Jump to content
MaiChai

Läser ni böcker nuförtiden?

Recommended Posts

Fritz

Jag läser bara kriminalare. Har just avslutat Jo Nesbös Polis som jag läst förr men väl värd att läsa igen. Nu har jag börjat Med Leif GW Perssons Den siste detektiven och har redan skrattat högt flera gånger. GW har en humor i sina böcker som jag gillar starkt.

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
21 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag läser bara kriminalare. Har just avslutat Jo Nesbös Polis som jag läst förr men väl värd att läsa igen. Nu har jag börjat Med Leif GW Perssons Den siste detektiven och har redan skrattat högt flera gånger. GW har en humor i sina böcker som jag gillar starkt.

Jo GW e go, speciellt om Bäckström är med.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Niro

letar efter en eboksläsare, men hittar bara Kindler här i Thailand och den kan inte läsa ePub filer. Kobo eller Pocketbook är vad jag vill ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
mooton
15 timmar sedan, skrev Niro:

letar efter en eboksläsare, men hittar bara Kindler här i Thailand och den kan inte läsa ePub filer. Kobo eller Pocketbook är vad jag vill ha.

Du kan göra om epub filerna till mobi med olika program. Jag anänder Calibre till det. En stor nackel med kindle är att man inte kan låna böcker på bibloteket här i sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Niro
5 minutes ago, mooton said:

Du kan göra om epub filerna till mobi med olika program. Jag anänder Calibre till det. En stor nackel med kindle är att man inte kan låna böcker på bibloteket här i sverige.

Ja jag tänkte att om man ändå skaffar bokläsare är det bra om den klarar biblioteksböcker också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2
4 timmar sedan, skrev Niro:

Ja jag tänkte att om man ändå skaffar bokläsare är det bra om den klarar biblioteksböcker också.

Varför måste du ha en bokläsare, kan du inte läsa själv?😉

• Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
5 timmar sedan, skrev audirs2:

Varför måste du ha en bokläsare, kan du inte läsa själv?😉

Boa varning på den ;)

• Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
41 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Boa varning på den ;)

Jo ibland behöver man en boaläsare men kompatibiliteten (fick kolla stavningen på den) verkar det vara lite värre med ;) 

• Ge karma 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Changnoi

Tragiskt med vuxna människor utan handikapp som använder ljudböcker. Vem vill ha sagor upplästa för sig över 10 års ålder ?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mr_Martin
8 hours ago, Changnoi said:

Tragiskt med vuxna människor utan handikapp som använder ljudböcker. Vem vill ha sagor upplästa för sig över 10 års ålder ?

När man kör bil t.ex. är en ljudbok mer praktisk finns väll andra fall också, men i de flesta fall håller jag med om att läsa är snabbare och bättre.

/Martin

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Joe
On 12/4/2018 at 2:56 PM, Niro said:

Jag använder Kindle eller iBooks, Kindle är bättre tycker jag och Amazon har betydligt fler böcker att välja på.

Sen kan man ju välja om man vill köpe en dedikerad ebok-läsare eller man läser i telefonen eller paddan. Jag använder alla tre alternativen...

Skall man ladda ner(från diverse onämnbara siter) så får man oftast ner epub formatet som inte är kompatibelt med Kindle.

Då använder jag denna siten: https://ebook.online-convert.com/convert-to-mobi

Detta fungerar perfekt!

/ Joe

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Joe
10 hours ago, Changnoi said:

Nu var det ju inte ljudböcker som Niro undrade över, utan ebok-läsare. Då läser man alltså boken digitalt, man lyssnar inte på den...

/ Joe

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Niro
15 hours ago, Joe said:

Jag använder Kindle eller iBooks, Kindle är bättre tycker jag och Amazon har betydligt fler böcker att välja på.

Sen kan man ju välja om man vill köpe en dedikerad ebok-läsare eller man läser i telefonen eller paddan. Jag använder alla tre alternativen...

Skall man ladda ner(från diverse onämnbara siter) så får man oftast ner epub formatet som inte är kompatibelt med Kindle.

Detta fungerar perfekt!

/ Joe

Det är just en fysik eboks-läsare jag letat efter. Svårt att hitta annat än Kindle i Thailand men har för mig att jag sett Kobo någonstans men kommer inte ihåg var.

Har fram tills nu läst böcker i telefonen men vill vidga mina vyer och har hör mycket bra om E-ink och vill prova det. Kanske att jag ska vidga mina vyer ännu mer och ladda ner böcker från den där onämnbara sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
31 minuter sedan, skrev Niro:

Det är just en fysik eboks-läsare jag letat efter. Svårt att hitta annat än Kindle i Thailand men har för mig att jag sett Kobo någonstans men kommer inte ihåg var.

Har fram tills nu läst böcker i telefonen men vill vidga mina vyer och har hör mycket bra om E-ink och vill prova det. Kanske att jag ska vidga mina vyer ännu mer och ladda ner böcker från den där onämnbara sidan.

Lazada?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
mooton
20 timmar sedan, skrev Joe:

Detta fungerar perfekt!

/ Joe

Du får gärna nämna några sidor där man kan hitta lite böcker, om du inte vill skriva här, skicka PM :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy