Jump to content
IGNORERAD

Dagturer till burma


pm64

Recommended Posts

Det går bussar med visa-run till Mae Sai varje dag.

4 timmar dit, 1 timme i Tachileik, Burma och 4 timmar tillbaka.

Närmaste öppna gränsposteringen från Chiang Mai.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok,trodde väl de brukar vara mycket med resebyråer,dock så är de ej nåt visa run vi är intresserade av

Link to comment
Dela på andra sajter

ok,trodde väl de brukar vara mycket med resebyråer,dock så är de ej nåt visa run vi är intresserade av

Som sagt det finns mängder med dagturer, Du hinner och handla äkta kopior i Tachileik, eller åka lite rund och se dig om.Turer går från tidig morgon

kommer hem på kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter ju intressant... någon som vet om man kan åka med inhyrd bil och thailändsk chaufför in i Burma?

Jag vet att för Laos krävs några speciella papper för bilen man åker med, men vad gäller för Burma?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visum till Burma får man vid gränsen..14 dagar... kostar 500 B. Att köra egen bil funkar säkert... bara man har med sig bilboken. Skulle nog passa mig även om det gick, med tanke på trafikmiljön. Säkrast är nog att köpa en paketresa, av något bussbolag i Chiang Mai.

Efter gränsövergången står det massor med säljare av olika utflyktsmål . Har själv åkt med Burma TuK TuK på lite tempelbesök .

Går kanske att hitta någon auktoriserad chafför i den gruppen som kan köra runt några dagar

Annars går ju som sagt bussar dagligen upp till gränsen från Chiang Mai

post-8853-0-33200600-1351053445.jpg

post-8853-0-33200600-1351053445.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

I Tachilek blev jag med familj överrösta medförsäljare av som ville sälja flickor, marlboro cigaretter som igentligen är burmesiska skitcigaretter etc etc. Det är spännade på ett sätt att vara där men också en annan stäming än på andra sidan bron i MaeSai i Thailand.

Det finns en bra restaurang nere precis till vänster om bronpå thaisidan. Kul att sitta och käka där och se på floden och människorna som går över bron. Bra käk, bira, de vanliga thaistänkarna finns också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...