Jump to content
IGNORERAD

Facebook - är du för eller emot?


Oregistrerad

Har du sida på Facebook?  

201 röster

  1. 1. Har du sida på Facebook?

    • Nej, det kommer jag aldrig skaffa.
      68
    • Nej, men jag kan eventuellt tänka mig det framöver.
      13
    • Ja, det har jag.
      88
    • Ja, fast jag har funderat på att gå ur.
      32


Recommended Posts

Varför det?

Gillar du att fläka ut ditt privata liv på Facebook?

Herr Chang har talat.

Varför inte? Har man inget att skämmas över kan jag inte se några problem med det. Hellre det än att snacka högt om ditten datten i sin mobil där alla kan höra som vissa gör. Som tidigare skrivits går det ju dessutom bra att välja själv vilka man fläker ut sitt privatliv till.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    23

  • Tommy

    13

  • Soengsang

    9

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, det må vara hänt att jag kan styra vilka andra personer som kan läsa min sida.

Jag kan dock inte hindra Facebook från att snoka reda på allt om mig... och sno åt sig alla bilder och text jag skriver.

Tanken på det tilltalar mig inte. Har du läst användarvillkoren pigge01?

Våga vägra Facebook!

Herr Chang har talat.

Men att Apple vet allt om dig är ok? :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att Apple vet allt om dig är ok? :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Apple vet inte allt om mig, och dom säljer definitivt inte vidare det dom har till någon annan.

Något som bland annat Google och Facebook ser som en lysande affärsidé. Men det bekymrar väl inte dig... gratis är gott!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det må vara hänt att jag kan styra vilka andra personer som kan läsa min sida.

Jag kan dock inte hindra Facebook från att snoka reda på allt om mig... och sno åt sig alla bilder och text jag skriver.

Tanken på det tilltalar mig inte. Har du läst användarvillkoren pigge01?

Våga vägra Facebook!

Herr Chang har talat.

Du vet att lägger du en bild på Internet så är den förlorad!!

Det kvittar var du lägger den så kan någon sno den.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skaffat Facebok men alldrig använt mer än tittat på andras bilder.

Själv har jag varken skrivit eller lagt in bilder.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog också bort min FB sida, det blev för jobbigt, nya vänförfrågningar stup i ett. Tycker det är roligare att umgås med mina vänner "In the real World"

IRL faller fetbort (ord jag lart mig pa FB av yngre slaktingar) da jag bor i Thailand och slakt o gamla vanner i Sverige, alltsa ingen semesterfluga for mig!

FB blir vad användaren använder det till..

Jag finner FB väldigt användbart vid mina resor, för kontakt med familj släkt och vänner.

18 vänner har jag på FB, och det är bara dom som är viktiga flör mig.

Dom 18 vännerna älskar att följa mig på FB, när jag är i Thailand.., och jag blir uppdaterad om läget hemma.

Sen kan FB bli som en drog för många, och det spårar ur.

Det är man själv ansvarig för.

Leif

AMEN

Bara en fluga, det kommer snart att försvinna. Internet i allmänhet och FB i synnerhet...

HaHa, trodde jag med pa 80 talet.....IT alltsa!

Varför det?

Gillar du att fläka ut ditt privata liv på Facebook?

Herr Chang har talat.

Men pa MPR gar det bra?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

IRL faller fetbort (ord jag lart mig pa FB av yngre slaktingar) da jag bor i Thailand och slakt o gamla vanner i Sverige, alltsa ingen semesterfluga for mig!

AMEN

HaHa, trodde jag med pa 80 talet.....IT alltsa!

Men pa MPR gar det bra?

Nej, det är inte bättre på MPR. Tycker du jag fläker ut hela mitt liv på MPR? Bara en så enkel sak som mitt riktiga namn?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte bättre på MPR. Tycker du jag fläker ut hela mitt liv på MPR? Bara en så enkel sak som mitt riktiga namn?

Herr Chang har talat.

