Jump to content
IGNORERAD

Idag kommer UT i stimm


Kitung

Recommended Posts

Hej

När jag kom hem låg det efterlängtade kuvertet från Migränverket på hallgolvet. Och vilken fantastisk formulering:

"Det har inte framkommit några skäl att vägra dig uppehållstillstånd"  :he:

Skit i det, jag är så lycklig. Så ett stort tack till Christin Mårtensson på MIG i Malmö som jag hade ett trevligt samtal med i tisdags, och som lovade att det nog skulle gå snabbt.

Det tog 6 veckor från det att älsklingen gjorde sin intervju, till det att UT blev klart, och det är väl en OK handläggningstid tycker jag. Nu är det bara lite drygt 4 veckor till jag åker ner till min älskling, och sen åker vi tillsammans hem till Svedala i mellandagarna.

En mycket lycklig kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kitung

    5

  • Cherokee1971

    5

  • ThaiJanne

    3

  • McTwist

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ja, det var en märklig formulering... ser dom det som sin huvuduppgift att säga nej? Nåja, strunt i det!

Grattis till Kitung med dam!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyckönskningarna Lars och Herr Chang

Utan MPR hade väntan varit mycket svårare. Alla berättelse, bilder, och diskussioner här har hjälpt mig att vara nära Thailand och min älskling. Ett jättetack till er alla som håller siten uppe, och alla som fyller den med ett innehåll.

En trött Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis & Lycka till, fast hur lång tid tog det från ansökan lämnades på Ambassaden ... det brukar ju ta upp mot 6 månader.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara tala för min fru och hon lämna in ansökan dagen innan intervju (2 okt) nu har hon inte UT än visserligen, förhoppnings vis under nästa vecka.

Det "brukar" inte ta så värst lång tid som 6 månader längre har jag fått uppfattningen som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj

BanArne

Min fru fick vänta en vecka från det att hon lämnade in ansökan, tills hon fick göra sin intervju, så med den veckan inräknad, så tog det totalt sju veckor att handlägga ansökan. Intervjun genomfördes den 15/9. Vär är gifta i Sverige, och giftemålet är legaliserat i Thailand, och min fru har bytt efternamn. Inga barn så det är ett enkelt ärende som i princip tar 5 minuter att handlägga när alla handlingar ligger på handläggarens bord. Mot den bakgrunden är sju veckor lång tid, så det är inte fel av regeringen att låta en utomstående konsultfirma se över Migränverkets processer för att få ner handläggningstiderna. Det är väl det enda som jag håller med den här regeringen om  :great:

Thaijanne

Håller tummarna för ett snabbt besked till er

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hoj

BanArne

Min fru fick vänta en vecka från det att hon lämnade in ansökan, tills hon fick göra sin intervju, så med den veckan inräknad, så tog det totalt sju veckor att handlägga ansökan. Intervjun genomfördes den 15/9. Vär är gifta i Sverige, och giftemålet är legaliserat i Thailand, och min fru har bytt efternamn. Inga barn så det är ett enkelt ärende som i princip tar 5 minuter att handlägga när alla handlingar ligger på handläggarens bord. Mot den bakgrunden är sju veckor lång tid, så det är inte fel av regeringen att låta en utomstående konsultfirma se över Migränverkets processer för att få ner handläggningstiderna. Det är väl det enda som jag håller med den här regeringen om  :great:

Thaijanne

Håller tummarna för ett snabbt besked till er

Kitung

Tack, samma med oss vi gifte oss i Sverige frugan har reggat det i Thailand och bytt efternamn inga barn.

Från att papprerna kom till MIG verket och jag visste det tog en vecka.

Fick mail först eftersom jag gjorde en förfrågan på deras hemsida.

Åkte och lämna en försäkran innan jag fått brevet hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort stort grattis till Kitung med dam jag blir så glad då jag följt ert UT från början GRATTIS GRATTIS!

Lycka till hoppas jag har samma snabba beslut att vänta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Cherokee, jag häller tummarna för er oxå.

