Jump to content
IGNORERAD

Farliga Phuket I Aftonbladet


Naam jai

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Det finns nya bungalows billigare än så i Phuket lika stora lika fina på mycket attraktiva ställen runt om på ön.

Duger det inte så bara åk upp till Khao lak , där finns det ännu billigare och ännu bättre lägen att bo på.

Och på 7eleven kostar det väll lika mycket att handla om den ligger i Pattaya eller i Phuket. Endaste problemet är dessa förbannade Tuk Tuk

som tar hutlösa priser. Bor hellre i Phuket än i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    12

  • Baa

    10

  • Up2You

    10

  • Herr Chang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag trivs bra i Phuket då man känner en massa folk där. Är ytterst sällan i Patong för jag tycker det blir too much,därför håller jag mig i lungna Chalong och Rawai mest,men ibland blir det Karon och Kata ochså för att hälsa på vänner som bor där.

Tror jag vet vem du är...du är Göteborgare va?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får du ge för ett sånt här rum i Phuket för en månad? Ska vi (2 vuxna 1 barn) åka upp till Maitans från Hotellet till Jomtien, tar väl cirka 20-30min med grisbilen. Hoppa vi på Soi buakao/Pattaya Klang, har vi tur så kostar det oss 30 tbh dit, annars får vi byta bil och slanta 30 tbh till. Det blir ingen billig historia om man skulle åka taxi lika mycket som vi gör. Som nån sa, så är jag också lat. :)

22k tbh månaden.

var hittar man detta ställe?

Letar efter bra ställe runt jul o nyår..

Pm gärna adressen.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Tuk Tuk priserna är skyhöga i Phuket och jag kan förstå alla familjer och dom som inte kan eller vågar sig ut på vägarna med egena transportmedel att det blir väldigt dyrt med och resa runt med tuk tuk varje dag. Tycker det är förjävligt att dom kör med dom priserna. I Bangkok kan jag åka för 20-40 bath en bra sträcka men tuk tuk,men i phuket så kostar det 200-600 bath mellan byarna som karon,kata och Patong...2 år sen på nyårsafton var vi o fira i Patong och sen på kvällen när vi skulle hem till Karon så kostade tuk tuk enkel väg 1000 bath..helt sinnessjukt!!Åker så lite tuk tuk som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajjemen! :)

Trodde det var du,då få vi kröka lite i Pattaya om 6 veckor då...eller blir det direkt ner till Phuket ändå?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det var du,då få vi kröka lite i Pattaya om 6 veckor då...eller blir det direkt ner till Phuket ändå?

Vem är du då? haha... Funderar på att ta Pattaya innan jag åker till Phuket :) Kröka låter aldrig helt fel :thumbsup: vilket datum åker du ner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta dessa förbannade tuktuk maffia och spöa grabbarna hur då gå ihop allihop och visa stjärtpöjkar sänk priserna till rimlig nivå annars får ni mer spö skjut på de jävlarna förbannade drägg nu var jag otrevlig men menar det Taxi mellan suvan och jomtien kostar 1200 bath i bra bil :angry2::angry2:

Ändrades av burrabus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är du då? haha... Funderar på att ta Pattaya innan jag åker till Phuket :) Kröka låter aldrig helt fel :thumbsup: vilket datum åker du ner?

Jag skickar på FB.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fin lgh måste jag säga,och för bra pris. Det finns i Phuket ochså för dom pengarna. Bror min och hans familj har hyrt helt nybyggda bungalow i Phuket för 25k bath /mån och då har dom 3 sovrum,2 badrum varav ett med bubbel badkar,stort fullt utrustat kök,2 st verandor m.m. Det finns 8 bungalow på området med portvakt och gemensam stor pool och bubbelpool..kanon fint ställe mellan Chalong och Kata.

Jag kan mycket väl förstå att det blir dyrt om man tar taxi varje dag. Jag hyr alltid moppe eller motorcyckel när jag är där nere då jag flänger omkring mellan byarna väldigt mycket. En Moppe kostar 4500 bath månad,och då är den sprillans ny.Finns gamla moppar man kan hyra betydligt billigare ochså,men nytt är alltid nytt :14:

Ja det går säkert att hitta exempel på prisvärda boenden på Phuket som är i paritet med vad man kan hitta i Pattaya. Jag hävdar dock att det generellt är lägre priser i Pattaya. Det finns mängder av riktigt fina hotellrum för under 1000 bath/dygn och mängder av prisvära månadsboenden.

likadant är det nog när det gäller det mesta. Hur många massageställen tar exepelvis 100bath/timma för Thai eller fotmassage i Patong?

