Jump to content
IGNORERAD

Leksand


flor

Recommended Posts

Leksand - Tingsryd 2-1

Leksand besegrar Tingsryd med 2-1 efter att Jens Bergenström avgjort 23 sekunder in i förlängningen. Det första Leksandsmålet gjordes av hete Österrikaren Michael Raffl.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 690
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    132

  • flor

    101

  • Sam sip sam

    70

  • måne

    44

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nästa match Almtuna - Leksand, biljett fixad

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Karlskoga hänger på, 3-2 mot Almtuna och då behövdes ingen förlängning :crazy:

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Leksand kostade mej några tusen i dag då dom inte kunde vinna under ordinarie tid,

hade dom som bank på 3 st femlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar verkligen den tiden med Brynäs / Leksand bataljer, med eget material från ungdomslägren, upp till elitserien...

Ett derby var hårt. men med kärlek! Man gick med hela familjen, och hade trevligt!

När stockholms lagen kom upp hit skulle de "avväpnas" innan insläpp, ( järnrör och övriga tillhyggen ).

Jaa... vad säger man...?

Hoppas verkligen de går upp.

Från en som spelat hockey med Salming, ( för visso Stigs son för ca. 40 år sedan...nu kan jag knappt stå på ett par grillor...)

Jag vet...jag är en gammal surgubbe.., men det var bättre förr..

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man sett Almtuna - Leksand live i sveriges minsta, kallaste publiksäömsta islada, ja den i Uppsala, kommungubbarna bråkar om var den nya skall byggas, så det lär väl ta 15 år innan nån ny hall byggs här.

 

Matchen va bara bråk och slit å dra, diskkussioner om varje domslut, ja bägge lagen, några matchstraff å sånt.

 

Matchen slutade 3-2 efter straffar och Ryno blev utsedd till bäste spelaren

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

det går åt rätt håll :thumbsup:  :thumbsup:

 

Slutresultat Leksand - troja jungby  3 - 1

 

Nästa match mot södertälje borta 27/12

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Efter 28 utvisningsminuter så looosade LIF till slut mot djörgårn med 1-2

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 28 utvisningsminuter så looosade LIF till slut mot djörgårn med 1-2
Ett trevligt resultat tycker jag ,

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.maipenrai.se/forum/t/23190-hur-fyller-man-globen/#entry646147

http://www.maipenrai.se/forum/t/14374-dagens-bild/page-1259#entry646285

 

Så konstigt...om man skriver Leksand i sökfönstret så kommer inte denna tråden upp...

 

Nåväl, här är ju tråden i alla fall.

 

Säkert bara min hjärna som är trasig.rikki.out of order.kaputt.

 

Här är tråden om Globen

http://www.maipenrai.se/forum/t/23190-hur-fyller-man-globen/#entry646147

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Leksands kommuns affärer skadar nog inte att granskas, är nog lite väl mycket svågerpolitik där

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju lite konstigt att det går så bra spelmässigt för laget trots all turbuläns runtomkring. Men vist skäms man som LIF fan hur ekonomin skötts.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutresultat Leksand - Västerås 4-1 :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt med en lite granskning! För Janne och gänget har väl aldrig bevisat att de har högre IQ än skostorleken! (Nästan som inläggen på MPR efter 17.32 en fredag fram till söndag 04.55)

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter


Inför Örebro - Leksand
Tätt mellan matcherna den här veckan och den tredje motståndaren på fem dagar är Örebro. Matchen spelas på bortaplan och det är nedsläpp klockan 19:00 fredag kväll.
- De vill säkert dra ner tempot så vi ska försöka få matchen dit vi vill, det vill säga en match som ska gå i högt tempo, säger Hellenberg till leksandsif.se

 

Fredagsunderhållning till swampens stora lycka :crazy: 



 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter


Pelle Prestberg med till Örebro :thumbsup:
 När laget idag lastade in trunkarna i bussen som skall ta dem till Örebro så låg en trunk med nummer tio med i bagaget, för första gången på länge.

 

Pelle Prestberg är med i laguppställningen ikväll och kommer att spela.
- Exakt var i laget vi stoppar in honom vill jag inte avslöja så här tidigt. :17:  Men han kommer att göra ett antal byten ikväll – det kan jag bekräfta, säger Andreas Appelgren till leksandsif.se :crazy: 



 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pelle Prestberg med till Örebro :thumbsup:

 När laget idag lastade in trunkarna i bussen som skall ta dem till Örebro så låg en trunk med nummer tio med i bagaget, för första gången på länge.

 

Pelle Prestberg är med i laguppställningen ikväll och kommer att spela.

- Exakt var i laget vi stoppar in honom vill jag inte avslöja så här tidigt. :17:  Men han kommer att göra ett antal byten ikväll – det kan jag bekräfta, säger Andreas Appelgren till leksandsif.se :crazy: 

 

Den gnällspiken borde spela i Örebro istället, men för all del, han är ju i alla fall i rätt stad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiiint serru, LIF vinner med 3-2 mot gnällspikarna

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud..

Tur att hjärtat klappar för ett lag som är i elitserien :thumbsup:

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en intensiv match slutar Leksand med seger, fast Karlskoga ledde nästan hela matchen 5-4
 
Övriga matcher ikväll

Örebro HK - VIK Västerås HK 4 - 2 .19:00

Asplöven HC - IK Oskarshamn 6 - 5 .19:00

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 4 - 1 .
Undrar vad djörgårn tänker på? allettan???

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en intensiv match slutar Leksand med seger, fast Karlskoga ledde nästan hela matchen 5-4

 

Övriga matcher ikväll

Örebro HK - VIK Västerås HK 4 - 2 .19:00

Asplöven HC - IK Oskarshamn 6 - 5 .19:00

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 4 - 1 .

Undrar vad djörgårn tänker på? allettan???

Vunnit över 3 topplag nu torsk mot 2 bottenlag

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja NÄSTAN lika kul att LEKSAND vann var det att Djyrgården förlorade, kul också att se att de NHL dopade lagen nu får se verkligheten kolla Västerås hur det går för dem för att inte tala om Mora. Bra för de andra lagen att ha Leksands ekonomi att gnälla på när det sportsliga inte går deras väg. I ärlighetens namn kan jag väl inte heller säga att jag är stolt över hur Leksand skött sin ekonomi, men hockey kan dom i alla fall spela. Nu ska vi bara spöa skåningarna på deras hemmaplan och sedan är vi nog i kvalserien.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...