Jump to content
IGNORERAD

Leksand


flor

Recommended Posts

Eftersom detta är sista matchen jag kan se innan jag åker till Thailand i morgon hoppas jag det är många med mig som kollar på viasat hockey och ser mitt Leksand spela mot Malmö på bortaplan, just nu inför tredje perioden leder vi med 5-0, tycker det är mycket bättre hockey än i elitserien men ångrar säkert de orden nästa år då vi har laget i hela Sveriges hjärta i den högsta serien. Har ingen aning om vilka som leder elitserien men efter att ha läst Kjell så antar jag att Luleå ligger bra till,annars tycker jag det ser bra ut med Djurgården på nedre plats i denna serie och AIK på nedre plats i elitserien, betyder att vi inte får några högriskmatcher nästa år med oss i elitserien och Stockholmslagen kvar i allsvenskan, nu gjorde LIF 6-0, tror husse och jag njuter.

I morgon denna tid är jag i Doha och ser faktiskt inte fram mot denna resa som jag normalt brukar göra.

Hade det inte varit för frun hade jag hellre stannat hemma och sett LIF gå upp i eliten.

Ha det bra var ni nu än är på måndag är jag i Thailand.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 690
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    132

  • flor

    101

  • Sam sip sam

    70

  • måne

    44

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Borgmästarens Son

Lekstuga på högnivå :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka hålla dig uppdaterad under hösten.

Å det är alltid kul att slå malmöe :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka hålla dig uppdaterad under hösten.

Å det är alltid kul att slå malmöe :thumbsup:

Det är inte slut än. :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka hålla dig uppdaterad under hösten.

Å det är alltid kul att slå malmöe :thumbsup:

Ser fram mot det, senast jag var i Thailand hade DT direktreferat som jag kunde följa men i år har de inte detta, varför vet jag inte var FN soldater i Afganistan som följde och tittare som var LIF fans i Australien och på alla möjliga och omöjliga platser i världen som följde det, men när vi närmar oss match PM ar jag dig så kanske jag kan få referat. Tackar på förhand.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det slut och vi vann med 6-0 och i och med det är vi fortfarande i serieledning, fortsätt så så blir det elitserien nästa år.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det slut och vi vann med 6-0 och i och med det är vi fortfarande i serieledning, fortsätt så så blir det elitserien nästa år.

Har du internet kan du se matcherna på www.hahasport.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att ni inte stupar på målsnöret till eliten i år, som ni gjort i så många år

utan att det håller hela vägen, ni är värda att va i eliten.

Håller med Husse, det känns skönt varje gång Malmö förlorar :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

LTJD ♥

Du kan se mer matcher än du tror...Jag har viaplayboxen och den går att ta med till Thailand och då har du 25 viasat kanaler + massa livesport.Det förutsätter att du har En shysst internet hastighet.

Jag hade viaplay på datorn i våras när jag va i Thailand och det va inga problem att se på både sport och film om du har en internethastighet på runt 2Mbit/s.

Men reglerna säger att du inte kan se på det i Thailand pga rättigheter men det skiter jag i ialla fall. Det går alltid att komma runt problem med nått som heter VPN tunnel(det ser ut som du sitter i sverige o titta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför Karlskrona - Leksand

Dags för den andra och sista matchen på Leksands sydliga roadtrip. Den här gången är det jumbon Karlskrona som står för motståndet. KHK kommer från två raka bortaförluster mot DIF, 4-1, och Västerås, 8-3.

Tränarkommentar - Andreas Appelgren

- Jag tycker vi gör en klockren bortamatch mot Malmö i lördags. Vi visste att de skulle komma ut hårt, så vi sa att vi skulle spela av första tio och sedan tugga oss in i matchen. Det gjorde vi gott och väl så det blev som vi ville att det skulle se ut.

Hur går ni vidare efter en sådan här segern?

- Vi hade en ledig söndag för återhämtning och rehab, och det var många som var ute i det fina skånska vädret på promenad för att ladda batterierna. Vi har tränat måndag förmiddag nere i Malmö och nu har vi precis anlänt till Karlskrona.

Vad har ni sagt till grabbarna om motståndet?