Kan man Phuket bra kan man säket lära sig vart man skall gå men generallt är det dyrare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag också lägga mig i debatten om Phuket VS Pattaya.

Har varit i Phuket 3 gånger 1998,2003 och 2011 sen 2011 aldrig mer, men gillar man snorkiga Thai, skrikiga ungar varsågod.

Sen sitter man fast därnere långt att ta sig därifrån, jag gillar partyställen ett par dagar därför är Pattaya det givna valet.

På en dag i Phuket räknade jag att jag vart irriterad 5 ggr (Patong) i Pattaya (south/Jomtien) endast 1 ggr i snitt.

Sen har jag frågat min sambo om han kan tänkas att åka till Phuket med mig han vill det aldrig, och han är inte svår att ha att göra med. Måste vara någon anledning???!!!!!

Vi har varit på Samui lite likt Phuket har det blivit där också, dyrare och otrevligare.

Men man kan nog ha oflyt var man än kommer i "land of smile" som faktiskt helt och hållet börjar tappa det stinget för var år som går.

Men det är bara min egna åsikt det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Tuk Tuk priserna är skyhöga i Phuket och jag kan förstå alla familjer och dom som inte kan eller vågar sig ut på vägarna med egena transportmedel att det blir väldigt dyrt med och resa runt med tuk tuk varje dag. Tycker det är förjävligt att dom kör med dom priserna. I Bangkok kan jag åka för 20-40 bath en bra sträcka men tuk tuk,men i phuket så kostar det 200-600 bath mellan byarna som karon,kata och Patong...2 år sen på nyårsafton var vi o fira i Patong och sen på kvällen när vi skulle hem till Karon så kostade tuk tuk enkel väg 1000 bath..helt sinnessjukt!!Åker så lite tuk tuk som möjligt.

Är 1000 baht för den sträckan så dyrt egentligen?

Okej om man jämför med Pattaya där det kostar 30 baht eller nåt för samma sträcka.

Men bensinen är väl inte så billig i Thailand sist jag var nere låg den på ca 45 baht litern.

Man har svårt att förstå hur de sk billiga transporterna kan gå runt, för deras fordon drar väl soppa de med och ska ha service, försäkringar m.m.

För övrigt så har jag varit rätt mycket på Phuket, och det enda som är lite stökigt är Patong, i de centrala delarna.

Känner mig mycket osäkrare om jag går ut i Stockholm. Här tycker jag inte det behövs mycket för att det ska bli tjafs.

Ändrades av Rave on
Link to comment
Dela på andra sajter

Är 1000 baht för den sträckan så dyrt egentligen?

Okej om man jämför med Pattaya där det kostar 30 baht eller nåt för samma sträcka.

Men bensinen är väl inte så billig i Thailand sist jag var nere låg den på ca 45 baht litern.

Man har svårt att förstå hur de sk billiga transporterna kan gå runt, för deras fordon drar väl soppa de med och ska ha service, försäkringar m.m.

För övrigt så har jag varit rätt mycket på Phuket, och det enda som är lite stökigt är Patong, i de centrala delarna.

Känner mig mycket osäkrare om jag går ut i Stockholm. Här tycker jag inte det behövs mycket för att det ska bli tjafs.

Ingenting är dyrt bara man har tillräckligt med pengar och i Thailand skall dessa vara bath mvh burrabus som är en snål riddare
Link to comment
Dela på andra sajter

Är 1000 baht för den sträckan så dyrt egentligen?

Okej om man jämför med Pattaya där det kostar 30 baht eller nåt för samma sträcka.

Tja, du har ju redan svart på din egen fråga..visst fan är det dyrt om samma sträcka kostar 30 baht i Pattaya.

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul och läsa hur vissa ogillar phuket så mycket och älskar Pattis och hur billigt det är jämförelsevis med Phuket som är såååå dyrt :_russian: Som jag tror så är det ända som är dyrare i Phuket är Taxi o Tuk-Tuk..nåt annat kan jag inte komma på..

Ok,vi jämför.

Chang,Tiger eller Singha 35-60 bath beroende på vart man sitter. Vad kostar dom i Pattis? 10-30 bath??

Någon nämde dyra kläder i Phuket. T-shirt 100-150 bath . Pattis 50-100 bath??

Boende i phuket finnas allt från 3500 bath/månad och uppåt och en natt brukar kosta 800-1200bath natten om man vill bo mitt i smeten..Pattis?? säkert 2000/mån och 300/natten mitt i smeten.