Lite info om MIG i Sundsvall

Älsklingen har en syster vars make bor i Ljusdal. Systern gjorde sin intervju samma dag som älsklingen. Maken i Ljusdal har fått samma besked som du, att det inte är självklart att UT kommer bli klart före jul. Men ta det inte för hårt. Det verkar som 6 månader är ett standardsvar som de säger för att ha god marginal. De flesta erfarenheterna från killar här på MPR, visar att det har gått mycket fortare än 6 månader. Det skadar säkert inte att ta personlig kontakt med er handläggare, och lyssna hur belastningen ser ut. Fråga vilket datum som det senaste handlagda ärendet kom in som han/hon beslutade om. Utifrån det kan du räkna på när du kan vänta ert beslut.

Hälsningar Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort GRATTIS!!!!! till dig och din Ti-rak :great::yipi:

hoppas ni får en härlig jul i los innan ni komer till kalla Svedala.

Mvh

Mats,Nikun och Santi

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju en snabb handläggningstid för er, själv så fick jag i Göteborg vänta 6 månader och 1 vecka på att

min fru skulle få sitt UT. Det är ju den vanliga tiden Migränverket verka ta på sig  :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick snabbt också för sambons dotter. Papperen lämnades på ambassaden 26/9, intervju 3/10 och den 28/10 var UT beviljat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

Jag har lite mera info om handläggningstider för UT:

Älsklingens syster i Ljusdal (MIG Sundsvall) fick sitt UT klart igår, det tog 9 veckor från intervjun.

Kompisen Noy i Landskrona som inte är gift, tog det 7 veckor från intervjun. Altså ingen skildnad på om man är gift eller inte för MIG i Malmö.

Det verkar äntligen som migränverket fått eld i baken, och kommit ner i rimliga handläggningstider för våra ärenden. Det är värt ett beröm tycker jag, slulle vilja dela ut ett pluskarma :clown:

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kitung

Härliga nyheter känns som även vi kan börja kolla efter ett brev från MIG Sundsvall snart då jag lämnade in mott frågeformulär 6/11 så då kanske det börjar brännas.

Jag meddelar vidare vad som sker i vårt "fall"!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Cherokee1971

Idag kom det glada beskedet UT klart för fästmön.

Jag är världens lyckligaste man nu och har gråtit glädjetårar hela em.Samma glädje fick fästmön i Bangkok.

Vi återförenas på Arlanda nästa vecka. YIPPIE

Ett stor tack till min handläggare Kit Nilsson Mig Sundsvall samt till Thaikonsult för ovärderlig hjälp.

Allt som allt  2månader 3 veckor ..ganska snabbt även om dagarna varit som veckor.

En mycket lycklig Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Herr och Ms Kitung!

Det var kul att höra att det gick så smidigt. Vilken rolig formulering!

Hoppas att ni får ett gott liv tillsammans!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Idag kom det glada beskedet UT klart för fästmön.

Jag är världens lyckligaste man nu och har gråtit glädjetårar hela em.Samma glädje fick fästmön i Bangkok.

Vi återförenas på Arlanda nästa vecka. YIPPIE

Ett stor tack till min handläggare Kit Nilsson Mig Sundsvall samt till Thaikonsult för ovärderlig hjälp.

Allt som allt  2månader 3 veckor ..ganska snabbt även om dagarna varit som veckor.

En mycket lycklig Lasse

:great: Stort Grattis till Cherokee med fästmö! :great:

Mycket nice! Härligt för er att kunna vara tillsammans igen. Hoppas att det kommer gå bra för er båda!

Ganska snabbt gick det ju också. Skönt det. Grattis ännu en gång!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till er!

Vi får dock räkna med 6 månaders väntetid i Solna... Preliminärt mitten/slutet av mars.

Vi har planerat att sammanstråla en gång innan dess.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis till er!

Vi får dock räkna med 6 månaders väntetid i Solna... Preliminärt mitten/slutet av mars.

Vi har planerat att sammanstråla en gång innan dess.

Ja tyvärr är dom ju inte kända för sin snabbhet. Men en månad i LOS gör väntetiden mer uthärdlig ;)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är inte i Thailand. Dit kanske vi kan åka i slutet av året. Hon bor i Budapest nu, så vi åker och hälsar på varandra när vi har möjlighet att vara lediga från våra jobb. Vilket tyvärr inte är så ofta...

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

En mycket lycklig Lasse

Hej Lasse!

Grattis till er båda, jag vet hur mycket ni

har väntat och hur förtvivlad du  har varit

i Sundsvall.

Ojoj.snart är hon här!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...