis och han/hon fick koka kaffe. Nu for tiden koper man en dator och mejlar kompisen som bor i samma trappuppgång

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder FB som admin-vektyg för vår stora golfgrupp med 55 medlemmar,det är en sk.stängd grupp där jag lägger ut bana och startider samt redovisar resultat löpande och annat som kan vara intressant.Har även kontakt med släkt och vänner i Sverige,men då på det öppna FB,tänker dock på vad jag skriver samt visar.

Link to comment
Dela på andra sajter

FB är ett utmärkt media om man har familj eller vänner runt om i Världen, men inget som passar mig, Jag skriver på MPR och TV, men jag håller kontakt med familj och vänner IRL. En del människor kan sitta i samma villa och "Facebooka" med varandra

 

Jag förstår inte riktigt resonemanget om att vara för eller mot Facebook och ställa det i ett motsatsförhållande till att träffa människor i verkligheten? Det är ungefär som att säga att man är mot mobiltelefoner eftersom man då inte träffar människor i verkligheten.

 

Facebook är ett komplement till att träffa människor i verkligheten och inte en ersättning. 

 

Sen kan jag hålla med om att det gått för långt ibland och att personer lever hela sitt liv via Facebook - men det tror jag mer har med personen att göra än att Facebook i grunden skulle vara något negativt. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl helt OK om man vill hålla kontakten med gamla kompisar som flyttat långväga härifrån ,,,, men att ha sina arbetskamrater på vänlistan som man ändå nöter på varje dag känns ogagneligt.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan jag hålla med om att det gått för långt ibland och att personer lever hela sitt liv via Facebook - men det tror jag mer har med personen att göra än att Facebook i grunden skulle vara något negativt. 

 

 

 

Alltså, inget ont i själva mediet, tanken bakom applikationen -

problemet är att inte alla människor mår bra av den. Detta bottnar inte i att websidan i sig är dålig, utan att vissa människor inte klarar av att hantera användandet.

 

Skulla man kunna tolka det som så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel med Facebook i sig som kommunikationsmedlel.

 

Problemet är att Facebook förstås måste tjäna pengar, och det gör man på diverse listiga sätt. Typ att vänner berättar att man köpt en viss produkt och tycker den är jättebra. Av en händelse flashar då Facebook upp en annons för en lokal butik som säljer just denna produkt till bra pris.

 

Detta får mig att må illa, så jag använder inte Facebook.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel med Facebook i sig som kommunikationsmedlel.

 

Problemet är att Facebook förstås måste tjäna pengar, och det gör man på diverse listiga sätt. Typ att vänner berättar att man köpt en viss produkt och tycker den är jättebra. Av en händelse flashar då Facebook upp en annons för en lokal butik som säljer just denna produkt till bra pris.

 

Detta får mig att må illa, så jag använder inte Facebook.

 

Herr Chang har talat.

Jag använder Facebook, men har aldrig råkat ut för det du beskriver.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel med Facebook i sig som kommunikationsmedlel.

 

Problemet är att Facebook förstås måste tjäna pengar, och det gör man på diverse listiga sätt. Typ att vänner berättar att man köpt en viss produkt och tycker den är jättebra. Av en händelse flashar då Facebook upp en annons för en lokal butik som säljer just denna produkt till bra pris.

 

Detta får mig att må illa, så jag använder inte Facebook.

 

Herr Chang har talat.

 

Ähhh ha nu lite selektiv syn och var lite maipenrai.

 

Det fenomen du beskriver finns ju tex även här på forumet, fast i lite mildare form än vad du påstår existera på FB.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Facebook, men har aldrig råkat ut för det du beskriver.

 

OK, jag tror dig. Jag bara refererar till diverse artiklar jag läst om Facebook. Jag har inga egna erfarenheter, så jag borde väl hålla käft ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähhh ha nu lite selektiv syn och var lite maipenrai.

 

Det fenomen du beskriver finns ju tex även här på forumet!

 

Ja, för all del. Men nu var ju frågan om man gillar Facebook eller inte.

 

Jag gillar inte Facebook. Nog sagt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör ni Firefox så installera tillägget "Lightbeam" så bygger den en karta med alla andra siter och tredjepartsleverantörer som är kopplade och spårar vad ni gör på de hemsidor ni surfar på

 

MPR har 15 företag runt om som den länkar till

 

post-3404-0-18032100-1383049612.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag tror dig. Jag bara refererar till diverse artiklar jag läst om Facebook. Jag har inga egna erfarenheter, så jag borde väl hålla käft ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Aha då förstår jag -  men du ska inte tro på allt klickhororna skriver om Facebook  ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, inget ont i själva mediet, tanken bakom applikationen -

problemet är att inte alla människor mår bra av den. Detta bottnar inte i att websidan i sig är dålig, utan att vissa människor inte klarar av att hantera användandet.

 

Skulla man kunna tolka det som så?

 

Jag håller helt klart med. Personer som alltid berättade om alla detaljer i sitt fantastiska liv för alla i sin närhet gör nu samma sak på Facebook. Fast fördelen med Facebook är att man då enkelt kan "blockera" dem så att man slipper se det  :)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller helt klart med. Personer som alltid berättade om alla detaljer i sitt fantastiska liv för alla i sin närhet gör nu samma sak på Facebook. Fast fördelen med Facebook är att man då enkelt kan "blockera" dem så att man slipper se det  :)

 

/Krille

Patetiskt...

ett visst intresse verkar finnas, för att dela med sej av vad man gjort, ätit, dricker och gör just nu, "Dagens ditt och datt", saker man gjort för 10 år sen och som man anser vara preskriberat, som tjejer man haft, hotell man spytt i... även på öppna forum som detta...

 

Så varför vägra Facebook?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken ork eller tid att hälsa på släkten stup i kvarten så de får nöja sig med lite bilder från mitt liv där nere istället och nått

årligt besök..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Patetiskt...

ett visst intresse verkar finnas, för att dela med sej av vad man gjort, ätit, dricker och gör just nu, "Dagens ditt och datt", saker man gjort för 10 år sen och som man anser vara preskriberad, som tjejer man haft, hotell man spytt i... även på öppna forum som detta...

 

Så varför vägra Facebook?

 

 

MVH Tommy

 

Fast om du läser mina andra inlägg förstår du nog att jag inte är mot Facebook trots att det finns "Facebookmissbrukare".

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast om du läser mina andra inlägg förstår du nog att jag inte är mot Facebook trots att det finns "Facebookmissbrukare".

 

/Krille

Var väl mer riktat till en viss moderator...

 

HC.

 

Idag kom min yngsta farbror och  mina två yngsta kusiner till vår restaurang på överraskningsbesök, de hade adressen från FB.

SKOJ!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

FB är ju till vad man vill att det är. Finns massa info från folk och företag som vill förmedla vad de gjort eller ska göra. Kostar inget, Ser inget negativt i detta.

 

Man kan ställa in en massa saker, vad som delas bl.a.

 

Kanske dött om fem år men nu är det som gäller.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...