Kan nog rabbla upp mer saker.. Är det så här ni menar?eller är det ännu billigare i Pattis än det jag gissade på?? hmmm... mycket svårt att tänka mig det att Phuket skulle vara 3 ggr dyrare än pattis :14: Om jag nu har fel och ni rätt så ska jag börja fundera på att åka till Pattis i fortsättningen :thumbsup:

Tre år sen var ölen 35 i butiken och upp till 120baht i småbarer...:) 60 idag då har d gått ner,kanske man kan åka dit igen:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att förstå denna avoghet mot Phuket på detta forum. Känns som att det skulle vara någon form av tävling mellan Pattaya och Phuket, där det är fruktansvärt viktigt att Pattaya vinner. Kan det vara något förtvivlat försök att rättfärdiga att man åker till Pattaya? Så fort man nämner Pattaya för "okunniga" svenskar är deras första fråga ofta "Är det inte bara pedofiler där?". Kan ni då rättfärdiga era resor till Pattaya med att ni åker dit för att det är mycket billigare än i Phuket, så har ni rättfärdigat er resa till en ort som har mycket dåligt rykte (säger INTE att det är välförtjänt).

Är nu fyra år sedan jag var på Pkuket senast, men i vinter blir det i alla fall ett besök (kommer det att bli även i Pattaya). Jag har alltid trivts på Phuket, och framförallt i Patong. Nära till allt (mycket mindre ort än Pattay), och dessutom ett badvatten man kan bada i (i Pattaya har jag aldrigt tordats doppa mer än fötterna). Har det inte hänt något mycket drastiskt i Patong de senaste ären, anser jag att det mesta negativa som skrivs är rent dravel. Att det finns en kartell bland Tuk-Tuk förarna har jag förstått, men tillfällena jag utnyttlar dessa är ytterst få när jag bor i Patong (har jag bott i t ex Kron har det blivit fler tillfällen då man ibland vill in till Patong). Åker man inom Patong blir det på sin höjd moppe-taxi.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att förstå denna avoghet mot Phuket på detta forum. Känns som att det skulle vara någon form av tävling mellan Pattaya och Phuket, där det är fruktansvärt viktigt att Pattaya vinner. Kan det vara något förtvivlat försök att rättfärdiga att man åker till Pattaya? Så fort man nämner Pattaya för "okunniga" svenskar är deras första fråga ofta "Är det inte bara pedofiler där?". Kan ni då rättfärdiga era resor till Pattaya med att ni åker dit för att det är mycket billigare än i Phuket, så har ni rättfärdigat er resa till en ort som har mycket dåligt rykte (säger INTE att det är välförtjänt).

Är nu fyra år sedan jag var på Pkuket senast, men i vinter blir det i alla fall ett besök (kommer det att bli även i Pattaya). Jag har alltid trivts på Phuket, och framförallt i Patong. Nära till allt (mycket mindre ort än Pattay), och dessutom ett badvatten man kan bada i (i Pattaya har jag aldrigt tordats doppa mer än fötterna). Har det inte hänt något mycket drastiskt i Patong de senaste ären, anser jag att det mesta negativa som skrivs är rent dravel. Att det finns en kartell bland Tuk-Tuk förarna har jag förstått, men tillfällena jag utnyttlar dessa är ytterst få när jag bor i Patong (har jag bott i t ex Kron har det blivit fler tillfällen då man ibland vill in till Patong). Åker man inom Patong blir det på sin höjd moppe-taxi.

/GSt

Bra sagt!

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, kom pa mig sjalv att lata negativ vilket ar en delvis helt fel uppfattning, en sorts hatkarlek kanske!

Jag har bott i Patong (2 ar) och egentligen gillar jag upplagget, men efter tsunamin har Thailandska manglare blivit indier som ar minst sagt patrangande, prisrna ar charteranpassade, visst gar det att fa billig mat o dryck, men da maste man lamna de centrala delarna, och det vill man ju inte, kanske ar jag i snalaste laget, men for mig faller Phuket/Patong bort eftersom jag inte ar chartersnubbe utan tillbringa 100% av min tid i Thailand, men sa ar utvecklingen, trist men sant.

