Jump to content
IGNORERAD

Facebook - är du för eller emot?


Oregistrerad

Har du sida på Facebook?  

201 röster

  1. 1. Har du sida på Facebook?

    • Nej, det kommer jag aldrig skaffa.
      68
    • Nej, men jag kan eventuellt tänka mig det framöver.
      13
    • Ja, det har jag.
      88
    • Ja, fast jag har funderat på att gå ur.
      32


Recommended Posts

Okunskap? Det må vara hänt att just du inte avslöjar så mycket, men du kan väl inte förneka att många avslöjar för mycket?

Herr Chang har talat.

<för att citera herrns eget favorituttryck, man tar sig for pannan, om du hela tiden skulle utgå från den som gör det felet att tro på ärlighet sa ska du nog återgå till papper o penna! Fast egentligen ar inte det heller säkert för nån kan ju sprätta upp brevet! Personligt meddelande IRL med säkerhetsavtånd mot avlyssning kanske vore något!

Det är klart att det finns de som avslöjar förmycket,men det betyder väl för fan inte att ALLA måste göra samma dumhet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    23

  • Tommy

    13

  • Soengsang

    9

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inte FB och tänker heller inte skaffa. Vill jag nån kompis nåt så mejlar jag,

eller ringer detfunkar bra. FB är helt överflödigt för min del.

Några här skriver att det är bra att skriva på FB när man är på

semester och man kan lägga ut semesterbilder. Tänk då på

att det är många kriminella som också har FB. Era hus eller

era lägenheter kan vara tomma när ni kommer hem.

Undrar hur många som har upplevt detta hemska IRL

jag vet 2 st

Men även om Du inte har Facebook så kanske Dina kriminella kompisar får veta att Du är på resa och tömmer Ditt hem!!!!

Hur ska de gåååå???

Link to comment
Dela på andra sajter

Men även om Du inte har Facebook så kanske Dina kriminella kompisar får veta att Du är på resa och tömmer Ditt hem!!!!

Hur ska de gåååå ???

Du har totalt missuppfattat detta, vad jag menade var att 2 st som jag känner

flyktigt har kommit hem till tömda hus efter att de skrivit om sin semester på FB.

Jag har inga kriminella kompisar, bara så du vet.

Jag ville bara varna de som är för naiva och lägger ut allting, de kan drabbas hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

Gillar du att fläka ut ditt privata liv på Facebook?

Herr Chang har talat.

Ja, det må vara hänt att jag kan styra vilka andra personer som kan läsa min sida.

Jag kan dock inte hindra Facebook från att snoka reda på allt om mig... och sno åt sig alla bilder och text jag skriver.

Tanken på det tilltalar mig inte. Har du läst användarvillkoren pigge01?

Våga vägra Facebook!

Herr Chang har talat.

Utan att egentligen känna dej (vi har träffats några gånger) tror jag jag vet mer om dej via forummen än vad någon kan luska ut om mej via mina Facebook inlägg.

Gillar du att fläka ut dej på forum, utan nån koll alls om vilka som läser?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte FB och tänker heller inte skaffa. Vill jag nån kompis nåt så mejlar jag,

eller ringer detfunkar bra. FB är helt överflödigt för min del.

Några här skriver att det är bra att skriva på FB när man är på

semester och man kan lägga ut semesterbilder. Tänk då på

att det är många kriminella som också har FB. Era hus eller

era lägenheter kan vara tomma när ni kommer hem.

Undrar hur många som har upplevt detta hemska IRL

jag vet 2 st

Schyssta kompisar!

Med vänlig hälsning,

Du har också missuppfattat det hela, att det ska vara så svårt med svenska

2 st som jag känner har blivit drabbade av kriminella, efter att skrivit för mycket på FB

Det är alltså inte mina kompisar som har utfört det hela.

Det har säkert hänt ett stort antal ggr att folk har drabbats av inbrott när man varit bortrest

och skrivit om detta på FB, eftersom jag känner till 2 fall.

Ni får använda FB till vad i vill men tänk på att många oärliga bevakar FB m.fl sidor

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Du har också missuppfattat det hela, att det ska vara så svårt med svenska

2 st som jag känner har blivit drabbade av kriminella, efter att skrivit för mycket på FB

Det är alltså inte mina kompisar som har utfört det hela.

Det har säkert hänt ett stort antal ggr att folk har drabbats av inbrott när man varit bortrest

och skrivit om detta på FB, eftersom jag känner till 2 fall.

Ni får använda FB till vad i vill men tänk på att många oärliga bevakar FB m.fl sidor

Hej.

Det var ett litet skämt med anspelning på att default är att statusen publiceras till vänner.