Tjaaa, tror du inte du ar ratt latt att kanna igen IRL, och vad namnet betraffar ar det inget battre skydd pa MPR (om man skulle vilja) an pa FB, man kan ju fejka det man inte vill skylta med!

For ovrigt haller jag pa den personliga friheten att fa valja och den galler alla, vilket man gillar FB,MPR elleSD med for den delen, aven om jag inte sympatiserar respekterar jag andras val och later det vara UP2U sa lange ingen ror min familj!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitten på nittiotalet sade de flesta i min omgivning, att någon privat dator och internet skulle dom aldrig skaffa, med stolthet i rösten.

Alla vet hur det gick sen...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Facebook sida men har gått ur två gånger men besluttat att hoppa på igen.

Jag använder den för kontakter med svenska vänner men har kastat ut dom flesta Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaaa, tror du inte du ar ratt latt att kanna igen IRL, och vad namnet betraffar ar det inget battre skydd pa MPR (om man skulle vilja) an pa FB, man kan ju fejka det man inte vill skylta med!

For ovrigt haller jag pa den personliga friheten att fa valja och den galler alla, vilket man gillar FB,MPR elleSD med for den delen, aven om jag inte sympatiserar respekterar jag andras val och later det vara UP2U sa lange ingen ror min familj!

Ja, men nu menar jag ju stollar som anger sitt namn, adress och kanske rentav personnummer. Man berättar också om sina barn och övrig släkt.

Helt aningslösa personer som Facebook uppskattar!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

Gillar du att fläka ut ditt privata liv på Facebook?

Herr Chang har talat.

Fläker är fel ord.

Jag väljer psis själv vad jag vill ha ut där, finns inget tvång nånstans.

Verkar som alla FBmotståndare tror att det man måste lägga upp 100% om dej själv och visa upp det hela tiden.

Inget kan vara mer fel än det antagandet.

Man kan styra FB som man vill om man bara tar sej några minuter och lär sej verktygen.

Såna kommentarer som "våga vägra facebook" visar bara på okunskap.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att Apple vet allt om dig är ok? :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Det är värre med Google. De vet mer än äpple :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläker är fel ord.

Jag väljer psis själv vad jag vill ha ut där, finns inget tvång nånstans.

Verkar som alla FBmotståndare tror att det man måste lägga upp 100% om dej själv och visa upp det hela tiden.

Inget kan vara mer fel än det antagandet.

Man kan styra FB som man vill om man bara tar sej några minuter och lär sej verktygen.

Såna kommentarer som "våga vägra facebook" visar bara på okunskap.

Okunskap? Det må vara hänt att just du inte avslöjar så mycket, men du kan väl inte förneka att många avslöjar för mycket?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men nu menar jag ju stollar som anger sitt namn, adress och kanske rentav personnummer. Man berättar också om sina barn och övrig släkt.

Helt aningslösa personer som Facebook uppskattar!

Herr Chang har talat.

Adress och personnr är ju rätt oslugt, men namnet är ju lite av poängen med FB.

Kanske mer korkade de som har sina "profiler" vidöppna så vem som helst kan ta del av vad som skrivs där...det är nog dessa aningslösa personer som FB uppskattar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har inte FB och tänker heller inte skaffa. Vill jag nån kompis nåt så mejlar jag,

eller ringer detfunkar bra. FB är helt överflödigt för min del.

Några här skriver att det är bra att skriva på FB när man är på

semester och man kan lägga ut semesterbilder. Tänk då på

att det är många kriminella som också har FB. Era hus eller

era lägenheter kan vara tomma när ni kommer hem.

Undrar hur många som har upplevt detta hemska IRL

jag vet 2 st

Schyssta kompisar!

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, det må vara hänt att jag kan styra vilka andra personer som kan läsa min sida.

Jag kan dock inte hindra Facebook från att snoka reda på allt om mig... och sno åt sig alla bilder och text jag skriver.

Tanken på det tilltalar mig inte. Har du läst användarvillkoren pigge01?