Som semestersvensk alskade jag Phuket/Patong men som pancho ar det en falla om man inte ar ratt fullskiten med kulor, och det ar inte jag, tyvarr!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att förstå denna avoghet mot Phuket på detta forum. Känns som att det skulle vara någon form av tävling mellan Pattaya och Phuket, där det är fruktansvärt viktigt att Pattaya vinner. Kan det vara något förtvivlat försök att rättfärdiga att man åker till Pattaya? Så fort man nämner Pattaya för "okunniga" svenskar är deras första fråga ofta "Är det inte bara pedofiler där?". Kan ni då rättfärdiga era resor till Pattaya med att ni åker dit för att det är mycket billigare än i Phuket, så har ni rättfärdigat er resa till en ort som har mycket dåligt rykte (säger INTE att det är välförtjänt).

Är nu fyra år sedan jag var på Pkuket senast, men i vinter blir det i alla fall ett besök (kommer det att bli även i Pattaya). Jag har alltid trivts på Phuket, och framförallt i Patong. Nära till allt (mycket mindre ort än Pattay), och dessutom ett badvatten man kan bada i (i Pattaya har jag aldrigt tordats doppa mer än fötterna). Har det inte hänt något mycket drastiskt i Patong de senaste ären, anser jag att det mesta negativa som skrivs är rent dravel. Att det finns en kartell bland Tuk-Tuk förarna har jag förstått, men tillfällena jag utnyttlar dessa är ytterst få när jag bor i Patong (har jag bott i t ex Kron har det blivit fler tillfällen då man ibland vill in till Patong). Åker man inom Patong blir det på sin höjd moppe-taxi.

/GSt

Bara prat av egna erfarenheter av folk och sen kan ju sanningen göra ont phuket är vad det är idag tyvärr.. För 30 baht kommer du ut med båten till öarna utanför Pattaya med mkt klart vatten.. Centrala Kata beachen och patong håller samma nivå som pattis och jomtien,lite sådär att simma i.. :)

Ändrades av alienfin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara prat av egna erfarenheter av folk och sen kan ju sanningen göra ont phuket är vad det är idag tyvärr.. För 30 baht kommer du ut med båten till öarna utanför Pattaya med mkt klart vatten.. Centrala Kata beachen och patong håller samma nivå som pattis och jomtien,lite sådär att simma i.. :)

Nu var det som sagt 4 år sedan jag var på Phuket senast, men om man då jämförde vattenkvaliteten i Pattaya med Patong var det milsvid skillnad. I Kata var då vattnet kristallklart, vilket det inte var i Patong (mest grumligt dock verkade det), men det var i alla fall inte allt avlopp från Bangkok i vattnet i Patong. Vet inte hur kvaliteten var i patong, men utseendet var i alla fall OK, och hindrade mig inte från att bada med njutning.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det som sagt 4 år sedan jag var på Phuket senast, men om man då jämförde vattenkvaliteten i Pattaya med Patong var det milsvid skillnad. I Kata var då vattnet kristallklart, vilket det inte var i Patong (mest grumligt dock verkade det), men det var i alla fall inte allt avlopp från Bangkok i vattnet i Patong. Vet inte hur kvaliteten var i patong, men utseendet var i alla fall OK, och hindrade mig inte från att bada med njutning.

/GSt

I kata hade du en liten å typ som kom ut ur stan högerr om stranden där allt kloakvatten kom ut,det är njutbart när det inte syns så bra iaf.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du brukar besöka andra rövhål.. :-)

Fan det funkar inte att göra smileys

kanske en katoy

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Phuket för en del år sedan.

Första gången och första thailändska äventyret.

Fick i en affär syn på en flaska vitt vin som verkade intressant. Köpte och tog med den till hotellet och placerade den i kylen.

Dåvarande damen sa att det var ok att ta med sig eget vin till restauranger i Thailand.

Stegande in på en restaurang på kvällen. Kata Beach. Inte fan fick vi dricka medhavd dryck där inte.

Ok, vi ställde flaskan under bordet och beställde in ett varsitt glas vin till käket.

Det drällde av servitörer och passopper hela tiden. Det flyttades saltkar och karotter fram och tillbaka på bordet hela tiden.

Duken blev nästan uppsliten av allt flyttande och det blev dyrt som bara den.

Då vi gick därifrån passade vi på och fråga på grannrestaurangen om det möjligen gick att dricka medhavd flaska vin hos dem.

Visst, det går hur bra som helst blev svaret.

Nästa dag gick vi dit. Vinglas ställdes fram då vi sa att vi hade eget vin med oss. Vi blev serverade minst lika gott käk. Servicen var helt ok, men inte besvärande.

Och det blev oerhört mycket billigare.

Och jag blev en lärdom rikare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällar mig till de som föredrar Phuket framför Pattaya. alla dar i veckan. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...