Jump to content
IGNORERAD

Facebook - är du för eller emot?


Oregistrerad

Har du sida på Facebook?  

201 röster

  1. 1. Har du sida på Facebook?

    • Nej, det kommer jag aldrig skaffa.
      68
    • Nej, men jag kan eventuellt tänka mig det framöver.
      13
    • Ja, det har jag.
      88
    • Ja, fast jag har funderat på att gå ur.
      32


Recommended Posts

Ja, alla vet vi ju hur stora Facebook är.

Skapat 2004. Fler än 600 miljoner aktiva användare. Den mest använda sociala nättjänsten i världen.

Facebook köper nu upp andra bolag. O.s.v o.s.v...

Hur är det, har du sida på Facebook?

Jag har det inte och har heller inte för avsikt att skapa sida.

Jag har inget emot Facebook, men har själv inget intresse i det.

Jag är inte intresserad av att lägga ut vad jag gör, tycker och tänker till alla vänner - och kanske andra också.

Däremot trivs jag som fisken i vattnet här. Det är en begränsad skara människor, vi delar ett starkt intresse för Thailand, vi ses ibland och gaggar lite ihop.

Är man tvungen att finnas på Facebook för att "vara med". För att få reda på vad som händer och veta vad "alla pratar om"?

Vad tycker du? Är Facebook en fluga och kommer självdö inom en överskådlig tid? Eller blir det kanske precis tvärtom?

post-6637-0-87523900-1351070232.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    23

  • Tommy

    13

  • Soengsang

    9

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har ingen sida på Facebook.

Jag är inte på något sätt emot. Det lockar mig helt enkelt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Är mest glad att jag inte köpte aktier i bolaget, nere på 50% av introduktionspriset nu. Idag är ju värdet på en aktie inte vad bolaget är värt idag utan baserar sig mer på förväntad utveckling av värdet, det säger väl en del?

Link to comment
Dela på andra sajter

  1. FB eller MPR?

Ingen storre skilnad, du valjer ju sjalv vad du skriver eller publicerar,

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Facebook passar mej bra.

Roligt att se vad vänner och bekanta gör. Semesterbilder, resturangtips etc...

När man själv är på resande fot är det lättare att publicera lite bilder som vänner och bekanta kan kolla på eller inte kolla på,

än att skicka vykort och grejs man höll på med på 80-talet. En del är väldigt intresserade och en del bryr sig inte det minsta.

Man väljer ju själv vad man publicerar och vad man läser..

Men för eller emot ... är som att säga att man är för eller emot hammare. Verktyget finns och man kan använda det om man vill..

Sen kan man ju ha synpunkter på om det är bra eller dåligt att Facebook är så marknadsledande som socialt media även om twitter och instagram också är med i bilden. Jag bryr mej inte.

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är med på FB, men har inte förstått grejen med det eller vad men ska ha det till så är kanske inloggad 5-6 gånger/år.

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sitter mest och läser vad folk skriver på FB.

Sedan blir jag uppriktigt sagt förbannad och irriterad på dessa löjliga uppdateringar innehållandes en massa hjärtan, "styrke kram", "kraaaaaaaam", "a men guuu vad snygg du är".

Dessutom dessa feministpack till släktingar som man tydligen har som genast tycker en massa när en kvinna har gjort något som är helt normalt att göra.

Dessa "puss älskling" och annat kärlekstrams som vuxna medelålders människor sysslar med, ja vad fan ska man säga. :nono:

Med andra ord, en sida som tar fram det äkta genuina hatet inom mig.

Så Facebook är alltså helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, alla vet vi ju hur stora Facebook är.

Skapat 2004. Fler än 600 miljoner aktiva användare. Den mest använda sociala nättjänsten i världen.

Facebook köper nu upp andra bolag. O.s.v o.s.v...

Hur är det, har du sida på Facebook?

Jag har det inte och har heller inte för avsikt att skapa sida.

Jag har inget emot Facebook, men har själv inget intresse i det.

Jag är inte intresserad av att lägga ut vad jag gör, tycker och tänker till alla vänner - och kanske andra också.

Däremot trivs jag som fisken i vattnet här. Det är en begränsad skara människor, vi delar ett starkt intresse för Thailand, vi ses ibland och gaggar lite ihop.

Är man tvungen att finnas på Facebook för att "vara med". För att få reda på vad som händer och veta vad "alla pratar om"?

Vad tycker du? Är Facebook en fluga och kommer självdö inom en överskådlig tid? Eller blir det kanske precis tvärtom?

post-6637-0-87523900-1351070232.jpg

Du saknar alternativet "Gilla den här omröstningen om du också tycker något över huvudtaget"

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en sida som en kompis har

Det fanns mycket som jag var intreserad av Bla gla bilder av mig skälv

Jag ska aldrig lägga ut något skälv eller som jag fått av kompisar

Därför har jag inget än Tycker ej om deras policy att de äger allt du publicerar

Offe

Röstade nej men evuntellt senare

Link to comment
Dela på andra sajter

Facebook har jag såklart.

Använder det dels som en anslagstavla för mina gig.

Och sen är det kul att se vad folk man inte umgås längre pysslar med, gamla klasskompisar, jobbarkompisar mm.

Brukar också dyka upp en massa roliga grupper, tex "vi som var i raggarsvängen på 70-80 talet i Falun".

Kommer upp fina gamla bilder och minnen väcks till liv. Kompisars kompisar förr i tin kommenterar, jättekul!

Sen det där med spel och appar. Man kan ju trimma facebook som man vill.

Bara att ta bort det man inte vill se eller dölja det.

Jag ser inga somhelst problem med det faktiskt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är ju ändå att när något är så stort så kan det medföra viss makt.

Läser idag i METRO att TV4 skall sänka ljudnivån på reklamavbrotten efter att tiotusentals Facebook användare gått samman och protesterat.

.återstår bara att vända sig till alla andra 100 kanaler..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också en facebooksida,som jag tittar in på dagligen.Har kontakt med mina barn och barnbarn i Sverige,förutom övrig släkt och vänner.Allt är ju inte heller offentligt och används FB med förstånd så ser inte jag några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Facebook och har återknutit gamla bekantskaper där samt håller kontakt med släkt och vänner.

En gammal kollega visade sej ha en fru fån Thailand och har precis fått hit frugans barn till Sverige.

Vi träffades på MPR träffen i slottskogen (den där när det var ett annat Thaikalas där samtidigt) och umgås sedan dess, hans plastdöttrar är i samma ålder som våra barn och de trivs tillsammans.

I helgen blir det Thaimiddag hos dem, trevligt, tack Facebook.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ej facebook,och kommer ej att skaffa.Gränsen är nådd då du måste tala om att du ska till affären för att skaffa mat.Är inte intresserad och har inte tid att tala om för alla vad jag ska göra.Vägra facebook!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen Facebook och har ingen avsikt att skaffa något liv på nätet heller.

Försöker hellre ha ett normalt liv utanför internet, istället för en massa fejkvänner på bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stängde av mitt FB konto för ett år sedan, använder Twitter en del.

Har inget direkt förtroende för vare sig FB eller Google+

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...