Så dina kompisar får skaffa bättre kompisar eller hålla koll på vilka dom publicerar till.

mvh

post-5592-0-56466600-1351164733.png

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ju inte FB, så jag är inte så insatt i alla

finesser. De drabbade jag talar om hade tydligen lagt

ut till alla, så att ovälkomna gäster kom på besök.

Kan man inte med FB så bra kan nog tråkigheter

inträffa, tyvärr

Ha det så bra med FB :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ju inte FB, så jag är inte så insatt i alla

finesser. De drabbade jag talar om hade tydligen lagt

ut till alla, så att ovälkomna gäster kom på besök.

Kan man inte med FB så bra kan nog tråkigheter

inträffa, tyvärr

Ha det så bra med FB :thumbsup:

Det gäller att tänka sig för både en och två gånger på ALLA ställen där man delar personlig info eller liknande.

Tyvärr är många så godtrogna i vad de gör, tex skickar sina konto/kort/inlogg på mail.

Samma med FB, var så privat det bara går, om man nu har för avsikt att dela privat info där. Inga vänners vänner etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, med tanke på omröstningen kan man ju konstatera att det verkar vara hasip hasip. Just nu i alla fall.

Nu är ju inte jag på något sätt FB motståndare, jag menar enbart att det inte är något som intresserar mig.

Jag menar, 600 miljoner människor kan ju inte ha fel.eller...?

Sedan är det väl kanske inte så konstigt att det finns baksidor, just därför att det är så stort.

Link to comment
Dela på andra sajter

There are currently 6.8 million Facebook members in Thailand – about 12 percent of the population of 63.5 million and one percent of Facebook’s global population. As there are close to 25 million Internet users in Thailand – nearly 30 percent of all internet users are Facebook fans.

Eller översatt;

Det finns för närvarande 6,8 miljoner FB medlemmar i Thailand - ca 12 procent av befolkningen på 63,5 miljoner samt 1 procent av FB globala befolkning.

Det finns närmare 25 miljoner internetanvändare i Thailand - ca 30 procent av alla internetanvändare är FB fans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att egentligen känna dej (vi har träffats några gånger) tror jag jag vet mer om dej via forummen än vad någon kan luska ut om mej via mina Facebook inlägg.

Gillar du att fläka ut dej på forum, utan nån koll alls om vilka som läser?

MVH Tommy

Nja, jag tror att jag avslöjat mest för de som jag träffat IRL, till exempel på forumträffar. Inte så mycket på forumet.

Jag kan lägga ut mitt tillfälliga thailändska mobilnummer här, men skulle aldrig lägga ut mitt svenska mobilnummer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att tänka sig för både en och två gånger på ALLA ställen där man delar personlig info eller liknande.

Tyvärr är många så godtrogna i vad de gör, tex skickar sina konto/kort/inlogg på mail.

Samma med FB, var så privat det bara går, om man nu har för avsikt att dela privat info där. Inga vänners vänner etc.

Du har helt rätt där

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tror att jag avslöjat mest för de som jag träffat IRL, till exempel på forumträffar. Inte så mycket på forumet.

Jag kan lägga ut mitt tillfälliga thailändska mobilnummer här, men skulle aldrig lägga ut mitt svenska mobilnummer.

Herr Chang har talat.

Fast ditt hemnummer samt riktiga namn m.m. gick att luska fram med den info du har gett här på maipenrai ;-)

OnT: använder FB spontant för kontakt med avlägsna vänner. Bara massa svammel som inet är till värde för ngn =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ditt hemnummer samt riktiga namn m.m. gick att luska fram med den info du har gett här på maipenrai ;-)

OnT: använder FB spontant för kontakt med avlägsna vänner. Bara massa svammel som inet är till värde för ngn =)

Ja, kanske det. Om man är riktigt duktig detektiv ;) Jaja, gjort är gjort. Det står i vart fall inte i klartext på detta forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Okunskap?

Det må vara hänt att just du inte avslöjar så mycket, men du kan väl inte förneka att många avslöjar för mycket?

Herr Chang har talat.

Ett misstag som en del gör är ju att de berättar att de skall åka utomlands.

Väl där så postar de bildbevis på att de har kommit fram ordentligt och talar indirekt om att nu är ingen hemma.

Eventuella inbrottstjuvar gnuggar händerna över informationen att det är fritt fram att åka dit för att ta för sig.

Och liknande typ av omedveten lösöresreklam förekommer ju även här på Mpr .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett misstag som en del gör är ju att de berättar att de skall åka utomlands.

Väl där så postar de bildbevis på att de har kommit fram ordentligt och talar indirekt om att nu är ingen hemma.