Våga vägra Facebook!

Herr Chang har talat.

What you give is what they get, på MPR likasom på Facebook!

Skillnaden är att här kan ALLA läsa vad du skriver och vad du postar medans du styr det helt på Facebook.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

What you give is what they get, på MPR likasom på Facebook!

Skillnaden är att här kan ALLA läsa vad du skriver och vad du postar medans du styr det helt på Facebook.

Du har ju tillexempel givit ut ALL information om dig själv här till ALLA!

Eller åtminstånde tillräckligt för att din identitet är 15 sekunder iväg.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

What you give is what they get, på MPR likasom på Facebook!

Skillnaden är att här kan ALLA läsa vad du skriver och vad du postar medans du styr det helt på Facebook.

Med vänlig hälsning,

Synd, hade det funnits grupper och foran i den form de presenterades från början, så hade man själv kunnat styrt det själv! :thumbsup:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

What you give is what they get, på MPR likasom på Facebook!

Skillnaden är att här kan ALLA läsa vad du skriver och vad du postar medans du styr det helt på Facebook.

Med vänlig hälsning,

Ja, vi bör införa grupper/fora.

Då kan man själv välja vilka som ska läsa och modda det hela själv.

EDIT:

T var tydligen före

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Fläker är fel ord.

Jag väljer psis själv vad jag vill ha ut där, finns inget tvång nånstans.

Verkar som alla FBmotståndare tror att det man måste lägga upp 100% om dej själv och visa upp det hela tiden.

Inget kan vara mer fel än det antagandet.

Man kan styra FB som man vill om man bara tar sej några minuter och lär sej verktygen.

Såna kommentarer som "våga vägra facebook" visar bara på okunskap.

Jag hade FB och postade en hel del både bilder och text, tröttnade på alla meningslösa inlägg som god natt och sitter på toaletten. I slutet var det inte många som syntes på min vägg. Det var egentligen två saker som fick mig att döda mitt FB konto, FB uppdaterar användaravtalet och helt plötsligt ligger sånt som man satt till privat öppet, att allt lagras och vad dom använder informationen till.

Men visst finns det flera positiva sidor med FB.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

vägrade fb bra länge men det är ett bra vektyg för att hålla kontakt med polare som bor utomlands, nu när de flesta av mina thaipolare har skaffat fb så är det ett bekvämt sätt att hålla kontakten

har rensat o kastat ut en del som bara halkat in o satt inställningar så att bara mina närmaste kan se vissa grejer

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade FB och postade en hel del både bilder och text, tröttnade på alla meningslösa inlägg som god natt och sitter på toaletten. I slutet var det inte många som syntes på min vägg. Det var egentligen två saker som fick mig att döda mitt FB konto, FB uppdaterar användaravtalet och helt plötsligt ligger sånt som man satt till privat öppet, att allt lagras och vad dom använder informationen till.

Men visst finns det flera positiva sidor med FB.

Var lite restriktiv med de som du godkänner. börjar det bli doktor mugg med skithus och liknande så är det väl bara att delita dem, eller sätta på ignore!

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okunskap? Det må vara hänt att just du inte avslöjar så mycket, men du kan väl inte förneka att många avslöjar för mycket?

Herr Chang har talat.

visst är det så. Många människor skickar ut aldelles för mkt info enligt mitt eget tycke.

Men det är väl upp till dom? Jag lägger mej inte i vad folk gör varken IRL eller på facebook, knasbollar finns det överallt.

Jag brukar säga att folk får göra vafan dom vill, sålänge dom inte slår mej, rånar mej, eller våldtar mej, hehe.

Och på FB kan ja dölja sånt som jag inte gillar, då kommer det inte i flödet.

Sen kan jag gå in på den personen när jag vill för att kolla vad som händer.

En sån lyx har man inte i IRL tyvärr...

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utmärkt ställe att hålla kontakt med folk som är ute och reser tex i Thai som man kan bestämma möteplats vart man ska träffas på resan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...