Jump to content
IGNORERAD

Farliga Phuket I Aftonbladet


Naam jai

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    12

  • Baa

    10

  • Up2You

    10

  • Herr Chang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GÄSP!

Ahhh ett moderatorämne :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar inte latt att forflytta sig pa Phukett, antingen blir man blast av taximaffian eller om man dristar sig till att ta eget fordon, BIB med sina block i hogsta hugg.

Ska man vistas dar sa vill det till att ha gangavstand till saval strand som nojen!

Nu hade jag nog en helvetisk tur nar jag vistades dar i nastan 2 ar,eller kanske va dom extra snalla da alldeles efter tsunamin men bara en bot (som va fel) pa hela tiden, tjejen daremot snodde dom en eller ett par ggr i manaden..

Men nar vi va nere for 3 ar sedan och halsade pa...inge kul alls, transportmaffian va igang, inte bara dyrt utan aven hotfulla, forsaljarna hade blivit indier och biran hade narapa fordubblats i pris, no more Phuket!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker inte gärna tuc-tuc ensam vill nog ha nån med mig, men stannar oftast i karon där det är gångavstånd till allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till Åland på semester eller håll er hemma förbannade amatörer

Vad skulle världen vara utan tuffingar som dig hörnan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till Åland på semester eller håll er hemma förbannade amatörer

En del av oss har ju inte fysiken att krossa pannben och da far det bli som det ar, skiter i Phuket/Patong/Karon//Kata men gillat Phagna.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamratspostens journalist bor i Land of smiles och för att kunna försätta med det så måste han skriva sensationella artiklar

för Aftonblaskan. Det kommer inte att bli Pulizer Prize men det räcker till några bath så han kan försätta att ligga på beachen och fantasiera.

Vi kan inbjuda herr Kamratspostens journalist till Rosengård, Berjsön och andra så får vi se hur säkert är det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja [size=3]PHUKET: Statistics reveal a total of 8,467,995 arrivals and departures through Phuket International Airport in 2011.[/size]

[size=3] Med så många som kommer/går bara via flygplatsen [/size][size=3]så blir det nog ett och annat problem.[/size]

[size=3] Lägg där till horor, pimpar lokal maffia,[/size][size=3]styr fyllor,trafik, korruption, droger [/size][size=3]& en och annan vilsegången falang från Issan[/size] <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_Untitled-1.gif' alt=':ironi:'> [size=3]. S[/size][size=3]å vet jag inte om det är så mycket farligare än nån annanstans [/size]

[size=3] Men som sagt var det är ju bara ett problem som existera i Phuket ej i övriga Thailand eller värden. [/size]

[size=3] Men som fd fast boende i Phuket under 13 år så tycker jag nog fortfarande att det finns ett & annat guldkorn kvar.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja helvete åk upp till nordöstra Phuket ,inte många turister där och samma pris för en pilsner där som i Buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du brukar besöka andra rövhål.. :-)

Fan det funkar inte att göra smileys

Ibland måste jag besöka mitt eget rövhål... tyvärr ingen annan som vill göra det åt mig ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Källman tog förmodligen ett beställningsjobb från AB,trist förvisso men han är bara en röst av många utländska medier som rapporterar om Phuket som ett paradis i förvandling.

En fördel med mediatrycket är att strålkastar ljuset ligger på Phuket och myndigheterna är nu mäkta oroade att tappa turister och samtidigt förlora arbetstillfällen.

AB som tidning skriver för att sälja lösnummer i ren skrämseltaktik men glömmer bort samtidigt att nyansera artikeln.Det vore hedersamt om de jämförde olika resmål men det är inget som de bryr sig i.AB är en skitblaska i mina ögon och min enda förhoppning att de tappar läsare som själva är Phuket resenärer och som absolut inte känner igen sig.

Personligen föredrar jag Patong alla dagar i veckan i JMF med Pattaya.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud..

Hur skall jag nu våga åka dit med familjen till vintern??

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen föredrar jag Patong alla dagar i veckan i JMF med Pattaya.

Jo gillar man att betala tre gånger så mycket för mat, dricka och uppehälle, alltid bli blåst när man skall ta sig någonstans, 500 baht 200 meter, alltid måste kolla notor så att de inte ökat priset eller lagt på ett antal saker, betala 10 ggr mer för kläder och annan shopping samt träffa svenskar i tusentals, då är ju Patong orten att vara i.

Om man inte gillar ovanstående, då är Pattaya/Jomtien det naturliga valet 10 dagar i veckan.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Källman tog förmodligen ett beställningsjobb från AB,trist förvisso men han är bara en röst av många utländska medier som rapporterar om Phuket som ett paradis i förvandling.

En fördel med mediatrycket är att strålkastar ljuset ligger på Phuket och myndigheterna är nu mäkta oroade att tappa turister och samtidigt förlora arbetstillfällen.

AB som tidning skriver för att sälja lösnummer i ren skrämseltaktik men glömmer bort samtidigt att nyansera artikeln.Det vore hedersamt om de jämförde olika resmål men det är inget som de bryr sig i.AB är en skitblaska i mina ögon och min enda förhoppning att de tappar läsare som själva är Phuket resenärer och som absolut inte känner igen sig.

Personligen föredrar jag Patong alla dagar i veckan i JMF med Pattaya.

Varför det ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud..

Hur skall jag nu våga åka dit med familjen till vintern??

Det gar garanterat alldeles utmarkt om man vet vad man ger sig in pa!

Och jag tror jag vet det, darfor foredrar jag andra orter, aven med familjen!

Om man vill ha palmsus och rent vatten finns det tusentals platser, vill man daremot leka sma grodorna i poolen reduceras dessa drastiskt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...