- Vi tar matchplanen med laget imorgon så vi har inte pratat så mycket om dem. Men de vi vet är att de kommer att kämpa livet ur sig imorgon. De är på hemmaplan och kommer naturligtvis komma ut och försökta bjuda sin publik på en bra hemmamatch. De har två tuffa bortamatcher i bagaget och de kommer bjuda upp till en tuff fight.

Utan att avslöja för mycket om den uppkommande matchplanen. Kan du ändå säga vad som kommer vara nyckeln till att ta ytterligare en seger på roadtripen?

- Det viktiga är att vi ska spela ungefär som vi gjorde senast. Vi har ett bra bortaspel och vi ska spela det imorgon också. Sen är det så att vi visade att vi har ett bra lag senast. Vi vill svara upp med ytterligare en seger och visa upp hur bra vi är även här.

Följ matchen

Viasat Hockey sänder

stats.swehockey.se har livestatistik

sverigesradio.se/radiosporten sänder webradio

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen bussbrand

Enligt rapporter och rykten har a-lagets spelarbuss börjat brinna på väg till matchen idag - detta stämmer inte. Det var topplockspackningen som gick sönder och vattenånga pyste ut från de bakre delarna av bussen.

- Det var aldrig någon fara eller någon dramatik, det var bara vattenånga som pyste ut. Grabbarna klev av och gick den sista biten. Vi har fixat en ny buss och reser hem som planerat under natten, hälsar Peter som är den som kör bussen.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack husse, hoppas såklart på vinst men är ju inte några säkra poäng i AS detta år, alla kan slå alla och det gör ju serien mycket mera intressant än elitserien.

Hoppas ju även på direktreferat och tackar även på förhand för detta.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar på slutresultat i matchen stod 2-6 för en halvtimma sedan

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då borde det bli 3 sköna poäng. Undrar om jag redan nu kan psyka en vän som har Mora som favorit ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja såg på nätet att vi vann trots dåligt spel, om jag fattat rätt gjorde deras målis tabbar vid alla målen men vinst vart det ju och det är det som räknas fortsatt topplasering och hoppas det håller i sig. Lite synd bara att mora fick spö mot Södertälje men det är bara att ta nya tag och spöa Skåningarna i nästa match.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Och minst ett av daladerbyna kommer att gå på Globen om jag är rätt informerad rätt.

Tänk att det behövs ett allsvenskt lag från Dalarna som spelar hemmamatch borta för att fylla Nationalarenan..

:)

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Leksandskepa på vift i Borneo..

yhetyban.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Och minst ett av daladerbyna kommer att gå på Globen om jag är rätt informerad rätt.

Tänk att det behövs ett allsvenskt lag från Dalarna som spelar hemmamatch borta för att fylla Nationalarenan..

:)

Med vänlig hälsning,

Men det är ju inte vilket lag som helst, det är ju LEKSAND

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Leksand kommer aldrig upp i elitserien igen bara att i<br />Inse faktum.
<br /><br />Uruguay var en av världens rikaste länder 1951! <br /><br />Storbritannien har vunnit 1 vmguld i hockey..<br /><br />Surahammar har spelat 7 säsonger i högsta divisionen!<br /><br />Allt är oförutsägbart! Bara idi*ter "vet"!!<br /><br /IQ-32;Med vänlig hälsning, Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte se vad mamma skriver men antar det betyder att om det är något lag som hör hemma i elitserien så är det LEKSAND, tror de andra elitserie lagen tycker detsamma AS har ju högre tittarsiffror än vad elitserien har och börjar oroligt titta nedåt i tabellen för att se vad det beror på och det vet ju alla hockeyfans likväl som jag att det stavas LEKSAND.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och minst ett av daladerbyna kommer att gå på Globen om jag är rätt informerad rätt.

Tänk att det behövs ett allsvenskt lag från Dalarna som spelar hemmamatch borta för att fylla Nationalarenan..

:)

Med vänlig hälsning,

5 Januari kommer daladerbyt att spelas på Globen mellan Leksand och lillebror Mora.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan kul match som spelades i går var Almtuna mot storkäftade djörgårn, det som va kul är att Almtuna vann med 3-2 i en fullsatt ishallskoja

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...