Eventuella inbrottstjuvar gnuggar händerna över informationen att det är fritt fram att åka dit för att ta för sig.

Och liknande typ av omedveten lösöresreklam förekommer ju även här på Mpr .

Ja, live och direkt kanske inte är så lyckat. Säkert bättre att vänta med rapportering tills man är hemma igen.

Fast nog lite extremt att vänta 21 månader innan man avslutar sin bildtråd ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det gäller att tänka sig för både en och två gånger på ALLA ställen där man delar personlig info eller liknande.

Tyvärr är många så godtrogna i vad de gör, tex skickar sina konto/kort/inlogg på mail.

Samma med FB, var så privat det bara går, om man nu har för avsikt att dela privat info där. Inga vänners vänner etc.

Fast ditt hemnummer samt riktiga namn m.m. gick att luska fram med den info du har gett här på maipenrai ;-)

OnT: använder FB spontant för kontakt med avlägsna vänner. Bara massa svammel som inet är till värde för ngn =)

Ett misstag som en del gör är ju att de berättar att de skall åka utomlands.

Väl där så postar de bildbevis på att de har kommit fram ordentligt och talar indirekt om att nu är ingen hemma.

Eventuella inbrottstjuvar gnuggar händerna över informationen att det är fritt fram att åka dit för att ta för sig.

Och liknande typ av omedveten lösöresreklam förekommer ju även här på Mpr .

Jag föreslår att vi inför ett chiffer. En sorts Enigma maskin, fast enklare som alla medlemmar skall ha.

Det skall vara så invecklat att inte kreti och pleti begriper, men så enkelt att man kan skriva trots att man har några stöl och en sommarlätt innanför västen.

Jag börjar spåna på en krypteringsvariant omedelbums.

Hm, just nu säger omröstningen att det är 50 / 50 för och emot Facebook. Coolt.

post-6637-0-09368700-1354214477.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag föreslår att vi inför ett chiffer. En sorts Enigma maskin, fast enklare som alla medlemmar skall ha.

Det skall vara så invecklat att inte kreti och pleti begriper, men så enkelt att man kan skriva trots att man har några stöl och en sommarlätt innanför västen.

Jag börjar spåna på en krypteringsvariant omedelbums.

Hm, just nu säger omröstningen att det är 50 / 50 för och emot Facebook. Coolt.

post-6637-0-09368700-1354214477.jpg

det räcker nog med Clion-chiffer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ett misstag som en del gör är ju att de berättar att de skall åka utomlands.

Väl där så postar de bildbevis på att de har kommit fram ordentligt och talar indirekt om att nu är ingen hemma.

Eventuella inbrottstjuvar gnuggar händerna över informationen att det är fritt fram att åka dit för att ta för sig.

Och liknande typ av omedveten lösöresreklam förekommer ju även här på Mpr .

Om man har inbrottstjuvar bland sina vänner så kanske man ska byta bekanstskapskrets?

yne9ujuv.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har inbrottstjuvar bland sina vänner så kanske man ska byta bekanstskapskrets?

yne9ujuv.jpg

Med vänlig hälsning,

Själv har jag enbart tjuvar, banditer och annat löst folk som vänner. Vilka ska jag då ha som vänner på fejjan?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Snacka om jämt lopp, fifty-fifty eller kanske bättre hasip-hasip!

 

Min gissning hade nog varit att en majoritet av de röstande på MPR skulle vara för FB, eller man kanske skall säga gilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara kul att veta hur många det är av dom som är emot som har testat överhuvudtaget.

Jag tycker det är ett grymt bra sätt att ha kontakt med gammla kompisar och såna som bor långt bort.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Facebook och har inget emot det ! Har bara lagt till personer som jag verkligen känner och skriver bara inlägg när jag tycker att jag har något vettigt att komma med . Men det blir en del påhitt med några personer , där vi har lite som sport att driva med varandra och vara underfundig . Men det är på en hjärtlig nivå och brukar att uppskattas av en del andra som betraktar detta . Så jag tar inte Facebook på så stort allvar och jag använder det inte till att imponera på andra. För det känns som om att det är vad många använder Facebook till , att försöka att marknadsföra en tillrättalagd bild av sig själva och sitt liv . Och jag har inte mycket till liv för Facebook att sälja vidare , så jag är inte orolig där heller . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Facebook är grymt bra!

Jag har tex fått kontakt med gamla vänner sen 9-onde klass, det år då barndommen splittrades och vi gick olika vägar, allt från dikesgrävare till direktörer...

Fantastiskt!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5349-1379023453,81_thumb.jpg

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...