Jump to content
IGNORERAD

Farliga Phuket I Aftonbladet


Naam jai

Recommended Posts

Det intressanta med en tråd som har "Phuket" i rubriken-oavsett ämne- är att den alltid lockar fram Pattaya kramarna som påpekar hur dyrt det är i Phuket och hur fint badvattnet är i Pattaya om man tar en båt därifrån...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    12

  • Baa

    10

  • Up2You

    10

  • Herr Chang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det intressanta med en tråd som har "Phuket" i rubriken-oavsett ämne- är att den alltid lockar fram Pattaya kramarna som påpekar hur dyrt det är i Phuket och hur fint badvattnet är i Pattaya om man tar en båt därifrån...

Ungefär som när en tråd som har tex "Android" i rubriken lockar fram Ajfånkramare som hävdar att det märket är bäst eller tvärt om. Eller om en trådstart hyllar dom röda mobiliserar snabbt dom gula sina trupper till motattack eller tvärt om. Samma tjafs och argument men i femtielva olika trådar. :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta med en tråd som har "Phuket" i rubriken-oavsett ämne- är att den alltid lockar fram Pattaya kramarna som påpekar hur dyrt det är i Phuket och hur fint badvattnet är i Pattaya om man tar en båt därifrån...

Tja... jag är inte intresserad av stränder överhuvudtaget. Eller i vart fall inte för badande. Varken i Phuket eller Pattaya.

Men jag anser att Pattaya är betydligt bättre än Phuket av andra skäl.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta med en tråd som har "Phuket" i rubriken-oavsett ämne- är att den alltid lockar fram Pattaya kramarna som påpekar hur dyrt det är i Phuket och hur fint badvattnet är i Pattaya om man tar en båt därifrån...

Tack för den MaiChai-den lockade fram dagens första riktigt stora leende :morgon::y2::lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör man inte för att hjälpa bortkomna människor som hamnat i Patongs farliga klor.

Börjar närma mig nominering till Nobels fredspris

Tveklöst,får EU det så borde du vara självklar :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta med en tråd som har "Phuket" i rubriken-oavsett ämne- är att den alltid lockar fram Pattaya kramarna som påpekar hur dyrt det är i Phuket och hur fint badvattnet är i Pattaya om man tar en båt därifrån...

Stämmer inte det då ,finns fint badvatten i Pattaya utan båt också

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den MaiChai-den lockade fram dagens första riktigt stora leende :morgon::y2::lol:

Jag förstod nog inte riktigt det roliga. För övrigt var det väl du som öppnade för diskussionen Patong vs Pattaya i den här tråden.

Jag antar att du tillhör Patong kramarna som envist hävdar att priserna inte alls är högre i Patong

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod nog inte riktigt det roliga. För övrigt var det väl du som öppnade för diskussionen Patong vs Pattaya i den här tråden.

Jag antar att du tillhör Patong kramarna som envist hävdar att priserna inte alls är högre i Patong

Bortsett från humorn i MC inlägg :thumbsup: men den enda trädkramar grupp jag tillhört var när jag stred på barrikaderna och var med och räddade almarna i Sthlm.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bortsett från humorn i MC inlägg :thumbsup: men den enda trädkramar grupp jag tillhört var när jag stred på barrikaderna och var med och räddade almarna i Sthlm.

Märklig humor mkt märklig

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fin lgh måste jag säga,och för bra pris. Det finns i Phuket ochså för dom pengarna. Bror min och hans familj har hyrt helt nybyggda bungalow i Phuket för 25k bath /mån och då har dom 3 sovrum,2 badrum varav ett med bubbel badkar,stort fullt utrustat kök,2 st verandor m.m. Det finns 8 bungalow på området med portvakt och gemensam stor pool och bubbelpool..kanon fint ställe mellan Chalong och Kata.

Jag kan mycket väl förstå att det blir dyrt om man tar taxi varje dag. Jag hyr alltid moppe eller motorcyckel när jag är där nere då jag flänger omkring mellan byarna väldigt mycket. En Moppe kostar 4500 bath månad,och då är den sprillans ny.Finns gamla moppar man kan hyra betydligt billigare ochså,men nytt är alltid nytt :14:

Ja det var inte dåligt att få en sprillans ny moppe för 4500 b!!!

I Pattaya får man en nästan sprillans ny 135 kubikare som gått kanske 100 mil för 2500-3000 b i månaden eller 100 b dygnet

Link to comment
Dela på andra sajter

törs fan åka til phuket me alla som ska flaskor med sig till krogen back to track nu

Sedan ditt inlägg i går 03:31 är det väl inte någon som ens sagt flaska?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ställen är mer eller mindre farliga om man vistas på fel ställe vid fel tidpunkt och i hjälplöst tillstånd. Det enda som jag anser vara farligare med Phuket än någon annanstans är trafiken. Jag kör inte en meter själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ställen är mer eller mindre farliga om man vistas på fel ställe vid fel tidpunkt och i hjälplöst tillstånd.

Det är så rätt så. :thumbsup:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

själv har jag aldrig uppfattat Phuket som farligt kanske beror på att jag mest håller till i närhet till guesthouset på kvällen/nattkröken. Känns nästan farligare att gå ensam inne i city på kvällen

Link to comment
Dela på andra sajter

kenta i Bangkok

Phuket är väl inte värre än de andra bondfångarställena i Thailand som ex Khao San Road området i Bangkok eller södra Pattaya eller taximaffian på Ao Nang.

Själv skiter jag i dessa ställen och åker hem till fruns by när jag är i Thailand för där slipper man se alla fulla och korkade västerlänningar och alla smilande och lismande thaiare som kryper i stoftet för pengar.

Och vem vill betala 350 baht för en bit griskött och lite potatis?

KENT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju inte påstå att Phuket blivit bättre precis jämfört med när jag åkte dit första gången för 10 år sen, men farligare tror jag knappast att det blivit. Med tanke på det stora antalet turister så är det förvånansvärt få som blir rånade eller utsatta för grova brott. De enda som muckat gräl med mig i Thailand eller betett sig hotfullt mot mig har varit andra faranger och det är ett par gånger typ så det är ju ingenting speciellt. Även om jag säkert i likhet med många andra blir försiktigare med åren och när man skaffar familj osv så vill man ju samtidigt inte ha tråkigt på sin semester. Jag kan sitta och uggla i frugans by hela semestern eller dra till Kho Lanta (vilket är det absolut lugnaste turiststället jag stött på i Thailand) och känna mig 100% trygg, men det är ju så förbaskat tråkigt! Då drar jag hellre till Phuket, Pattaya eller nåt annat "farligt" ställe och känner mig 99% trygg. :police:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar inte latt att forflytta sig pa Phukett, antingen blir man blast av taximaffian eller om man dristar sig till att ta eget fordon, BIB med sina block i hogsta hugg.

Ska man vistas dar sa vill det till att ha gangavstand till saval strand som nojen!

Nu hade jag nog en helvetisk tur nar jag vistades dar i nastan 2 ar,eller kanske va dom extra snalla da alldeles efter tsunamin men bara en bot (som va fel) pa hela tiden, tjejen daremot snodde dom en eller ett par ggr i manaden..

Men nar vi va nere for 3 ar sedan och halsade pa...inge kul alls, transportmaffian va igang, inte bara dyrt utan aven hotfulla, forsaljarna hade blivit indier och biran hade narapa fordubblats i pris, no more Phuket!

Jag har aldrig under någon av mina(och tantens) vistelser på Phuket fått några böter eller problem med BIB!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...